OPPO´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    TLN

    Gjest
    Da er den endelig kommet og funger som en drøm :)


    Firmware for OPPO UDP-203 & UDP-205 (European Version)

    Latest Official Firmware - Release Date: 4th July 2018

    Click to download - USB Update - Firmware UDP20XEU-60-0625
    Filesize 131 MB (138,063,872 bytes)
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.167
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Bruker nå UDP-203 som Roon-endpoint; jeg hadde ingen idé at dette var støttet - takk for info :)
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.807
    Antall liker
    2.799
    Torget vurderinger
    1
    Hei folkens, jeg skal bestille en 205 nå, det er ingenting å vente med. Men for knappe 1500 i tillegg kan den gjøres sonefri. Har ikke helt klart for meg hvor relevant dette er nå. Er det utgivelser i Japan og USA på Blu-ray som kan være verdt å få med seg og som er i annen sone enn vår? Spilleren vil først og fremst bli brukt som lydkilde i et vanlig tokanals anlegg, med alt fra CD, Sacd og Blu-ray audio som kilde. Roon vurderes. Etterhvert skal det bygges en hjemmekino, men det går sikkert et par år til før det blir noe av.

    Takker for svar.

    PS. Hvor god er hodetelefonutgangen på 205? Kan den trekke f.eks en såpass god hodetelefon som Sennheiser 650?
     
    T

    TLN

    Gjest
    Hei folkens, jeg skal bestille en 205 nå, det er ingenting å vente med. Men for knappe 1500 i tillegg kan den gjøres sonefri. Har ikke helt klart for meg hvor relevant dette er nå. Er det utgivelser i Japan og USA på Blu-ray som kan være verdt å få med seg og som er i annen sone enn vår? Spilleren vil først og fremst bli brukt som lydkilde i et vanlig tokanals anlegg, med alt fra CD, Sacd og Blu-ray audio som kilde. Roon vurderes. Etterhvert skal det bygges en hjemmekino, men det går sikkert et par år til før det blir noe av.

    Takker for svar.

    PS. Hvor god er hodetelefonutgangen på 205? Kan den trekke f.eks en såpass god hodetelefon som Sennheiser 650?
    Jeg kjøpte min sonefri på Blu-Ray og har aldri benyttet meg av det. Derimot har jeg brukt DVD som sonefri, men det kan enkelt ordnes gratis ved å laste ned firmware til en CD :) Men det er jo kjekt å vite at du kan ;)

    Har dessverre ikke testet hodetelefon utgangen, men den skal visstnok være forholdsvis bra.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Hei folkens, jeg skal bestille en 205 nå, det er ingenting å vente med. Men for knappe 1500 i tillegg kan den gjøres sonefri. Har ikke helt klart for meg hvor relevant dette er nå. Er det utgivelser i Japan og USA på Blu-ray som kan være verdt å få med seg og som er i annen sone enn vår? Spilleren vil først og fremst bli brukt som lydkilde i et vanlig tokanals anlegg, med alt fra CD, Sacd og Blu-ray audio som kilde. Roon vurderes. Etterhvert skal det bygges en hjemmekino, men det går sikkert et par år til før det blir noe av.

    Takker for svar.

    PS. Hvor god er hodetelefonutgangen på 205? Kan den trekke f.eks en såpass god hodetelefon som Sennheiser 650?
    Der er over 8000 på venteliste og der er lukket for tilmelding nu så vidt jeg ved.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Hei folkens, jeg skal bestille en 205 nå, det er ingenting å vente med. Men for knappe 1500 i tillegg kan den gjøres sonefri. Har ikke helt klart for meg hvor relevant dette er nå. Er det utgivelser i Japan og USA på Blu-ray som kan være verdt å få med seg og som er i annen sone enn vår? Spilleren vil først og fremst bli brukt som lydkilde i et vanlig tokanals anlegg, med alt fra CD, Sacd og Blu-ray audio som kilde. Roon vurderes. Etterhvert skal det bygges en hjemmekino, men det går sikkert et par år til før det blir noe av.

    Takker for svar.

    PS. Hvor god er hodetelefonutgangen på 205? Kan den trekke f.eks en såpass god hodetelefon som Sennheiser 650?
    Der er over 8000 på venteliste og der er lukket for tilmelding nu så vidt jeg ved.
    Ser det ligger en på finn.no til en forholdsvis grei pris nå :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg hadde trodd interessen ble dalende, gitt ingen garanti for firmware oppgraderinger, service & vedlikehold, fort teknologisk avlegs, ol.
    Slik fungerer ihvertfall min oppfatning ???
    PS: Har selv UHD-203.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Jeg hadde trodd interessen ble dalende, gitt ingen garanti for firmware oppgraderinger, service & vedlikehold, fort teknologisk avlegs, ol.
    Slik fungerer ihvertfall min oppfatning ???
    PS: Har selv UHD-203.
    Det er fortsatt ingenting som konkurrerer på kvalitet vs pris ennå i hvertfall...

    Det er en svært komplett alt i ett maskin... Jeg hadde en UHD-203 før 205, og den er hakket hvassere på bildet enn den også... selv om det er samme chip.
    Usikker på hva man skulle valgt om man er ute etter bedre lyd og bilde fra en UHD / Blu-Ray som finnes på markedet i dag...

    For de fleste gjør den nok en god nok jobb som ren DAC i tillegg :)
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Vet noen hva den Pioneer spilleren kommer til å koste?
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.141
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Alle Oppo venner og andre som er interessert i transparente HIFI produkter bør merke seg denne testen av Oppo UDP-205 UHD Player. DAC'en har de beste tekniske målinger noen DAC har oppnådd på nettstedet.

    Den scorer fullt på alle parametre og er et funn for de som ønsker transparens. Etter at Oppo la ned er prisene på full fart til himmels. Får man tak i en slik til nypris er det garantert et godt kjøp:rolleyes:

    https://audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-oppo-udp-205-uhd-player.3660/
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.807
    Antall liker
    2.799
    Torget vurderinger
    1
    Iflg nobleman er det bare å sette seg på venteliste så får han inn spillere, 8-10 i måneden.

    Er klar over at det vil bli dårlig med oppgradering av denne etterhvert, men det er i såfall på bildesiden at det trengs. Den kan fungere som altmuligmaskin ganske lenge og kommer det noe bedre så kan den få et langt liv som hodetelefonforsterker i lesehjørnet. Mekanikken på Oppo virker å være god. Har en Oppo 93 som har fungert utmerket som Blu-ray- og dvd-spiller i stua i mange år. 100% i orden selv om det sikkert er noen oppgraderinger som kunne vært gjort.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.807
    Antall liker
    2.799
    Torget vurderinger
    1
    Har surfet litt rundt etter info om de nye Pioneer-spillerne, men det er sparsomt foreløpig. Den LX-500 er uannsett ikke audiofilutgaven, det kommer vel en 800 etterhvert. Innmatbilde av 500 avslørte vel at det er veldig god plass der....

    Dessuten har vel Pioneer hatt veldig fremoverlent lyd på sine produkter de siste årene(?) så da er det ikke noe for meg. Men pene er de.
     

    Sony5600es

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2016
    Innlegg
    100
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    7
    Oppo UDP-205

    God kveld.

    Kjøpte Oppo UDP-205 spilleren som lå på Finn. Hodetelefonforsterkeren på Oppo UDP-205 er meget, meget bra og
    har fått meget gode tester også. Har bare testet den med hodetelefonen til Philips Fidelio X2 både på CD + SACD.
    Meget godt fornøyd og den er en del bedre en hodetelefonforsterkeren på Oppo BD-105 som også var bra. Oppo
    spilleren er bedre på alle områder sammenlignet med Pioneer BDP-LX88 som også er en meget god Blu-Ray spiller
    samt en meget god CD/SACD spiller.
     

    Northman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Innlegg
    378
    Antall liker
    97
    Hva synes folk om å kjøpe et produkt som er gått ut av produksjon og hvor produsenten har bestemt seg for å slutte å lage lignende produkt.

    Tenker selvfølgelig på service og reservedeler 10år frem i tid.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hva synes folk om å kjøpe et produkt som er gått ut av produksjon og hvor produsenten har bestemt seg for å slutte å lage lignende produkt.

    Tenker selvfølgelig på service og reservedeler 10år frem i tid.
    Hvem tenker 10 år frem i tid?
    Produkter som dette er avlegs innen et par år uten jevnlige firmware oppdateringer.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    De har lovet at servicere i fremtiden så vidt jeg er orienteret.
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    836
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    En forsterker eller høyttalere er ikke utdatert etter 10 år.

    Men om en kjøper Blu-ray, DAC, eller TV, så kan en ikke forvente at de har deler etter 10 år.
    Selvfølgelig er de "brukendes" om de ikke feiler før. Men vi har gått fra DVD til Blu-ray, og nå 4K Blu-ray på ca 10 år.

    Så kjøp gjerne en spiller, men vær forberedt på at den går i EE-avfallet når den dør.

    Verden går fort fremover når det gjelder elektronikk.

    Sent fra min G8341 via Tapatalk
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Oppo skriver selv følgende på hjemmesiden deres.

    Though OPPO Digital will gradually stop manufacturing new products, existing products will continue to be supported, warranties will still be valid, and both in-warranty and out-of-warranty repair services will continue to be available. Firmware will continue to be maintained and updates released from time to time. Customers can rest assured that they will continue to receive the high quality service and support that they have come to expect from OPPO Digital.

    We greatly appreciate the opportunity to have developed such exciting products for our customers. It has been an honor.

    Best regards,

    All of us at OPPO Digital


    Selv har jeg en gammel Oppo DVD på hytta og en av de første Blu-Ray spillerene deres hjemme. Begge fungerer like fint som da de var nye.
     

    Sony5600es

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2016
    Innlegg
    100
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    7
    Jeg er ikke bekymret for fremtidige firmware oppgraderinger fra Oppo. Se på Pioneer BDP-LX91, siste firmware var i 2013 og spilleren
    min fungerer fortsatt 100%. Det samme med Cambridge 752BD hvor siste firmware oppgradering var i 2015. Nå er Cambridge 752BD
    spilleren fjernet fra deres support side så her blir det ingen flere firmware oppgraderinger, men spilleren fungerer 100%. Jeg kjører
    Canal Digital via Oppo UDP-205 sin HDMI inn og hvilke flotte TV bilder det blir. Det er som om jeg har oppgradert til nytt TV. Har en
    Samsung UE65KS7505.
     

    bengt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    152
    Antall liker
    87
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    1
    La inn bestilling/betaling på UDP-205 9. juli men har ikke hørt noe mer fra Nobleman etter det. Er det noen som har bestilt og mottatt spillere fra butikken i det siste?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.270
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hva synes folk om å kjøpe et produkt som er gått ut av produksjon og hvor produsenten har bestemt seg for å slutte å lage lignende produkt.

    Tenker selvfølgelig på service og reservedeler 10år frem i tid.
    Hvis produktet er bra så burde da produktet holde i minst 10 år, sannsynligvis i nærmere 20 år......
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    La inn bestilling/betaling på UDP-205 9. juli men har ikke hørt noe mer fra Nobleman etter det. Er det noen som har bestilt og mottatt spillere fra butikken i det siste?
    Men har set nogen til salg på Amazon
     

    hifieirik82

    Medlem
    Ble medlem
    10.06.2010
    Innlegg
    6
    Antall liker
    3
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Hei.

    Jeg er har nettopp fått min oppo 205 oppgradert av Audiocom I England.
    Lyd og bilde er bare en fryd! 😊
    Har ennå gleden av å teste dacen, og spilleren virker godt sammen med isotek sine produkter.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.807
    Antall liker
    2.799
    Torget vurderinger
    1
    Er den da lik de spillerne som selges som Audiocom-utgave fra importøren her i Norge? Hvilke endringer i lyden fikk du?

    Jeg hadde selvfølgelig klart å rote det til under bestillingen av 205en, ble klar over det i går. Så nå er jeg bakerst i køen da. Jaja, får bare håpe det blir spiller likevel. Importør hadde akkurat fått inn 12 spillere, så regner med at noen her blir glade:)
     

    hifieirik82

    Medlem
    Ble medlem
    10.06.2010
    Innlegg
    6
    Antall liker
    3
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Den er lik på papiret hvertfall, noe utover det kan jeg ikke si noe om.
    Nå har jeg litt skifting av utsyr på gang, så jeg ikke fått noe endelig inntrykk ennå.
    Endringer er, mye mer av detaljer og evne til å fungere som hi end cdspiller i tillegg som en Blu Ray spiller.
    Lyden kan også oppfattes litt mer glattere, men det er som sagt, ikke gått nok timer med lyttingen 😊
    Er veldig fornøyd. Og gleder til å bruke mer tid framover til å teste den.
     

    xtz 69

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    555
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    8
    Noen som vet hvordan man får spilt av Dolby Atmos via Netflix, jeg har koblet pc med Netflix App til Oppo 205, og lyd ut fra oppo til surroundreciver, alt skulle i teorien ligge tilrette for å kunne spille av Atmos lyd, men det skjer ikke.. Hvorfor?
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    836
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Du skriver ikke hvordan du har koblet din Pc til din Oppo.
    Er det via HDMI, så er det vel en innstilling på PC som må gjøres, for Oppo er vel bare passiv overfører.

    Sent fra min G8341 via Tapatalk
     

    xtz 69

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    555
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    8
    Du skriver ikke hvordan du har koblet din Pc til din Oppo.
    Er det via HDMI, så er det vel en innstilling på PC som må gjøres, for Oppo er vel bare passiv overfører.

    Sent fra min G8341 via Tapatalk
    Hei! Pc er koblet til pc med HDMI ja inn på HDMI inn, og Hdmi out lydutgang til surroundresiver..HDMI main out går til TV. Oppdaget også at jeg ikke får spilt av Atmosfiler når jeg spiller av Bluray plater heller
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    836
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Vet du hvilket skjermkort du har i PC-en?
    Om det er Nvidia, så må lyden være aktiv på HDMI.
    Hos meg er det ikke det.

    Nvidia.JPG


    Lyden må også være aktiv via Windows, selvfølgelig.
    Den må stå på Nvidia hos deg, om du har det, ikke det innebygde lydkortet.
    Jeg vet ikke hvordan det ser ut om du har AMD-skjermkort.
    Hos meg ser det sånn ut:

    Windowslyd.JPG
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Bestilte min 205 i Mai og fikk den for ett par uker siden.
    FOR en maskin, spiller alt jeg kaster mot den, både fysiske medier og streaming.
    Solgte dCS stacken min for jeg sleit virkelig med og høre forskjell.
    Nå grubler jeg bare på hvor bra den kan bli med disse oppgraderingene av PSU m.m, det får bli vinterprosjekt og finne utav.

    Eneste ankepunkt er at den ikke streamer DSD over Roon direkte, men jeg bruker Aries Minien min inn i USB dacen og da takler den jo alt opptil DSD512 uten og mukke.
    Bildedelen er også solid, uten de dramatiske forskjellene fra 105, men man mister Darbee.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Bestilte min 205 i Mai og fikk den for ett par uker siden.
    FOR en maskin, spiller alt jeg kaster mot den, både fysiske medier og streaming.
    Solgte dCS stacken min for jeg sleit virkelig med og høre forskjell.
    Nå grubler jeg bare på hvor bra den kan bli med disse oppgraderingene av PSU m.m, det får bli vinterprosjekt og finne utav.

    Eneste ankepunkt er at den ikke streamer DSD over Roon direkte, men jeg bruker Aries Minien min inn i USB dacen og da takler den jo alt opptil DSD512 uten og mukke.
    Bildedelen er også solid, uten de dramatiske forskjellene fra 105, men man mister Darbee.
    Men du får 4K, HDR, Dolby Vision osv :)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Bestilte min 205 i Mai og fikk den for ett par uker siden.
    FOR en maskin, spiller alt jeg kaster mot den, både fysiske medier og streaming.
    Solgte dCS stacken min for jeg sleit virkelig med og høre forskjell.
    Nå grubler jeg bare på hvor bra den kan bli med disse oppgraderingene av PSU m.m, det får bli vinterprosjekt og finne utav.

    Eneste ankepunkt er at den ikke streamer DSD over Roon direkte, men jeg bruker Aries Minien min inn i USB dacen og da takler den jo alt opptil DSD512 uten og mukke.
    Bildedelen er også solid, uten de dramatiske forskjellene fra 105, men man mister Darbee.
    Men du får 4K, HDR, Dolby Vision osv :)
    Helt riktig det. Savner ingenting på bildedelen :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn