Politikk, religion og samfunn Oslopolitikken - på rett spor, eller ville veier...?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.755
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Oslopolitikken på rett spor.....

https://www.aftenposten.no/verden/i/1n0n3l/smaatt-er-godt-i-ny-byranking-oslo-nummer-7
    Bl.a.
    Oslo inntar syvendeplassen, godt foran de svenske byene Stockholm (15. plass) og Göteborg (23. plass). London havner på 33. plass, New York på 38. plass og Barcelona nede på 61. plass.
    Oslo er også den byen med flest trær i Europa. I tillegg får Tigerstaden skryt for bruken av natur og landskap i byplanleggingen.

Sist redigert:

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.690
    Oslo er også den byen med flest trær i Europa. I tillegg får Tigerstaden skryt for bruken av natur og landskap i byplanleggingen.
    Killerappen til Oslo er marka. Det er neppe noen hovedstad i verden som kan skilte med noe tilsvarende. På den tiden det tar å komme seg fra sentrum til skiløyper eller sykkelveier i skauen rundt Oslo har man i de fleste andre byer i verden knapt kommet seg til neste lyskryss i rushtiden.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Killerappen til Oslo er marka. Det er neppe noen hovedstad i verden som kan skilte med noe tilsvarende. På den tiden det tar å komme seg fra sentrum til skiløyper eller sykkelveier i skauen rundt Oslo har man i de fleste andre byer i verden knapt kommet seg til neste lyskryss i rushtiden.
    Ja det er ikke vanskelig å fuske seg til store tall for trær om man regner med omkringliggende skogområder. Tviler på at byen kommer så mye bedre ut enn andre om man regner trær i bebygde områder, og i sentrum.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.690
    Ja det er ikke vanskelig å fuske seg til store tall for trær om man regner med omkringliggende skogområder. Tviler på at byen kommer så mye bedre ut enn andre om man regner trær i bebygde områder, og i sentrum.
    Jeg kan ikke tenke meg noen hovedstad i Europa som har bedre umiddelbar tilgang til friluftsliv av høy kvalitet enn Oslo. For folk som aldri har bodd i Oslo og mange som faktisk bor i Oslo er det vanskelig å begripe hvor fantastisk Oslomarka er. Om man driter tynt i å være i naturen så greit nok, men i Oslo er den usedvanlig tilgjengelig. Jeg vet ikke om noen annen hovedstad hvor det er tilgjenglig ca 2500 km med oppkjørte skispor hver vinter eller hvor man kan gå eller sykle et kvarters tids reise fra sentrum å være i tykkeste skauen omtrent uten å møte noen andre.

Om man ikke liker å sykle, gå på ski eller løpe seg en tur så kan man plukke fersk kantarell, steinsopp eller mer eksotiske sopper om man er inne i faget. Alt fritt tilgjengelig, gratis og nesten folketomt om man unngår de største utfartsstedene i rushtiden. Det er vel også noe slikt som 6-7 alpinalegg i Oslo - riktig nok ganske små - men hvor mange steder kan man kjøre noen få minutter og droppe ungene av for en dag i skibakken og hente de når det er over samtidig som man har tilgang til landets største og mest lukrative arbeidsmarked ?

• Liker
    Reaksjoner: ptb
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg kan ikke tenke meg noen hovedstad i Europa som har bedre umiddelbar tilgang til friluftsliv av høy kvalitet enn Oslo. For folk som aldri har bodd i Oslo og mange som faktisk bor i Oslo er det vanskelig å begripe hvor fantastisk Oslomarka er. Om man driter tynt i å være i naturen så greit nok, men i Oslo er den usedvanlig tilgjengelig. Jeg vet ikke om noen annen hovedstad hvor det er tilgjenglig ca 2500 km med oppkjørte skispor hver vinter eller hvor man kan gå eller sykle et kvarters tids reise fra sentrum å være i tykkeste skauen omtrent uten å møte noen andre.

Om man ikke liker å sykle, gå på ski eller løpe seg en tur så kan man plukke fersk kantarell, steinsopp eller mer eksotiske sopper om man er inne i faget. Alt fritt tilgjengelig, gratis og nesten folketomt om man unngår de største utfartsstedene i rushtiden. Det er vel også noe slikt som 6-7 alpinalegg i Oslo - riktig nok ganske små - men hvor mange steder kan man kjøre noen få minutter og droppe ungene av for en dag i skibakken og hente de når det er over samtidig som man har tilgang til landets største og mest lukrative arbeidsmarked ?
    Har ikke ikke noen negative tanker om Oslomarka, og liker meg i skog og mark jeg pgså, men om de teller med alle trærne der i statistikken over bytrær så blir det juks for å komme opp på listene. Litt som om Bergen skulle telle Løvstakken, Kanadaskogen etc. med som "bytrær".

Kort vei til skogen er noe annet enn bytrær, så det skulle vært artig å sett hva som lå bak de tallene og statistikken. Det er stor forskjell på "bytrær" og kort vei til skauen.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.690

Har ikke ikke noen negative tanker om Oslomarka, og liker meg i skog og mark jeg pgså, men om de teller med alle trærne der i statistikken over bytrær så blir det juks for å komme opp på listene. Litt som om Bergen skulle telle Løvstakken, Kanadaskogen etc. med som "bytrær".

Kort vei til skogen er noe annet enn bytrær, så det skulle vært artig å sett hva som lå bak de tallene og statistikken. Det er stor forskjell på "bytrær" og kort vei til skauen.
    Tviler på at de teller med de. Jeg aner ikke hvor mange trær det er i marka men det er veldig, veldig, veldig mange.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.481
    Torget vurderinger
    2
    Og hva så , marka er et relativt uinteressant sted og mest for rekreasjon for nikkersdadelen.
    Hvis der er slik at den bestekvaliteten med Oslo er at det er lettvint å komme seg ut av byen eller unngå den kan man jo lure på hvorfor folk ikke bor i Grukkedalen.
    Nordmenn er så kvalmt stolte av ditt og datt de tror er unikt, som da jeg selv trodde Spikersuppa var et storby mekka, Etter å ha sett litt av verden skjønner man at det ikke er slik at denne stygge avkroken i verden er så forbanna unik eller interessant. Hilsen en som er født og bor i denne gråtriste overprisede byen. Jeg stikker til Drøbak eller Antibes så snart yrkesforpliktelsene og andre begrensninger er oppløst . Etter å ha bodd ulik grad i Oslo. Asker ,Bærum New Jersey, Porsgrunn,Hammerfest,Stavanger, San Fransisco,Antibes/Nice ser jeg etter andre kvaliteter enn muligheten til å rusle i myrer og bli spist av mygg i regnvær.
    Ps Rio De Janiero er ikke noe å skryte av det heller...

Novemberdeppa? Kanskje litt ;)

Sist redigert:

osc

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Antall liker
    396
    Og hva så , marka er et relativt uinteressant sted og mest for rekreasjon for nikkersdadelen.
    Hvis der er slik at den bestekvaliteten med Oslo er at det er lettvint å komme seg ut av byen eller unngå den kan man jo lure på hvorfor folk ikke bor i Grukkedalen.
    Nordmenn er så kvalmt stolte av ditt og datt de tror er unikt, som da jeg selv trodde Spikersuppa var et storby mekka, Etter å ha sett litt av verden skjønner man at det ikke er slik at denne stygge avkroken i verden er så forbanna unik eller interessant. Hilsen en som er født og bor i denne gråtriste overprisede byen. Jeg stikker til Drøbak eller Antibes så snart yrkesforpliktelsene og andre begrensninger er oppløst . Etter å ha bodd ulik grad i Oslo. Asker ,Bærum New Jersey, Porsgrunn,Hammerfest,Stavanger, San Fransisco,Antibes/Nice ser jeg etter andre kvaliteter enn muligheten til å rusle i myrer og bli spist av mygg i regnvær.
    Ps Rio De Janiero er ikke noe å skryte av det heller...

Novemberdeppa? Kanskje litt ;)
    Husk at Landsmoderen fortalte oss at det er "typisk norsk å være selvgod".

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    ...men hvor mange steder kan man kjøre noen få minutter og droppe ungene av for en dag i skibakken og hente de når det er over...
    Det skal vi jo slutte å gjøre;)
    Du er "bare grønn" og ser kun på bruken av bil her!!

Jeg leste et sted at den store feilen i dette eksempelet ikke er bilbruk men det at man ikke parkerer bilen og deltar sammen med barna i skibakken! Kvalitetestid kalles det!

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.022
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg setter såpass stor pris på lettvindt tilgang til naturen, - om enn så bare for en halvtime i slengen, at jeg aldri kunne tenkt meg å bo i Oslo. Punktum.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.714
    ...men hvor mange steder kan man kjøre noen få minutter og droppe ungene av for en dag i skibakken og hente de når det er over...

Jeg leste et sted at den store feilen i dette eksempelet ikke er bilbruk men det at man ikke parkerer bilen og deltar sammen med barna i skibakken! Kvalitetestid kalles det!
    Tydelig at du bor ute i provinsen og ikke har småbarn ;) Det er bare den ene ungen som skal i den skibakken. Den andre skal på langrennsanlegget og sistemann skal på isstadion.
    Det er viktig for statusen at foreldrene har mye kjøring av unger til forskjellige aktiviteter.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.022
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det kan være ille nok å bo i provinsen med sportsaktive barn... fotballturer på opptil 20 mil - en vei- var ikke uvanlig. Heldigvis klarte vi foreldrene å fordele turene sånn nogenlunde, - når ikke mor også skulle være med for å bivåne avkommets fortreffelighet..8) Da ble det kjøring uansett....
    Nesten så en kunne si seg enig med en viss Hr. Torkildsen...

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.690
    Oslo har i norsk sammenheng en unik kombinasjon av natur, kultur i vid forstand og arbeidsmarked. Dersom ingen av disse tingene, eller miksen av de, er viktig så er neppe Oslo spesielt interessant. Det er også ganske kurant klima her til å være Norge. At det er dyrt med bolig er forsåvidt korrekt, men det er heller ikke veldig stort problem for oss som har bodd her en stund, men jeg ser absolutt problemet for noen som vurderer å flytte hit dersom ikke jobben er av en slik art at det er greit håndterbart. Med litt taktisk valg av bosted er også logistikken stort sett grei - det er et velutbygd kollektivnett og om man bor i eller nærme ett eller annet lokalsentrum er det meste av de daglige gjøremål innen gangavstand.

Og skulle man ha en eller annen "uvanlig" preferanse i livet er det nok det letteste stedet å finne likesinnede. Det finnes ganske mye subkultur rundomkring her.

Kommer fra Vestlandet så ikke spesielt imponert over naturen i Oslo sånn sett, men det er bra for å være i en etter norsk målestokk storby.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0

Tydelig at du bor ute i provinsen og ikke har småbarn ;) Det er bare den ene som skal i den skibakken. Den andre skal på langrennsanlegget og sistemann skal på isstadion.
    Det er viktig for statusen at foreldrene har mye kjøring av unger til forskjellige aktiviteter.
    Takk Gud ( eller hvem det nå er dere gudsforlatte ateister her på HFS henvender dere til?;) ) for at vi som bor ute i provinsen ikke har naboer vi må imponere! ;);)

Nå var min kommentar mest en referanse til en "psykolog" som kritiserte en "kvinnelig leder" ( husker ikke navnet! ) for at hun ikke kuttet ut lederjobben og var tradisjonell husmor som tok seg av barna sine.

Dere som leser nyheter på NRK, VG og Dagbl'a husker nok saken. Siste artikkel jeg leste i saken var Fru. Ørjaseter som kastrerte "psykologen".

Saken har en ganske grei underholdningsverdi om ikke annet!

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.022
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Legg nå til den nye nasjonalsporten " å gå på senter"..... for å finne noe å kjøpe...... Problemet er bare at de fleste sentra har akkurat de samme butikkene, og er det en eller to som mangler, så er det bare å ta turen til neste senter. Spesialbutikkene som ikke flytta inn i sentrene er stort sett borte også, da Ola og Kari helst vil gå på de samme butikkene i forskjellige sentra...

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Spesialbutikkene som ikke flytta inn i sentrene er stort sett borte også, da Ola og Kari helst vil gå på de samme butikkene i forskjellige sentra...
    Her er nok en sterkt medvirkende årsak at små, kjedeuavhengige spesialforretninger og nisjeforretninger ikke har sjanse i havet til å klare husleien på handlesentrene. De som prøvde er borte fra sentrene og tilbake i rimeligere lokaler, kjøpt opp av en kjede, eller borte for alltid da de knakk ryggen i forsøket.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.022
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Flere små spesialforretninger som i utgangspunktet gikk bra men vurderte flytting til sentra som for dyre, går også dukken, for folk gidder gå andre steder en i sentra... rett og slett bare tragisk.

C

cruiser

Gjest
    Hvorfor skal vi gå andre steder, eller på senteret for den saks skyld når vi bare kan kjøpe det på nett og få det hjem i postkassa?

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    flaneur (spesialforretning for mat) la ned på frogner; når det ikke går der går det nesten ingen plasser. men gutta på haugen ser ut til å greie seg; ofte mye folk der…

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hvorfor skal vi gå andre steder, eller på senteret for den saks skyld når vi bare kan kjøpe det på nett og få det hjem i postkassa?
    Ferskvarer egner seg generelt dårlig til postordresalg. brus, snop, krydde og hermetikk og slikt ja, men melk, brød, kjøtt og fisk er det vanskeligere med.

For spesialbutikker som selger andre varer (musikk, teknikk, ting.. ) så gjør det vel ingenting om de ikke har fysiske utsalg med en disk og et kasseapparat. De kan fortsette å være spesialbutikker selv om de velger å ikke leie dyre lokaler i sentrum eller på kjøpesentre, men kanskje har varelager på låven, i kjelleren eller på loftet.

Folk besøker gjerne kjøpesentre for matvarer, siden de største butikkene gjerne er det, vinmonopolet (et kjøpesenter uten et pol har en stor ulempe), samt klær/sko som er en fordel å prøve før man kjøper og steder der man finner gaver til obligatoriske dager. Det er ikke noe galt med handlesentre. Hvis folk ikke likte dem ville det ikke være kundegrunnlag for dem heller. Dessuten kan man som oftest kjøre dit og finne en parkeringsplass uten å bli flådd av parkeringshus eller måtte traske flere kilometer frem og tilbake til bilen.

Det eneste bysentra har som fordel når det kommer til ren handel og butikker er om det er torg og markeder, mathaller og slikt der. Men Norge er et U-land når det kommer til slikt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    flaneur (spesialforretning for mat) la ned på frogner; når det ikke går der går det nesten ingen plasser. men gutta på haugen ser ut til å greie seg; ofte mye folk der…
    Har inntrykk av at det ofte går litt greiere for dem som kombinerer utsalg med lett servering. Noen bord eller krakker, god kaffe, noe bakverk og påsmurt, et par salater og dagens suppe, en speke/oste-planke etc. Ikke noe voldsomt mye mer som skal til ofte. Men det trekker folk det også, og folk kjøper gjerne med seg noe hjem i tillegg. alternativet er å ha faste leveranser til restauranter.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Pussig vending i diskusjonen, synes jeg. Man kan nesten få inntrykk av at kjøpesentre og kjedeforretninger er et unikt, eller i det minste mer fremtredende fenomen i Oslo enn i resten av landet. Lenger fra sannheten går det vel knapt an å komme. Og jeg har jaggu bodd litt rundt omkring i landet, så dette er ikke noe fikst påfunn fra min side.

C

cruiser

Gjest
    Ferskvarer egner seg generelt dårlig til postordresalg. brus, snop, krydde og hermetikk og slikt ja, men melk, brød, kjøtt og fisk er det vanskeligere med.

For spesialbutikker som selger andre varer (musikk, teknikk, ting.. ) så gjør det vel ingenting om de ikke har fysiske utsalg med en disk og et kasseapparat. De kan fortsette å være spesialbutikker selv om de velger å ikke leie dyre lokaler i sentrum eller på kjøpesentre, men kanskje har varelager på låven, i kjelleren eller på loftet.

Folk besøker gjerne kjøpesentre for matvarer, siden de største butikkene gjerne er det, vinmonopolet (et kjøpesenter uten et pol har en stor ulempe), samt klær/sko som er en fordel å prøve før man kjøper og steder der man finner gaver til obligatoriske dager. Det er ikke noe galt med handlesentre. Hvis folk ikke likte dem ville det ikke være kundegrunnlag for dem heller. Dessuten kan man som oftest kjøre dit og finne en parkeringsplass uten å bli flådd av parkeringshus eller måtte traske flere kilometer frem og tilbake til bilen.

Det eneste bysentra har som fordel når det kommer til ren handel og butikker er om det er torg og markeder, mathaller og slikt der. Men Norge er et U-land når det kommer til slikt.
    Ingen grunn til at man ikke skal kunne kjøpe kjøtt og annen ferskvare på postordre, jeg gjør det stadig vekk. Naturlig nok ligger logistikken kun til rette for dette i de store byene og omegn.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.714
    I Frankrike så sykler folk til delikatessebutikken. I Norge kjører folk Tesla til KIWI.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    samt klær/sko som er en fordel å prøve før man kjøper
    Som nå relativt mange nå prøver i butikk - og går hjem og bestiller på nett.
    Nå er det vel også et nettsted som selger sko, der man kan kjøpe flere størrelser - og fraktfritt returnere de som ikke passer. Smart, men ikke spes miljøvennlig - om man vil ta med det som en faktor.

G

Gjestemedlem

Gjest
    samt klær/sko som er en fordel å prøve før man kjøper
    Som nå relativt mange nå prøver i butikk - og går hjem og bestiller på nett.
    Nå er det vel også et nettsted som selger sko, der man kan kjøpe flere størrelser - og fraktfritt returnere de som ikke passer. Smart, men ikke spes miljøvennlig - om man vil ta med det som en faktor.
    Tror ikke det er så mange som gidder det, men muligheten til retur om noe ikke passer er jo en forutsetning for at folk skal kunne handle slikt på nett. Man kan kanskje se transporten som noe negativt... men det å ha en fysisk butikk har sine "kostnader" i så måte det også. Man må ha lokaler til rådighet, man bruker energi på belysning og oppvarming (ikke det helt store problemet så lenge norsk strøm er ren og pen). Så må man jo ha transport av varene til butikkene, og transport av kundene til og fra butikkene. Det er ikke sikkert at en pakke ekstra i postkassen er så ille likevel om man sammenligner, når postmannen kjører ruten uansett om han har med noe til deg eller ikke.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Her må jeg bare si meg helt enig. Det røde vannstyret fratar de eldre gode omsorgstilbud uten annet enn forknytt kommunistisk ideologi som begrunnelse.

---

Heidi Nordby Lunde

Sånn. Endelig kvitt de private omsorgsleverandørene som har bidratt til å heve kvaliteten på omsorgen til våre eldre, og tenkt nytt og gitt kino, skybar, restaurant, pub, SPA og butikk som del av tilbudet sitt...

Kommunale og private sykehjem har blitt inspirert av hverandre, men av ideologiske årsaker skyves nå de private ut - fordi de klarer å levere like gode eller bedre tjenester, med anstendige arbeids- og lønnsbetingelser, men er bedre organisert og derfor kan ta ut overskudd som de re-investerer i mer omsorg. Trist dag for Oslo!'

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/QoWJEW/gir-opp-private-sykehjem-i-oslo

Sist redigert av en moderator:
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.714
    Her må jeg bare si meg helt enig. Det røde vannstyret fratar de eldre gode omsorgstilbud uten annet enn forknytt kommunistisk ideologi som begrunnelse.

---

Heidi Nordby Lunde

Sånn. Endelig kvitt de private omsorgsleverandørene som har bidratt til å heve kvaliteten på omsorgen til våre eldre, og tenkt nytt og gitt kino, skybar, restaurant, pub, SPA og butikk som del av tilbudet sitt...

Kommunale og private sykehjem har blitt inspirert av hverandre, men av ideologiske årsaker skyves nå de private ut - fordi de klarer å levere like gode eller bedre tjenester, med anstendige arbeids- og lønnsbetingelser, men er bedre organisert og derfor kan ta ut overskudd som de re-investerer i mer omsorg. Trist dag for Oslo!'

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/QoWJEW/gir-opp-private-sykehjem-i-oslo

G

Gjestemedlem

Gjest
    Udugelighet, løgner og bedrageri kjennetegner Berg og resten av fantefølget.

løgn.png

https://www.nrk.no/ostlandssendinge...r-villedet-den-offentlige-debatten-1.14827570

– Det skal ikke være sånn at NRK må drive en ni måneders jakt på dokumenter før byrådet deler dem. Det oser av dårlig samvittighet og et ønske om å holde denne saken unna høstens valgkamp. De holder ikke bare dokumentet tilbake, men de fabrikkerer en historie underveis. De svarer ikke ærlig på hvilken informasjon de har, men lager en parallell virkelighetsforståelse og historie rundt det, som det tar ni måneder å få avdekket.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.755
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    PWCs gransking av Energigjenvinningsetaten i Oslo

18. februar 2019 fikk PWC i oppdrag å granske Energigjenvinningsetaten (EGE).
    Oppdragsgiver var byrådsavdeling for miljø og samferdsel som ledes av Lan Marie Berg (MDG).

PWC undersøkte anskaffelser, ansettelser og brudd på arbeidsmiljøloven i etaten. Den endelige rapporten ble levert 24. oktober.

PWC fant 731 brudd på arbeidsmiljølovens bestemmelser om arbeidstid fra 2017 og 2018, og 76 brudd første kvartal 2019.

Det ble også avdekket omfattende brudd på lov om offentlig anskaffelse.

PWC fant også ut at 15 av 16 lederstillinger i etaten ikke var lyst ut.
    ----

Blir jeg overrasket ? Ikke så veldig.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.755
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    tempen i kjelen øker
    Men den kjelen er stor, det er ikke bare i Oslo at lederstillinger blir besatt av personer uten stillingsutlysninger, partiboka og nettverk gjelder overalt. Vi kan hive oppi både Telenor, DNB, m.fl. og sannsynligvis flesteparten av de 356 kommunene også.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Oslo kommune er en Hydra av småhøvdinger i hver sin etat.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn