Oslo Hifi Show, 22-23 Mars 2025

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.479
    Torget vurderinger
    0
    Noen som fikk med seg messetilbudet på den nye og oppgraderte versjonen? 👔

hansa_clear.jpg

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    2.072
    Sted
    Horten
    Et par dager siden messen nå, inntrykk har fått satt seg litt.
    Jeg synes dette var nok en gang en helproff gjennomført messe. Mange utstillere, mye folk, mye god lyd, god stemning på alle rom.(y)

Vi brukte hele lørdagen på å være innom alle rom, jeg var tilbake på søndagen for noen roligere timer med lett vandring i gangene og sjekk at man fikk med seg alle godsakene.
    Alltid interessant å prate litt med utstillere/konstruktører++ om produktene de har med seg, samt treffe litt kjentfolk for en hyggelig prat.

Håper suksessen gjentas til neste år.

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    2.072
    Sted
    Horten
    Hvem synes du hadde den beste lyden?
    Jeg må nok si at jeg ikke er så opptatt av å spesifisere opplevelsene til å kåre en vinner, og dermed alle andre lavere rangert.
    Jeg har en tendens til å kose meg stort på sånne messer/arrangementer, jeg er der for nye opplevelser og høre noe annet enn det jeg selv har og tror jeg liker.
    -Koste meg eks stort over lyden fra de små aktive tassene som Technics hadde med, Dynaudio låt fint i det store rommet, de store aktive Focal'ene var kjempefine, Sigberg's Saranna var bra, samme med Frigg02 fra Mala og Icon/Verdande, Jade 30 likeså, Hamrammr er alltid trøkk og morro, samme med oppsettet til Audiocenteret, spolebåndoppsettet til Audioaktøren er alltid facinerende, SystemAudio's aktive løsning var bra, etc etc.
    Listen blir lang som du ser....:unsure:

Jeg vil nok si at jeg generelt er tilhenger av at det er nok "kjøtt" i mellomtone og stram bassrespons sammen med høy morrofaktor.
    Dette gjerne fra høyttalere med store elementer, men som du ser over så er jeg tydeligvis ikke knallhard på det kravet.:ROFLMAO:

rolf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Antall liker
    183
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Korte inntrykk :

Super messe med veldig mye interessant både se og høre på - topp å lytte til aktive ht som feks Sigberg-Focal og Dynaudio, de leverte alle på ett høyt nivå i mine ører.
    For meg var Linnoppsettet den største overraskelsen, det låt fantastisk . (kun vel 300" om en ser bort ifra LP12)
    Marten/Esoteric i 1 etg leverte en klassisk Living Voiceavspilling i gåsehudklasse.
    QLN R 9 låt utrolig flott på stemmer, ivertfall den mannlige når jeg var innom -og stor scene.
    Ø låt fint, men når jeg satt i midten og beveget hodet "1cm" til en av sidene "forsvant" den ene kanalen, må vel kunne rettest på ?
    Audioagenten og PMaudio demonstrerte bittesmå ht med stor lyd!
    Var og innom OHC Fredag og hørte på de store Klipsch som er ankommet, spennende ht som helt sikkert hadde hatt godt av ett mer tilpasset rom.

Noen nedturer? : overhodet ikke 😊👍🎶🎶

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    15.038
    Sted
    Sørlandet
    Her kommer noen bilder og noen av mine inntrykk fra årets messe.

Lørdagen var tettpakket frem til ca kl 15.00 og deretter ble det gradvis enklere å få seg en god plass i alle rom. På søndag var det langt roligere og jeg fikk sitte alene i rommene jeg hadde bestemt meg for å besøke igjen. Litt skuffende er det jo at enkelte rom hadde forsovet seg.

QLN og spolebånd. Luftig og flott:

IMG_8082.jpeg

Den nye streameren fra Nagra. Ikke store boksen:

IMG_8084.jpeg

Nordic Sound Design med Leben og Atlantis Lab. Låt virkelig bra! Spesielt morsomt ble det med Leben sin utmerkede Loudness funksjon:

IMG_8089.jpeg
    IMG_8090.jpeg
    IMG_8091.jpeg

Den nye Henry Audio Dac`n sammen med EL34 rørforsterker og følsomme høyttalere. Låt også bra i mine ører. To hyggelige herrer gjorde besøket ekstra trivelig:

IMG_8092.jpeg

IMG_8095.jpeg

Flytende lunsj i solen:

IMG_8097.jpeg

Sigberg med premiere på sin nye høyttaler Saranna. Man finner mye info om den her inne på sentralen. Dynamikk og basskontroll. Måtte innom rommet en del ganger før det var mulig å få seg en stol å sitte i:

IMG_8099.jpeg

Et annet rom med dynamikk og basskontroll var AVShop og deres Hamrammr:

e373deca37e02746a56d4f65839649b3.jpeg

Mangt kan sies om Danish Audio Group og produktene deres. Men messelyd, det kan dem. Enormt lydbilde! Jeg kjente igjen lydsignaturen fra tidligere messer og også flere av låtvalgene. Morro med vinyl!

IMG_8100.jpeg
    IMG_8101.jpeg

PM Audio med vesle Krix Equinox MK5. Som alltid stiller PM godt forberedt og belønnes også ofte med god lyd på rommet sitt. Og igjen viser små skoeske-høyttalere at dem kan skinne hvis dem får lov til det:

IMG_8131.jpeg
    IMG_8130.jpeg

AudioNote rommet med den trivelige representanten som utrettelig bytter mellom CD og LP på annenhver sang. Og musikkvalget hans finner man ikke igjen hos noen andre. AN-E SPE HE som jeg kjenner godt. Kobberkabler.

IMG_8125.jpeg
    IMG_8126.jpeg
    IMG_8128.jpeg
    IMG_8129.jpeg

Jeg fikk alenetid sammen med Jason Isbell siste plate her inne. Låt bedre på søndag en på lørdag:

IMG_8120.jpeg
    IMG_8121.jpeg

Trivelig herreaften på lørdag med italiensk mat og vin. God stemning! Mange takk til verten.

IMG_8109.jpeg

IMG_8116.jpeg

IMG_8114.jpeg

IMG_8112.jpeg

Kerr, Gryphon og Shakti imponerte. Jeg liker mellomtonene og at bånd diskanten også låt greit utenfor sweetspot. Ikke alle bånd diskanter gjør det. Og bassen hørte vi langt ute på gangen. Det er lett å la seg imponere av slike kapasiteter.

IMG_8150.jpeg

IMG_8149.jpeg

IMG_8148.jpeg

To DSP rom som spilte bra. Spesielt imponert ble jeg over den nye Focal høyttaleren med Naim klasse AB forsterkere og nyutviklet DSP:

IMG_8122.jpeg

IMG_8123.jpeg

Nå får det være greit med bilder for denne gangen. Jeg storkoste meg på årets messe så en stor takk til arrangørene.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn