Fikk det til med HDMI front,bare å velge rett inngang i menyen....Lurer på om det går å se/høre på YouTube via laptop med 105 med HDMI eller USB?
Hvordan i så fall?
Fikk det til med HDMI front,bare å velge rett inngang i menyen....Lurer på om det går å se/høre på YouTube via laptop med 105 med HDMI eller USB?
Hvordan i så fall?
Er det beste skjermbilde på 50 tommer jeg har sett!
Ellers er jeg strålende fornøyd med både lyd og bilde på både BR og DVD.
CD lyden er glimrende,både Sony X7ESD og Denon 3910 kan pensjoneres,
og alle tanker om ekstern DAC er blåst bort....
Det ordna segOppo 103 instalert , alt ok nesten........ fikk ikke lyd ved test av netflix. Bruker coax inn på amp/dac , vil ikke "netflixlyd" gå ut i coaxutgang , hva må til?
mvh
rolf
Hi-end audio lever (delvis) av at folk tror at utstyr må være forferdelig dyrt for å være bra. Hvis det skulle vise seg at et rimelig produkt utkonkurrerer eller er på høyde med et dyrt så er ikke det nødvendigvis bra for industrien. En masse produsenter kan gå nedenom og hjem på grunn av sånt...Kan være jeg virker litt tett i toppen, men hva mener du med;
"DP" i det du sier som "DP bruker jo mye av Oppo teknologien..."
Fatter ikke, at alle som tester spillere med volumkontroller i, så er det ingen anmeldere som ikke kan/vil/tør/forstår å si annet enn "volumkontrollen låter bra" eller noe sånt overfladisk...
Merkelig, at ingen tør teste den ut i forhold til angitte forforsterkere. Jo, noen anmeldere har gjort det for Wadia sine spillere, men ikke "low price" spillere.
Kommer på nå, at et blad omtalte volumkontrollen på en ny Audiolab CD-spiller som "det man trenger" på en måte så man fikk litt tillit til det i testen.
Vel, kan være Oppo 105 i modifiserte utgaver (?) er bra nok på CD og har bra nok volumkontroll, slik at man kan benytte en felles spiller for alle formater og kanskje også sløyfe forforsterkeren. Hvis da disse modifiserte versjoner, som jeg ser det finnes mange av, igjen er verdt sine penger...?!
Oppo 103 leverer godt bilde , men har en leppesynk som er helt "på trynet" , har "skrudd og skrudd" , men ..... kjappe forslag?
Nei....er ikke vanlig med sync mulighet av digitale HDMI signaler på bd spillereHeisann!
Medfører det riktighet at Oppo 103eu har egen lipsync-instilling? Jeg har alltid slitt med det her hjemme, og er avhengig av en slik innstilling.
Tror ikke det.....meter innstilling er for analoge utganger bd spiller og påvirker neppe digitale utganger (men du kan jo prøve)Om ikke den har det; kan jeg da bruke delay-innstillingen på høyttaleroppsett, hvor jeg kan stille hvor mange meter unna frontene jeg sitter? Det fungerte iallefall på den gamle Philips BDP-9600. Jeg lurer på om det er samme opplegget på denne Oppoen?
Da mener du Blu Ray HDMI 1 til til DAC for så HDMI DAC til TV......Jeg kjører kun 2.0 oppsett (PCM nedskalert) med HDMI-kabel; TV til DAC til Blu ray (DACen min har HDMI inn og ut.)
http://www.oppo-bluray.co.uk/UserFiles/Docs/Zip/OPPO-USB-AUDIO-2.0-DRIVER(WINDOWS)-v1.61.zipHentet min oppo 105EU i dag helt knall bilde og lyd.
Kan noen her legge ut en link til USB DAC driver til Windows PC da jeg ikke finner den på oppo sine sider??
Hentet min oppo 105EU i dag helt knall bilde og lyd.
Kan noen her legge ut en link til USB DAC driver til Windows PC da jeg ikke finner den på oppo sine sider??
pakket ut ja, men har du installert driverne? Om du har det, har du valgt USB-Front på inngangsvelger på fjernkontroll?Jeg har lastet ned og pakket ut alle,men fortsatt ingen lyd??
USB DAC in i front på spiller gir ingen lyd
Finn mappa som du pakket ut, gå inn på den, dobbelklikk på mappa som dukker opp, og velg fila som heter "setup"Nei,jeg trodde at det ble automatisk innstalert,hva nå
Ja,Ole du har noe å glede deg til.Moro å lese testen i nyeste "watt." Den fikk jo uhemmet med skryt, både på bilde og spesielt lyden fra de analoge utgangene. Håper den dukker opp på posten snart.
-Ole.
TakkHentet min oppo 105EU i dag helt knall bilde og lyd.
Gratulerer!
Jeg tenkte på da du nevnte saken om innspilling tidligere i dag, begynte jeg å lure på om det er noe du ikke liker med lyden..?Ja,Ole du har noe å glede deg til.Moro å lese testen i nyeste "watt." Den fikk jo uhemmet med skryt, både på bilde og spesielt lyden fra de analoge utgangene. Håper den dukker opp på posten snart.
-Ole.