OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.717
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Var det ikke det Daniel fra Stylus mente? God påske til dere:) håper på noen sykkel turer nere på västkusten til uken🚴‍♂️
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Var det ikke det Daniel fra Stylus mente? God påske til dere:) håper på noen sykkel turer nere på västkusten til uken🚴‍♂️
    Perfeksjon er nødvendig👍🏼😉
    God påske🐣🎶

    gismo
    Prøver ikke å bli en sånn vinylnevrotiker, men greit å få gjort innstillingene etter beste evne. Bare hastighet igjen å sjekke nå😅 God påske🐣

    Ja det var Daniel fra Stylus som mente at stiftetrykket på Lyra Kleos skulle være på 1,73g. @Cash 63 🧐
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da sier vi hastighet er godkjent! Bedre med litt rask en litt treg😆 Da har jeg gjort de siste innstillingene og legger beina på bordet og tar en velfortjent øl🍺😊 Dette har blitt på alle måter den nye standarden for vinylavspilling i mitt oppsett. Skal komme tilbake med en mer detaljert beskrivelse av lyden fra oksen en gang senere. Skål og god helg, påske eller bare god ettermidag🍻
    D51E794C-27D0-4DFB-8817-956F825544DC.jpeg

    IMG_3885.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Idag var det opphold første halvdel av turen så det er vel så bra det blir denne påsken sånn værmessig😕 Finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær sier de, ja ja, jeg er selvutnevnt govær syklist så dette er ikke noe for meg🤣 Hjalp litt å tenke på oksen som stod å ventet på meg hjemme da! Da ble det det noen ekstra watt i pedalene opp Lierbakken og hjem💪 Nå er alt fryd og gammen og en velfortjent øl i glasset og litt smooth shit spinner på oksen😊 Blir sikkert en bra påske dette også🐣

    551D6E38-B069-438F-9E4D-4B23A4315FDB.jpeg

    IMG_3907.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Dårlig påskevær gir mulighet for å utforske litt ny musikk. Adam Bałdych & Leszek Możdżer sitt album Passacaglia er en nydelig duett mellom to instrumentalister. Adam Bałdych, fiolin og Leszek Możdżer, piano. Musikalsk er dette en blanding av jazz og ”klassisk" (contemporary), med fine og melodiøse melodier. Nedtonet og vakkert(y)

    IMG_4788.jpeg


    En annen anbefaling er NRK serien jazzeventyret, et godt alternativ til påskekrim🎷🎺🎹🥁🎸🎤
    IMG_4789.jpeg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    SoMe er morsomt og du kan komme i kontakt med likesinnede. Av og til så får en henvendelser fra forskjellige mennesker og aktører, men de fleste takker jeg pent nei takk til. Har bl.a fått henvendelse fra en stor sportskjede om jeg var villig til å være med i reklamefilm for noen år siden. Forfengelig som jeg er så takket jeg nei p.g.a at jeg ikke ville bli sett på ”feil" merke sykkel🤣 Frua har vært enda heldigere og fikk sponset tur til Flandern mot å poste noen reisebrev. Her om dagen så fikk jeg en henvendelse om jeg var villig til å la anlegget mitt bli omtalt i en kort artikkel på deres online forum. Etter et par minutter betenkning så gav jeg tommel opp og her er den lille artikkelen😃

    The Audiophile's Palette of Sound and Silence

    IMG_4806.jpeg
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.920
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dårlig påskevær gir mulighet for å utforske litt ny musikk. Adam Bałdych & Leszek Możdżer sitt album Passacaglia er en nydelig duett mellom to instrumentalister. Adam Bałdych, fiolin og Leszek Możdżer, piano. Musikalsk er dette en blanding av jazz og ”klassisk" (contemporary), med fine og melodiøse melodier. Nedtonet og vakkert(y)
    Bare kort innpå for å si takk for dine gjentatte fantastiske musikktips!
    Fikk litt Ludovico Einaudi vibber av første sporet der. 😊

    Fortsatt god påske
    mvh
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Disse burde du jo hatt. Laget i samarbeid med Brinkmann Audio:)
    Vis vedlegget 1010369
    Det er skiver med gode minner Jon. Den blågrå til høyre; "Special 33" ble laget til Brinkmanns 33 års-jubileum i 2019, med 33 signerte utgaver som fulgte med jubileumsspilleren.

    Skiva er spilt inn hos Thomas Vang/ The Village og pressa on-by-one hos Nordsjø Records av Michael Hjort a.k.a. No. 1. Dessverre var jeg tilfeldigvis i København hos Nordsø når pressa gikk. Jeg nekta å gå før Henrik Damm Krogh hadde godsnakket med Helmut Brinkmann med det resultat at jeg fikk med syv skiver hvorav to nummererte/signerte. Disse ble solgt til selvkost i Oslo VinylKlubb, men hvem som stakk av med de to signerte husker jeg ikke.

    BlicherHemmerGadd_special33.jpg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Bare kort innpå for å si takk for dine gjentatte fantastiske musikktips!
    Fikk litt Ludovico Einaudi vibber av første sporet der. 😊

    Fortsatt god påske
    mvh
    Takker og setter stor pris på slike tilbakemeldinger🙏 Hvis du synes den skiva blir litt vel nedtonet etterhvert så kan jeg anbefale en annen jeg har lyttet på i dag! Mathei Florea er pianist fra Estonia. Melodiene her er godt plantet innen jazzen, men har endel klassiske elementer og arrangementer. Flott og til tider veldig vakkert album👍

    IMG_4801.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Siste dag i påskeferien og endelig kom solen og gradestokken krøp over 10 grader:cool: En fin fin dag på sykkel med frua etterfulgt av en øl i ettermiddagssola😊🍻
    4699B4EF-2FFF-4B19-81C4-F2AB1D17B945.jpeg

    IMG_3933.jpeg

    Da avslutter jeg påsken 2024 med Norah og hennes guleste skive😊🐣 Nå er the summertime som gjelder⛱
    IMG_3936.jpeg
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kult og ha en god tur. Du får ta med deg noen gode ideer tilbake til oss her hjemme - kanskje det vanker en ny VIP-badge.
     
    Sist redigert:

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.367
    Antall liker
    11.025
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med fet spiller. Du får spille noe med the Ox 😊
    (for yngre lesere er det tilnavnet til John Enthwistle fra the Who, men også med fire soloalbum)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har nå spilt på Oksen i nesten en mnd. og tenker jeg kan skrive litt om mine inntrykk av spilleren så langt! Kort sagt så er at alt er blitt litt bedre, men ingenting er wow shit bedre. Det er snakk om små oppgraderinger hele veien. Noen legges merke til med en gang, mens andre trenger litt mer lytting til for å oppdage. Oppløsning, størrelse på lydbilde og fundament noe jeg la merke til med en gang var blitt bedre. Flere små detaljer, teksturer og overtoner som slipper lettere gjennom og gir en bedre definisjon og forståelse av rom. Lydbilde har blitt større i alle retninger og oppleves roligere, stødigere og gir en bedre opplevelse av separasjon mellom forskjellige instrumenter og vokal. Oksen oppleves også litt varmere i lydsignatur, men dette kommer nok litt av at den ikke er så livlig i toppen som Gyroen var.

    Jeg har jo alltid satt digitalkilde opp mot vinylavspilling i forhold til lydkvalitet. Før jeg gikk til anskaffelse av Oksen så var nok digitalavspilling et hakk bedre. Dette er nå mer en utjevnet og vinylavspilling har igjen tatt førersete. Dette kom ikke gratis, men som de synger i en eller annen Rush låt så we pay the price but we will not count the cost:LOL: En bivirkning er at de to kildene har blitt likere i generell lydsignatur og dette er jo både positivt og negativt🤔 Det fine er jo at jeg kan hive mer penger med tiden inn idet sorte vinylhullet, oppgrdering av psu og p.u.😂

    Da ønsker jeg alle en god helg og skål fra Oksen og meg🥃

    IMG_3970.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.039
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Har nå spilt på Oksen i nesten en mnd. og tenker jeg kan skrive litt om mine inntrykk av spilleren så langt! Kort sagt så er at alt er blitt litt bedre, men ingenting er wow shit bedre. Det er snakk om små oppgraderinger hele veien. Noen legges merke til med en gang, mens andre trenger litt mer lytting til for å oppdage. Oppløsning, størrelse på lydbilde og fundament noe jeg la merke til med en gang var blitt bedre. Flere små detaljer, teksturer og overtoner som slipper lettere gjennom og gir en bedre definisjon og forståelse av rom. Lydbilde har blitt større i alle retninger og oppleves roligere, stødigere og gir en bedre opplevelse av separasjon mellom forskjellige instrumenter og vokal. Oksen oppleves også litt varmere i lydsignatur, men dette kommer nok litt av at den ikke er så livlig i toppen som Gyroen var.

    Jeg har jo alltid satt digitalkilde opp mot vinylavspilling i forhold til lydkvalitet. Før jeg gikk til anskaffelse av Oksen så var nok digitalavspilling et hakk bedre. Dette er nå mer en utjevnet og vinylavspilling har igjen tatt førersete. Dette kom ikke gratis, men som de synger i en eller annen Rush låt så we pay the price but we will not count the cost:LOL:En bivirkning er at de to kildene har blitt likere i generell lydsignatur og dette er jo både positivt og negativt🤔 Det fine er jo at jeg kan hive mer penger med tiden inn idet sorte vinylhullet, oppgrdering av psu og p.u.😂

    Da ønsker jeg alle en god helg og skål fra Oksen og meg🥃

    Vis vedlegget 1012770
    Det var/er en virkelig flott platespiller! 😍👍
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.679
    Antall liker
    58.580
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tror du treffer bra på beskrivelsen av oppgradering av platespiller. Nå hadde ikke du noen dårlig spiller tidligere heller, men mer fundament, ro og orden kommer gjerne med økt stabilitet og masse.
    -Og som du har erfart koster det en del penger å få bedre lyd fra vinyl enn digital kilde. Hvis man ikke er villig til å legge mer i det analoge, så bør man egentlig heller satse på digitalt kvalitetsutstyr.
    Hva man får ut av en platespiller er i enda større grad avhengig av kildematerialet, altså vinylen. Hvis både platespiller og plater er av meget god kvalitet, er det her jeg får de aller beste lydopplevelsene. Og man blir fort hekta. 😊
    Forstår at du er godt fornøyd med nyervervelsen. Virkelig fullt forståelig. 👍🤩
     

    iGran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Innlegg
    223
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Makrokosmos
    Liker måten du beskriver forskjellene i lyden etter oppgraderingen, et nøkternt forhold til at alt ikke er wow-faktor.

    Det er vel her på dette nivået med slike kvalitetskomponenter som diminishing return kicker in. Men med det sagt så er hver liten forbedring mye verdt i sin helhet i det du fått til og oppnår videre. Og eiergleden av et godt sammensatt anlegg. Glad på dine hifi-vegner. Og lykke til videre med et spennende anlegg! 😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    -Og som du har erfart koster det en del penger å få bedre lyd fra vinyl enn digital kilde. Hvis man ikke er villig til å legge mer i det analoge, så bør man egentlig heller satse på digitalt kvalitetsutstyr.
    Det er vel her på dette nivået med slike kvalitetskomponenter som diminishing return kicker in. Men med det sagt så er hver liten forbedring mye verdt i sin helhet i det du fått til og oppnår videre.
    her snakker vi selve essensen av hobbyen!
    skål!
    He he, ja det er herlig å være vinylentusiast😊 Kosteffektivt er det ikke, men enkelte gleder og verdier kan ikke måles i penger! Så dokumentaren "Squaring the Circle (The Story of Hipgnosis)" på Netflix her om dagen og der blir det sagt at vinylsamlinger er den vanlige mannens kunstsamling. Så da kan vi legge til at vi er kunstsamlere også😆 Anbefaler å se dokumentaren hvis dere ikke har sett den(y)

    IMG_4827.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I dag ble en ”konsulent" dag! Først på agendaen var å overse at frua kjøpte seg ny sykkel og at alle innstillinger og utstyr ble riktig (egentlig så bare sto jeg der å så dum ut, altså dum konsulent😆). Fin sykkel og lekker farge 🤩 Nå har hun ingen unnskyldninger for ikke å henge med😅
    IMG_3973.jpeg


    Så bar det opp til @sandecker for konsulent oppgave to. Her er det nylig installert noen Tyr 2 høyttalerkabler som jeg skulle få høre. Som de fleste andre konsulenter så er jeg lett å bestikke så her ble det servert hjemmebrygget porter som er lagret i over 2 år og en dram😁🍻 Klart dette låt bra! Her var det mer trøkk, bassen strammet opp og lydbildet blitt større👍 Så ble det tatt frem Jennifer Warnes sitt album Famous Blue Raincoat på 1 Step pressing. Nå snakker vi pressing👌 For et stort lydbilde og separasjon mellom instrumenter og vokal👍 Glemte helt å ta bilde av kablene, men det er bare å Google for de som er interessert😆
    IMG_3976.jpeg

    IMG_3978.jpeg
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.739
    Antall liker
    3.662
    Torget vurderinger
    1
    Du får hilse fruen å si grattis med råtøff sykkel. 🤩
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    4.073
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    I dag ble en ”konsulent" dag! Først på agendaen var å overse at frua kjøpte seg ny sykkel og at alle innstillinger og utstyr ble riktig (egentlig så bare sto jeg der å så dum ut, altså dum konsulent😆). Fin sykkel og lekker farge 🤩 Nå har hun ingen unnskyldninger for ikke å henge med😅
    Vis vedlegget 1013143

    Så bar det opp til @sandecker for konsulent oppgave to. Her er det nylig installert noen Tyr 2 høyttalerkabler som jeg skulle få høre. Som de fleste andre konsulenter så er jeg lett å bestikke så her ble det servert hjemmebrygget porter som er lagret i over 2 år og en dram😁🍻 Klart dette låt bra! Her var det mer trøkk, bassen strammet opp og lydbildet blitt større👍 Så ble det tatt frem Jennifer Warnes sitt album Famous Blue Raincoat på 1 Step pressing. Nå snakker vi pressing👌 For et stort lydbilde og separasjon mellom instrumenter og vokal👍 Glemte helt å ta bilde av kablene, men det er bare å Google for de som er interessert😆
    Vis vedlegget 1013148
    Vis vedlegget 1013149
    Extra plus på färgen, lite minus på konsulenten inga pedaler.😂
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    619
    Antall liker
    744
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer til fruen med ny flott sykkel 🚲

    Takk for besøket, alltid hyggelig å få gode tilbakemeldinger på endringer og hvordan det låter og ikke minst å dele noe godt i glassene 🥃😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn