Mat, drikke og røyk Oss ølhunder i mellom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Cøliaki, altså..Synd, Terje! Brød og øl er sivilisasjonens næringsmessige hovedpilarer. Men trøst deg med at tsjekkere vet hva bra øl er:rolleyes:
    Man blir ikke kvitt sånne allergier, Svein Arne. Har flere venner i samme båt..
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.648
    Antall liker
    9.497
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Cøliaki, altså..Synd, Terje! Brød og øl er sivilisasjonens næringsmessige hovedpilarer. Men trøst deg med at tsjekkere vet hva bra øl er:rolleyes:
    Man blir ikke kvitt sånne allergier, Svein Arne. Har flere venner i samme båt..
    Godt jeg har et bein i Thailand, ikke mye gluten i det kostholdet:)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.648
    Antall liker
    9.497
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det var leit å høre, Terje-A. Det er vel ikke så lett å bli kvitt heller. Men det kan jo være at du tåler litt gluten, sånn at du kan ta deg en stout eller poter i ny og ne.
    Blir ikke kvitt det problemet nei,. Mange får det gjerne i voksen alder (+/- 50) Så nyt dine gode øl med god samvittighet. Ingen vet hvor haren hopper eller hva det var.:p Jeg får trøste meg med whisky, cider og vin. Og selvfølgelig Zatec.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Det er en kronisk sykdom, det vet jeg. Men det er - antar jeg - grader av den som alle andre sykdommer, sånn at noen rammes hardere enn andre, og må føre et strengere kostregime enn andre. Jeg håpte du var av de heldige som kun hadde litt cøliaki som tålte noe gluten nå og da, og slik kunne unne deg en skvett i ny og ne.
    Men om det ikke går, så er det jo, som du sier, andre kilder til glassets gleder.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Pokker Å, etter å fått konstatert at jeg ikke tåler gluten så må jeg greie meg med denne.
    Den er grei nok, og veldig gammel. 1004 er jo vikingtiden. Men jeg savner virkelig en kald stout eller porter.
    Vis vedlegget 431566
    Bor du langt fra Sverige? Der har de mye glutenfri øl som er gode. En jeg husker spesielt Er Mikeller Per Pale og Mary... Som er en god Pale ale. Kanskje den går å bestille i Norge? Det finnes andre gode glutenfrie øl også​, men husker ikke helt...

    Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.648
    Antall liker
    9.497
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Pokker Å, etter å fått konstatert at jeg ikke tåler gluten så må jeg greie meg med denne.
    Den er grei nok, og veldig gammel. 1004 er jo vikingtiden. Men jeg savner virkelig en kald stout eller porter.
    Vis vedlegget 431566
    Bor du langt fra Sverige? Der har de mye glutenfri øl som er gode. En jeg husker spesielt Er Mikeller Per Pale og Mary... Som er en god Pale ale. Kanskje den går å bestille i Norge? Det finnes andre gode glutenfrie øl også​, men husker ikke helt...

    Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
    Reiser til Sverige et par ganger i måneden, men har bare funnet Zatec på Systembolaget i Oslovegen 56 i Strømstad. Pale ale er ikke noe for meg, for mye bier og blomster:). Men takk for omtanken, jeg jakter stadig på mørke ølsorter uten gluten.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Pokker Å, etter å fått konstatert at jeg ikke tåler gluten så må jeg greie meg med denne.
    Den er grei nok, og veldig gammel. 1004 er jo vikingtiden. Men jeg savner virkelig en kald stout eller porter.
    Vis vedlegget 431566
    Bor du langt fra Sverige? Der har de mye glutenfri øl som er gode. En jeg husker spesielt Er Mikeller Per Pale og Mary... Som er en god Pale ale. Kanskje den går å bestille i Norge? Det finnes andre gode glutenfrie øl også​, men husker ikke helt...

    Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
    Reiser til Sverige et par ganger i måneden, men har bare funnet Zatec på Systembolaget i Oslovegen 56 i Strømstad. Pale ale er ikke noe for meg, for mye bier og blomster:). Men takk for omtanken, jeg jakter stadig på mørke ølsorter uten gluten.
    Søk hva de har på nett. Den inni byen dvs Osloveien 7 har bedre utvalg, men mer vrien parkering.....


    Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    D

    Danke

    Gjest
    Ikke min type Brown Ale. Nesten henimot surøl.
    (7Fjell, Hovmesteren Chrissy, Brown Ale)

    Vis vedlegget 431775
    Er det Hadeland ølglass eller? Ligner fælt...
    Skal ikke si det for sikkert; de ble i det minste kjøpt på salg på Christiania Glasmagasin, om jeg ikke husker for gæli. De har jo mye Hadeland.
    Da er det Hadeland Augustin, Kjenner de igjen siden jeg fikk de i bryllupsgave selv.. Kjempefine glass. Det pleier å være gjennomsiktig klistremerke under foten også, en liten klistremerke med H eller noe sånt...
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.810
    Antall liker
    5.338
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Spesial slipp på utvalgte pol idag, fikk med en fin bunke hjem - kunne gjerne handlet dobbelt så mye, men billig er det dessverre. Første gang jeg opplever kø på polet før åpningstid, kunne vært interessant å kikke på samme pol i kveld for å se hvor mye de har igjen.

    IMG_1786.jpg
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg synes påskeølet så kjedelig ut. Valgte noe annet istedenfor...
    Tok med en firpack halvlitere med Engelsk stil tror jeg.

    Drøyt 25kr halvliteren er ikke så værst...

    Bath Ales, British Quartet

    Fra Systembolaget



    Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.810
    Antall liker
    5.338
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Denne var skikkelig god - bare synd den er utgått. Vet ikke hvor lett der å få tak i nyere versjoner heller, dette er 2015. Sur & fin

    IMG_2070.jpg
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Apropos Lindheim. Det kan anbefales et besøk hvis man er i indre Telemark, de har ølutsalg der også. Hyggelige og dedikerte folk.

    Sommersesongen 2017
    23 juni - 5 august servering og ølutsalg:
    mandag til lørdag: kl 12 - 20

    Forside - Lindheim Ølkompani
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Vil kutte i avgiften på øl fra mikrobryggerier
    Regjeringen ønsker å redusere alkoholavgiften på øl fra mikrobryggerier, melder NTB. Forslaget gjelder varer med en alkoholprosent på under 4,7, fra bryggerier som produserer mindre enn halv million liter øl i året.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Hjemlengsel av å se ekte øssfolsk..

    Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
     
    D

    Danke

    Gjest
    Neste og siste øl ikveld. Stigbergets West coast IPA.

    Ikke hemmelig at dette er min absolutte favoritt av öl.



    Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.810
    Antall liker
    5.338
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    På polet! Jeg kjøpte tre forskjellige på polet i Tønsberg, men de har den helt sikkert flere steder. Limiterte saker, tror jeg. Den jeg smakte idag var en Lambic. Sur og fin. firty-fifty het den. Ifølge vinmonopolet.no er det 37 butikker som har den på lager.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ^

    Sikkert godt, men idiotpriser i min verden.

    Jeg begynner å få en snikende følelse av at moroølet nå skal begynne å selge med pris som en del av produktet.
     
    D

    Danke

    Gjest
    I min verden er det ingen idiotprisar... [emoji4]

    Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.363
    Antall liker
    13.879
    Smakte nøgne ø sin rabarbra IPA i går. Normalt er jeg ingen fan av slike øl, men denne synest jeg vag riktig så frisk og fin. Ser at Untappd ikke helt deler min vurdering (snitt 3.5/5)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.810
    Antall liker
    5.338
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ja, de var usaklig dyre - men allikevel en av de beste norske øl jeg har smakt ;) Er ofte i England, og der er tilgangen til belgisk øl (som er min favoritt) ganske bra, og på ett helt annet prisnivå enn her - såklart enda billigere i Belgia, men ikke så mye. Den aktuelle ølen fra Lindheim koster faktisk 13 GBP i england, på en av de uttallige "bottle shops".
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Smakte nøgne ø sin rabarbra IPA i går. Normalt er jeg ingen fan av slike øl, men denne synest jeg vag riktig så frisk og fin. Ser at Untappd ikke helt deler min vurdering (snitt 3.5/5)
    Hvis du likte den så vil du i hvert fall like denne. Finnes på polet....


    IMG_2937.jpg
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.363
    Antall liker
    13.879
    Nei, den jeg drakk hadde klassisk NØ look - tror det der er et annet brygg
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Det var denne kanskje...?

    Den som jeg la ut rett der oppe er brygget i Frankrike. Ser ut som et samarbeid mellom Nøgne og et Fransk bryggeri.

    IMG_2938.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.810
    Antall liker
    5.338
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    To forskjellige øl det ja, den rosa er en collab med ett fransk brygger på 6,9%. Den "rene" nøgne ø versjonen er butikk øl.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn