oks81
Æresmedlem
Siden all EQ er blitt lagt inn på lydkortet så prøver finne på litt mer å bale med.
Korreksjon av fase med rePhase;
Mener selv har funnet ok metode å visualisere måling så kan korrigere fase på høyttaler. Takk til @mk1classic for videolink i annen tråd.
Pga passiv deling med Harsch filter, er det kun en hump i fase ved deling, samt forsinkelse med bassrefleks som jeg har valgt å korrigere for.
Så har da generert korreksjonsfil som kun tar seg av fase.
Denne dyttes videre inn i DAW(Performer Lite) med VST Plugin.
Som plugin ser det ut som FenrIR funker ok som Convolver, skal teste og verifisere litt. Vanskelig å høre forandringer når bare forandrer fase.
En kjapp måling har vist at ting bør være på plass da men...
OBS på at FenrIR ikke tar stereofiler så en må sette opp for hver kanal med mono filer.
En kan heller ikke ha lengre korreksjonsfiler enn 1sekund.
Har gått for 16k Taps filter.
Testet først å få til Fog Convolver 2, som også er en VST plugin. Denne funker nok fett til promarkedet men jeg fikk den ikke til å fungere som ønsket for korreksjon og avspilling.
Det fine med lage til på denne måten er at TV med lyd kan da gå rett gjennom lydkortet med vanlig EQ helt uten forsinkelse.
CD, LP og Spotify kan da kjøres gjennom FIR filter hvor lipsync ikke betyr noe.
Krever bein tunge i rett munn når setter opp alt i routingen på Motu kortet..
Måtte få litt hjelp fra H.R med Performer og Motu.
Snickers har hjelpt tidligere med forståelse av fase.
Takk for hjelpen begge to!
Korreksjon av fase med rePhase;
Mener selv har funnet ok metode å visualisere måling så kan korrigere fase på høyttaler. Takk til @mk1classic for videolink i annen tråd.
Pga passiv deling med Harsch filter, er det kun en hump i fase ved deling, samt forsinkelse med bassrefleks som jeg har valgt å korrigere for.
Så har da generert korreksjonsfil som kun tar seg av fase.
Denne dyttes videre inn i DAW(Performer Lite) med VST Plugin.
Som plugin ser det ut som FenrIR funker ok som Convolver, skal teste og verifisere litt. Vanskelig å høre forandringer når bare forandrer fase.
En kjapp måling har vist at ting bør være på plass da men...
OBS på at FenrIR ikke tar stereofiler så en må sette opp for hver kanal med mono filer.
En kan heller ikke ha lengre korreksjonsfiler enn 1sekund.
Har gått for 16k Taps filter.
Testet først å få til Fog Convolver 2, som også er en VST plugin. Denne funker nok fett til promarkedet men jeg fikk den ikke til å fungere som ønsket for korreksjon og avspilling.
Det fine med lage til på denne måten er at TV med lyd kan da gå rett gjennom lydkortet med vanlig EQ helt uten forsinkelse.
CD, LP og Spotify kan da kjøres gjennom FIR filter hvor lipsync ikke betyr noe.
Krever bein tunge i rett munn når setter opp alt i routingen på Motu kortet..
Måtte få litt hjelp fra H.R med Performer og Motu.
Snickers har hjelpt tidligere med forståelse av fase.
Takk for hjelpen begge to!