OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Her er et bilde av en oppgradering av lytterommet (stua) jeg kunne tenkt meg :) Var på ølmiddag i går og mellom rettene og servering av kokkens utvalgte øl så kunne man tappe litt ekstra hvis man var veldig tørst! Mener å ha lest at Niels Bohr hadde egen tappekran fra Calsberg direkte hjem! Fikk litt assosiasjoner til det da jeg satt og beundret denne instalasjonen :)
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ingenting er som når gamle helter innfrir :) Her er to nye album jeg synes er meget bra. To karer som er godt over middagshøyden, men viser at de fremdeles har det i seg! Anbefales :D
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ny musikk kom med posten i går :)
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Wow, denne boksen kunne jeg tenkt meg. Mannen vet å gjennomføre ting! Koster jo kun $299 :)
     

    Vedlegg

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Vakkert! Det er en del vinyl som bare ber om å bli kjøpt og det kan se ut som om dette hører hjemme i den kategorien. Det har aldri vært så mange kvalitets LP’er tilgjengelige som i dag. Buy now or pay on eBay later. ;)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Pesquera skrev:
    Vakkert! Det er en del vinyl som bare ber om å bli kjøpt og det kan se ut som om dette hører hjemme i den kategorien. Det har aldri vært så mange kvalitets LP’er tilgjengelige som i dag. Buy now or pay on eBay later. ;)
    Yepp, we live in the best of times and we want the best of both worlds :) We pay the price but we will not count the cost :D Tenk om jeg skulle begynne å regne på alt jeg brukte penger på! Det skulle tatt seg ut :)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Pesquera skrev:
    Vakkert! Det er en del vinyl som bare ber om å bli kjøpt og det kan se ut som om dette hører hjemme i den kategorien. Det har aldri vært så mange kvalitets LP’er tilgjengelige som i dag. Buy now or pay on eBay later. ;)
    Yepp, we live in the best of times and we want the best of both worlds :) We pay the price but we will not count the cost :D Tenk om jeg skulle begynne å regne på alt jeg brukte penger på! Det skulle tatt seg ut :)
    Mhmm, selv om det er forlokkende å ha vokst opp på 70 tallet, tenk, å oppleve når skivene kom, en etter en!

    Rekker du innom en tur i dag etter kl 19?

    Øystein
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skink_123 skrev:
    ou812rh skrev:

    Mhmm, selv om det er forlokkende å ha vokst opp på 70 tallet, tenk, å oppleve når skivene kom, en etter en!

    Rekker du innom en tur i dag etter kl 19?

    Øystein

    Fint å vokse opp på 70-tallet, men farlig kunne det være :D Vi hadde heller ikke tilgang til denne slags hi-tech hjelpemidler! Resultat av dagens bytur :)
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Zerodust fant litt skitt på min pick-up så da fungerer vel dingesen!



    Klar til bruk igjen :)
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Etter et besøk hos Skink_123 så kom jeg hjem med disse skivene :) Gentle Giants skiva begynner å sitte etter noen gjennomspillinger. Her er det lag på lag med små arrangementer som fletter seg fint inn i melodiene. Gutta kan traktere instrumenter. Gjør ingenting at coveret er flott med utstansinger og greier :) The Dregs er skikkelig groovy til tider! Her er det driv så man må ta frem rockefoten. Takker for tipsene Øystein :)
     

    Vedlegg

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Etter et besøk hos Skink_123 så kom jeg hjem med disse skivene :) Gentle Giants skiva begynne å sitte etter noen gjennomspillinger. Her er det lag på lag med små arrangementer som fletter seg fint inn i melodiene. Gutta kan traktere instrumenter. Gjør ingenting at coveret er flott med utstansinger og greier :) The Dregs er skikkelig groovy til tider! Her er det driv så man må ta frem rockefoten. Takker for tipsene Øystein :)
    Ja oppdager stadig nye ting på den GG skiva! Steve Morse er jo tightheten selv.
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    575
    ou812rh skrev:
    Her er et bilde av en oppgradering av lytterommet (stua) jeg kunne tenkt meg :) Var på ølmiddag i går og mellom rettene og servering av kokkens utvalgte øl så kunne man tappe litt ekstra hvis man var veldig tørst! Mener å ha lest at Niels Bohr hadde egen tappekran fra Calsberg direkte hjem! Fikk litt assosiasjoner til det da jeg satt og beundret denne instalasjonen :)
    Niels Bohr bodde i "The Carlsberg Mansion" i tretti år. Var sikkert installert tappekran der.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Barbaresco skrev:
    ou812rh skrev:
    Her er et bilde av en oppgradering av lytterommet (stua) jeg kunne tenkt meg :) Var på ølmiddag i går og mellom rettene og servering av kokkens utvalgte øl så kunne man tappe litt ekstra hvis man var veldig tørst! Mener å ha lest at Niels Bohr hadde egen tappekran fra Calsberg direkte hjem! Fikk litt assosiasjoner til det da jeg satt og beundret denne instalasjonen :)
    Niels Bohr bodde i "The Carlsberg Mansion" i tretti år. Var sikkert installert tappekran der.
    ;D ;D
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har en plan som Egon sa! Dac og Blue-ray spiller. Dacen har jeg siktet ut, men den kommer ikke på markedet før til høsten. Ingen bombe at jeg venter på den største Densen dacen :) Så da har jeg litt tid til å finne meg en ok Blue-ray spiller med et godt drivverk og digitale utganger.

    Litt om den kommende Densen dacen ref. mr Sillesen:
    We have done a lot of work, and have altered the design dramatically. It is still high in sonically performance, but what we have altered, is the modularity of the product. Not only can it be upgraded as mentioned earlier regarding the DAC it self.

    But now, we have added the possibility of adding a interface, which allows it to work with a NAS, or a PC and WIFI and Bluetooth. And control it in a basic manner with a Gizmo, or in more advanced manner using a mobile phone or a add-on touch screen..

    Since we (as usual) design everything ourselves ground up, it is a huge job, but we are moving forward very rapidly. The basic DAC with the add-on options will be introduced in September. The add on modules; will come a little later, but the basic DAC will be prepared for these.

    Så da er det bare å håpe at den holder mål lydmessig!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Skink_123 skrev:
    Jeg sier bare OPPO?
    Har den i blokka og det fine er at jeg kan klare meg med basic modellen :) Har også sett på Cambridge sin ny BD.
    Har lest mye bra om OPPO, er spent på å prøve en selv.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skink_123 skrev:
    ou812rh skrev:
    Skink_123 skrev:
    Jeg sier bare OPPO?
    Har den i blokka og det fine er at jeg kan klare meg med basic modellen :) Har også sett på Cambridge sin ny BD.
    Har lest mye bra om OPPO, er spent på å prøve en selv.
    Har lest mye bra om begge spillere. De har mye av samme brukergrensesnitt etter det jeg forstår. Jeg er ikke overbegeistret for utseende på noen av spillerene men men.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Skink_123 skrev:
    ou812rh skrev:
    Skink_123 skrev:
    Jeg sier bare OPPO?
    Har den i blokka og det fine er at jeg kan klare meg med basic modellen :) Har også sett på Cambridge sin ny BD.
    Har lest mye bra om OPPO, er spent på å prøve en selv.
    Har lest mye bra om begge spillere. De har mye av samme brukergrensesnitt etter det jeg forstår. Jeg er ikke overbegeistret for utseende på noen av spillerene men men.
    utseene er vel ikke det beste, men vil ikke akkurat si det er ille heller.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I går var jeg på Victoria scene og hørt Jan Erik Vold m/Egil Kapstad trio :) Før konserten var det en times kåseri med jazzminner fra Oslo m/Bjørn Stendahl, Jan Erik Vold og Egil Kapstad. Skikkelig kosetime ;D



    Så var det konsert i to og en halv time kun avbrutt av en pause der du kunne kjøpe Vold skiver signert - fikk med meg "Den dagen Lady døde". Skjelden ser jeg musikere som spiller så avslappet og uanstrengt - nydelig! Skjønner god at Egil Kapstad har blitt sammenlignet med Bill Evans. Han har litt av det samme anslaget, veldig organisk! Hvis jeg skal anklage disse gutta for noe så er det at de kan virke litt for uanstrengt - kom igjen og vis meg litt mer a :) Dette var en skikkelig kosekonsert med norges beste beat-poet i kombinasjon med glimrende musikere, nice ;D
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Bestilte litt smågodt hos Revelution Power i dag. Kun 6 timer sendere så får jeg beskjed om at pakken er sendt! Det kaller jeg rask kundebehandling :)



    Det samme kan jeg ikke si om folka hos Michell engeneering! Har ventet i 2 mnd. på HR powersupply og må sikkert vente litt til (kanskje jeg kan foreslå å hente selv da jeg skal til England i sommer). Da er fint med litt ventegodis :)
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det hører med til skjeldenhetene at jeg laster ned musikk på nett, men unntaket bekrefter regelen! Siden Spoon bare utgir disse live innspillingene for nedlasting så hadde jeg lite valg. 20$ for alle tre eller 9$ pr. stk. (FLAC). Har kun kjøpt juli 9. selv. Meget bra :) Kjøpes på Spoon sin webside.



    Låtliste Juli 9:
    1. My Little Japanese Cigarette Case
    2. Don’t You Evah
    3. Got Nuffin
    4. Stay Don’t Go
    5. Rhthm And Soul
    6. Chicago At Night
    7. The Ghost Of You Lingers
    8. Mountain To Sound
    9. Car Radio
    10. The Beast And Dragon, Adored
    11. Small Stakes
    12. They Never Got You
    13. I Summon You
    14. You Got Yr Cherry Bomb
    15. The Underdog
    16. Black Like Me
    --Encore--
    17. My Mathematical Mind
    18. Don’t Make Me A Target
    19. Me and the Bean
    20. The Two Sides of Monsieur Valentine
    21. Jonathan Fisk
     

    Vedlegg

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Wow, tror det er enda en stund før jeg kjøper musikk på nett på den måten, har vært fristet en gang før bare!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    ou812rh skrev:
    Bestilte litt smågodt hos Revelution Power i dag. Kun 6 timer sendere så får jeg beskjed om at pakken er sendt! Det kaller jeg rask kundebehandling :)
    Da venter en liten pakke på posten :) Håper å få hentet i morgen!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Ah, 6 timer, jeg leste 6 dager i innlegget! :D
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hmmm, pakke te mæ ;D



    Håper jeg opplever noe av de samme som denne personen skriver på Densen forumet: "Here I must admit, that I "have pimped" my DM-10 since years with better fuses, better feet and a (600 Euro) power cord to let him play to its best. I've reported on this earlier and in particular the fuses are the cheapest and most effective tuning I experienced in the past.... "
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    sandecker skrev:
    Har kun byttet i forforsterkeren enda, men spennende er det :) Skal ikke gi noen konklusjon enda, men små forskjeller er der å spore! Får gi det litt mer tid før jeg drister meg på en tilbakemld.

    Mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    ou812rh skrev:
    sandecker skrev:
    Har kun byttet i forforsterkeren enda, men spennende er det :) Skal ikke gi noen konklusjon enda, men små forskjeller er der å spore! Får gi det litt mer tid før jeg drister meg på en tilbakemld.

    Mvh
    Da har jeg montert sikringen i CD-spilleren og det forsterker ytterlig det førsteinntrykket jeg fikk etter byttet i forforsterkeren. Synergieffekt :)

    Mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    ou812rh skrev:
    ou812rh skrev:
    sandecker skrev:
    Har kun byttet i forforsterkeren enda, men spennende er det :) Skal ikke gi noen konklusjon enda, men små forskjeller er der å spore! Får gi det litt mer tid før jeg drister meg på en tilbakemld.

    Mvh

    Da har jeg montert sikringen i CD-spilleren og det forsterker ytterlig det førsteinntrykket jeg fikk etter byttet i forforsterkeren. Synergieffekt :)

    Mvh
    Ønsker ikke å drepe gleden du oppnår med disse (dette) ou812rh ;)
    Men om man tar ut og renser kontaktflaten mellom sikring og holder på de som sitter der (og det er det faktisk ikke mange som gjør) så oppnår man ofte veldig god effekt av det også ;D

    gismo
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    gismo skrev:
    ou812rh skrev:
    ou812rh skrev:
    sandecker skrev:
    Har kun byttet i forforsterkeren enda, men spennende er det :) Skal ikke gi noen konklusjon enda, men små forskjeller er der å spore! Får gi det litt mer tid før jeg drister meg på en tilbakemld.

    Mvh

    Da har jeg montert sikringen i CD-spilleren og det forsterker ytterlig det førsteinntrykket jeg fikk etter byttet i forforsterkeren. Synergieffekt :)

    Mvh
    Ønsker ikke å drepe gleden du oppnår med disse (dette) ou812rh ;)
    Men om man tar ut og renser kontaktflaten mellom sikring og holder på de som sitter der (og det er det faktisk ikke mange som gjør) så oppnår man ofte veldig god effekt av det også ;D

    gismo
    Så absolutt gismo ;D

    Mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Et par nye skiver som ble med hjem etter en liten tur til by´n i dag :)
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Litt om mitt førsteinntrykk etter bytte av sikringer i forforsterker og CD-spiller. For å starte med en slags konklusjon så er dette et av de beste tweak pr. kr. jeg har erfart i mitt anlegg (under 250,- pr. sikring). Til tross dette var det ingen aha/hakeslipp opplevelser :)

    Mest hørbart er det i toppen. Krispere og mer luftig når du f.eks. Hører cymbaler og hi-hats - bedre utklirring!. Vokal og andre instrumenter har litt mer rom rundt seg og perspekektivet er dypere. Bassen er også en anelse strammere.

    Det var mine inntrykk så langt! Husk at jeg ikke snakker om wow/hakeslipp opplevelser, men små subtile forbedringer som er hørbare i mine ører :)

    Mvh
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Litt om mitt førsteinntrykk etter bytte av sikringer i forforsterker og CD-spiller. For å starte med en slags konklusjon så er dette et av de beste tweak pr. kr. jeg har erfart i mitt anlegg (under 250,- pr. sikring). Til tross dette var det ingen aha/hakeslipp opplevelser :)

    Mest hørbart er det i toppen. Krispere og mer luftig når du f.eks. Hører cymbaler og hi-hats - bedre utklirring!. Vokal og andre instrumenter har litt mer rom rundt seg og perspekektivet er dypere. Bassen er også en anelse strammere.

    Det var mine inntrykk så langt! Husk at jeg ikke snakker om wow/hakeslipp opplevelser, men små subtile forbedringer som er hørbare i mine ører :)

    Mvh
    Herlig! :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn