Tapssluk for veinero ja. Veinero visste hva de hadde levert av anbud og risikoen som de valgte å minimere ved å ta ut verdiene. Bedre å gå konkurs etter 4 måneder og ha 20 fortsatt mill på bok ute av firmaet enn å gå konk etter 12 måneder og ha 0 mill på bok.
At Enger drar penger ut uten å levere tjenesten var å dra den litt langt. Han fikk lønn i bare 4 måneder, men det blir litt penger det også med millionlønn.
Om det er i tråd med lånebetingelser osv så kan det betales ut utbytte fra selskaper som tjener penger. Mener du at overskudd skal akkumuleres i ASene?
Kanskje har Enger gjort seg skyldig i diverse straffebud og tatt ut utbytte som har gjort at selskapet ikke overholdt lånebetingelser, kanskje kommer han i fengsel og kanskje omstøtes utbytteutbetalinger, hva vet jeg, men at du angriper at eieren tar ut utbytte fra et selskap som har hatt god omsetning og en margin på 20% over år er så helt på siden.
Jeg vil anta at Enger har tapt mye penger på Oslo-eventyret. Selskapet var trolig verdt en del etter at han tok ut siste utbytte. Nå er det konkurs. Å omtale dette som å "dra penger ut" er i Larsons gale verden bare å "dra den litt langt".
Om jeg har missforstått: Forklar hva du mener er kritikkverdig.