Opeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Geir_O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    716
    Antall liker
    19
    prnesse skrev:
    Geir_O skrev:
    Kjøpte Damnation på Platekompaniet til 89,90. Det var jo meget bra ;D
    Så mye? Kjøpte Damnation - Blackwater Park for 79,- pr stk på cdon.com ;)
    Men Ghost Reveries kostet mer pga. cd+dvd
    Lamentations dvd'n likte jeg også.
    Men nå sitter jeg og lurer på hvorfor jeg ikke kjøpte Deliverance også, den sangen er jo så bra. hmmm :-[
    Må nok kjøpe mer ja. Elsker jo heavy og. Tool er mitt favorittband innen heavy (Så langt ;D)

    Mvh
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.258
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Ser at Opeth slipper The Roundhouse Tapes den 5/11. Er dette snakk om live-opptak, tro?
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    511
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    4
    Cundis skrev:
    Noen som har sett de live og kan fortelle litt om de prestasjonene?
    Så dem i sommer. De har jo relativt nylig byttet ut 2 av bandmedlemmene så det var ikke fritt for at de var litt rustne, men hey! det rocket som bare f! De har nok litt mer å gå på når det gjelder samspill, men det er vel nettopp dette de skal rette på før evt. nye konserter i 2008. En utendørsscene en lys sommerkveld med lett yr er vanskelige arbeidsvilkår for et slikt band, men de spilte godsaker fra Ghost Reveries, Deliverance og Damnation såvidt jeg husker. Åkerfeldt var i et lunt humør og småpratet om ymse mellom låtene. Dette var vel den eneste konserten de spiller i 2007.
     

    Nykr

    Fersking
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    atonal skrev:
    Ser at Opeth slipper The Roundhouse Tapes den 5/11. Er dette snakk om live-opptak, tro?
    Det stemmer

    Ble tatt opp på Camden Roundhouse i London under Ghost Reveries-touren, 9. november ifjor..
    Fin setlist også:

    CD1:
    01. When
    02. Ghost Of Perdition
    03. Under The Weeping Moon
    04. Bleak
    05. Face Of Melinda
    06. The Night And The Silent Water
    CD2:
    01. Windowpane
    02. Blackwater Park
    03. Demon of the Fall
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Hvem har de byttet ut da?
    På Ghost Reveries dvd'n forstod jeg det slik at trommisen slet med nervene, går ut i fra at han var en av de to?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.771
    Antall liker
    507
    Sted
    Stockholm
    KapteinUfattelig skrev:
    Cundis skrev:
    Noen som har sett de live og kan fortelle litt om de prestasjonene?
    Så dem i sommer. De har jo relativt nylig byttet ut 2 av bandmedlemmene så det var ikke fritt for at de var litt rustne, men hey! det rocket som bare f! De har nok litt mer å gå på når det gjelder samspill, men det er vel nettopp dette de skal rette på før evt. nye konserter i 2008. En utendørsscene en lys sommerkveld med lett yr er vanskelige arbeidsvilkår for et slikt band, men de spilte godsaker fra Ghost Reveries, Deliverance og Damnation såvidt jeg husker. Åkerfeldt var i et lunt humør og småpratet om ymse mellom låtene. Dette var vel den eneste konserten de spiller i 2007.
    Skal prøve å få tatt meg en tur på en konsert med de en gang! Må være en bra opplevelse..! Veldig synd to av de er bytta ut.. Får håpe det i det minste er han på keyboard og bassisten, ettersom det er de to som setter minst preg på musikken imo.. Krise hvis trommisen er bytta ut, han var helt vannvittig dyktig..! :eek:
     

    Nykr

    Fersking
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    prnesse skrev:
    Hvem har de byttet ut da?
    På Ghost Reveries dvd'n forstod jeg det slik at trommisen slet med nervene, går ut i fra at han var en av de to?
    Jepp, trommisen, Martin Lopez, måtte gi seg pga sykdom og angstanfall...han har da blitt erstattet med Martin Axenrot. Axenrot har dessuten vært en god del på tour med Opeth fra før siden Lopez har hatt såpass mye problemer.

    Den andre er Peter Lindgren (gitarist) som ga seg pga all touringen tok for mye tid. Fredrik Åkesson fra Arch Enemy er blitt hentet inn som erstatter her..

    Skal bli spennende å se hvordan disse utskiftingene påvirker neste studioalbum!
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Det må bare bli bra. ;) Sjefen slipper jo ikke til hvem som helst, og Axenrot skrøt jo Åkerfeldt veldig av. Trommisen var en viktig del av bandet, og han som trakterte trommene måtte være god. Per på keyboard fikk også veldig mye skryt.
    The Roundhouse tapes er i dag rekviert. :D
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.771
    Antall liker
    507
    Sted
    Stockholm
    Da legger jeg fingre og armer og alt som kan krysses i kryss, for dette er et band jeg så absolutt vil ha rundt en god stund til..! ::)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Komplett discografi anyone?
    Har til nå ghost reveries, blakwater park, deliverance og damnation. Dette har gitt enorm mersmak. Kunst på sitt beste. Vil ha mer.
    Og hva kan eventuellt skaffes på vinyl (og hvor)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Oi, det gikk kjapt. Thanx :)

    Har du erfaring med den nettbutikken forresten? Funker det greit?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Jepp, her kjøpte jeg mine vinylskiver av Opeth. Kjappt og greit, ingen problemer :) Nå trenger jeg bare noe å spille de på ::)
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    480
    Torget vurderinger
    2
    Cundis skrev:
    Noen som har sett de live og kan fortelle litt om de prestasjonene?
    Hei,så denne tråden først nu og denne bør det holdes liv i,det sanne budskap må forkynnes ;D Så disse gutta på Quart`n i `06,va like bra live som på plate :eek: Hør skivene så skjønner dere folk,her svinge det voldsomt i stemning og tempo,her må gutta virkelig være samstemt noe de e tel de grader...fikk frysninger når dem spelte...og det va 25grader bare så det va nevnt...har selfølgelig alle platene ;) Ang Damnation så va jo den så ulik at dem vurderte å bruke anna bandnavn har æ hørt..E heller ikkje et minus at lyden e god på platene deres heller,her får hifi`n kjørt sæ,voldsomme variasjoner som sagt :p
    mvh Filip
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Viss alt går etter planen blir Watershed sluppet i Juni, det ska bli interessant og se hva som har skjedd musikalsk sett etter bytte i set-upen. Men jeg forventer vel egentlig gode gamle Opeth, du Mikael du Mikael
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    480
    Torget vurderinger
    2
    Noen som visste at han ble hyra inn av Arjen Von Lucassen på ei av Ayreon-skivene? Har den ikkje for hånda nå,husker dessverre ikkje ka den heter i øyeblikket..Førr dem som ikkje kjenner Ayreon så er disse platene historier(konseptalbum?) med mange vokalister med ulike roller som i et skuespill....Mikael sin rollefigur var "Death" ;D ;D Treng vel ikkje nevne hvilken vokal han brukte ;D Ayreon er ingen hvem som helst,har hatt mange vokalister med bl.a Fish ....
    mvh Filip
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    F.E. skrev:
    Noen som visste at han ble hyra inn av Arjen Von Lucassen på ei av Ayreon-skivene? Har den ikkje for hånda nå,husker dessverre ikkje ka den heter i øyeblikket..Førr dem som ikkje kjenner Ayreon så er disse platene historier(konseptalbum?) med mange vokalister med ulike roller som i et skuespill....Mikael sin rollefigur var "Death" ;D ;D Treng vel ikkje nevne hvilken vokal han brukte ;D Ayreon er ingen hvem som helst,har hatt mange vokalister med bl.a Fish ....
    mvh Filip
    Mener både Mikael og Steven Wilson deltok på samme platen??? ;)
    Ayreon er kult
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    480
    Torget vurderinger
    2
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    Blackwater Park til folket :D
    og Morningrise, My Arms Your Hearse osv ;D
    Treffes vi for en ØL! under Hove? ;)
    Det hadde jo vært kjempetrivelig ;D Litt usikker om det blir å skje i år,har vært på Quart`n de 2 siste åra(er ikke singel og fra Harstad i Troms ::)),men det hadde vært artig,skjønte i den andre tråden http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=46.new;topicseen#new at vi er to likesinnede ;)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    Blackwater Park til folket :D
    og Morningrise, My Arms Your Hearse osv ;D
    Treffes vi for en ØL! under Hove? ;)
    Det hadde jo vært kjempetrivelig ;D Litt usikker om det blir å skje i år,har vært på Quart`n de 2 siste åra(er ikke singel og fra Harstad i Troms ::)),men det hadde vært artig,skjønte i den andre tråden http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=46.new;topicseen#new at vi er to likesinnede ;)
    Det er bare og gi en PM om du skal veien ;) Ser visse likheter i smaken ja ;D
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    480
    Torget vurderinger
    2
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    Blackwater Park til folket :D
    og Morningrise, My Arms Your Hearse osv ;D
    Treffes vi for en ØL! under Hove? ;)
    Det hadde jo vært kjempetrivelig ;D Litt usikker om det blir å skje i år,har vært på Quart`n de 2 siste åra(er ikke singel og fra Harstad i Troms ::)),men det hadde vært artig,skjønte i den andre tråden http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=46.new;topicseen#new at vi er to likesinnede ;)
    Det er bare og gi en PM om du skal veien ;) Ser visse likheter i smaken ja ;D
    Det skal æ gjøre ja ;)
     

    Dr_Online

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2002
    Innlegg
    107
    Antall liker
    2
    For de som er interessert: Opeth kommer ut med et nytt album den 6 juni kalt Watershed.

    Jeg mener også å ha lest at Roundhouse Tapes kommer ut som DVD med video osv, men jeg er usikker på om dette stemmer.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    The Roundhouse Tapes likte jeg ikke noe særlig, så dvd'n tror jeg ikke blir handlet inn. Men Watershed! Det var noe annet det. Fra det mest sarte til det mest brutale.
    Må ha det, bare må ha det!
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.771
    Antall liker
    507
    Sted
    Stockholm
    Helt enig at The Roundhouse Tapes var kjedelig og veldig skuffende.. Watershed har jeg ikke hørt, hva slags stil var det?
    prnesse skrev:
    The Roundhouse Tapes likte jeg ikke noe særlig, så dvd'n tror jeg ikke blir handlet inn. Men Watershed! Det var noe annet det. Fra det mest sarte til det mest brutale.
    Må ha det, bare må ha det!
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Typisk Opeth stil? ;) (ligger vel i Ghost Reveries gata)
    Begynner rolig, for så å gå over i blytunge riffs og pluselig over i rolig piano, for så å fortsette i ..... Herrrligt :D
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.771
    Antall liker
    507
    Sted
    Stockholm
    Da krysser jeg fingrene..;) Er nysgjerrig på hvordan du har klart å få tak i den så tidlig...!? ::)
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Opeth skal jo og spille på Metal Rock Festhttp ://www.metalheart.no/ på Lillehammer helgen 15.-16. august. Med blant annet band som Evergrey og Rammsund.Som før sagt,dette er en tråd det bør holdes liv i,for dette er gørgod musikk!
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Så da har Watershed vært ute ei stund, hva synes folket om skiva?
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    hei !

    gode anm. av "watershed" i avisene.har ikke hørt den enna,men har nylig fått et opptak av "deliverence" som jeg liker godt."blackwater park" er i samlingen,men må innrømme at jeg nesten ikke har hørt den.uvisst av hvilken grunn.

    mvh. s,
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    mikefish skrev:
    hei !

    gode anm. av "watershed" i avisene.har ikke hørt den enna,men har nylig fått et opptak av "deliverence" som jeg liker godt."blackwater park" er i samlingen,men må innrømme at jeg nesten ikke har hørt den.uvisst av hvilken grunn.

    mvh. s,
    Tolker Watershed som mye tyngre og hardere enn de foregående. Brutalt der det skal være, den har putret og godt i spilleren en stund nå og jeg begynner og forstå den bedre. Litt ny-sound men med gode gamle helter innerst inne. Sjekk også ut Damnation, som er en perle
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    btw, den nye plata til Insahn, "Angl", burde sjekkes ut om Opeth smaker godt. Det er i mine ører inni samme sjanger.
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    Blackwater Park til folket :D
    og Morningrise, My Arms Your Hearse osv ;D
    Treffes vi for en ØL! under Hove? ;)
    Det hadde jo vært kjempetrivelig ;D Litt usikker om det blir å skje i år,har vært på Quart`n de 2 siste åra(er ikke singel og fra Harstad i Troms ::)),men det hadde vært artig,skjønte i den andre tråden http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=46.new;topicseen#new at vi er to likesinnede ;)
    Det er bare og gi en PM om du skal veien ;) Ser visse likheter i smaken ja ;D
    Det skal æ gjøre ja ;)
    Vokalist Mikael er blant 2-3% av voksne som ikkje har hatt vannkopper som barn. Han er no smitta og har avlyst helgas opptredener. Litt skjær i gleden dette, hadde sett fram til å høre dei i kveld.

    Oppfordring til alle foreldre (med unntak av personer med nedsatt immunforsvar og gravide): Hvis mulig, sørg for at barnet ditt får vannkopper som liten.

    http://opeth.com/index.php/news/show/id/63
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    LydKarl skrev:
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    Blackwater Park til folket :D
    og Morningrise, My Arms Your Hearse osv ;D
    Treffes vi for en ØL! under Hove? ;)
    Det hadde jo vært kjempetrivelig ;D Litt usikker om det blir å skje i år,har vært på Quart`n de 2 siste åra(er ikke singel og fra Harstad i Troms ::)),men det hadde vært artig,skjønte i den andre tråden http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=46.new;topicseen#new at vi er to likesinnede ;)
    Det er bare og gi en PM om du skal veien ;) Ser visse likheter i smaken ja ;D
    Det skal æ gjøre ja ;)
    Vokalist Mikael er blant 2-3% av voksne som ikkje har hatt vannkopper som barn. Han er no smitta og har avlyst helgas opptredener. Litt skjær i gleden dette, hadde sett fram til å høre dei i kveld.

    Oppfordring til alle foreldre (med unntak av personer med nedsatt immunforsvar og gravide): Hvis mulig, sørg for at barnet ditt får vannkopper som liten.

    http://opeth.com/index.php/news/show/id/63
    Huffda, jeg jobber så jeg hadde ikke mulighet og dra alikevel 8)
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    480
    Torget vurderinger
    2
    Ja,blei ikkje Hove på mæ heller i år ::) Men tar turen til bukta i Tromsø,en del kortere for min del ;) Noen som vet om det fins noe Opeth på vinyl?
    mvh Filip
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    F.E. skrev:
    Ja,blei ikkje Hove på mæ heller i år ::) Men tar turen til bukta i Tromsø,en del kortere for min del ;) Noen som vet om det fins noe Opeth på vinyl?
    mvh Filip
    Opeth finnes i bøtter og spann på vinyl, jeg mangler Damnation. Den er sjelden og jeg betaler jammen ikke 2K og oppover for ei plate. Men jeg var i kontakt med plateselskapet og det var snakk om ny-pressing av den også. sjekk www.thegarden.com
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    480
    Torget vurderinger
    2
    ;D ;D takk for svar,her må det sjekkes ut ;) Kan bli dyrt :p
    mvh Filip
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn