K
Kaare G. Opsahl
Gjest
Jeg skal være med å brygge
Vedlegg
-
100 KB Visninger: 21
Du verden. Bare ukjente merker for meg. Fant du alle disse på polet? Får håpe de innfrir.65finger skrev:Klikker man på bildene blir det enklere å se skrift på flasker
bør ha noen flasker innabords før idol. Kjøpt på vika. der er det et enormt utvalgpedal skrev:Du verden. Bare ukjente merker for meg. Fant du alle disse på polet? Får håpe de innfrir.65finger skrev:Klikker man på bildene blir det enklere å se skrift på flasker
Ble litt øltørst av alle bildene. Tror jeg går ned i boden og leter opp en Hansa juleøl.
Greit å jobbe opp promillen innen Fruen skrur over på Idolfinalen.
Ekte mannfolk kan sveise og brygger øl selvH.R skrev:jammen fingern da - har du ikke eget utstyr for å lage ditt øl?????
Du er sååååå 2010 liksom.
Neida - Endelig fått meg beerbrewer og kan nå produsere ca 30 liter øl av gangen. Gleder meg stort til å komme igang her kjenner jeg.
du er ikke ekte mannfolk før du har blitt uttsatt for en politirazzia grunnet egenproduksjon av humle i kåkenSting skrev:Ekte mannfolk kan sveise og brygger øl selvH.R skrev:jammen fingern da - har du ikke eget utstyr for å lage ditt øl?????
Du er sååååå 2010 liksom.
Neida - Endelig fått meg beerbrewer og kan nå produsere ca 30 liter øl av gangen. Gleder meg stort til å komme igang her kjenner jeg.
Jepp Julebokk er den beste hittil. Ganske søtlig riktignok.men deilig..Torja skrev:Etter en liten tur på monopolet i dag, så ble den slik Ringnes Julebokk. Å du hildrande du. Etter den ble man jo på slik en snurr at man kunne likså godt nyte noen gamle svenske-øl-butikk-kjøpt-du-vet-3,5%. Var mer enn nok for meg. En Ringnes Julebokk er nok for meg for en kveld. Påfyll etterpå er pils evt lettøl... ;D
Jeg synes faktisk den skuffet litt. Etter min smak var faktisk årets God Jul bedre selv om den var en skuffelse i forhold til fjorårets.Brasse skrev:Drakk ei flaske Nissefar i går, betre no enn forrige gang. Men framleis litt lite jul eller, skulle ønske den var meir ekstrem i den eine eller andre retninga.
Tøft!Wergeland skrev:Mottok hjemmebryggekit fra Nøgne Ø forrige uke. På nyåret skal jeg lage min egen Nøgne Ø Pale Ale!
blir omtrent som smokie på kasett og wunderbuam.lars_erik skrev:^Dahls juleøl, på flaske, var også i år usannsynlig godt.
;D :-*Brasse skrev:^Nøyd oss med ditt :-*
Så jo spennede ut det, men da jeg så på siden deres viser det seg at kittet kun er nok til å brygge 4 liter øl..Wergeland skrev:Mottok hjemmebryggekit fra Nøgne Ø forrige uke. På nyåret skal jeg lage min egen Nøgne Ø Pale Ale!
Kanskje like greit første gang i tilfellet det skulle skjære seg.Gjestemedlem skrev:Så jo spennede ut det, men da jeg så på siden deres viser det seg at kittet kun er nok til å brygge 4 liter øl..Wergeland skrev:Mottok hjemmebryggekit fra Nøgne Ø forrige uke. På nyåret skal jeg lage min egen Nøgne Ø Pale Ale!
Der tar jammen konseptet med mikrobryggeri helt ut. :-\
Nøgne Ø india pale ale!!!Dr Dong skrev:Hva ansees som det beste juleølet til pinnekjøtt dette året?
(Har ikke fått tid til å teste ut i år.)
Gi tilbakemelding!!!pedal skrev:Tøft!Wergeland skrev:Mottok hjemmebryggekit fra Nøgne Ø forrige uke. På nyåret skal jeg lage min egen Nøgne Ø Pale Ale!
Tips: Ikke prøv å smake på SteriSan-skummet... jeg fikk i meg en bitteliten bit skum ved en inkurie og hostet i flere minutter etterpå...Wergeland skrev:Mottok hjemmebryggekit fra Nøgne Ø forrige uke. På nyåret skal jeg lage min egen Nøgne Ø Pale Ale!
Litt over 200 for alle ingrediensene tror jeg. Dette er det første kitet de har laget. 100 eks. bare, så de forsvant på en dag tror jeg. Kommer sikkert mer og lettere tilgjengelig etterhvert.yasman skrev:Gi tilbakemelding!!!pedal skrev:Tøft!Wergeland skrev:Mottok hjemmebryggekit fra Nøgne Ø forrige uke. På nyåret skal jeg lage min egen Nøgne Ø Pale Ale!
Pris?
Hvor bestille?
Det er som sagt for et miniatyrkit til 4 liter øl, når man renger med porto og heller bort bunnfallet blir prisen så og si det samme som du vil betale for flaskene på polet. Helt poengløst med andre ord, da man uansett ikke klarer å lage like godt øl som dem.Wergeland skrev:Litt over 200 for alle ingrediensene tror jeg. Dette er det første kitet de har laget. 100 eks. bare, så de forsvant på en dag tror jeg. Kommer sikkert mer og lettere tilgjengelig etterhvert.yasman skrev:Gi tilbakemelding!!!pedal skrev:Tøft!Wergeland skrev:Mottok hjemmebryggekit fra Nøgne Ø forrige uke. På nyåret skal jeg lage min egen Nøgne Ø Pale Ale!
Pris?
Hvor bestille?
8 flasker Pale Ale kommer på 500 kr. Tror jeg ender på ca halv pris, og en erfaring rikere. Har ikke brygget øl før, og et sånt ferdig kit med alle ingredienser er akkurat det jeg trenger for å komme i gang.Gjestemedlem skrev:Det er som sagt for et miniatyrkit til 4 liter øl, når man renger med porto og heller bort bunnfallet blir prisen så og si det samme som du vil betale for flaskene på polet. Helt poengløst med andre ord, da man uansett ikke klarer å lage like godt øl som dem.Wergeland skrev:Litt over 200 for alle ingrediensene tror jeg. Dette er det første kitet de har laget. 100 eks. bare, så de forsvant på en dag tror jeg. Kommer sikkert mer og lettere tilgjengelig etterhvert.yasman skrev:Gi tilbakemelding!!!pedal skrev:Tøft!Wergeland skrev:Mottok hjemmebryggekit fra Nøgne Ø forrige uke. På nyåret skal jeg lage min egen Nøgne Ø Pale Ale!
Pris?
Hvor bestille?