Ja, det er helt vanvittig bra. Å det spiller såpass bra at det er digg å bare ligge i sofaen med Ipad som fjernkontroll og spille masse forskjellig musikk.....Velkommen tilbake OMF, deilig med lyd igjen?
Mvh
OMF
Ja, det er helt vanvittig bra. Å det spiller såpass bra at det er digg å bare ligge i sofaen med Ipad som fjernkontroll og spille masse forskjellig musikk.....Velkommen tilbake OMF, deilig med lyd igjen?
Jeg er ikke sikker på noen ting - bare så det er sagt.Er du sikker på at du har fått bass EQ-en korrekt? Jeg kontaktet Seas før jeg valgte forsterkerløsning og de sa 120 W ville holde. Linkwitz selv sier 60 W per kanal kan oppfyller "minimumskravene". Jeg har ikke opplevd lite bass overhodet, har en modul inne til reparasjon og spiller på halv maskin i bassen, men da jeg hadde en innom på demo for et par dager siden var han imponert over bassen og jeg måtte gjør han oppmerksom på at de spiller kun på en side. Dog har jeg tappet opp den fungerende siden noen knepp for å kompensere litt.
Er det Icepower som sitter i effekttrinnet?
Hei!Takk for det, OMF.
Jeg synes du undervurderer deg selv og din egen smak. Jeg tror svært mange har den samme innfallsvinkelen til musikk som deg. Jeg tror imidlertid at dersom du lar nysgjerrigheten din få litt større spillerom og bruker litt mer tid til å søke rundt på nettet etter hva andre audiofile lytter til så vil en helt nye verden av god lyd og interessant musikk åpenbare seg. Du har kommet langt når du faktisk er så bevisst på hva du liker som du er. Dessuten har du jo tkr i nærheten som jo har en av HFS rikeste platesamlinger med alle skatter du kan tenke deg.
Av det du nevnte ble jeg litt spent på Kris Kristoffersen. Det har så langt falt utenfor min radar. Så jeg kunne tenke meg å spørre hvilke skiver sv ham og også av Jonas Fjeld du hører mye på.
Når du var her spilte du også John Prine "En landminekonsert" og David Gilmour "Live in Gdansk". Jeg er litt spent på den John Prine skiva. Hvilken var det. Jeg har lett, men ikke funnet den. Når vi var hjemme hos deg spilte du to spesielt imponerende kutt. Det ene var L.O.V.E. med Nat King Cole og et spor av Solveig Slettahjell som opprinnelig er skrevet av Tom Waits. Husker du hvilket spor det var?
Jeg hjelper deg gjerne i retur dersom jeg kan.
Mvh
Roysen
Beklager sent svar, så vidt jeg har skjønt er det en stor forbedring med luftingen til pæren på HW-55 så den skal holde mye lenger enn den jeg har (HW-50). På billedkvalitet er de like.Jeg har i grunn bare en billig Benq - 1070 tror jeg det var. Så det burde jo være en del å hente der. Har lagd meg til med sorte gardiner på veggene - så jeg kan blende det ned helt sort på begge sider fra sofaen og fremover. Har faktisk tenkt ut en løsning for taket også, men det er uansett langt frem.....og det er vel ikke sikkert jeg ser behovet!Flott rom!
Sonyen er en meget bra PJ, jeg har selv lillebroren HW-50 og må si det er imponerende hva den klarer å trylle fram av bilder.
(Er en stund siden jeg leste meg opp, men det er vel ingen optisk oppgradering på 55 i forhold til 50 så vidt jeg husker....eller var det dynamisk Iris eller noe slikt)
Mvh
OMF
Jeg hadde garantert gjort det annerledes noe jeg også gjorde, uansett er jeg redd jeg må gjøre det 3-ganger før det blir perfekt. Har opparbeidet meg ganske mye viten om hvordan ting henger sammen og er enig med deg at pris ikke alltid henger sammen med hvordan produktet presterer. Jeg har hatt innom merker som blir lovpriset av alt og alle men bare for å oppleve at produkter til halve prisen spiller likebra eller bedre men ikke har ett like godt merkenavn bak seg.Det er også deilig befriende å selge alt og begynne helt fra skratch! Det er mange som sier at man ville kjøpt akkurat det samme om man skulle gjøre ting på nytt...vel jeg utforderere dere på det.....det er veldig forløsende å slippe å forsvare egne valg!
Gorm har såklart styring på dette, i hovedsak er det lengre levetid på pæren som er det vesentlige, optikken og bildekvaliteten er lik.I følge Gorm (som virker å ha grei kontroll på ting) så er det ingen endring på lufting på pærene, at HW 55 har oppgitt lengre levetid skyldes at de har oppdatert anslaget basert på erfaringer med HW50.
Nå har ikke jeg prioritert projektoren, så den er i grunn ikke hengt opp - har bare plassert den på et bord bak sofaen. Men jeg er veldig godt fornøyd med bilde, og det er en betydelig oppgradering. Spesielt sortnivå, roen i bildet og kontrasten er mye bedre! Jeg er litt usikker på hvor jeg henge den opp - jeg kunne tenke meg å ha den så langt bak som mulig (Ca 5,5 meter fra lerret) - det skal også gi best bilde - da bildet da blir plassert mest mulig i senter på linsen. Men der den står i dag - så må jeg vri fokusringen helt til den stopper og da er jeg litt usikker på om - burde den vært vridd enda litt lengre.....
Har en bra bassløsning på blokka som jeg håper å realisere neste år....Surround er nok litt lengre frem i tid....mange kanaler, Audiolense filter, aktiv deling osv osv. Men det er jo ikke sikkert det er så komplisert.
Mvh
OMF
Straks på vei. Tar med fotoapparat.Ja - da spiller det, og jeg har ryddet såpass at jeg kan ta noen bilder av hele rommet.
Jeg har ikke fått lyttet så veldig mye til de nye ampene, men noen dramatisk oppgradering fra Lexicon er det ikke så langt.
Det spiller nok litt glattere og kanskje litt mer punch i bunnen. Så får jeg se om det lar seg gjøre å ratte det litt mer optimalt underveis.
Ellers har jeg nå fått litt mer gain, og kan spille høyt nok til alt utenom full fest. Susingen er også borte.
Alt i alt så synes jeg virkelig at dette spiller godt. Luftig og lett lyd, stort rom, oppløst, behagelig og med en bass som er så godt som helt fri for resonanser (dog litt let). Jeg savner fortsatt litt "knivskarp" presisjon, tyngde i bassen og mer kropp på stemmer og instrumenter - men så langt er jeg godt fornøyd.
Er vel på tide å få inn noen friske ører for en sanity sjekk! tkr - har du tid en kveld...?