OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.250
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I dag ble det langtur nedover Follos småveier til Vestby:cool: Flott vær og fine veier! Da er det velfortjent med et stort glass humlesaft, beina på bordet og snurre et par skiver:giggle:
    IMG_7072.jpeg

IMG_7080.jpeg

IMG_7089.jpeg

Når en sitter på sykkelen noen timer så får man god tid til å tenke på ting og tang! F.eks så tenker jeg ofte på øl når turen går mot slutten! Så da kan en jo spørre seg spørsmålet som står på t-skorta under🤔 Det er jo slik at i et hvert sunt forhold så må det være balanse og gjensidighet🤣🍻
    IMG_6006.jpeg

Elmer Midd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Antall liker
    2.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Når en sitter på sykkelen noen timer så får man god tid til å tenke på ting og tang! F.eks så tenker jeg ofte på øl når turen går mot slutten! Så da kan en jo spørre seg spørsmålet som står på t-skorta under🤔 Det er jo slik at i et hvert sunt forhold så må det være balanse og gjensidighet🤣🍻
    Klart ølet tenker på deg!
    Øl er din venn, svikter deg ikke 😊

eksu

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Antall liker
    999
    Torget vurderinger
    4
    Bra at noen sykler ute på denne tiden av året, for meg selv er det rulla som gjelder. 🫣😎

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.250
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Et lite platetips på mandagskvelden for de som liker melodisk vokaljazz. Trioen In the Country har fått med seg Knut Reiersrud og Solveig Slettahjell og laget et album som ligger i grenselandet jazz, vise og poesi. Det er blitt et stillferdig og vakkert album som smyger seg frem. Som bonus så får du også tre spor hvor Sidsel Endresen bidrar👏 Lydkvaliteten er også mer en godkjent og i kjent Jazzland kvalitet(y)
    IMG_6091.jpeg

sandecker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Antall liker
    912
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Veldig god anbefaling @ou812rh, vakkert album :giggle:

Et lite platetips på mandagskvelden for de som liker melodisk vokaljazz. Trioen In the Country har fått med seg Knut Reiersrud og Solveig Slettahjell og laget et album som ligger i grenselandet jazz, vise og poesi. Det er blitt et stillferdig og vakkert album som smyger seg frem. Som bonus så får du også tre spor hvor Sidsel Endresen bidrar👏 Lydkvaliteten er også mer en godkjent og i kjent Jazzland kvalitet(y)
    Vis vedlegget 1090605

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.250
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    En liten utflukt til Jessheim og Vinter Hub i går sammen med @sandecker og @Elmer Midd . Jeg hadde ingen spesielle ting jeg skulle høre eller se på, men alltids hyggelig å slå av en prat og få med seg noen demoer. I går var det vel McIntosh som var det store trekkplasteret! Fikk med meg en demo og det spilte tøft som seg hør og bør, men kanskje litt hardt i toppen og litt tendenser til bokselyd. Skal sies at oppsettet kun har spilt et par dager og ikke er skikkelig innspilt. Ellers så fikk vi med oss en Chord demo hvor de adresserte støy ved vinylavspilling, streaming og strøm. Den lille boksen som ble koblet til ved vinylavspilling vakte en viss interesse og skal forhåpentligvis testes hjemme engang! Til slutt så fikk vi med en Nordost demo. Alt i alt en veldig hyggelig dag i villaen på Jessheim(y)
    IMG_7103.jpeg

IMG_7105.jpeg

IMG_7107.jpeg

Som tradisjonen har blitt så ender vi fort litt utpå og det blir fort litt godt i gasset. Flighten i går ble disse fire som alle var meget fine på hver sin måte🥃
    5024DD8F-823F-4DB4-B9B4-536A99B500AD.jpeg

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.561
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 1090605
    Godt tips dette. 👍
    Fin beskrivelse av albumet, men du nevnte ikke de noe usedvanlige tekstforfatterne.
    Amerikanske Emily Dickinson skrev nesten 1800 dikt mens hun levde, men bare noen få ble publisert. De britiske søstrene Bronte' (3) skrev dikt, men også romaner. Mest kjent er Wuthering Heights og Jane Eyre. Romanene ble gitt ut under mannlig synonym, for kvinner skulle ikke bedrive slikt. Egentlig skulle de vel helst ikke anstrenge sine små hoder i det hele tatt. Det disse kvinnene skrev er blitt stående som noe av det ypperste i verdenslitteratuten.
    Da bør de duge som låttekster også. 🙂
    Jeg har ennå ikke hørt albumet, men tenker at dette er laget på en god idé og jeg ser fram til en spennende lytteopplevelse.
    Når du sier at lyden er god er det enda mer interessant. Takk for påminnelsen. 👍🙂

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.250
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Fin beskrivelse av albumet, men du nevnte ikke de noe usedvanlige tekstforfatterne.
    Amerikanske Emily Dickinson skrev nesten 1800 dikt mens hun levde, men bare noen få ble publisert. De britiske søstrene Bronte' (3) skrev dikt, men også romaner. Mest kjent er Wuthering Heights og Jane Eyre. Romanene ble gitt ut under mannlig synonym, for kvinner skulle ikke bedrive slikt. Egentlig skulle de vel helst ikke anstrenge sine små hoder i det hele tatt. Det disse kvinnene skrev er blitt stående som noe av det ypperste i verdenslitteratuten.
    Da bør de duge som låttekster også. 🙂
    Jeg har ennå ikke hørt albumet, men tenker at dette er laget på en god idé og jeg ser fram til en spennende lytteopplevelse.
    Når du sier at lyden er god er det enda mer interessant. Takk for påminnelsen. 👍🙂
    Tenkte jeg måtte spare litt til deg også Blues😌 Tenkte jeg kort skulle nevne Dickinson og Brontë søstrene, men så slo jeg det raskt fra meg og tenkte at det er en liten bonus for de som er litt beleste, f.eks slik som deg(y) Håper du liker albumet når du har fått hørt på det. Det er skikkelig nærmikk på vokalen.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.561
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte jeg måtte spare litt til deg også Blues😌 Tenkte jeg kort skulle nevne Dickinson og Brontë søstrene, men så slo jeg det raskt fra meg og tenkte at det er en liten bonus for de som er litt beleste, f.eks slik som deg(y) Håper du liker albumet når du har fått hørt på det. Det er skikkelig nærmikk på vokalen.
    Sitter faktisk og hører på det nå.
    Godt og avslappende å lytte til dette.

Tror Slettahjell bruker Colgate, så frisk hun er i pusten 😆😉

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.250
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    På helgens besøk på Vinter Hub i villaen på Jessheim (@hifihub )så hadde Chord en liten verdenspremiere på en liten sort boks. Hva gjorde den? Slik jeg forstod det så skal den fjerne endel inn-strålt støy fra platespilleren (ikke jordingsstøy). Boksen monteres mellom jordingskabel og komponent. Den er passiv (trenger ikke strøm) og gjør om støy til varme. Uansett så mente jeg at det ga mer klarhet i lyden og spurte om mulighet til å få teste hjemme. Jeg regnet ikke med at jeg skulle få hjemlån så raskt, men takker og bukker. Første i verden til teste hjemme😊😁 Får dessverre ikke lov til å legge ut bilde av boksen da den offisielt ikke er lansert enda, men den skal testes ut i helgen! En liten sneak peek👁
    IMG_7131.jpeg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis det er innevær når jeg kommer hjem til helgen, hadde det vært kjekt om du la posten ut på hifi generelt med panegyriske betraktninger, og gjerne med en avslutning om at det må være noe i veien med folk om de ikke hører fortreffeligheten med boksen 😆

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.250
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hvis det er innevær når jeg kommer hjem til helgen, hadde det vært kjekt om du la posten ut på hifi generelt med panegyriske betraktninger, og gjerne med en avslutning om at det må være noe i veien med folk om de ikke hører fortreffeligheten med boksen 😆
    Du mener tråden: Forskjeller og Testmetodikk > Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Bare å finne frem popcorn, jekke et par øl og helge underholdningen er sikret🤣
    IMG_6112.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn