OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    SOEDAL skrev:
    Ser at du bruker "ground it". Noen erfaringer å dele angående denne? Orginale føtter?
    Ground-it platformen ble kjøpt etter varme anbefalinger av en som hadde en GyroDec SE. I utgangspunktet var jeg skeptisk til dette da jeg hadde lest at platespillere med flytende oppheng kunne miste noe dynamikk. Nå er det jo slik at Gyro'n har flytende hengende oppheng og kunne kanskje få andre resultater!

    Tror nok det har endel å si hva som allerede er underlag, men hos meg ble lydbilde ryddiger, litt mer luft rundt instrumentene og cymbaler crispere. Innbiller meg også at bassen ble en tanke fastere. Bruker Gyroens orginale føtter med cups under. Disse er festet med litt bluetack. Uansett så ser det jo litt stilig ut i mine øyne :)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Håper det blir en slik en på meg i helgen :)
     

    Vedlegg

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Moro lesing! Hvordan ble det med RIAA?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skink_123 skrev:
    Moro lesing! Hvordan ble det med RIAA?
    Valget falt på Densen DP-drive XS med et DP-06 kort. Mye p.g.a. at jeg har Densen fra før og synergien med forforsterkeren. Skal sies at det så og si var dødt løp mellom Trichord Dino og DP-driven. Kanskje litt mer punch i DP-driven og litt åpnere topp på Trichorden! Siden jeg vet jeg kan få mer ut av Gyroen så ønsker jeg meg en NLE 22 riaa eller så lever jeg i håpet at Densens DeVinyl kommer og spiller forykende!!!!

    OU812
     

    Vedlegg

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Skink_123 skrev:
    Moro lesing! Hvordan ble det med RIAA?
    Valget falt på Densen DP-drive XS med et DP-06 kort. Mye p.g.a. at jeg har Densen fra før og synergien med forforsterkeren. Skal sies at det så og si var dødt løp mellom Trichord Dino og DP-driven. Kanskje litt mer punch i DP-driven og litt åpnere topp på Trichorden! Siden jeg vet jeg kan få mer ut av Gyroen så ønsker jeg meg en NLE 22 riaa eller så lever jeg i håpet at Densens DeVinyl kommer og spiller forykende!!!!

    OU812
    Moro!
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Det ble ikke noe HR strømforsyning på deg?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    SOEDAL skrev:
    Det ble ikke noe HR strømforsyning på deg?
    Håper det :) Vi får se denne helgen om OHC vil gi meg et godt tilbud! Riaaen ble kjøpt for en stund siden så helt ny er den ikke, men takk for gratulasjonen :)

    OU812
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da er HR Power Supply satt i bestilling :) Imens så kan jeg jo kose meg med litt low-fi! Denne blir det nok samboeren som kommer til å bruke mest, mens jeg kommer nok hoveldsakelig til å benytte den som ladestasjon. Søt liten fjernkontroll da :)

    OU812
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg lovet vel å komme tilbake til noe Van Halen relatert stoff for en liten stund siden. Har vært fan nesten så lenge jeg kan huske. Har vært på en konsert for endel år siden i Oslo Spektrum (93 tror jeg), men ikke sett VH med orginal besettning, doh. Konserten holdt mål, men var vel egentlig litt skuffende! Husker at det var stort bare å se Eddie live på scenen :) Etter albumet Balance så mistet jeg totalt interessen og velger heller å kose meg med de gamle skivene. Jeg som mange andre mener at de første albumene er de beste - veldig politisk korrekt :) Når det er sagt så synes jeg Sammy Hagar gjorde en formidabel innsats. Det som fulgte etter han er bare trist - Gary Cherone, saggingen av Michael Anthony til fordel for egen sønn and so on....hjelper ikke at Damond Dave er tilbake da!

    ''What is understood need not be discussed'' - Loren Adams

    OU812
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Vakkre albumcover er det jo mange av! Siden jeg hører mye på jazz så er jeg vel ikke den eneste som har latt seg begeistre av Ried Miles sine Blue Note cover fra 50-60 tallet. Her er min samling av kunstverkene så langt!
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da blir det ny kabel på meg til påske :) Shunyata Copperhead blir hentet neste uke i Horten. Skal teste denne i fortrinnsvis CD-spilleren, men hvis den fungerer bra der så er planen å kjøpe en til forforsterkeren også!

    OU812
     

    Vedlegg

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.384
    Antall liker
    20.788
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dette var stilfullt!

    Skapet likner på Ikea Bestå. Nesten synd med den gjemte Brystonen, men i møblerte hjem trenger ikke flott hifi stå unødig på utstilling, nei.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Valentino skrev:
    Nesten synd med den gjemte Brystonen, men i møblerte hjem trenger ikke flott hifi stå unødig på utstilling, nei.
    Takk for kommentaren Valentino. Ja Brystonen måtte inn i skapet etter at min eneboertilværelse tok slutt, men det er noe jeg villig oppga :) Kan jo bare åpne opp og ta en titt når jeg føler for det!
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg kan ikke annet enn å henge meg på her: stilig oppsett!

    Men Bryston i skapet - da kjenner jeg at jeg får litt pustebesvær. Tenker mest på Bryston - den trenger ikke noen skapdør for å bli varm, nok - det klarer den helt på egenhånd.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ulf-B skrev:
    Jeg kan ikke annet enn å henge meg på her: stilig oppsett!

    Men Bryston i skapet - da kjenner jeg at jeg får litt pustebesvær. Tenker mest på Bryston - den trenger ikke noen skapdør for å bli varm, nok - det klarer den helt på egenhånd.
    Har en egen gradestokk som jeg holder øye med :)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Litt påskestemning på skjenken :) Kanskje påskeliljer og gule lys kommer nærmere påskehelgen... Årets påskemusikk er også kjøpt inn.
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da har Det ankommet en Power Snake som skal prøves ut. Samboeren mente esken minnet om en take away for pizza :) Håper det låter bedre en pizza. Kanskje en forretningside og starte med take away kabler!

    Da er det bare smøre seg med litt tålmodighet og la kabelen få "brenne" inn et par døgn før jeg kan spisse ørene :D
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skink_123 skrev:
    Hva er galt med pizza+lyd? ;D
    Slettes ingen ting! Bare man ikke får pizza på kontaktene ;D

    Rett ut av esken så er første inntrykket av Shunyataen meget bra. Mer luft og rom enn forrige kabel! Håper den har mer......

    Mvh
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Skink_123 skrev:
    Hva er galt med pizza+lyd? ;D
    Slettes ingen ting! Bare man ikke får pizza på kontaktene ;D

    Rett ut av esken så er første inntrykket av Shunyataen meget bra. Mer luft og rom enn forrige kabel! Håper den har mer......

    Mvh
    Spennende : )
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da har Shunyataen fått noen dager og begynner å vise sitt potensiale. Har lest at denne kabelen trenger noen uker, men tar sjangsen og gir den permanent opphold! Kort oppsumert så langt ifølge mine ører så har den mange av Nordost Vishnu sine egenskaper i toppen, men er mørkere i klangen og gir litt mer bunn. I utgangspunketet så var den tiltenkt CD-spilleren, men jeg har også testet den i forforsterkeren. Låter fint begge steder :) Så det blir vel til at jeg må skaffe meg en til!

    Som dere ser av bildene så har kontaktfascisten vært på fære og skiftet til Oyaide - kun en kontktrase her i gården :) I hans forsvar så var det nødvendig å skifte i apparatenden da Densen ikke tar store kontakter p.g.a. en sikring som sitter i veien :(

    Takker også Mr. Javier for godt utført arbeid!
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.466
    Antall liker
    31.811
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Her må jeg si det var et ryddig og stilrent oppsett.
    Flotte komponenter og sikkert i flott samspill ;)
    Dine Virgo 3 er klassiske og nydelige syns jeg. Vinylriggen imponerer også voldsomt.
    Stilrenheten til Densen er jo udiskutabel ;)
    Ser du lider av samme Oyaide fetish som meg også ;D ;D

    Utrolig flott!

    gismo
     

    devilEj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    0
    Veldig bra tråd du har her med mange gode bilder. Gøy å se at min gamle 4B SST gjør en god jobb hos deg. Selv brukte jeg denne på et par Gradient, men på disse ble den litt for lite livlig. Virkelig et gjennomtenkt anlegg du har satt sammen. Imponert :)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    gismo skrev:
    Her må jeg si det var et ryddig og stilrent oppsett.
    Flotte komponenter og sikkert i flott samspill ;)
    Dine Virgo 3 er klassiske og nydelige syns jeg. Vinylriggen imponerer også voldsomt.
    Stilrenheten til Densen er jo udiskutabel ;)
    Ser du lider av samme Oyaide fetish som meg også ;D ;D

    Utrolig flott!

    gismo
    Takker for det gismo! Ja jeg lider av Oyaide fetish :) Så mange farger man kan velge mellom, rene regnbuen ;D Jeg liker Oyaides tanke på at man kan tune en kabel litt forskjellig utfra kontaktene. De er ikke de eneste som gjør dette, men jeg synes de har tatt et godt eierskap til konseptet. Godlyd produserer de også :)

    Mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    DevilEj skrev:
    Veldig bra tråd du har her med mange gode bilder. Gøy å se at min gamle 4B SST gjør en god jobb hos deg. Selv brukte jeg denne på et par Gradient, men på disse ble den litt for lite livlig. Virkelig et gjennomtenkt anlegg du har satt sammen. Imponert :)
    Takker for dine vennlige ord DevilEj :) Ja, 4B SST`n gjør en glimrende jobb. Et av de beste impulskjøp jeg har gjordt. Var ikke sikker på hvordan det ville fungere sammen med Densen, men det fungerer fin fint i mine ører ;D

    Mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Shunyata Copperhed nr. 2 er snart på plass i anlegget og det blir fryd i heimen :) Med denne på plass så håper jeg at mitt strømkabel søk er over for denne gang! Hva skal man finne på da? Har fått tips fra frender her på forumet å prøve disse tweaksene. Kanskje det er flere her som har erfaringer med å bytte/skifte ut til disse?


    Furutech sikringer og Audio Physic VCF føtter.

    Dette blir ting jeg kommer til å teste frem mot sommeren før sommerlivet tar helt over :) Jeg venter jo stadig på HR PSU til Gyroen, og vurderer oppgradering av B-250 til + versjonen. Den som lever får se....
     

    Vedlegg

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    ou812rh skrev:
    Shunyata Copperhed nr. 2 er snart på plass i anlegget og det blir fryd i heimen :) Med denne på plass så håper jeg at mitt strømkabel søk er over for denne gang! Hva skal man finne på da? Har fått tips fra frender her på forumet å prøve disse tweaksene. Kanskje det er flere her som har erfaringer med å bytte/skifte ut til disse?



    Dette blir ting jeg kommer til å teste frem mot sommeren før sommerlivet tar helt over :) Jeg venter jo stadig på HR PSU til Gyroen, og vurderer oppgradering av B-250 til + versjonen. Den som lever får se....
    Synes også de sikringene ser veldig spennende ut, men har av en eller annen årsak ikke gjort noe med det. Finnes vel også noen versjoner fra Hifi Tuning. Regner med fyldig rapport basert på trippel blindtest du har dem i forsterkerne dine!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan er de beina, og hva gjör de?
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Byttet for en stund tilbake bena på mine virgo v. Er en stor oppgradering fra normale spikes imo. Piano og strykere med litt dypere klang ble mer naturtro. Følte før at jeg satt og hørte på ett stereoannlegg som forsøkte å gjengi klangen, mens med de beina var det instrumentene som lød. Testet dette mens jeg hadde densen oppsettet.

    Angående sikringer er det en grei måte å finne ut om det er noe å hente, fjern sikringen og bruk kobberledere med strips rundt. Da finner du hvertfall ut om du hører noen forskjell. Jeg kjører selv uten sikring på effektforsterkerene. Strømmen går fra ett overspenningsvern og helt inn på printet med 2,5 kvadrat supra. Skal lage en switch boks ala Svalander med tid og stunder.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skink_123 skrev:
    Hvordan er de beina, og hva gjör de?
    VCF føttene er laget av et mykt dempemateriale etter det jeg har forstått. Så det er vel en litt annen skole en spikes. Gwikse kan sikkert utdype dette mer! :)

    Mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    gwikse skrev:
    Byttet for en stund tilbake bena på mine virgo v. Er en stor oppgradering fra normale spikes imo. Piano og strykere med litt dypere klang ble mer naturtro. Følte før at jeg satt og hørte på ett stereoannlegg som forsøkte å gjengi klangen, mens med de beina var det instrumentene som lød. Testet dette mens jeg hadde densen oppsettet.

    Angående sikringer er det en grei måte å finne ut om det er noe å hente, fjern sikringen og bruk kobberledere med strips rundt. Da finner du hvertfall ut om du hører noen forskjell.
    Interesang tilbakemelding ang. VCF føttene. Når det gjelder sikringer så blir det nok for min del å prøve å bytte ut en på CD-spilleren først. Har fått tips at det er et lurt sted i begynne :) Ble det hørbar forskjell hos deg og testet du dette på Densen også? Takker for tips og råd :)

    Mvh
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    ou812rh skrev:
    gwikse skrev:
    Byttet for en stund tilbake bena på mine virgo v. Er en stor oppgradering fra normale spikes imo. Piano og strykere med litt dypere klang ble mer naturtro. Følte før at jeg satt og hørte på ett stereoannlegg som forsøkte å gjengi klangen, mens med de beina var det instrumentene som lød. Testet dette mens jeg hadde densen oppsettet.

    Angående sikringer er det en grei måte å finne ut om det er noe å hente, fjern sikringen og bruk kobberledere med strips rundt. Da finner du hvertfall ut om du hører noen forskjell.
    Interesang tilbakemelding ang. VCF føttene. Når det gjelder sikringer så blir det nok for min del å prøve å bytte ut en på CD-spilleren først. Har fått tips at det er et lurt sted i begynne :) Ble det hørbar forskjell hos deg og testet du dette på Densen også? Takker for tips og råd :)

    Mvh
    Jeg testet ikke det med sikringer på Densen settet, men syns det var en klar forbedring på komponentene jeg bruker nå. Det jeg vil tro etter å ha tittet litt på nettbrønnene i densen produktene er at det nok er noe å hente. Men på den andre siden så er MR. Sillesen glad i store PSU.... Tror dog kvaliteten på de sikringene som følger med varierer endel.

    Er sikringene på preampen og cd-spilleren forskjellig? Tror jeg ville testet i cd og pre hver for seg. Min erfaring tilsier at pre-amp er det desidert mest sensitive mtp strøm.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Takker for at du deler dine erfaringer gwikse :) Nå må jeg bare skifte en sikring i løpet av våren ;D

    Mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da er Copperhead nr. 2 på plass i anlegget. Mine inntrykk så langt er meget positive. I forhold til Nordost Vishnu som jeg hadde et par mnd. så spiller Copperhead noe mørkere og oppleves mer naturlig. Med naturlig så mener jeg at Vishnu hadde et "glimmer" i diskanten som jeg aldri ble helt fortrolig med. Copperhead gir også litt mer trykk i nedre mellomtone/øvre bass uten at det oppleves som en festkul :) Vil også nevne at den største forskjellen var i CD-spilleren i forhold til forforsterkeren. Roet nevrosene for denne gang ;D

    Vishnuen blir etterhvert testet i DVD-spilleren. Den trenger litt "glimmer" :)

    Mvh
     

    Vedlegg

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Artig, jeg skjønner jeg må dra opp kamera for hver oppgradering om jeg skal henge med her på sentralen ;o)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skink_123 skrev:
    Artig, jeg skjønner jeg må dra opp kamera for hver oppgradering om jeg skal henge med her på sentralen ;o)
    Kamera!! Holder lenge med mobilen :)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Takk for en hyggelig kveld med god musikk og godt å drikke!

    Musikken fløt meget bra og timene gikk radig!

    Jeg må sjekke plater jeg trodde jeg kjente hele innholdet på, da jeg tror jeg hørte ting jeg ikke hadde hørt før ;o)

    Jeg synes vinylriggen spilte best, men cdlyden var tett innpå!

    Godt å se at det er noen som tar strømbiten seriøst,

    jeg gleder meg til flere kvelder!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skink_123 skrev:
    Takk for en hyggelig kveld med god musikk og godt å drikke!

    Musikken fløt meget bra og timene gikk radig!

    Jeg må sjekke plater jeg trodde jeg kjente hele innholdet på, da jeg tror jeg hørte ting jeg ikke hadde hørt før ;o)

    Jeg synes vinylriggen spilte best, men cdlyden var tett innpå!

    Godt å se at det er noen som tar strømbiten seriøst,

    jeg gleder meg til flere kvelder!
    Takk for dine vennlige ord :) Tiden gikk fort og det er et godt tegn. Bra du mener vinyriggen spiller best da jeg er av samme oppfatning. Strøm skal man ikke undervurdere he he. Flere kvelder blir det!

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn