OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.554
    Antall liker
    15.823
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da ser det ut til at jeg kan bestille en Oppo BDP-93EU snart :) Da får jeg håpe at Densen DACen også kommer etterhvert og at jeg får solgt CD-spilleren min!



    Mvh
     

    Vedlegg

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.096
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    En slik Oppo har jeg tenkt på også. Det skal bli interessant å få høre hva du synes om denne.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.648
    Antall liker
    1.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Oppo gleder jeg meg til å høre, vi må få til en kveld snart! Her går det i et fram til messen, men etter den må vi da få til en kveld?

    Mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.554
    Antall liker
    15.823
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ulf-B skrev:
    En slik Oppo har jeg tenkt på også. Det skal bli interessant å få høre hva du synes om denne.
    Jeg må innrømme at Blu-ray bilde kvalitet har begrenset referanse på. Tror sikkert at det blir godt nok :) Når det kommer til lyden så satser jeg på at den har er god drivverk. Således så blir vel min 400xs cd-spiller hva blu-ray/DAC comboden blir målt opp mot. Litt spent jeg også!

    Mvh
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.648
    Antall liker
    1.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Ulf-B skrev:
    En slik Oppo har jeg tenkt på også. Det skal bli interessant å få høre hva du synes om denne.
    Jeg må innrømme at Blu-ray bilde kvalitet har begrenset referanse på. Tror sikkert at det blir godt nok :) Når det kommer til lyden så satser jeg på at den har er god drivverk. Således så blir vel min 400xs cd-spiller hva blu-ray/DAC comboden blir målt opp mot. Litt spent jeg også!

    Mvh
    Det skrives jo så mye bra om den spilleren ;o) Så nysgjerrigheten er absolutt tilstede!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.554
    Antall liker
    15.823
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    På konsert med Mike Stern Band i går :) Tom Kennedy - bass, Dave Weckl - trommer og Bob Malach - saksofon. Til tider en meget bra konsert. Her ble det alt fra fintspillende avdempet til full pupp a´la Jeff Beck. De spilte to sett så det ble fet fusion for pengene.



    Mvh
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.554
    Antall liker
    15.823
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skink_123 skrev:
    Oppo gleder jeg meg til å høre, vi må få til en kveld snart! Her går det i et fram til messen, men etter den må vi da få til en kveld?

    Mvh
    Blir vel ikke så allverden å høre på før jeg får koblet til en DAC. Ja vi må få tatt lyttekveld snart. Spent på de nye høytalerene dine :)

    Mvh
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    621
    Antall liker
    747
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    ou812rh skrev:
    Da ser det ut til at jeg kan bestille en Oppo BDP-93EU snart :) Da får jeg håpe at Densen DACen også kommer etterhvert og at jeg får solgt CD-spilleren min!



    Mvh
    Skjønner ikke at du tørr å selge Cd spiller, når den nye Densen DAC'en ikke eksisterer ennå ....eller kanskje du har inside informasjon... :D 8)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.554
    Antall liker
    15.823
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    sandecker skrev:
    ou812rh skrev:
    Da ser det ut til at jeg kan bestille en Oppo BDP-93EU snart :) Da får jeg håpe at Densen DACen også kommer etterhvert og at jeg får solgt CD-spilleren min!



    Mvh
    Skjønner ikke at du tørr å selge Cd spiller, når den nye Densen DAC'en ikke eksisterer ennå ....eller kanskje du har inside informasjon... :D 8)
    ....vel man må jo satse litt :) Tror og håper at den ikke er så langt unna. Uansett så spiller jeg jo mest vinyl for tiden ;D Hva med deg, blir det ny CD spiller til helgen?

    Mvh
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    621
    Antall liker
    747
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    ou812rh skrev:
    sandecker skrev:
    ou812rh skrev:
    Da ser det ut til at jeg kan bestille en Oppo BDP-93EU snart :) Da får jeg håpe at Densen DACen også kommer etterhvert og at jeg får solgt CD-spilleren min!



    Mvh
    Skjønner ikke at du tørr å selge Cd spiller, når den nye Densen DAC'en ikke eksisterer ennå ....eller kanskje du har inside informasjon... :D 8)
    ....vel man må jo satse litt :) Tror og håper at den ikke er så langt unna. Uansett så spiller jeg jo mest vinyl for tiden ;D Hva med deg, blir det ny CD spiller til helgen?

    Mvh
    Sant det ;)

    Tror ikke at det blir handling i helga. Vil gjerne høre på alternativene og det er kanskje ikke helt helga for å lytte i fred og ro .... ;D
    Ser ut som om det er endel spennede AP nyheter også, moro
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Vi får håpe det kommer en DAC fra Densen etterhvert. Men det er enkelt å få digital inngang på densen spillerene. Har kjørt digitalt ut fra en surround reciever og via en B 420 før. Jeg kan ikke fatte eller begripe hvorfor Densen ikke har kommet med en digital inngang på spillerene sine. Det trengs bare en kabel og en switch.

    Men men, densen er densen....
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Ryktene sier visst at det kommer dac kort til 200/250.
    Håper de er på messen i helgen ;)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.648
    Antall liker
    1.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    gwikse skrev:
    Vi får håpe det kommer en DAC fra Densen etterhvert. Men det er enkelt å få digital inngang på densen spillerene. Har kjørt digitalt ut fra en surround reciever og via en B 420 før. Jeg kan ikke fatte eller begripe hvorfor Densen ikke har kommet med en digital inngang på spillerene sine. Det trengs bare en kabel og en switch.

    Men men, densen er densen....
    Densen HAR digital inngang på sine CD spillere i dag!
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Skink_123 skrev:
    gwikse skrev:
    Vi får håpe det kommer en DAC fra Densen etterhvert. Men det er enkelt å få digital inngang på densen spillerene. Har kjørt digitalt ut fra en surround reciever og via en B 420 før. Jeg kan ikke fatte eller begripe hvorfor Densen ikke har kommet med en digital inngang på spillerene sine. Det trengs bare en kabel og en switch.

    Men men, densen er densen....
    Densen HAR digital inngang på sine CD spillere i dag!
    Ooops :-[

    Da blir vel spørsmålet om det virkelig vil bli så mye bedre med en ren dac kontra en av spillerene.
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    621
    Antall liker
    747
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Skink_123 skrev:
    gwikse skrev:
    Vi får håpe det kommer en DAC fra Densen etterhvert. Men det er enkelt å få digital inngang på densen spillerene. Har kjørt digitalt ut fra en surround reciever og via en B 420 før. Jeg kan ikke fatte eller begripe hvorfor Densen ikke har kommet med en digital inngang på spillerene sine. Det trengs bare en kabel og en switch.

    Men men, densen er densen....
    Densen HAR digital inngang på sine CD spillere i dag!
    Har ventet på det og jeg har sett en utstilt :D
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.554
    Antall liker
    15.823
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ekorrefaen skrev:
    Ryktene sier visst at det kommer dac kort til 200/250.
    Håper de er på messen i helgen ;)
    Kan jo krysse fingrene og håpe, men tror vi må vente litt lengre!

    OU812
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.554
    Antall liker
    15.823
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    gwikse skrev:
    Skink_123 skrev:
    gwikse skrev:
    Vi får håpe det kommer en DAC fra Densen etterhvert. Men det er enkelt å få digital inngang på densen spillerene. Har kjørt digitalt ut fra en surround reciever og via en B 420 før. Jeg kan ikke fatte eller begripe hvorfor Densen ikke har kommet med en digital inngang på spillerene sine. Det trengs bare en kabel og en switch.

    Men men, densen er densen....
    Densen HAR digital inngang på sine CD spillere i dag!
    Ooops :-[

    Da blir vel spørsmålet om det virkelig vil bli så mye bedre med en ren dac kontra en av spillerene.
    Ikke sikkert det blir bedre, men håper jeg kan klare meg med en Blu-ray spiller som avspiller!

    Mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.554
    Antall liker
    15.823
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    ou812rh skrev:
    Da ser det ut til at jeg kan bestille en Oppo BDP-93EU snart :) Da får jeg håpe at Densen DACen også kommer etterhvert og at jeg får solgt CD-spilleren min!



    Mvh
    Oppo spiller er bestilt ;D

    Mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.554
    Antall liker
    15.823
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Takker for det gismo og sandecker :) Fikk vite at den var på lager så ingen ventetid! Så nå er det bare å vente på DAC-kort til forforsterkeren.

    Mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.554
    Antall liker
    15.823
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Med Oppo BDP-93EU spiller snart i hus så er det vanskelig ikke å tenke nytt TV. Var å så på Samsung UE46D8005 – 46” i går og det dempet jo ikke "cravings" lysten akkurat. Samboeren var også med og hun virket heller ikke helt fremmed for tanken :) Skal fin måle litt og se om ikke 55" kan få plass! Da får vi se om det blir noe igjen av feriepengene......



    Mvh
     

    Vedlegg

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.554
    Antall liker
    15.823
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Oppo BDP-93EU på vei med posten ;D

    Mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.554
    Antall liker
    15.823
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    gismo skrev:
    Flott spiller, hvordan oppleves denne?

    gismo
    Ut av pakningen så virker byggkvaliteten bra (litt trekk for blikklyd i toplokket, men men). Veldig rask i oppstart til å være blu-ray spiller å være. Skal prøve å koble den opp til helgen, men før jeg får DAC og ny TV så får jeg ikke testet potensiale i den.

    Mvh
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.096
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg kan godt leve med litt blikklyd i topplokket - skal ikke sitte og tromme på det uansett - men nå må vi snart få høre hvordan det låter.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.554
    Antall liker
    15.823
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ulf-B skrev:
    Jeg kan godt leve med litt blikklyd i topplokket - skal ikke sitte og tromme på det uansett - men nå må vi snart få høre hvordan det låter.
    Da har jeg akkurat fått koblet opp spillernen. Har ikke koblet til hdmi kabel til bilde så dette blir en rask første inntrykk beskrivelse av spillernen som CD-spiller med dens analoge utganger. Spiller ganske ok, men mangler trykket og oppløsningen som jeg er vant til. Alt er litt mer tilbakelent, men spilleren har en forholdsvis stram bass. I mine ører så gjør den ikke så mye galt, men jeg håer jeg ikke trenger å vente så lenge på DAC-kortet til Densen.

    Skal teste bilde i helgen, men jeg må kjøpe meg en HDMI/DVI overgang da min gamle plasma ikke har HDMI inngang. Tror sikkert den knuser min gamle DVD-spiller :) Får vente til høsten med å komme med endelig dom da jeg forhåpentligvis har DAC og ny skjerm!

    Mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.554
    Antall liker
    15.823
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skink_123 skrev:
    Blygummi under topplokket er bra!
    Det la jeg inn i DVD-spilleren, men jeg får vente litt før jeg begynner å tweake denne. At det kommer til å skje er vel høyst sansynelig :)

    Mvh
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.648
    Antall liker
    1.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Skink_123 skrev:
    Blygummi under topplokket er bra!
    Det la jeg inn i DVD-spilleren, men jeg får vente litt før jeg begynner å tweake denne. At det kommer til å skje er vel høyst sansynelig :)

    Mvh
    Goodie!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn