Opeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    968
    Torget vurderinger
    7
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    Ja,blei ikkje Hove på mæ heller i år ::) Men tar turen til bukta i Tromsø,en del kortere for min del ;) Noen som vet om det fins noe Opeth på vinyl?
    mvh Filip
    Opeth finnes i bøtter og spann på vinyl, jeg mangler Damnation. Den er sjelden og jeg betaler jammen ikke 2K og oppover for ei plate. Men jeg var i kontakt med plateselskapet og det var snakk om ny-pressing av den også. sjekk www.thegarden.com
    Skal vel være thegarden.NO vel ;) Denne ligger såvidt jeg veit i tønsberg sentrum.

    Blackwater park, er forresten håpløs å få tak i på vinyl :'(
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    montesi skrev:
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    Ja,blei ikkje Hove på mæ heller i år ::) Men tar turen til bukta i Tromsø,en del kortere for min del ;) Noen som vet om det fins noe Opeth på vinyl?
    mvh Filip
    Opeth finnes i bøtter og spann på vinyl, jeg mangler Damnation. Den er sjelden og jeg betaler jammen ikke 2K og oppover for ei plate. Men jeg var i kontakt med plateselskapet og det var snakk om ny-pressing av den også. sjekk www.thegarden.com
    Skal vel være thegarden.NO vel ;) Denne ligger såvidt jeg veit i tønsberg sentrum.

    Blackwater park, er forresten håpløs å få tak i på vinyl :'(
    Å F..... seff ".no"
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    2
    ;D hehe,skjønte det va noe ja,orka ikkje kommentere det i går,har vært der før ved en feiltagelse ;)
    mvh Filip
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    hei !

    vel,den nye platen er ihvertfall tilgjengelig ! i forbindelse med anskaffelse av ny stift til platespilleren kjøpte jeg den i dag på dobbel 180gr. vinyl m/bonuskutt og poster.

    mvh. s,
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    2
    mikefish skrev:
    hei !

    vel,den nye platen er ihvertfall tilgjengelig ! i forbindelse med anskaffelse av ny stift til platespilleren kjøpte jeg den i dag på dobbel 180gr. vinyl m/bonuskutt og poster.

    mvh. s,
    Måååååå bestille straks ;D Hvilken plate ligna den mest på? Deliverance?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    F.E. skrev:
    mikefish skrev:
    hei !

    vel,den nye platen er ihvertfall tilgjengelig ! i forbindelse med anskaffelse av ny stift til platespilleren kjøpte jeg den i dag på dobbel 180gr. vinyl m/bonuskutt og poster.

    mvh. s,
    Måååååå bestille straks ;D Hvilken plate ligna den mest på? Deliverance?
    Den nye plata er mer brutal enn deliverance på noen spor men også sartere enn Damnation på andre, ett mesterverk
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.770
    Antall liker
    500
    Sted
    Stockholm
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    mikefish skrev:
    hei !

    vel,den nye platen er ihvertfall tilgjengelig ! i forbindelse med anskaffelse av ny stift til platespilleren kjøpte jeg den i dag på dobbel 180gr. vinyl m/bonuskutt og poster.

    mvh. s,
    Måååååå bestille straks ;D Hvilken plate ligna den mest på? Deliverance?
    Den nye plata er mer brutal enn deliverance på noen spor men også sartere enn Damnation på andre, ett mesterverk
    Hvordan er lyden da?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Cundis skrev:
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    mikefish skrev:
    hei !

    vel,den nye platen er ihvertfall tilgjengelig ! i forbindelse med anskaffelse av ny stift til platespilleren kjøpte jeg den i dag på dobbel 180gr. vinyl m/bonuskutt og poster.

    mvh. s,
    Måååååå bestille straks ;D Hvilken plate ligna den mest på? Deliverance?
    Den nye plata er mer brutal enn deliverance på noen spor men også sartere enn Damnation på andre, ett mesterverk
    Hvordan er lyden da?
    knall
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    2
    :eek: :eek: ja,det høres ut som et mesterverk,Opeth e helt enormt når dem fleske tel med sine vannvittige variasjoner i tempo og stemning,helt rått som totalt forutsigbar musikk aldri kan bli ;)
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.770
    Antall liker
    500
    Sted
    Stockholm
    Skal handles fort som svint..! ;D Skulle til å kjøpe den i går, men da han bak disken tok av plasten m e d et klistremerke som tilhører cd'en, og krølla det sammen sa jeg; Nå vil jeg ikke ha den, nå som du krølla klistremerket på den. Jeg går heller til konkurrenten. Det var nemlig den siste de hadde. Er ikke sær jeg, neida... ;D
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    2
    Cundis skrev:
    Skal handles fort som svint..! ;D Skulle til å kjøpe den i går, men da han bak disken tok av plasten m e d et klistremerke som tilhører cd'en, og krølla det sammen sa jeg; Nå vil jeg ikke ha den, nå som du krølla klistremerket på den. Jeg går heller til konkurrenten. Det var nemlig den siste de hadde. Er ikke sær jeg, neida... ;D
    Nei,det syns æ ikkje,ville gjort det samme ;D
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Cundis skrev:
    Skal handles fort som svint..! ;D Skulle til å kjøpe den i går, men da han bak disken tok av plasten m e d et klistremerke som tilhører cd'en, og krølla det sammen sa jeg; Nå vil jeg ikke ha den, nå som du krølla klistremerket på den. Jeg går heller til konkurrenten. Det var nemlig den siste de hadde. Er ikke sær jeg, neida... ;D
    ;D
    Tenker kødden har lært sin lekse
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.770
    Antall liker
    500
    Sted
    Stockholm
    F.E. skrev:
    Cundis skrev:
    Skal handles fort som svint..! ;D Skulle til å kjøpe den i går, men da han bak disken tok av plasten m e d et klistremerke som tilhører cd'en, og krølla det sammen sa jeg; Nå vil jeg ikke ha den, nå som du krølla klistremerket på den. Jeg går heller til konkurrenten. Det var nemlig den siste de hadde. Er ikke sær jeg, neida... ;D
    Nei,det syns æ ikkje,ville gjort det samme ;D
    Er nyyydelig og høre!!! ;D ;D ;D De må da ha litt vett bak disken..! 8)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Seriøst dudes, kanskje off topic men soloplata til Insahn ved navn "Angl" er right up your alley. I just know
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.770
    Antall liker
    500
    Sted
    Stockholm
    Kødden lærte nok et og annet om samlere ja.. ;D

    Takk for tips Vermin, skal sjekkes ut..! ::)
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    2
    Folk må jo F.. skjønne at alt av coverart skal være med :mad: Men tvile førr at alle skjønne det dessverre ??? Skål folk,neste skive spilt i kveld blir ei Opeth-skive ;D
    mvh Filip
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    2
    Vermin skrev:
    Seriøst dudes, kanskje off topic men soloplata til Insahn ved navn "Angl" er right up your alley. I just know
    Fra Emperor?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.770
    Antall liker
    500
    Sted
    Stockholm
    F.E. skrev:
    Folk må jo F.. skjønne at alt av coverart skal være med :mad: Men tvile førr at alle skjønne det dessverre ??? Skål folk,neste skive spilt i kveld blir ei Opeth-skive ;D
    mvh Filip
    Skål! Jekker en duggfrisk Hansa -nu..! 8)
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    2
    Cundis skrev:
    F.E. skrev:
    Folk må jo F.. skjønne at alt av coverart skal være med  :mad: Men tvile førr at alle skjønne det dessverre ??? Skål folk,neste skive spilt i kveld blir ei Opeth-skive ;D
    mvh Filip
    Skål! Jekker en duggfrisk Hansa -nu..! 8)
    Hansa fat? ME LIKE IT ;D
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.770
    Antall liker
    500
    Sted
    Stockholm
    F.E. skrev:
    Cundis skrev:
    F.E. skrev:
    Folk må jo F.. skjønne at alt av coverart skal være med :mad: Men tvile førr at alle skjønne det dessverre ??? Skål folk,neste skive spilt i kveld blir ei Opeth-skive ;D
    mvh Filip
    Skål! Jekker en duggfrisk Hansa -nu..! 8)
    Hansa fat,ME LIKE IT ;D
    Jess, that's The One...!! ;D Beste ølet som er å oppdrive etter min mening, men nå er vi kommet et stykke ut på ot viddene... ;D ;D
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    2
    Never mind ;) Enig med dæ,absolutt en av de bedre for å fukte strupen med ;D Trur det blir BlackwaterPark etterpå
    mvh Filip
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.770
    Antall liker
    500
    Sted
    Stockholm
    Blackwater Park er ei råbra skive, stor mulighet for at jeg syns det er den beste de har gjort..! ::) Deliverance deler muligens plass med den hos meg. Kanskje... ;D
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    2
    Det e nu i mine øyne det som æ føle e litt vanskelig med Opeth; Å si ka som e den beste! Syns det e så jevnt over bra at æ av og tel slit litt med å finne ut korsen plate æ skal slenge på ::) Men det e vel ikkje akkurat et minus ;D
    mvh Filip
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.770
    Antall liker
    500
    Sted
    Stockholm
    Hehe, nei da bør man igrunn være fornøyd.. ::) De eldre skivene før Blackwater er også bra, men de må høres endel mer på for å få inn syns jeg. De gutta må være sjangerens største genier, etter mine ører! ;D
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    2
    SAT.. kor enig æ nu skulle være med dæ ;D Spesielt Orchid skille sæ ut,litt meir B.M.-tendenser ...Ja dem e genier som spille like bra live(så dem på¨Quarten 06) og stemmen e lik studioalbum,ingen slinger i valsen,sinnsykt samspilt de gutta,all respekt tel dem ;D
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.770
    Antall liker
    500
    Sted
    Stockholm
    Hehe, metal folk som liker Opeth er ofte enige, noe som absolutt går i bandets favør.. ;D Aldri sett de live, skulle gjerne ha gjort det med Martin Lopez bak trommene. Men det er for seint...
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    2
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    Seriøst dudes, kanskje off topic men soloplata til Insahn ved navn "Angl" er right up your alley. I just know
    Fra Emperor?
    Bingo ;)
    Kan du fortelle mæ hvilken skive "Sworn" med Emperor e henta fra? Den e helt ekstrem den låten,gir bakoversveis ny meining  :eek:
    Og Pål,du må få hørt Opeth live  ;)
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Vermin skrev:
    LydKarl skrev:
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    Blackwater Park til folket :D
    og Morningrise, My Arms Your Hearse osv ;D
    Treffes vi for en ØL! under Hove? ;)
    Det hadde jo vært kjempetrivelig ;D Litt usikker om det blir å skje i år,har vært på Quart`n de 2 siste åra(er ikke singel og fra Harstad i Troms ::)),men det hadde vært artig,skjønte i den andre tråden http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=46.new;topicseen#new at vi er to likesinnede ;)
    Det er bare og gi en PM om du skal veien ;) Ser visse likheter i smaken ja ;D
    Det skal æ gjøre ja ;)
    Vokalist Mikael er blant 2-3% av voksne som ikkje har hatt vannkopper som barn. Han er no smitta og har avlyst helgas opptredener. Litt skjær i gleden dette, hadde sett fram til å høre dei i kveld.

    Oppfordring til alle foreldre (med unntak av personer med nedsatt immunforsvar og gravide): Hvis mulig, sørg for at barnet ditt får vannkopper som liten.

    http://opeth.com/index.php/news/show/id/63
    Huffda, jeg jobber så jeg hadde ikke mulighet og dra alikevel 8)
    Vel, om du hadde planar om kun å komme for å oppleve Opeth skal du vere glad for at du droppa å reise til sørlandsøya i går kveld. Satyricon stilte nemleg opp som reserve. Dette var min første (og siste!) opplevelse av dette bandet. Eg tippa den fullstendige på trynet forestillinga og dets mangel på liv, energi og kreativitet skuldast at dette kom litt brått på for bandet, samt at dei spelte inn nytt album dagen før og dermed var slitne. Mitt reisefølge, eit vandrande oppslagsverk på metal (samt prog ++), kunne derimot bekrefte at dette var Satyricon slik Satyricon pleier å vere. Hjelpe meg.

    In Flames, som spelte etter det som skulle burde vore Opeth, bøta litt på såret med sitt underholdande sceneshow. Uansett var det ikkje på hovedscenen, men på amfi at det var spennande å oppholde seg på gårskvelden. Her leverte Chrome Hoof (veldig artig og kreativ prog) samt The Used (tøff og variert adrenalinrock). Og dei leverte stort!

    Dei to sistnevnte, samt In Flames, bøta litt for tapet av Opeth. Trøsta meg ellers litt ved å kjøpe Ghost Reveries til 80,- på festivalmarkedet, iflg mitt vandrande progleksikon bandets beste album. Alt i alt ein fin festivalkveld.

    Mvh. Karl
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    2
    ::) hadde ikkje tenkt å dra kun førr et band ;) Satyricon slappe :eek: Ka farsken,så dem på Quarten 2006 og kan ikkje heilt skjønne det ??? da va det fandenivoldsk innstilling på Frost og Sigurd Von Graven ;D kosa mæ vilt ;) Eineste tabben spør du mæ e at dem lar svartmetallere spille på ettermiddagen og poperne når det e mørkt ::) litt bakvendt?
    mvh Filip
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Hei, Filip

    Eg tippa som sagt at dette hadde bakgrunn i at bandet i desse dagar spelar inn nytt album og dermed var slitne. Dei har "lange dagar i mørke studio i sommer" som Sigurd sjølv nevnte frå scenen i går. Eg kan veldig godt forstå om dei er slitne, skulle berre mangle. Mitt reisefølge, som har opplevd dei tidlegare, var derimot som nevnt av ei anna oppfatning.

    Det er ikkje meininga å støte Satyricon fans her (ha i mente at eg aldri har hørt bandet før). Hadde vore artig å opplevd bandet slik du beskriver opplevelsen frå Quarten (trekker dermed tilbake ønsket om aldri å høre dei igjen) :)

    Nok om det, denne tråden handlar om Opeth.

    Mvh. Karl
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    Seriøst dudes, kanskje off topic men soloplata til Insahn ved navn "Angl" er right up your alley. I just know
    Fra Emperor?
    Bingo ;)
    Kan du fortelle mæ hvilken skive "Sworn" med Emperor e henta fra? Den e helt ekstrem den låten,gir bakoversveis ny meining :eek:
    Og Pål,du må få hørt Opeth live ;)
    Det kan jeg godt ;) Sworn er på Ix Equilibrium, som forøvrig er den beste plata de har komponert
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    LydKarl skrev:
    Vermin skrev:
    LydKarl skrev:
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    Vermin skrev:
    Blackwater Park til folket :D
    og Morningrise, My Arms Your Hearse osv ;D
    Treffes vi for en ØL! under Hove? ;)
    Det hadde jo vært kjempetrivelig ;D Litt usikker om det blir å skje i år,har vært på Quart`n de 2 siste åra(er ikke singel og fra Harstad i Troms ::)),men det hadde vært artig,skjønte i den andre tråden http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=46.new;topicseen#new at vi er to likesinnede ;)
    Det er bare og gi en PM om du skal veien ;) Ser visse likheter i smaken ja ;D
    Det skal æ gjøre ja ;)
    Vokalist Mikael er blant 2-3% av voksne som ikkje har hatt vannkopper som barn. Han er no smitta og har avlyst helgas opptredener. Litt skjær i gleden dette, hadde sett fram til å høre dei i kveld.

    Oppfordring til alle foreldre (med unntak av personer med nedsatt immunforsvar og gravide): Hvis mulig, sørg for at barnet ditt får vannkopper som liten.

    http://opeth.com/index.php/news/show/id/63
    Huffda, jeg jobber så jeg hadde ikke mulighet og dra alikevel 8)
    Vel, om du hadde planar om kun å komme for å oppleve Opeth skal du vere glad for at du droppa å reise til sørlandsøya i går kveld. Satyricon stilte nemleg opp som reserve. Dette var min første (og siste!) opplevelse av dette bandet. Eg tippa den fullstendige på trynet forestillinga og dets mangel på liv, energi og kreativitet skuldast at dette kom litt brått på for bandet, samt at dei spelte inn nytt album dagen før og dermed var slitne. Mitt reisefølge, eit vandrande oppslagsverk på metal (samt prog ++), kunne derimot bekrefte at dette var Satyricon slik Satyricon pleier å vere. Hjelpe meg.

    In Flames, som spelte etter det som skulle burde vore Opeth, bøta litt på såret med sitt underholdande sceneshow. Uansett var det ikkje på hovedscenen, men på amfi at det var spennande å oppholde seg på gårskvelden. Her leverte Chrome Hoof (veldig artig og kreativ prog) samt The Used (tøff og variert adrenalinrock). Og dei leverte stort!

    Dei to sistnevnte, samt In Flames, bøta litt for tapet av Opeth. Trøsta meg ellers litt ved å kjøpe Ghost Reveries til 80,- på festivalmarkedet, iflg mitt vandrande progleksikon bandets beste album. Alt i alt ein fin festivalkveld.

    Mvh. Karl
    Har sett Satyricon i et røykfyllt lite lokale, jeg mener det er slike omgivelser de passer best inn i. Bekmørkt og stemningsfullt, :)
    Anders Friden i In Flames er en morromann på scenen, de har (som jeg kjenner de) ett vanvittig trøkk på sine konserter og leverer som regel alltid.
    At Opeth ikke kunne komme håper jeg de bøter på med en svipptur innom norge til høsten når de turnerer Europa :)
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    2
    LydKarl skrev:
    Hei, Filip

    Eg tippa som sagt at dette hadde bakgrunn i at bandet i desse dagar spelar inn nytt album og dermed var slitne. Dei har "lange dagar i mørke studio i sommer" som Sigurd sjølv nevnte frå scenen i går. Eg kan veldig godt forstå om dei er slitne, skulle berre mangle. Mitt reisefølge, som har opplevd dei tidlegare, var derimot som nevnt av ei anna oppfatning.

    Det er ikkje meininga å støte Satyricon fans her (ha i mente at eg aldri har hørt bandet før). Hadde vore artig å opplevd bandet slik du beskriver opplevelsen frå Quarten (trekker dermed tilbake ønsket om aldri å høre dei igjen) :)

    Nok om det, denne tråden handlar om Opeth.

    Mvh. Karl
    God morgen,tidlig oppe i dag,rett i malingsjobb  :p Nei,skal litt meir tel førr å støte mæ Karl  ;) "Problemet" på Quarten va at PAen holdt ikkje helt tempoet som det gamle materialet tel Satyricon har,de skulle spilt i Bendiksbukta som Opeth gjorde.Der va det betraktelig større PA enn på "Plenen" Basstromma hørtes ut som den gikk i selvsving på de kjappeste partiene  :eek: Og det hadde definitivt ikkje passe tel låten Sworn med Emperor  ;D Blei dessverre litt OT her men blir sånn når entusiasmen tar overhånd  8) Takk førr opplysninga Vermin,den skiva med Emperor må sjekkes ut  ;) Og back to topic,håpe virkelig det blir meir å se tel Åkerfeldt og co  8) de ga mæ også bakoversveis,gleder mæ tel å høre nyskiva :) Ha en god dag folkens :)
    mvh Filip
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    968
    Torget vurderinger
    7
    OT-Skjønner ikke at satyricon kan være slitne etter å spille dèt daffe(i forhold til det gamle) materialet.. 8)

    Opeth har desverre fokusert mer på hyppige skifter og kromspring på den nye skiva, framfor å ha en oppbygning som forfører ;) Skal dere ha ei skive som står som en bauta, er nok "blackwater park" veien å gå.. Masterpiece!
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.770
    Antall liker
    500
    Sted
    Stockholm
    montesi skrev:
    Skal dere ha ei skive som står som en bauta, er nok "blackwater park" veien å gå.. Masterpiece!
    Støttes!! Det er ei skive jeg ikke får nok av..! Men skulle så gjerne ha nytt den på sort gull.. ::)
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Vermin skrev:
    F.E. skrev:
    Noen som visste at han ble hyra inn av Arjen Von Lucassen på ei av Ayreon-skivene? Har den ikkje for hånda nå,husker dessverre ikkje ka den heter i øyeblikket..Førr dem som ikkje kjenner Ayreon så er disse platene historier(konseptalbum?) med mange vokalister med ulike roller som i et skuespill....Mikael sin rollefigur var "Death" ;D ;D Treng vel ikkje nevne hvilken vokal han brukte ;D Ayreon er ingen hvem som helst,har hatt mange vokalister med bl.a Fish ....
    mvh Filip
    Mener både Mikael og Steven Wilson deltok på samme platen??? ;)
    Ayreon er kult
    Mener bestemt å ha hørt at Steven Wilson ikke har spilt med Ayreon/Arjen ennå. Forresten så var vel dette på "The Human Equation". Kjenner fort igjen stemmen til Mikael der! Men ikke kun growling, han synger faktisk litt rent der og. Han er, som andre her nevner, et musikalsk geni. Som Steven Wilson og er.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Fikk denne i sist uke.
    Så nå har jeg slettet albumet jeg lastet ned før den ble utgitt i Europa. :)
    På dvd'n mener de at nåværende besetning er den beste som har vært til nå, for ikke å si den mest stabile. Martin Axenrot virker å være en rar skrue, men får velfortjent mye skryt av de andre bandmedlemmene. Synes hjemmesiden deres også er mye bedre nå enn da jeg var innom sist.
     

    Vedlegg

    Canhr

    Medlem
    Ble medlem
    09.01.2007
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Heisann.

    Var på hifimessa i Trondheim I helga som var. Hadde med "Ghost Reveries" og noen andre plater som jeg håpet å få høre på. Da jeg var innom DaCapo sin stand spurte de om noen hadde med seg piggtrådmusikk. Kunne jo ikke dy meg jeg da. Gliste litt i skjegget da jeg fiska fram Opethskiva og ba dem sette på sang nummer 1. Jeg visste jo at de fleste ikke var forberedt på noe slikt. Det resulterte i at 3 reiste seg og gikk momentant. Var veldig moro. Tilløp til latter i det plata snurra men det stilnet ganske fort da det viste seg at plata faktisk var meget velprodusert. Dette også ilfg representanten fra Usher. Var herlig å høre det på et polsk rørsystem som jeg ikke husker navnet på med Usher BE10 høyttalere, meget bra kombo forresten.
    Kjemesuksess etter min mening.

    Jeg hører på veldig mye forskjellig og må si at "Ghost Reveries" uten tvil er min favoritt metallplate. Damnation er også meget bra. Har også resten fra dem, bra det også.

    Anbefaler Opeth på det sterkeste.

    Mvh
    Canhr
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Hadde vært moro å vært der. Mest for å få hørt Opeth på andre typer anlegg, men den episoden der kunne vært moro å få overvære.
    Slenger meg på det du sier, Opeth anbefales på det aller sterkeste.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn