Her kommer noen bilder og noen av mine inntrykk fra årets messe.
Lørdagen var tettpakket frem til ca kl 15.00 og deretter ble det gradvis enklere å få seg en god plass i alle rom. På søndag var det langt roligere og jeg fikk sitte alene i rommene jeg hadde bestemt meg for å besøke igjen. Litt skuffende er det jo at enkelte rom hadde forsovet seg.
QLN og spolebånd. Luftig og flott:
Den nye streameren fra Nagra. Ikke store boksen:
Nordic Sound Design med Leben og Atlantis Lab. Låt virkelig bra! Spesielt morsomt ble det med Leben sin utmerkede Loudness funksjon:
Den nye Henry Audio Dac`n sammen med EL34 rørforsterker og følsomme høyttalere. Låt også bra i mine ører. To hyggelige herrer gjorde besøket ekstra trivelig:
Flytende lunsj i solen:
Sigberg med premiere på sin nye høyttaler Saranna. Man finner mye info om den her inne på sentralen. Dynamikk og basskontroll. Måtte innom rommet en del ganger før det var mulig å få seg en stol å sitte i:
Et annet rom med dynamikk og basskontroll var AVShop og deres Hamrammr:
Mangt kan sies om Danish Audio Group og produktene deres. Men messelyd, det kan dem. Enormt lydbilde! Jeg kjente igjen lydsignaturen fra tidligere messer og også flere av låtvalgene. Morro med vinyl!
PM Audio med vesle Krix Equinox MK5. Som alltid stiller PM godt forberedt og belønnes også ofte med god lyd på rommet sitt. Og igjen viser små skoeske-høyttalere at dem kan skinne hvis dem får lov til det:
AudioNote rommet med den trivelige representanten som utrettelig bytter mellom CD og LP på annenhver sang. Og musikkvalget hans finner man ikke igjen hos noen andre. AN-E SPE HE som jeg kjenner godt. Kobberkabler.
Jeg fikk alenetid sammen med Jason Isbell siste plate her inne. Låt bedre på søndag en på lørdag:
Trivelig herreaften på lørdag med italiensk mat og vin. God stemning! Mange takk til verten.
Kerr, Gryphon og Shakti imponerte. Jeg liker mellomtonene og at bånd diskanten også låt greit utenfor sweetspot. Ikke alle bånd diskanter gjør det. Og bassen hørte vi langt ute på gangen. Det er lett å la seg imponere av slike kapasiteter.
To DSP rom som spilte bra. Spesielt imponert ble jeg over den nye Focal høyttaleren med Naim klasse AB forsterkere og nyutviklet DSP:
Nå får det være greit med bilder for denne gangen. Jeg storkoste meg på årets messe så en stor takk til arrangørene.