Cash 63
Æresmedlem
Var det ikke det Daniel fra Stylus mente? God påske til dere håper på noen sykkel turer nere på västkusten til uken
Var det ikke det Daniel fra Stylus mente? God påske til dere håper på noen sykkel turer nere på västkusten til uken
Prøver ikke å bli en sånn vinylnevrotiker, men greit å få gjort innstillingene etter beste evne. Bare hastighet igjen å sjekke nå God påskePerfeksjon er nødvendig
God påske
gismo
He he, skulle kanskje det, men jeg har den første der på hires Så en utpakkingstråd hvor det var en som fikk med platene på kjøpet! Jeg kjøpte tydeligvis ikke nokDisse burde du jo hatt. Laget i samarbeid med Brinkmann Audio
Bare kort innpå for å si takk for dine gjentatte fantastiske musikktips!Dårlig påskevær gir mulighet for å utforske litt ny musikk. Adam Bałdych & Leszek Możdżer sitt album Passacaglia er en nydelig duett mellom to instrumentalister. Adam Bałdych, fiolin og Leszek Możdżer, piano. Musikalsk er dette en blanding av jazz og ”klassisk" (contemporary), med fine og melodiøse melodier. Nedtonet og vakkert
Det er skiver med gode minner Jon. Den blågrå til høyre; "Special 33" ble laget til Brinkmanns 33 års-jubileum i 2019, med 33 signerte utgaver som fulgte med jubileumsspilleren.Disse burde du jo hatt. Laget i samarbeid med Brinkmann Audio
Vis vedlegget 1010369
Takker og setter stor pris på slike tilbakemeldinger Hvis du synes den skiva blir litt vel nedtonet etterhvert så kan jeg anbefale en annen jeg har lyttet på i dag! Mathei Florea er pianist fra Estonia. Melodiene her er godt plantet innen jazzen, men har endel klassiske elementer og arrangementer. Flott og til tider veldig vakkert albumBare kort innpå for å si takk for dine gjentatte fantastiske musikktips!
Fikk litt Ludovico Einaudi vibber av første sporet der.
Fortsatt god påske
mvh
Takk for det og jeg legger nok ut endel bilder etterhvertKult og ha en god tur. Du får ta med deg noen gode ideer tilbake til oss her hjemme - kanskje det vanker en ny badet med VIP
Har den til venstre på hires og hørt de andre på Tidal. Beklager å si det, men jeg ble aldri helt fan! Uansett kult med signert skiveNå har jeg ikke noen Brinkmann men har platene dette svinger& trøkker som bare den på ett annet tysker verk
Knall bra kvalitet
Vis vedlegget 1012716
Næ tenkte vel det er til og være vanskelig og særHar den til venstre på hires og hørt de andre på Tidal. Beklager å si det, men jeg ble aldri helt fan! Uansett kult med signert skive
Han kan få låne denne og spille på oxenGratulerer med fet spiller. Du får spille noe med the Ox
(for yngre lesere er det tilnavnet til John Enthwistle fra the Who, men også med fire soloalbum)
Det var/er en virkelig flott platespiller!Har nå spilt på Oksen i nesten en mnd. og tenker jeg kan skrive litt om mine inntrykk av spilleren så langt! Kort sagt så er at alt er blitt litt bedre, men ingenting er wow shit bedre. Det er snakk om små oppgraderinger hele veien. Noen legges merke til med en gang, mens andre trenger litt mer lytting til for å oppdage. Oppløsning, størrelse på lydbilde og fundament noe jeg la merke til med en gang var blitt bedre. Flere små detaljer, teksturer og overtoner som slipper lettere gjennom og gir en bedre definisjon og forståelse av rom. Lydbilde har blitt større i alle retninger og oppleves roligere, stødigere og gir en bedre opplevelse av separasjon mellom forskjellige instrumenter og vokal. Oksen oppleves også litt varmere i lydsignatur, men dette kommer nok litt av at den ikke er så livlig i toppen som Gyroen var.
Jeg har jo alltid satt digitalkilde opp mot vinylavspilling i forhold til lydkvalitet. Før jeg gikk til anskaffelse av Oksen så var nok digitalavspilling et hakk bedre. Dette er nå mer en utjevnet og vinylavspilling har igjen tatt førersete. Dette kom ikke gratis, men som de synger i en eller annen Rush låt så we pay the price but we will not count the costEn bivirkning er at de to kildene har blitt likere i generell lydsignatur og dette er jo både positivt og negativt Det fine er jo at jeg kan hive mer penger med tiden inn idet sorte vinylhullet, oppgrdering av psu og p.u.
Da ønsker jeg alle en god helg og skål fra Oksen og meg
Vis vedlegget 1012770
her snakker vi selve essensen av hobbyen!Det fine er jo at jeg kan hive mer penger med tiden inn idet sorte vinylhullet, oppgrdering av psu og p.u.
Gratulerer med fet spiller. Du får spille noe med the Ox
(for yngre lesere er det tilnavnet til John Enthwistle fra the Who, men også med fire soloalbum)
Takker for det karerDet var/er en virkelig flott platespiller!
-Og som du har erfart koster det en del penger å få bedre lyd fra vinyl enn digital kilde. Hvis man ikke er villig til å legge mer i det analoge, så bør man egentlig heller satse på digitalt kvalitetsutstyr.
Det er vel her på dette nivået med slike kvalitetskomponenter som diminishing return kicker in. Men med det sagt så er hver liten forbedring mye verdt i sin helhet i det du fått til og oppnår videre.
He he, ja det er herlig å være vinylentusiast Kosteffektivt er det ikke, men enkelte gleder og verdier kan ikke måles i penger! Så dokumentaren "Squaring the Circle (The Story of Hipgnosis)" på Netflix her om dagen og der blir det sagt at vinylsamlinger er den vanlige mannens kunstsamling. Så da kan vi legge til at vi er kunstsamlere også Anbefaler å se dokumentaren hvis dere ikke har sett denher snakker vi selve essensen av hobbyen!
skål!
Extra plus på färgen, lite minus på konsulenten inga pedaler.I dag ble en ”konsulent" dag! Først på agendaen var å overse at frua kjøpte seg ny sykkel og at alle innstillinger og utstyr ble riktig (egentlig så bare sto jeg der å så dum ut, altså dum konsulent). Fin sykkel og lekker farge Nå har hun ingen unnskyldninger for ikke å henge med
Vis vedlegget 1013143
Så bar det opp til @sandecker for konsulent oppgave to. Her er det nylig installert noen Tyr 2 høyttalerkabler som jeg skulle få høre. Som de fleste andre konsulenter så er jeg lett å bestikke så her ble det servert hjemmebrygget porter som er lagret i over 2 år og en dram Klart dette låt bra! Her var det mer trøkk, bassen strammet opp og lydbildet blitt større Så ble det tatt frem Jennifer Warnes sitt album Famous Blue Raincoat på 1 Step pressing. Nå snakker vi pressing For et stort lydbilde og separasjon mellom instrumenter og vokal Glemte helt å ta bilde av kablene, men det er bare å Google for de som er interessert
Vis vedlegget 1013148
Vis vedlegget 1013149