Veldig god øl.Lervig Rye IPA, klar rekomendation.
Lervig har gått fra å lage noe av det dårligste ølet i Norge til noe av det beste etter at Mike Murphy ble bryggerimester. (IMO)
Sist redigert:
Veldig god øl.Lervig Rye IPA, klar rekomendation.
Akkurat nå; Brew Dog Cocoa Psycho. Russisk imperial stout. Brygget med sjokolade og kaffe.
Jæskla fin øl altså. Nydelig farge på skummet, som en espresso. Beksvart farge.
Konsistensen er skikkelig tykk, nesten som varm akasiehonning. Silkemyk munnkjensle. I like it!
Lukter som en elegant stout skal gjøre, kaffebønner, mørk, mørk sjokolade, pepper. Endel vanilje også.
Overraskende lett å drikke til å være en så potent øl. Lett varmende alkohol. Vinøs, som i portvin. Lang og overraskende kraftig ettersmak. Kan kjøpes på følende polutsalg.
Helt sant, smak er forskjellig. Er selv også veldig glad i Porter.Smak og behag, og min ølsmak er såpass lite raffinert at enten liker eg det, eller så liker eg det ikkje Den gikk jo ned, men fristet ikkje til gjentagelse
Nå er det denne
Vis vedlegget 215193
Tror eg er mye mer glad i Porter enn IPA ja. Og det funker som ei kule sammen med mørk sjokkis og plater med pupper på coveret...
Sitter du med 100 liter øl,inviterer og ikke forteller hvor du holder til???Hjemmelaget IPA "Ingen Ø" 8,1 alc % Intet annet enn meget god, bedre enn orginalen vil jeg absolutt si.. 100 nye liter på gang ;-) De som måtte bo i nærheten.... vel muligheten er jo der. Hyggelig å dele..
mvh
lassemann
Sitter du med 100 liter øl,inviterer og ikke forteller hvor du holder tilHjemmelaget IPA "Ingen Ø" 8,1 alc % Intet annet enn meget god, bedre enn orginalen vil jeg absolutt si.. 100 nye liter på gang ;-) De som måtte bo i nærheten.... vel muligheten er jo der. Hyggelig å dele..
mvh
lassemann
Kinn har mye bra, men Dampen er en av de jeg ikke er så glad i..Prøvde nytt bryggeri idag.
Heim - Kinn Bryggeri
Dampen ble mitt valg denne gangen
Skikkelig murer, endelig 0.75 glassflaske.
I helgen fikk jeg gleden av å besøke Nøgne Ø`s bryggeri, rett utenfor Grimstad.
Må bare si at omvisningen og bevertningen stod til terningkast 6 og vel så det.
Informativt så det holdt, og med passende snacks til hver av de 6-7 ølsortene som ble servert, ble det nesten som en vinsmakeøkt.
Synes særlig det stod respekt av effekten øl og snacks hadde sammen.
En ting er i alle fall sikkert; øl er ikke bare øl. Fra og med nå bør man seriøst begynne å vurdere "bruksområdene" til øl, på samme måte som man tidligere har gjort mht vin.
Et slikt besøk kommer på 399,- per hode, forutsatt at man klarer å stille med 12 pers....
mvh
Proffen
Det har jeg også.Danskene har kultur for øl til frokosten. Misunnelig.
frokost i danmark =lunsj i norgeDet har jeg også.Danskene har kultur for øl til frokosten. Misunnelig.
Grattis!
Tror jeg skal unne meg en flaske st.Peters Cream stout og et glass Caol Ila12 for å feire at jeg har blitt far. Alene hjemme og venter på at mor og sønn kommer hjem om en dag eller to.
Cash drikker jævla fort !En av de beste lager jeg smakt 17.90sek
....da kanskje du kan si litt om hvilken gate det er snakk om....sånn at flere kan få den gleden å svippe innom....Kveldens jomfrutur
Moor Dark Alliance. Ble sterkt anbefalt av mannen som driver sjappa borti gata her med over 200 sorter.
Vis vedlegget 218954
Og jaggu var det ikkje godt dette også. Men mektig ja. Dessertøl?