Alvoret i denne saken ligger mest i manglende evne og vilje til å rydde opp. Dette har vært kjent lenge. I tillegg til at MDG åpenbart ikke har kompetanse til å styre på områder som ligger utenfor deres hovedsak, klima, så er det kanskje like alvorlig at de ikke har klart å få til mer innen kollektivt, verken på pris, kundeopplevelse, punktlighet etc.ikke er styringsdyktig? det er kraftige ord for sabelrasling fra opposisjonen om en aktivitet de selv også har utført i flere 10-år.
https://www.faktisk.no/notiser/BMy/...z5RMuzLiW8NGAIImWYdKeFCAoYNwlhwrlnYTa5VBgzrr8De rødgrønne drittsekkene i hovedstaden vet å være gledesdrepere.
---
Kjetil Rolness
Og nå polariserer vi litt til, dere. Oslo kommune sier nei til den årlige, tradisjonsrike amcar-utstillingen i Frognerparken fordi den bryter med byens "grønne profil" og sender "feil signaler". Jeg er fullstendig for å begrense bilismen i bykjernen. Men jeg er også imot gledesdrepende, kulturløs symbolpolitikk som sender signaler om at noen har "feil" hobby, selv om den ikke går ut over noen. Veteranbiler blir mekket og pusset ti ganger mer enn enn de blir kjørt. Tror bymiljøetaten at de forurenser mer enn kommunens egne kjøretøy? Tror de at dette treffet i parken kan forlede byens ungdom til å ønske seg store amerikanske bensinslukere fra 50- og 60-tallet?
Vis vedlegget 568801
Raceworz Norway
En tradisjon har kommet til en ende.
I en årrekke har SC Event og nå i det siste, Raceworz, arrangert amcarutstilling i Frognerparken i forbindelse med 4.juli feiringen. I dag kom nyheten vi dessverre har gått å ventet på - Oslo Bymiljøetat og ordfører Marianne Borgen, ønsker ikke lenger at feiringen skal inkludere bilutstilling.
Begrunnelsen er Oslo kommunes grønne profil og kommunen mener dette sender feil signaler å tillate en bilutstilling i parken.
Basert på de siste års «utfordringer» med kommunen i forbindelse med utstillingen, har vi sett denne dagen komme.
Det er svært trist at noe som er en sunn hobby, skal møte så mye motstand fra forskjellige hold. Vi forsøker å skape positive aktiviteter som gleder liten som stor, men det blir vanskeligere og vanskeligere. Dessverre må vi nok innse at for vår del som arrangør, er dette vår nye hverdag. En kamp mot «en grønn profil».
Slaget om Frognerparken er tapt, men vi gir oss ikke. Vi skal fortsette å arrangere biltreff og dyrke en sunn hobby. Vi skal sørge for at det i fremtiden vil være plasser for oss som har en motorisert hobby - og i så måte kunne ikke vår inntreden i organisasjonen Amcar vært mer passende.
Som slagordet sier; FOR NORSK BILHOBBY.
Thomas Følling
Raceworz Norway // SC Event
Man skulle tro at de med økte inntekter på eiendomsskatt hadde mer handlingsrom til å faktisk levere på den politikken de gikk på valg på. Dessuten er satsingen på samferdsel historisk med dagens regjering. Jeg er enig i at vi kunne ha brukt mer på kollektivt framfor vei, men jeg ikke overbevist om det er en god unnskyldning for å ikke levere på ønsket politikk i byrådet.MDG har ettertraktelig bevist at de har kompetanse til å styre til tross for daglig hets fra ytre høyre. En hets som har gjort at byråden har politibeskyttelse. Opposisjonen misliker/hater dem, fordi de faktisk har gjennomføringsevne på sitt program som er å begrense trafikk i Oslo, og dermed gjøre Oslo til en bedre by for alle, og ikke kun de med mest ressurser.
Hvis opposisjonen faktisk ønsker å få bedre kollektiv så kan de starte med å gå til sine egne sjefer som styrer landet slik at kollektivtilbudet får mer penger å rutte med. Vi vet jo at regjeringen heller ønsker å blåse 10-talls milliarder på unødvendige og dyre veier.
De leverer på å fjerne parkeringsplasser og øke utgiftene til bilistene, men de leverer ikke på et godt alternativ. Jeg tror Lan ville ha vært en god frontfigur for MDG nasjonalt, men hun er ikke en praktisk rettet person som gjennomfører en helhetlig politikk i byrådet.øøøøh, RRR. MDG leverer så det suser i byrådet. Det er derfor de ønsker å ha henne fjernet.
Noen som klare å vise en positiv utvikling og evne til å lære på veien, og her har hun utfordringer. Men - hun er det beste MDG kan ha som talsperson synes jeg og hun bør bli leder for MDG mer enn bastholm.For uerfaren.... Hvor stor boomer ønsker du å være? Hun har 5 år som byråd. Hun er både kompetent og erfaren.
Har de det?MDG har ettertraktelig bevist at de har kompetanse til å styre...
Det er vel ikke akkurat noen stor politisk bragd å levere på så relativt enkle saker som å forby, fjerne, øke osv all den tid de har klødd Kong Raymond tilstrekkelig på ryggen til å ha et rent flertall for å iverksette og gjennomføre.øøøøh, RRR. MDG leverer så det suser i byrådet.
Du har fått med deg at de ble gjenvalgt og MDG gjorde det bedre enn forrige valg?De mer kompliserte politiske sakene er det vel mer så som så med.
Du mener det er kompliserte politiske saker å vedta å fjerne noen parkeringsplasser, etablere noen sykkeltraseer, øke antall veibommer, sperre noen gater for biltrafikk og sette opp et par "blomsterpotter"?Du har fått med deg at de ble gjenvalgt og MDG gjorde det bedre enn forrige valg?De mer kompliserte politiske sakene er det vel mer så som så med.
De har lagt seg ut med Norges Sinteste Gruppe (bilister) eksakt som annonsert og levert på det - det alene holder lenge for "gjennomføringsevne". Jeg blir varm om sjelen hver eneste dag det blir enda kjipere å være hverdagsbilist i Oslo sentrum. Måtte det fortsette slik i lang tid fremover og bli enda mye kjipere.
Du må ikke glemme utekontorer og prikker som myker opp det harde bybildet samt nedhugging av gamle trær i tillegg krever det sitt å forklare hvorfor man kjøper tonnevis med stein som må fraktes rundt halve kloden.Du mener det er kompliserte politiske saker å vedta å fjerne noen parkeringsplasser, etablere noen sykkeltraseer, øke antall veibommer, sperre noen gater for biltrafikk og sette opp et par "blomsterpotter"?Du har fått med deg at de ble gjenvalgt og MDG gjorde det bedre enn forrige valg?De mer kompliserte politiske sakene er det vel mer så som så med.
De har lagt seg ut med Norges Sinteste Gruppe (bilister) eksakt som annonsert og levert på det - det alene holder lenge for "gjennomføringsevne". Jeg blir varm om sjelen hver eneste dag det blir enda kjipere å være hverdagsbilist i Oslo sentrum. Måtte det fortsette slik i lang tid fremover og bli enda mye kjipere.
Det er vel et par andre ting enn privatbilisme det også dreier seg om når man skal styre hovedstaden - håper jeg.
Nå har jeg lest i avisen og sett dungen med vrakbiler av merket Tesla i Brummunddal så jeg tror ikke at de har plagsomt lang levetid!Når de venstrevridde er så bortreiste at de blir en parodi på seg selv. Sjefsklovnen vil ta vrakpanten fra de rike. ... Som om de rike kjører biler til de må vrakes...
https://www.klassekampen.no/article...k9lX6ukIUfnVVpqeFdaUM7yB_IaWRXtNlzvsQe7UFrcaQ
Hva er vrakpanten på demente byrådsledere?
Gul som i yellow, feighetjeg syntes den småligheten er mere gul slik jeg opplever den
Jeg synes det er litt unødvendig å skylde alt på negrene. Det er stor forskjell på en brun islamist og en soul brother.PST seier no at dei brune står for den største terrorfaren.
Sett nå pris på at du får lov til å posere i en Tesla, men for guds skyld hold poseringen til Bergen med omegn.Et annet tegn på den røde småligheten er disse utspillene fra kommunister og deres nyfrelste venne i AP som dukker opp til stadighet. Jeg sikter sekvsagt til denne tanken om at kun de aller biligste elbilene skal få avgiftsfordeler slik at vanlig arbeidende mennesker ikke skal dfå råd til annet enn småbiler og leketøy, og at familiebiler og andre med litt størrelse skal være forbeholdt de som har nok penger til å drite i hva bilen koster. Så noe slikt senest i dag.
En av de få tidsintervallene i norsk historie hvordan en ringe lavtlønnsarbeider som undertegnede fikk muligheten til å kjøre en ok bil, once in a lifetime. Ikke rart kommunistene vil hysje slikt ned og heller promotere en obligatorisk Buddy, Leaf, Trøbil eller i3. Det er jo om å gjøre å holde oss fattigfolk nede og forhindre oss til å aspirere til noe større en en tur med rutebussen.Sett nå pris på at du får lov til å posere i en Tesla, men for guds skyld hold poseringen til Bergen med omegn
Du får minne han om at de fleste med stor flott bil, så er det banken som eier brorparten. De som er faktisk rike er de som lever nøkternt og ikke flasher rikdommen sin.Slapp av, Deffe, ingen som tror at du er en fattiglem når du kommer anstigende i Teslaen din. At du lever på graut og vann er det ingen som vet. Pass bare på å fjerne Dressmann-merkene på klærne dine.
Har du ikkje råd til ein dyr bil så er det då berre grunna latskap eller at du ikkje er eigna til skikkeleg arbeid. Ta ansvar og slutt å skuld på alle andre for din eigen manglande dugleik.En av de få tidsintervallene i norsk historie hvordan en ringe lavtlønnsarbeider som undertegnede fikk muligheten til å kjøre en ok bil, once in a lifetime. Ikke rart kommunistene vil hysje slikt ned og heller promotere en obligatorisk Buddy, Leaf, Trøbil eller i3. Det er jo om å gjøre å holde oss fattigfolk nede og forhindre oss til å aspirere til noe større en en tur med rutebussen.Sett nå pris på at du får lov til å posere i en Tesla, men for guds skyld hold poseringen til Bergen med omegn
Kanskje du treng til oppdatering?Jeg synes det er litt unødvendig å skylde alt på negrene. Det er stor forskjell på en brun islamist og en soul brother.PST seier no at dei brune står for den største terrorfaren.
Tror nok at hans OS ikke lenger oppdateres, dessverre. Supporteres ikke lenger.Kanskje du treng til oppdatering?Jeg synes det er litt unødvendig å skylde alt på negrene. Det er stor forskjell på en brun islamist og en soul brother.PST seier no at dei brune står for den største terrorfaren.
Noe galt med Dressmannklær også nå??Slapp av, Deffe, ingen som tror at du er en fattiglem når du kommer anstigende i Teslaen din. At du lever på graut og vann er det ingen som vet. Pass bare på å fjerne Dressmann-merkene på klærne dine.
Fan din d--it!!Du får minne han om at de fleste med stor flott bil, så er det banken som eier brorparten. De som er faktisk rike er de som lever nøkternt og ikke flasher rikdommen sin.Slapp av, Deffe, ingen som tror at du er en fattiglem når du kommer anstigende i Teslaen din. At du lever på graut og vann er det ingen som vet. Pass bare på å fjerne Dressmann-merkene på klærne dine.
@ Arve og Larson.Tror nok at hans OS ikke lenger oppdateres, dessverre. Supporteres ikke lenger.Kanskje du treng til oppdatering?Jeg synes det er litt unødvendig å skylde alt på negrene. Det er stor forskjell på en brun islamist og en soul brother.PST seier no at dei brune står for den største terrorfaren.
De brune, Gjestemedlem, er ikke "negrene... brun islamist og en soul brother[sic!], men de politisk brune. Høyreekstremistene som faktisk bomber og dreper her i landet. Disse negrene du drar frem driver ikke med terror i Norge.
Nei, men så er ikke vi så opptatt av image.Noe galt med Dressmannklær også nå??Slapp av, Deffe, ingen som tror at du er en fattiglem når du kommer anstigende i Teslaen din. At du lever på graut og vann er det ingen som vet. Pass bare på å fjerne Dressmann-merkene på klærne dine.