Politikk, religion og samfunn Oslopolitikken - på rett spor, eller ville veier...?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    24.366
    Antall liker
    18.886
    Torget vurderinger
    2
    Dette er en "fnysefråde" skinndebatt som bygger på dårlig innsikt i kjensgjerningene eller også bare lyst til å være irritert over noe.

    Man kan like gjerne ergre seg over at 85% av delene i den "europeiske" bilen man kjører kommer fra Kina.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Dette er en "fnysefråde" skinndebatt som bygger på dårlig innsikt i kjensgjerningene eller også bare lyst til å være irritert over noe.

    Man kan like gjerne ergre seg over at 85% av delene i den "europeiske" bilen man kjører kommer fra Kina.
    Hvis dette er noe du hadde sagt til ditt speilbilde så hadde du truffet spikeren rett på hodet.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.659
    Antall liker
    10.993
    Sted
    Trondheim
    weld77: "Tviler på et lass stein går med posten"

    Jeg svarte på et innlegg om lave kostnader på pakker fra Kina. Orket ikke sitere, men det kom flere innlegg mens jeg skrev.

    Frakt av større ting (30 tonn fisk etc...) er uforholdsmessig billig, sikkert fordi miljøkostnaden ikke gjenspeiles i fraktprisen. Fraktprisene bør opp slik at det blir mindre lønnsomt å frakte ting over lange avstander, og man kan oppmuntre til mer lokal produksjon.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.753
    Antall liker
    3.045
    Torget vurderinger
    1
    Dette er en "fnysefråde" skinndebatt som bygger på dårlig innsikt i kjensgjerningene eller også bare lyst til å være irritert over noe.

    Man kan like gjerne ergre seg over at 85% av delene i den "europeiske" bilen man kjører kommer fra Kina.
    Slikt skriver man når det er tom for argumenter eller mener du at debatten om bilkjøring i Norge også er en skinndebatt der du med din unike innsikt kan vurdere og bestemme hvilke saker som utgjør noen forskjell for miljøet.

    Ja det går fint an å ergre seg over slikt akkurat som en del av oss finner det meningsløst å frakte stein rundt halve kloden eller fisk frem og tilbake finner du det meningsløst å diskutere dette, men nødvendig bruk av privatbiler lokalt er ytterst viktig å debattere:confused:

    Unødig bruk av energi burde være noe av det som står fremst i køen for kutt men bevares det gir ikke penger i kassen til politiker som ikke får nok av å bruke de:rolleyes:
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.827
    Antall liker
    9.755
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    weld77: "Tviler på et lass stein går med posten"

    Jeg svarte på et innlegg om lave kostnader på pakker fra Kina. Orket ikke sitere, men det kom flere innlegg mens jeg skrev.

    Frakt av større ting (30 tonn fisk etc...) er uforholdsmessig billig, sikkert fordi miljøkostnaden ikke gjenspeiles i fraktprisen. Fraktprisene bør opp slik at det blir mindre lønnsomt å frakte ting over lange avstander, og man kan oppmuntre til mer lokal produksjon.
    Legg på CO2 avgift på drivstoff til fly og skip så hjelper det betydelig. Plutselig blir det lønnsomt å foredle fisken i Norge. Og annen lokal produksjon vil øke.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Miljøhovedstaden bør gå foran med et godt eksempel - men så lenge de sløser bort penger og misligholder sitt ansvar (bare antall brudd på arbeidsmiljøloven bør vekke noen opp fra sine drømmer) så sparer de inn på å kjøpe fra miljøverstinger i Kina som ødelegger kloden.

    Dette er ikke en bagatell - det er et alvorlig tillitsbrudd.

    Jeg mener oppriktig at Hardingfele her demonstrerer at politisk tilhørighet og lojalitet er viktigere enn klimaet. Han er nok ikke alene om det. Dette er like urovekkende som når Venstre skylder på gamle vedtak når de tillater prøveboring utenfor Lofoten. Dette til tross for at flere peker på feil i saksbehandlingen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL
    6

    65finger

    Gjest
    Miljøhovedstaden bør gå foran med et godt eksempel - men så lenge de sløser bort penger og misligholder sitt ansvar (bare antall brudd på arbeidsmiljøloven bør vekke noen opp fra sine drømmer) så sparer de inn på å kjøpe fra miljøverstinger i Kina som ødelegger kloden.

    Dette er ikke en bagatell - det er et alvorlig tillitsbrudd.

    Jeg mener oppriktig at Hardingfele her demonstrerer at politisk tilhørighet og lojalitet er viktigere enn klimaet. Han er nok ikke alene om det. Dette er like urovekkende som når Venstre skylder på gamle vedtak når de tillater prøveboring utenfor Lofoten. Dette til tross for at flere peker på feil i saksbehandlingen.
    tøv, man kan ikke forlange at byrådet skal ha kontroll på hundrevis av anbudskonkurranser. eller samtlige interne forhold i kommunale bedrifter. det er ledelse i kommunale foretak som har ansvaret for brudd på eksempelvis arbeidsmiljøloven. jeg har deltatt og deltar i flere anbudskonkurranser i regi av Oslos kommunale foretak. de er proffe
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Du får stå til ansvar for dine egne påstander.

    Det er klart at man har et ansvar i dette. Det er noe som heter prosedyrer og standarder som man skal følges og at disse gjenspeiler styringssignaler fra ledelsen - i dette tilfellet politikerne som er valgt.

    Bærekraft er noe som stadig flere statlige selskaper og statlige organer tar på alvor. Styringssignalene er klare, og det er ingen unnskydning at de ikke kan følge opp det enkelte avropet. At miljøhovedstaden feiler på dette er nok en blanding av dårlig ledelse og dobbeltmoral. Uansett er det et tillitsbrudd.
     
    6

    65finger

    Gjest
    hvordan skal jeg stå til ansvar for egne påstander? hvorfor er det et tillitsbrudd, ta med deg forutsetningene i anbudskonkurransen når du definerer tillitsbruddet
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Du får stå til ansvar for dine egne påstander.

    Det er klart at man har et ansvar i dette. Det er noe som heter prosedyrer og standarder som man skal følges og at disse gjenspeiler styringssignaler fra ledelsen - i dette tilfellet politikerne som er valgt.

    Bærekraft er noe som stadig flere statlige selskaper og statlige organer tar på alvor. Styringssignalene er klare, og det er ingen unnskydning at de ikke kan følge opp det enkelte avropet. At miljøhovedstaden feiler på dette er nok en blanding av dårlig ledelse og dobbeltmoral. Uansett er det et tillitsbrudd.
    Har du sett de andre tilbudene i konkurransen?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg fatter ikke at man har behov for å bortforklare en åpenbar brøler. Dette er like ille som Venstres bortforklaring på å lete etter olje rett utenfor Lofoten. Å transportere stein fra klimaverstingen Kina med et CO2 avtrykk x9 er så på trynet det er mulig å få det.
     
    6

    65finger

    Gjest
    intet behov for å bortforklare noesåomhelst. dette er til orientering en diskusjon på et nettforum
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    weld77: "Tviler på et lass stein går med posten"

    Jeg svarte på et innlegg om lave kostnader på pakker fra Kina. Orket ikke sitere, men det kom flere innlegg mens jeg skrev.

    Frakt av større ting (30 tonn fisk etc...) er uforholdsmessig billig, sikkert fordi miljøkostnaden ikke gjenspeiles i fraktprisen. Fraktprisene bør opp slik at det blir mindre lønnsomt å frakte ting over lange avstander, og man kan oppmuntre til mer lokal produksjon.
    Legg på CO2 avgift på drivstoff til fly og skip så hjelper det betydelig. Plutselig blir det lønnsomt å foredle fisken i Norge. Og annen lokal produksjon vil øke.
    Og hvem skulle legge på denne avgiften da Jesus?

    Norge kan ikke gjøre det siden det er snakk om internasjonal transport og er utenfor vår jurisdiksjon.

    Ikke finnes denne verdensregjeringen som mange ser ut å drømme om, som skal dømme og beskatte alt de ikke liker, (siden det tross alt er de eneste politiske verktøyene de kjenner.) Dette er jo litt beslektet med Hardingfeles fantasidomstoler.

    Ikke man kan se for seg internasjonale avtaler om noe slikt heller, for hvorfor i all verden skulle land som tjener godt på eksport ville ødelegge for seg selv ved å kludre det til og fordyre transporten.



    Jeg er redd dette bare blir nok en virkelighetsfjern drøm.

    Selv en forhøyet havneavgift og flyplassavgift vil ikke føre til noen annet enn at det brukes andre havner, og vi får enda mer unødvendige transportetapper.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.827
    Antall liker
    9.755
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    weld77: "Tviler på et lass stein går med posten"

    Jeg svarte på et innlegg om lave kostnader på pakker fra Kina. Orket ikke sitere, men det kom flere innlegg mens jeg skrev.

    Frakt av større ting (30 tonn fisk etc...) er uforholdsmessig billig, sikkert fordi miljøkostnaden ikke gjenspeiles i fraktprisen. Fraktprisene bør opp slik at det blir mindre lønnsomt å frakte ting over lange avstander, og man kan oppmuntre til mer lokal produksjon.
    Legg på CO2 avgift på drivstoff til fly og skip så hjelper det betydelig. Plutselig blir det lønnsomt å foredle fisken i Norge. Og annen lokal produksjon vil øke.
    Og hvem skulle legge på denne avgiften da Jesus?

    Norge kan ikke gjøre det siden det er snakk om internasjonal transport og er utenfor vår jurisdiksjon.

    Ikke finnes denne verdensregjeringen som mange ser ut å drømme om, som skal dømme og beskatte alt de ikke liker, (siden det tross alt er de eneste politiske verktøyene de kjenner.) Dette er jo litt beslektet med Hardingfeles fantasidomstoler.

    Ikke man kan se for seg internasjonale avtaler om noe slikt heller, for hvorfor i all verden skulle land som tjener godt på eksport ville ødelegge for seg selv ved å kludre det til og fordyre transporten.



    Jeg er redd dette bare blir nok en virkelighetsfjern drøm.

    Selv en forhøyet havneavgift og flyplassavgift vil ikke føre til noen annet enn at det brukes andre havner, og vi får enda mer unødvendige transportetapper.
    Oslo og Norge kan ikke gjøre dette alene, men EU kan og det jobbes med løsninger for å oppnå effekter som kan dempe den vannvittige transporten av produkter verden rundt. Forøvrig var Jesus en ålreit kar.

    https://energiogklima.no/nyhet/fem-paa-fredag/fem-pa-fredag-co2-toll-i-eu/
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    weld77: "Tviler på et lass stein går med posten"

    Jeg svarte på et innlegg om lave kostnader på pakker fra Kina. Orket ikke sitere, men det kom flere innlegg mens jeg skrev.

    Frakt av større ting (30 tonn fisk etc...) er uforholdsmessig billig, sikkert fordi miljøkostnaden ikke gjenspeiles i fraktprisen. Fraktprisene bør opp slik at det blir mindre lønnsomt å frakte ting over lange avstander, og man kan oppmuntre til mer lokal produksjon.
    Legg på CO2 avgift på drivstoff til fly og skip så hjelper det betydelig. Plutselig blir det lønnsomt å foredle fisken i Norge. Og annen lokal produksjon vil øke.
    Og hvem skulle legge på denne avgiften da Jesus?

    Norge kan ikke gjøre det siden det er snakk om internasjonal transport og er utenfor vår jurisdiksjon.

    Ikke finnes denne verdensregjeringen som mange ser ut å drømme om, som skal dømme og beskatte alt de ikke liker, (siden det tross alt er de eneste politiske verktøyene de kjenner.) Dette er jo litt beslektet med Hardingfeles fantasidomstoler.

    Ikke man kan se for seg internasjonale avtaler om noe slikt heller, for hvorfor i all verden skulle land som tjener godt på eksport ville ødelegge for seg selv ved å kludre det til og fordyre transporten.



    Jeg er redd dette bare blir nok en virkelighetsfjern drøm.

    Selv en forhøyet havneavgift og flyplassavgift vil ikke føre til noen annet enn at det brukes andre havner, og vi får enda mer unødvendige transportetapper.
    Oslo og Norge kan ikke gjøre dette alene, men EU kan og det jobbes med løsninger for å oppnå effekter som kan dempe den vannvittige transporten av produkter verden rundt. Forøvrig var Jesus en ålreit kar.

    https://energiogklima.no/nyhet/fem-paa-fredag/fem-pa-fredag-co2-toll-i-eu/
    Her er jo den foreslåtte løsningen ikke annet enn tollmurer og proteksjonisme atter en gang. Nøyaktig det Trump holder på med. Skatt og avgifter kan man kun bruke på innenlands produksjon og forbruk, eller i EUs del innen EU, selv om det i bunn og grunn ikke gjør stort mer enn å svekke deres konkurranseevne internasjonalt.

    De store transportetappene på sjøen er jo f.eks. fra østen til Europa og USA, og der finnes det som sagt ingen mulighet til å pålegge noen særavgifter.

    Så om man ikke har noe bedre å komme med enn Trump/Senterpartiproteksjonisme og tollmurer så bør man la droppe slike tanker og se etter andre løsninger.

    --

    Skipstrafikk er forøvrig den beste og mest effektive måten å frakte gods over avstander på, så denne febrilske "grønne" søkingen etter nye hakkekyllinger er egentlig bare useriøs og tåpelig.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.827
    Antall liker
    9.755
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Og hvem skulle legge på denne avgiften da Jesus?

    Norge kan ikke gjøre det siden det er snakk om internasjonal transport og er utenfor vår jurisdiksjon.

    Ikke finnes denne verdensregjeringen som mange ser ut å drømme om, som skal dømme og beskatte alt de ikke liker, (siden det tross alt er de eneste politiske verktøyene de kjenner.) Dette er jo litt beslektet med Hardingfeles fantasidomstoler.

    Ikke man kan se for seg internasjonale avtaler om noe slikt heller, for hvorfor i all verden skulle land som tjener godt på eksport ville ødelegge for seg selv ved å kludre det til og fordyre transporten.



    Jeg er redd dette bare blir nok en virkelighetsfjern drøm.

    Selv en forhøyet havneavgift og flyplassavgift vil ikke føre til noen annet enn at det brukes andre havner, og vi får enda mer unødvendige transportetapper.
    Oslo og Norge kan ikke gjøre dette alene, men EU kan og det jobbes med løsninger for å oppnå effekter som kan dempe den vannvittige transporten av produkter verden rundt. Forøvrig var Jesus en ålreit kar.

    https://energiogklima.no/nyhet/fem-paa-fredag/fem-pa-fredag-co2-toll-i-eu/
    Her er jo den foreslåtte løsningen ikke annet enn tollmurer og proteksjonisme atter en gang. Nøyaktig det Trump holder på med. Skatt og avgifter kan man kun bruke på innenlands produksjon og forbruk, eller i EUs del innen EU, selv om det i bunn og grunn ikke gjør stort mer enn å svekke deres konkurranseevne internasjonalt.

    De store transportetappene på sjøen er jo f.eks. fra østen til Europa og USA, og der finnes det som sagt ingen mulighet til å pålegge noen særavgifter.

    Så om man ikke har noe bedre å komme med enn Trump/Senterpartiproteksjonisme og tollmurer så bør man la droppe slike tanker og se etter andre løsninger.

    --

    Skipstrafikk er forøvrig den beste og mest effektive måten å frakte gods over avstander på, så denne febrilske "grønne" søkingen etter nye hakkekyllinger er egentlig bare useriøs og tåpelig.
    Svovelholdig drivstoff brukes til skipstrafikk, scrubbers monteres som sender svoveldritten rett i sjøen, jo takk rent og fint. Men nå sklir vi langt unna tråden om Oslo.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Og hvem skulle legge på denne avgiften da Jesus?

    Norge kan ikke gjøre det siden det er snakk om internasjonal transport og er utenfor vår jurisdiksjon.

    Ikke finnes denne verdensregjeringen som mange ser ut å drømme om, som skal dømme og beskatte alt de ikke liker, (siden det tross alt er de eneste politiske verktøyene de kjenner.) Dette er jo litt beslektet med Hardingfeles fantasidomstoler.

    Ikke man kan se for seg internasjonale avtaler om noe slikt heller, for hvorfor i all verden skulle land som tjener godt på eksport ville ødelegge for seg selv ved å kludre det til og fordyre transporten.



    Jeg er redd dette bare blir nok en virkelighetsfjern drøm.

    Selv en forhøyet havneavgift og flyplassavgift vil ikke føre til noen annet enn at det brukes andre havner, og vi får enda mer unødvendige transportetapper.
    Oslo og Norge kan ikke gjøre dette alene, men EU kan og det jobbes med løsninger for å oppnå effekter som kan dempe den vannvittige transporten av produkter verden rundt. Forøvrig var Jesus en ålreit kar.

    https://energiogklima.no/nyhet/fem-paa-fredag/fem-pa-fredag-co2-toll-i-eu/
    Her er jo den foreslåtte løsningen ikke annet enn tollmurer og proteksjonisme atter en gang. Nøyaktig det Trump holder på med. Skatt og avgifter kan man kun bruke på innenlands produksjon og forbruk, eller i EUs del innen EU, selv om det i bunn og grunn ikke gjør stort mer enn å svekke deres konkurranseevne internasjonalt.

    De store transportetappene på sjøen er jo f.eks. fra østen til Europa og USA, og der finnes det som sagt ingen mulighet til å pålegge noen særavgifter.

    Så om man ikke har noe bedre å komme med enn Trump/Senterpartiproteksjonisme og tollmurer så bør man la droppe slike tanker og se etter andre løsninger.

    --

    Skipstrafikk er forøvrig den beste og mest effektive måten å frakte gods over avstander på, så denne febrilske "grønne" søkingen etter nye hakkekyllinger er egentlig bare useriøs og tåpelig.
    Svovelholdig drivstoff brukes til skipstrafikk, scrubbers monteres som sender svoveldritten rett i sjøen, jo takk rent og fint. Men nå sklir vi langt unna tråden om Oslo.
    Svovelutslipp kan være et problem i havner, men til sjøss spiller det ingen rolle. Det har uansett null påvirkning på klima, så her sauser mange ting sammen i forsøk på å virke ekstra "grønne".

    Store båter er den mest effektiv måten å transportere gods på, og jeg skulle helst sett at så mye som mulig forsvant bort fra veiene og over i containere og båter. For å få til dette kan vi ikke sabotere næringer bare for en misforstått "dyds skyld".
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Forskjellsbehandler du Lan og Anniken Hauglie? Enn det...
    Anniken Hauglie ignorerte at folk ble buret inne, og førstemann ble buret inne på hennes vakt.
    Lan er politisk ansvarlig for avdelinger som er døgnbemannet og vaktlister må gå opp så frivillig tar ekstravakter, hvorpå dette registreres som et brudd. Dette er en videreføring av tidligere praksis, hvor antall brudd har gått ned siden hun tok over.

    Folk blir uskyldig buret inne <-> vaktlister som må fylles opp på frivillig basis.

    Samme alvorlighetsgrad ifølge Slubberts antydninger.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Indignasjonen er til å le av. Hadde Hauglie vært fra AP og Oslobyrådet styrt av Høyre så ville fotsoldatene argumentert stikk motsatt. En del her inne sover med partiboka på nattbordet.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Jupp... du tror at jeg ville latt AP ulovlig fengsle folk uten at jeg ville ha sagt sterkt ifra.
    Det er passe latterlig av deg. På seg selv kjenner man andre?

    Til info, noe jeg har ytret uttallige ganger, så mener jeg Stoltenberg burde være fengslet for krigsforbrytelser. Hvilken partibok har han?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Jupp... du tror at jeg ville latt AP ulovlig fengsle folk uten at jeg ville ha sagt sterkt ifra.
    Det er passe latterlig av deg. På seg selv kjenner man andre?

    Til info, noe jeg har ytret uttallige ganger, så mener jeg Stoltenberg burde være fengslet for krigsforbrytelser. Hvilken partibok har han?
    Det rimer jo godt det, spesielt retrospektivt når hedersmannen ble sjef for Nato og sympatiene tilsynelatende har ligget mer hos Warszawapakten og de underliggende ideologier.

    Nå er jeg også motstander av angrepet på Libya, men kanskje av andre grunner enn at Gaddafi bekjente seg til sosialismen (på samme måte som Saddam Hussein), men mer fordi de var en motpol og en forsikring mot et enda mer diktatorisk velde av teokrater.

    .. men det var en digresjon og ikke oslopolitikk, så det får bli for en annen tråd. Oslo er tross alt ikke Rom, men sivilisasjonens underlige utpost i nord.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    ^ Panteren er AP-mannen her, forumets Steigan leser nok heller i partiboka til NKP. Men hovedfienden er den samme.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    8.412
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    .. men det var en digresjon og ikke oslopolitikk, så det får bli for en annen tråd. Oslo er tross alt ikke Rom, men sivilisasjonens underlige utpost i nord.
    Sivilisasjon? Oslo?
    Elles er det viktig å ikkje skyte feil pianist. Når det gjerast brot på arbeidsmijølova, sit det direkte ansvaret i administrasjonen. Politisk sett er ansvaret indirekte, og kan neppe takast juridisk, ut over at det har vore løyva for lite midlar til dei kommunale oppgåvene. Og det vil vere diskutabelt om det er på Stortinget eller det kommunale nivået ting har svikta.
    Vi har vel sett ein kraftig reduksjon av kvaliteten på offentlege, kommunale tenester sidan New Public Management vart introdusert rundt midten av 80-talet
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.659
    Antall liker
    10.993
    Sted
    Trondheim
    Jeg ser i Dagsavisen at man i Oslo (og andre byer) vil plante flere bytrær:

    https://www.dagsavisen.no/oslo/i-ar-har-oslo-plantet-302-bytrer-na-vil-de-ha-100-000-flere-1.1616111

    I Trondheim dør trærne grunnet salting. Spesielt langs sykkelveiene. Sykkelveiene saltes slik at snø og is smelter og deretter feies sykkelveiene slik at saltsørpa havner der trærne står - resultatet er døde trær. Selv arter som er spesielt saltmotstandsdyktige dør.
    Løsningen er jo å salte mindre, men da blir vel syklistene sure...
     
    Sist redigert:

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.644
    Antall liker
    7.322
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Problemet bunner ut i underbudsjetterte tjenester som ikke har nok basisbemanning til alt som skal gjøres. Når en så skal få dette skinnet til å rekke rundt ei alt for stor pølse, så får en slike resultater.

    Ansvarsbyrden ligger i utgangspunktet på økonomistyring og budsjettering.

    Avdelings- og etatsledere fungerer i praksis som sandpåstrøere for blårussens underbudsjettering fordi de forsøker å få det til å gå rundt med for lite folk. Om de prøver å gi beskjed på at dette går ikke ift bemanningskrav/bruker for mye penger så mister de jobben. Lar de eldre gå uten stell, mister de jobben osv osv.

    Det er blåruss og politikere som må ta sin hatt og gå her, imo - en kan ikke barbere på budsjettene i all evighet. Forutsetningen om at en kan effektivisere i uendelighet virker ikke, og det må både tidligere og nåværende bystyrer ta ansvaret for.

    Å rekommunalisere en masse tjenester som dermed blir dyrere, og så skulle barbere personalbudsjettene (=bemanningen) for å prøve å ta inn økte kostnader er ikke et sjakktrekk ift å løse denne situasjonen, selv om problemet har eksistert også før de rødgrønne fikk styringen.

    Johan-Kr
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Jeg ser i Dagsavisen at man i Oslo (og andre byer) vil plante flere bytrær:

    https://www.dagsavisen.no/oslo/i-ar-har-oslo-plantet-302-bytrer-na-vil-de-ha-100-000-flere-1.1616111

    I Trondheim dør trærne grunnet salting. Spesielt på sykkelveier. Sykkelveiene saltes slik at snø og is smelter og deretter feies sykkelveiene slik at saltsørpa havner der trærne står - resultatet er døde trær. Selv arter som er spesielt saltmotstandsdyktige dør.
    Løsningen er jo å salte mindre, men da blir vel syklistene sure...
    Syklistene bruker piggdekk om vinteren. Jeg har ennå til gode å høre én eneste person som ikke irriterer seg over all saltinga av veier og fortau. Det ville vært mye bedre om de bare brøytet vekk løsmassene og ferdig med det, i hvert fall på gangveier og fortau.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    ^ Panteren er AP-mannen her, forumets Steigan leser nok heller i partiboka til NKP. Men hovedfienden er den samme.
    Jeg la ut linken for å teste reaksjonen. Ble egentlig ikke overrasket…….:rolleyes:
    Snedig at du også tillegger alle andre partilojalitet og/eller blokktilhørighet. Jeg var svært, svært nær på å stemme på Lan i høst, remember? Jeg ville at det rødgrønne byrådet skulle bli sittende.

    Men jeg er vel heller ikke særlig overrasket.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    ^ Panteren er AP-mannen her, forumets Steigan leser nok heller i partiboka til NKP. Men hovedfienden er den samme.
    Jeg la ut linken for å teste reaksjonen. Ble egentlig ikke overrasket…….:rolleyes:
    Snedig at du også tillegger alle andre partilojalitet og/eller blokktilhørighet.Jeg var svært, svært nær på å stemme på Lan i høst, remember? Jeg ville at det rødgrønne byrådet skulle bli sittende.

    Men jeg er vel heller ikke særlig overrasket.
    hvordan er det å sitte blant all glasskåret, slubbert?
     
    6

    65finger

    Gjest
    Jupp... du tror at jeg ville latt AP ulovlig fengsle folk uten at jeg ville ha sagt sterkt ifra.
    Det er passe latterlig av deg. På seg selv kjenner man andre?

    Til info, noe jeg har ytret uttallige ganger, så mener jeg Stoltenberg burde være fengslet for krigsforbrytelser. Hvilken partibok har han?
    det er fordi han er slem og leder satans organisasjon NATO som truer pute, vennen i øst
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Jupp... du tror at jeg ville latt AP ulovlig fengsle folk uten at jeg ville ha sagt sterkt ifra.
    Det er passe latterlig av deg. På seg selv kjenner man andre?

    Til info, noe jeg har ytret uttallige ganger, så mener jeg Stoltenberg burde være fengslet for krigsforbrytelser. Hvilken partibok har han?
    det er fordi han er slem og leder satans organisasjon NATO som truer pute, vennen i øst
    eller fordi han som statsminister av Norge folkerettsstridig bombet Libya sønder og sammen og har et stort ansvar for at Libya er et helvete den dag i dag.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn