Mat, drikke og røyk Oss ølhunder i mellom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.997
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    "Bone Machine" og Lade Gaard Juleøl passer heeeelt greit sammen.

Ikke det freskeste juleølet, men karamellsmaken/malt kjennes på smak og lukt. Helt greit sammen med mr.Waits.
    Går vel over på Aquavita etterhvert som den avspillte platebunken fra Waits blir tykkere.....
    (bilde fra nettet)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Klikker man på bildene blir det enklere å se skrift på flasker

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.665
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Du verden. Bare ukjente merker for meg. Fant du alle disse på polet? Får håpe de innfrir.

Ble litt øltørst av alle bildene. Tror jeg går ned i boden og leter opp en Hansa juleøl.
    Greit å jobbe opp promillen innen Fruen skrur over på Idolfinalen.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    pedal skrev:
    65finger skrev:
    Du verden. Bare ukjente merker for meg. Fant du alle disse på polet? Får håpe de innfrir.

Ble litt øltørst av alle bildene. Tror jeg går ned i boden og leter opp en Hansa juleøl.
    Greit å jobbe opp promillen innen Fruen skrur over på Idolfinalen.
    bør ha noen flasker innabords før idol. Kjøpt på vika. der er det et enormt utvalg

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    H.R skrev:
    jammen fingern da - har du ikke eget utstyr for å lage ditt øl?????
    Du er sååååå 2010 liksom.

Neida - Endelig fått meg beerbrewer og kan nå produsere ca 30 liter øl av gangen. Gleder meg stort til å komme igang her kjenner jeg.
    Ekte mannfolk kan sveise og brygger øl selv ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Sting skrev:
    H.R skrev:
    jammen fingern da - har du ikke eget utstyr for å lage ditt øl?????
    Du er sååååå 2010 liksom.

Neida - Endelig fått meg beerbrewer og kan nå produsere ca 30 liter øl av gangen. Gleder meg stort til å komme igang her kjenner jeg.
    Ekte mannfolk kan sveise og brygger øl selv ;)
    du er ikke ekte mannfolk før du har blitt uttsatt for en politirazzia grunnet egenproduksjon av humle i kåken

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Nordlandspils til maten og lys erdinger til dessert :)

Sleiven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Antall liker
    22
    Torja skrev:
    Etter en liten tur på monopolet i dag, så ble den slik Ringnes Julebokk. Å du hildrande du. Etter den ble man jo på slik en snurr at man kunne likså godt nyte noen gamle svenske-øl-butikk-kjøpt-du-vet-3,5%. Var mer enn nok for meg. En Ringnes Julebokk er nok for meg for en kveld. Påfyll etterpå er pils evt lettøl... ;D
    Jepp Julebokk er den beste hittil. Ganske søtlig riktignok.men deilig..

1 del julebokk og 6deler Ringnes juleøl 4,6% fungerte også meget bra. ::)
    Sleiven

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Drakk ei flaske Nissefar i går, betre no enn forrige gang. Men framleis litt lite jul —eller, skulle ønske den var meir ekstrem i den eine eller andre retninga.

R

Roysen

Gjest
    Brasse skrev:
    Drakk ei flaske Nissefar i går, betre no enn forrige gang. Men framleis litt lite jul —eller, skulle ønske den var meir ekstrem i den eine eller andre retninga.
    Jeg synes faktisk den skuffet litt. Etter min smak var faktisk årets God Jul bedre selv om den var en skuffelse i forhold til fjorårets.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Jada, gikk fra skuffande til litt mindre skuffande, men framleis skuffande, for all del.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Nøgne Ø sin «suntunbrew».

Skuffelse; det smakte for mye stall! (Takke meg til tang og tjære i malten. Det funker)

Tillegg:

Nei, det ble ikke bedre etter hvert. Sannsynligvis det eneste øl av de Nøgne jeg vi be folk hold seg borte fra.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Var innom Henrik i går, og det hadde svært godt utvalg i øl. Sikkert 20 sorter på fat, inkludert mange ipa, samt vel 200 forskjellige sorter på flaske. Stort utvalg i trapista og mye jeg aldri har sett før. Anbefales for ølnysgjerrige i Bergen.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    Mottok hjemmebryggekit fra Nøgne Ø forrige uke. På nyåret skal jeg lage min egen Nøgne Ø Pale Ale!

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.665
    Torget vurderinger
    1
    Wergeland skrev:
    Mottok hjemmebryggekit fra Nøgne Ø forrige uke. På nyåret skal jeg lage min egen Nøgne Ø Pale Ale!
    Tøft!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Prøver denne i kveld, stått en stund i boden, men det får vi tro går bra!

Vedlegg

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    I disse tider for mørkt og godt øl, kom tankene mine på ville veier igjen.
    Jeg kom til å tenke litt på en ferietur til Seychellene for en haug med år siden, og de gode minnene for det meget ok ølet de brygga der. Hadde neppe smakt like godt her hjemme, men sånn er det vel gjerne. ::)

Ser ikke galt ut det der, med tanke på at vi sitter her på berget med både kulde og mørket. ;D

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.880
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Denne skal til pers i kveld. Ikke smakt før, så det blir spennende. Kjøpt på systembolaget i Åre.

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.880
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Dahls juleøl, på flaske, var også i år usannsynlig godt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Wergeland skrev:
    Så jo spennede ut det, men da jeg så på siden deres viser det seg at kittet kun er nok til å brygge 4 liter øl..

Der tar jammen konseptet med mikrobryggeri helt ut. :-\

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.433
    Torget vurderinger
    4
    Gjestemedlem skrev:
    Wergeland skrev:
    Så jo spennede ut det, men da jeg så på siden deres viser det seg at kittet kun er nok til å brygge 4 liter øl..

Der tar jammen konseptet med mikrobryggeri helt ut. :-\
    Kanskje like greit første gang i tilfellet det skulle skjære seg.

30 liter halvdårlig øl er kjipt enten det tvangskonsumeres eller destrueres.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.354
    Torget vurderinger
    23
    ADVARSEL!!!!

Kjøpte noen flasker Aas UTEN til en julelunsj på jobben i går.... - fysj og pføy!! Fytterakkern! Jævlige saker!

Det var som å legge seg ned i kornåkeren en regnfylt dag, og tygge rett på hveteaksen! Det værste jeg har smakt noensinne. STAY CLEAR!

yasman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Antall liker
    298
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Dr Dong skrev:
    Hva ansees som det beste juleølet til pinnekjøtt dette året?

(Har ikke fått tid til å teste ut i år.)
    Nøgne Ø india pale ale!!!

N

nb

Gjest
    Wergeland skrev:
    Tips: Ikke prøv å smake på SteriSan-skummet... jeg fikk i meg en bitteliten bit skum ved en inkurie og hostet i flere minutter etterpå...

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    yasman skrev:
    pedal skrev:
    Wergeland skrev:
    Tøft!
    Gi tilbakemelding!!!
    Pris?
    Hvor bestille?
    Litt over 200 for alle ingrediensene tror jeg. Dette er det første kitet de har laget. 100 eks. bare, så de forsvant på en dag tror jeg. Kommer sikkert mer og lettere tilgjengelig etterhvert.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    795
    Kjøpte et par flasker fra Atna idag, Stabbursøl, som en prøve. Må innrømme jeg tenkte litt på aksjene til Vreden da jeg satte de i handlevogna.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Wergeland skrev:
    yasman skrev:
    pedal skrev:
    Wergeland skrev:
    Tøft!
    Gi tilbakemelding!!!
    Pris?
    Hvor bestille?
    Litt over 200 for alle ingrediensene tror jeg. Dette er det første kitet de har laget. 100 eks. bare, så de forsvant på en dag tror jeg. Kommer sikkert mer og lettere tilgjengelig etterhvert.
    Det er som sagt for et miniatyrkit til 4 liter øl, når man renger med porto og heller bort bunnfallet blir prisen så og si det samme som du vil betale for flaskene på polet. Helt poengløst med andre ord, da man uansett ikke klarer å lage like godt øl som dem.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    Wergeland skrev:
    yasman skrev:
    pedal skrev:
    Wergeland skrev:
    Tøft!
    Gi tilbakemelding!!!
    Pris?
    Hvor bestille?
    Det er som sagt for et miniatyrkit til 4 liter øl, når man renger med porto og heller bort bunnfallet blir prisen så og si det samme som du vil betale for flaskene på polet. Helt poengløst med andre ord, da man uansett ikke klarer å lage like godt øl som dem.
    8 flasker Pale Ale kommer på 500 kr. Tror jeg ender på ca halv pris, og en erfaring rikere. Har ikke brygget øl før, og et sånt ferdig kit med alle ingredienser er akkurat det jeg trenger for å komme i gang.

For en erfaren ølbrygger er det sikkert litt kjedelig, men jeg hadde aldri kjøpt et kit for f.eks 20 liter øl. Det har jeg ikke kjeler til.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn