OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.452
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Så Dee Dee på tv for en stund siden og har hørt en del på tuben av henne men det gikk ikke helt hjem kan man si 🤔
    Men slik er det nå en gang

mvh

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.288
    Sted
    Der det finnes okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I morgen slipper Jason Isbell nytt album. Har hørt et par smakebiter og er ikke helt frelst. Håper resten av albumet får meg mer frelst! I mens så spiller jeg hans beste album fra 2013, Southeastern i blå 10-års jubileumsutgave💙 Dette albumet var det egentlig meningen at Ryan Adams skulle produsere, men han takket nei i siste liten. Kanskje like greit!
    IMG_7268.jpeg

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.288
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    8. mars og den internasjonale kvinnedagen, gratulerer til alle damer der ute❤💪 Skulle tro at vi 2025 hadde kommet litt lengre, men i visse deler av verden så er dette langt fra sant! Enkelte steder så har de valgt å reversere kvinners rettigheter. Uten å nevne land så har de et oransje ”geni" i spissen🤬 Mitt vag av låt i dag må bli Tears for Fears med Oleta Adams, Womans in Chains.

IMG_7271.jpeg

IMG_6232.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.288
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Søndagstur med frua til Kråkstad med pitstop på Stasjonskafeen☕ Stadig mer som minner om tidlig vår og ikke mye snø å se langs veiene! slipper vi unna mer snø eller kommer det plutselig en halv meter når vi minst aner det🤔
    BFB26989-30BF-4EDF-9625-A7610969A56E.jpeg

På sykkelturen så kom jeg til å tenke på Talk Talk sitt album, The Colour of Spring🌱 Hvis det finnes noen gode eksempler på det utskjelte begrepet ”kunstpop" så må dette være et meget godt eksempel! Mike Hollis kunne sine saker(y) Føler jeg fortjener et lite glass humlesaft også😊 God søndagskveld!
    IMG_7279.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.288
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Vinteren har gjort et lite comeback i Oslo og da er det godt å varme seg på en cask strenght whisky, det er tross alt whisky wednesday🥃 Fant denne skiva i samlingen og den har ikke fått så mange runder. Ble vel kjøpt under covid perioden og da var det hyppig besøk på posten for å hente plater! Denne har vel derfor blitt litt borte i mengden🙄 Tittelen derimot er til alle oss som samler på vinyl, Beautiful Vinyl Hunter😊 Så til alle vinylsamlere, skål og god lillelørdag🥃 Vi er alle vakre, men noen er vakrere en andre;)🤣

IMG_7326.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.288
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    I går kveld var jeg på bingo med noen kollegaer fra jobben🎱 Det var ganske så festlig med høy partyfaktor og Bingokongen som han kaller seg var i storform🥳 Vant dessverre ikke noe, men artig var det!

IMG_7327.jpeg

Nå så er det en rolig formiddag med litt ny musikk på anlegget. En skive som jeg bemerket meg er Neal Francis sitt album Return to Zero. Han skriver selv at han forsøkt å lage et Thin Lizzy disco album😱🤪 Tja, jeg skjønner litt hva han mener etter å ha hørt gjennom albumet, men jeg vet ikke om jeg hadde tatt den referansen hvis jeg ikke hadde lest om det! Vil nok kalle det en blading av rock, lett funk og soul med en dose disco groove. Synes dette var et forfriskende album som jeg skal la få noen runder. Ønsker alle en god musikk helg(y)

IMG_6250.jpeg

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.288
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Kan ikke klage på være i Oslo om dagen! Fikk meg en fin sykkeltur etter jobb idag og solen varmet ganske godt i ettermiddag:cool:
    IMG_7354.jpeg

Her om dagen leste jeg rykter om at Tool er ferdig med å spille inn et nytt album, men det er ikke satt noen dato for utgivelse. For å korte ned ventetiden så bestilte jeg meg to doble live album som har det passende navnet, The Pepsi Challeng vol.1 & 2🤘

”Stunning 2001 Tool broadcast from the Lateralus tour. On 21st July 2001, Tool performed at the Pepsi Center in Denver CO, where they played one of the tour’s finest dates, which was recorded for live FM radio broadcast. Previously unreleased on vinyl, this superb show is now available"

C41205EE-51A9-463C-8622-7F5B609D86D2.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.288
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Det ble en tur til Asker og Oslo Hifi Show i går. Hadde ingenting jeg spesielt skulle se eller høre på så dro ut med lave skuldre og åpent sinn! Jeg dro sammen med @sandecker og vi ankom Asker stasjon litt over kl. 10. Vi begynte runden i første (0 etasje) etasje hvor de store rommene og oppsettene sto å spilte. I mine ører så var det vel kun ett rom som hadde fått til noe av nærheten av god lyd. Det største og dyreste oppsettet var en gedigen skuffelse i mine ører😕 Etter det så gikk turen direkte opp i fjerde etasje (3 etasje) Og planen var å jobbe seg nedover. Vi var innom de fleste rommene i fjerde før vi inntok litt ”lunch" i baren oppe. Her traff vi på noen kjentfolk og slo av en hyggelig prat. Deretter så prøvde vi å ta de to siste etasjen, men vi mistet litt motet og gikk litt lei etterhvert. Det ble for mange rom med bare ok lyd og det ble langt mellom høydepunktene. Det er også mitt inntrykk i år, det var for få som hadde fått skrudd lyden skikkelig og jobbet godt med rommene. Det var heller ikke så mange nyheter som jeg så som var spennende, men dette er jo helt subjektivt og andre har sikkert en annen oppfatning. Messedagen ble avsluttet nede i baren sammen med en hyggelig gjeng med fine folk😊🍻 Skal jeg plukke ut tre rom som jeg synes hadde bra lyd så blir det disse:
    IMG_7372.jpeg

IMG_7386.jpeg

IMG_7389.jpeg

Hilste på og snakket litt med gutta fra AGD som jeg ble litt kjent med under fjorårets besøk på Axpona. Hyggelige karer(y) Deres oppsett nede i første etasje låt slett ikke dårlig og det låt som Børresen/Aavik pleier å gjøre! Brukbart trykk, oppløst og klarhet er stikkordene.
    IMG_7393.jpeg

IMG_7358.jpeg

Etterhvert så gikk turen tilbake til Oslo og tradisjonen tro så ble det en whisky flight og litt øl. Avsluttet kvelden med en white russian på Bar Boca på løkka rundt midnatt🥃
    57259D7F-4D1F-481F-848A-DE1FC94EDFAA.jpeg

IMG_7404.jpeg

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.979
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Flott oppsummerte inntrykk, sammenfaller meget godt med egne opplevelser ang de 3+1 som du tar frem🤗🎶
    Også hyggelig å kunne sitte rundt et felles bord med en hyggelig prat og litt skøyeraktige innspill🤣

gismo

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.288
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Takk for en hyggelig dag @ou812rh. Du oppsummerer inntrykkene godt og er sammenfallende. Kan legge til Audio Note som jeg syntes spilte godt 😊
    Enig i at AN spilte godt(y) Trodde du nesten var programert til å trekke frem dette oppsettet jeg😉🤣
    IMG_7388.jpeg

Oppsettet til PM Audio var også imponerende på et vis! De knøttsmå høyttalerene spilte overraskende fyldig og fylte rommet godt. Først måtte du finne de blant alle remediene som hadde blitt installert🤣 Mulig det påvirket min bedømmelse da jeg ble så fascinert av alle tweaksene😆
    IMG_7383.jpeg

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.288
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Flott oppsummerte inntrykk, sammenfaller meget godt med egne opplevelser ang de 3+1 som du tar frem🤗🎶
    Også hyggelig å kunne sitte rundt et felles bord med en hyggelig prat og litt skøyeraktige innspill🤣

gismo
    Absolutt og dette var en fin avslutning på messedagen(y) Vi var jo nesten litt redd for å gå bort å elge oss inn på bordet med innlandsmafiaen, men vi tok mot til oss og lot det briste og bære😆 Veldig hyggelig småprat og latteren satt løst(y)

sandecker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Ja, burde nok ha gjort det 😂 spiller alltid bra 😉

Oppsettet hadde nok ha godt av å få stå i et større rom. Var det messas minste?

Men hyggelig å se at Burmester blir presentert på messer igjen 🤩

Enig i at AN spilte godt(y) Trodde du nesten var programert til å trekke frem dette oppsettet jeg😉🤣

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.288
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    På gårsdagens messe så ble jeg gledelig overrasket over at flere utstillere spilte vinyl(y) Skulle ønske jeg kunne konkludere med at alle rommene som spilte vinyl var de som låt best, men det hadde vært en aldri så liten fake news:LOL: Fikk tatt noen bilder av spillere jeg ikke ser så ofte!
    IMG_7359.jpeg

IMG_7364.jpeg

IMG_7376.jpeg

IMG_7391.jpeg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.975
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Varit med som messe vert iår det var meget hyggelig og lærerikt :) og få se hvor jobb/timers dugnad det er for og stelle i stand en hifi messe!
    Idag var det litt roligere for oss så fikk en runde på noen rom som jeg misset igår, endelig var det lyd hos Dynaudio innom 3gr igår da var det bare danske prat alle gangene😄
    Syns disse aktive Confidence 20A spillte meget bra. Kerr 200s er meget spennede trur dem hade gjort sig bra her i kjellern:rolleyes:
    Ellers syns jeg mine 3 utvalgte var Pylon Børrresen/Aavik har alltid god lyd samme med Audioaktøren med eneste som stillte med båndspiller.

Vi var en gjeng som skulle se og lytte oss rundt for og utse messens beste Lyd&Rom det var ikke en enkel uppgift:unsure: glad jeg ikke måtte ta dette beslutet på egen håndo_O
    Fikk også anledning og møte mange av dere:love: ingen nevnt/glemt:)

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.288
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Varit med som messe vert iår det var meget hyggelig og lærerikt :) og få se hvor jobb/timers dugnad det er for og stelle i stand en hifi messe!
    Idag var det litt roligere for oss så fikk en runde på noen rom som jeg misset igår, endelig var det lyd hos Dynaudio innom 3gr igår da var det bare danske prat alle gangene😄
    Syns disse aktive Confidence 20A spillte meget bra. Kerr 200s er meget spennede trur dem hade gjort sig bra her i kjellern:rolleyes:
    Ellers syns jeg mine 3 utvalgte var Pylon Børrresen/Aavik har alltid god lyd samme med Audioaktøren med eneste som stillte med båndspiller.

Vi var en gjeng som skulle se og lytte oss rundt for og utse messens beste Lyd&Rom det var ikke en enkel uppgift:unsure: glad jeg ikke måtte ta dette beslutet på egen håndo_O
    Fikk også anledning og møte mange av dere:love: ingen nevnt/glemt:)
    Bra det er noen som gjør en innsats for fellesskapet så vi andre kan fjase rundt og ha det hyggelig, kudos;) Vi er ganske så enige om messas beste lyd👍 Håper banketten i går kveld var hyggelig og du gikk vel å la deg på rommet med messas beste rom og tok nachspielet der tenker jeg (låt ikke så bra i dag)😆

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.975
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Etter 4st 0.6 Ringnes😜 og en stänkare Lagga var jeg fornøyd og i seng kl23, det var noe nachspilling rundt på hotellet visst:rolleyes:
    Pylon fikk jeg lyttet på fra beste stol, Stian spillte flere korte 1min av div spor det var virkelig bra og morro til en meget hyggelig pris i dagens hifi marked.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.975
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    En episode fra en av våres lytte bedømmelser, i store Marten rommet fikk vi gode plasser i front og lyttet til 4spor av variert musikk, jeg og Per syns det da spillte stort og mektigt trots det ligner på en gym sal :rolleyes: Sluket slaktet det vid fotknølene😄 for han sitter på fasiten:whistle:

Sist redigert:

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.506
    Torget vurderinger
    0
    En episode fra en av våres lytte bedømmelser, i store Marten rommet fikk vi gode plasser i front og lyttet til 4spor av variert musikk, jeg og Per syns det da spillte stort og mektigt trots det ligner på en gym sal :rolleyes: Sluket slaktet det vid fotknølene😄 for han sitter på fasiten:whistle:
    Det er ikke alle oppsett som treffer......den ene eller andre veien.......og juryen er nådeløs 👔

bredspilt.jpg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.288
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Helgens hifi messe er historie og flere gode refleksjoner her på forumet angående lyd, musikk, servering og ikke minst sosialt samvær med likesinnede😊 Har i noen uker spilt den siste til Jason Isbell uten å få den helt under huden. Det er to, tre veldig gode låter, men jevnt over så synes jeg den mangler litt av samfunnsengasjementet og livserfaringene som han er en mester i å tolke, både ups and downs. Synes også siste skive blir litt ensformig i uttrykket musikalsk! Spiller derfor den siste virkelig gode utgivelsen han hadde i mine ører med The 400 units. Er det alkoholenheter mon tro🤔

IMG_7409.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.288
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    I dag kom det en remasted utgave av Harvey Mason sitt album, Changing Partners. Dette er et album hvor det spilles med flere trio konstellasjoner og medvirkende er Chick Corea, Stanley Clarke, Dave Grusin, Gonzalo Rubalcaba, Buster Williams, Thomas Fonnesbaek og Lar Jansson. Harvey Mason er kanskje mest kjent for å være en av grunnleggerne av supergruppen Fourplay, men han er også en av de mest brukte studiomusikerne og har spilt med en rekke kjente artister. Her har du en drøy time melodiøs kvalitets jazz av aller høyeste klasse og lyden er det heller ikke så mye å utsette på! Anbefales gjerne sammen med litt ekstra godt i glasset😊

”One of the most recorded drummers of all time in all genres of music, Harvey Mason ’s resume is the envy of many musicians. With over 1,000 recording sessions and fifteen solo projects to his name, the Atlantic City native has played drums alongside some of the biggest names in popular music. He’s grooved with soul stars (Aretha Franklin), jazz geniuses (Herbie Hancock), and pop queens (Cher); collaborated with famous record producers (Quincy Jones) and accompanied iconic singer-songwriters (Carole King). His ability to play and record all genres of music earned Mason the nickname “Chameleon,” a moniker referencing the title of the 1973 Herbie Hancock hit he co-wrote with the keyboardist and Bennie Maupin."

IMG_7437.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    76.137
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du er flink å fange opp musikktips, men reagerer enda raskere på whisky-tips 😆 Det var vel 12-åringen man burde ha 20 flasker av i kjelleren, så jeg antar det ikke er noen usmak på 18-åringen 😊

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.288
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Du er flink å fange opp musikktips, men reagerer enda raskere på whisky-tips 😆 Det var vel 12-åringen man burde ha 20 flasker av i kjelleren, så jeg antar det ikke er noen usmak på 18-åringen 😊
    18 åringen likte jeg veldig godt(y) Den er ikke så tung og er ganske så lys i farge, men det er mye go-smak i den. Her smaker jeg honning og vanilje med en fin dose eple fruktighet. Så kjenner man på litt krydder (pepper) og tobakk mot slutten. En sånn type whisky du fort kan drikke altfor mye av😆🥃

Edit: Takk til @sundkoien for whisky anbefalingen👌

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    2.970
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    1
    I dag kom det en remasted utgave av Harvey Mason sitt album, Changing Partners. Dette er et album hvor det spilles med flere trio konstellasjoner og medvirkende er Chick Corea, Stanley Clarke, Dave Grusin, Gonzalo Rubalcaba, Buster Williams, Thomas Fonnesbaek og Lar Jansson. Harvey Mason er kanskje mest kjent for å være en av grunnleggerne av supergruppen Fourplay, men han er også en av de mest brukte studiomusikerne og har spilt med en rekke kjente artister. Her har du en drøy time melodiøs kvalitets jazz av aller høyeste klasse og lyden er det heller ikke så mye å utsette på! Anbefales gjerne sammen med litt ekstra godt i glasset😊

”One of the most recorded drummers of all time in all genres of music, Harvey Mason ’s resume is the envy of many musicians. With over 1,000 recording sessions and fifteen solo projects to his name, the Atlantic City native has played drums alongside some of the biggest names in popular music. He’s grooved with soul stars (Aretha Franklin), jazz geniuses (Herbie Hancock), and pop queens (Cher); collaborated with famous record producers (Quincy Jones) and accompanied iconic singer-songwriters (Carole King). His ability to play and record all genres of music earned Mason the nickname “Chameleon,” a moniker referencing the title of the 1973 Herbie Hancock hit he co-wrote with the keyboardist and Bennie Maupin."

Vis vedlegget 1109628
    Etter første gjennomspilling, er dette i mine ører en sterk kandidat til årets jazzalbum 2025. Whiskyen derimot, har jeg ingen formening om (holder meg unna brennevin) 😉 God helg R 👍

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.894
    Torget vurderinger
    1
    Ja så er helgen kommet så her må den nyttes med vinyl å et glass eller flere med noe særs godt i . Om været er godt så blir det vel noen mil på sykkel for deg (dere). Nytt den ☺

Mvh

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.288
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Du må ha en strålende helg R og kos deg med vinyl og noe godt i glasset :)

mvh
    Ja så er helgen kommet så her må den nyttes med vinyl å et glass eller flere med noe særs godt i . Om været er godt så blir det vel noen mil på sykkel for deg (dere). Nytt den ☺

Mvh
    Takker for der karer, men det ble med en dram da frua og meg har tenkt oss ut på sykkel i morgen:cool: Kanskje det blir noe mer i glasset i morgen kveld😃 Ikke har jeg spilt vinyl i kveld heller, men har sjekket ut litt mer ny musikk på Tidal🙂

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.288
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Hvis Bach hadde spilt i en jazz trio så kan det kanskje til tider ha hørt litt ut som Leszek Możdżer sin trio. Et album som henter mye inspirasjon fra klassisk og kanskje spesielt piano sonater o.l. Jeg synes dette høres flott ut, interessant og gir litt nytt liv til trio jazz sjangeren. Lyden er god og det er trøkk i lydbilde når det trengs. Absolutt verdt en anbefaling hvis du er åpen for litt cross over jazz(y) Det mine to anbefalinger for fredagskvelden og nattjazzen!

IMG_6302.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn