Selv så flytta vi inn igjen fra forstaden til byen (innenfor Ring 2). Sjukt stress å forholde seg til kollektiv (bodde ikke i nærheten av T-bane) og skulle rekke å hente i barnehagen før stenging. Og så handler det ikke bare om resisetid, men om et enklere liv. Det enkle og stille livet får du ikke på Ski eller Lillestrøm, men (enkelte steder) innenfor Ring 2. Alt vi trenger er tilgjengelig med max 10 min på sykkel. Skal jeg ha noe virkelig sært så er det Zachariassen skruer på TOrshov som gjelder. Ungene i nabolaget går eller sykler selv til de fleste aktiviteter, barna kan sykle selv til skolen fra første skoledag som 6-åringer (litt heldig med den).
Men jeg mener absolutt at bokvaliteten kan være enormt høy i enkelte sentrumsnære strøk i Oslo. (Torshovbyen, Lindern Hageby, Fagerborg, Ullevål Hageby osv.) Man må tåle å bo litt trangere, dvs. være mer sammen med sine barn, og de grønne utearealene må kanskje deles med andre familier med barn. Kvadratmeterne er dyre, men hus og hage skal også vedlikeholdes og det koster det og.