Overkill

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

TL

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.08.2002
    Antall liker
    10
    HåkonN skrev:
    Det ble nevnt at Lexicon har gått for Oppo plattformen.

De er ikke den eneste. Det ser ut til at Theta har også sett sitt snitt i å kaste seg på oppo-bølgen. Den nye Theta Compli er ikke lansert enda, og Theta er tilbakeholden med opplysninger hva de har gjort av evn. modifikasjoner, eller om de i det hele tatt bruker deler fra kinesiske Oppo i den ferdige utgaven. Power ser ut til å være byttet på disse bildene. Fem tusen dollar skal det etter sigende bli forlangt.
    Den kommende blu-ray spilleren fra Cambridge er også basert på Oppo spilleren.
    Oppo har også levert innmaten i DVD spillere fra Cambridge og Cary tidligere. Så det at mindre Hi-Fi og high-end produsenter ikke sitter på videokompetanse og benytter OEM deler i disse produktene er ikke noe nytt. Rotel sine første DVD spillere var rebranded JVC f.eks.
    Spørsmålet vi som kunder kanskje bør stille oss er hva det er verdt å betale for 15mm alufront og modifisert strømforsyning + eventuelt andre modifiseringer som blir gjort(tenker da ikke spesielt på Theta, goldmund, lexicon men på generelt grunnlag).
    Det er også en stor andel av OEM virksomhet innen surroundprosessorverden av samme grunn som med DVD/blu-ray. De små produsentene sitter ikke på den nødvendige kompetansen på slik utvikling, og kostandene blir alt for store i forhold til det volumet de selger om de skulle utvikle dette selv.

For dere som tror at Oppo er et lite obskurt nisjemerke så er det ikke slik. Oppo er navnet en av de store OEM produsentene på forbrukerelektronikk bruker når de selger varer under eget merkenavn.

N

nb

Gjest
    TL skrev:
    For dere som tror at Oppo er et lite obskurt nisjemerke så er det ikke slik. Oppo er navnet en av de store OEM produsentene på forbrukerelektronikk bruker når de selger varer under eget merkenavn.
    Og følgelig har blårussen og ingeniørene i skjønn forening sørget for at veldig bra digitalsaker har blitt latterlig billige. Så får det blir opp til den enkelte hvor mange hundre eller tusen dollar man er villig til å betale for et stilig kabinett. I bildeverdenen blir det i alle fall skrikende åpenbart at det er netopp det man stort sett betaler for.

Og selv om det ikke er ren rebranding det er snakk om i alle tilfeller, så er nok de kritiske delene for video standardvare fra underprodusenter uansett. Et mindre firma kan kanskje gjøre noe med analogdelen, strømforsyning og slike ting, men særlig mye lengre enn det går det neppe.

V

vredensgnag

Gjest
    Om noen her har gode idéer til implementeringer, er det bare å ta kontakt med Flextronics.

De mottar design spec, utarbeider produksjonskalkyle, og kan tom ta seg av distribusjon til forhandler. Du behøver egentlig ikke forlate godstolen.
    Du velger de samme moduldelene som firmaene nevnt i tråden velger.

http://www.flextronics.com/

De er også villige til å oppfylle eventuelle serviceavtaler du måtte ønske å inngå med dine kunder. Og naturligvis er det lett å bestille "oppgraderinger" av grunnmodulen, slik at man skal kunne skilte med at her er det gjort mye for å forbedre på plattformen.
    Det er, f.eks., bare å krysse av for ny strømforsyning.

Det er ganske mange kjente merker som etterhvert har valgt å bli "virtuelle selskap," som opererer på denne måten - ved å flytte all faktisk produksjon over til OEM-leverandører.

;D

Vedlegg

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    pedal skrev:
    Roysen ble sur, forståelig nok, av at merket "hans" ble ufordelaktig omtalt. Prøv å stille spørsmål med ICE (eller DP,he-he) og helvete bryter løs! Dessverre for Roysen så er han tilsynelatende den eneste Goldmund-innehaveren her, så han ble stående alene mot de mange sluggerne.

Så det er tynt grunnlag for en vennetråd for Goldmund ???

Mvh. RS

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    R.Solhaug skrev:
    pedal skrev:
    Roysen ble sur, forståelig nok, av at merket "hans" ble ufordelaktig omtalt. Prøv å stille spørsmål med ICE (eller DP,he-he) og helvete bryter løs! Dessverre for Roysen så er han tilsynelatende den eneste Goldmund-innehaveren her, så han ble stående alene mot de mange sluggerne.

Så det er tynt grunnlag for en vennetråd for Goldmund ???

Mvh. RS
    ;D

/jan

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.942
    Torget vurderinger
    1
    nb skrev:
    Personlig hadde jeg vært *litt* over middels forbanna på produsenten om jeg eide noe som var en strålende CD/DVD-A/SACD-spiller til 75.000 Euro og produsenten hadde tilbydd meg å "oppgradere" den til utgått Panasonic BluRay - teknologi for sikkert en relativt stor neve Euro.
    Goldmund var en våt drøm dengang jeg leste om platespillerne deres i High Fidelity. Cirka 30år siden. Du verden hvor tiden flyr.

Og følgelig har blårussen og ingeniørene i skjønn forening sørget for at veldig bra digitalsaker har blitt latterlig billige. Så får det blir opp til den enkelte hvor mange hundre eller tusen dollar man er villig til å betale for et stilig kabinett. I bildeverdenen blir det i alle fall skrikende åpenbart at det er netopp det man stort sett betaler for.
    Pga "Kina-effekten" og den teknologiske utviklingen så har forbrukerelektronikk blitt rekordbillig og bra. Nå kan man kjøpe DVD spiller på Coop for 399.- eller noe i den duren. Man kan si at pris/ytelseskurven er blitt brattere, med en tidligere/mer markant pukkel.

Og selv om det ikke er ren rebranding det er snakk om i alle tilfeller, så er nok de kritiske delene for video standardvare fra underprodusenter uansett. Et mindre firma kan kanskje gjøre noe med analogdelen, strømforsyning og slike ting, men særlig mye lengre enn det går det neppe.
    Analogdel, powersupply og mekanikk er nettopp punkter hvor det kan tweakes. Her stopper det aldri. Dessverre stiger prisene uforholdsmessig sammenlignet med standardvare à la Oppo.

N

nb

Gjest
    pedal skrev:
    Analogdel, powersupply og mekanikk er nettopp punkter hvor det kan tweakes. Her stopper det aldri. Dessverre stiger prisene uforholdsmessig sammenlignet med standardvare à la Oppo.
    Absolutt. Det sier seg selv at med relativt få enheter produsert, så skyter sluttprisen raskt i været. Jeg tror ikke delkostnaden i seg selv er den viktigste faktor. Men manuell småskalaproduksjon er veldig dyrt, særlig om den blir gjort i vesten i tillegg.

bobbob

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Antall liker
    1
    HåkonN skrev:
    TL skrev:
    Dette er innmaten i Denon DVD-A1UDCI

Ligner litt på Marantz?
    Som vidt jeg kan se er kortet til bildedelen og det tilhørenede powersupply likt som på Marantz. Analogutgang med tilhørende power er forskjellig.
    Ja, de har tatt 2 ulike tilnærminger på analogbiten. Strømforsyningen til Marantz er også en "Copper shielded Toroidal Transformer", samt at hele den indre kabinettet er byttet til kobber. Denon har dog en egen priopritær standard for overføring av lyd som skal være bedre enn HDMI.

Koster litt begge to.
    Skal du bruke Oppo som transport med ekstern DAC og ellers til bilde så moddes den med Toroidal transnformer, kobber shield inn, ny klokke etc. her http://www.custom-ht.com/oppo.html

"I want to make it known that we do not believe in all these fancy overpriced audiophile type upgrades here at Custom HT, only physically sound real world improvements that are assured to make a difference. Let us explain the mods and performance increases that are done to the Oppo BDP-83 that ultimately enable it to become the Oppo BDP-83CHT "Digital Transport Edition". The first thing that we have done is a simple redesign on the power supply, this redesign on the PS includes a high-end toroidal transformer installed inside the unit. The toroidal transformer is wired in a balanced output configuration, delivering the DC supply that feeds the decoders and digital clock generator with the absolute cleanest power possible. The transformer and PS redesign adds roughly 4 pounds to the units weight, but this player is built like nothing you have ever seen from Oppo, it has a super high-end build quality. With the upgraded power supply as the basis we move on to the most important mod we have done on this unit. We have removed the standard low quality clock generator crystal and installed a high-end version with dedicated power supply. What this mod does it replace the standard clock with a super clean clock that is nearly 100% free of jitter. This effects every single process in the unit from the optical drive to the coaxial digital audio output and the HDMI output. The new clock is 100% stable and free of jitter. This is the most important thing one can do for a digital transport, and with the new clean and stable clock as the reference the entire unit performs, looks and sounds better than ever before. Your digital audio signals are transferred with less jitter, less jitter is introduced into the video decoder, the reader drive reads better with less errors. All around system performance and quality is improved with the newly installed clock. After the clock mod is completed we move to the next stage. Here we disable and remove the entire analog audio section and cap off the rear audio connectors as to eliminate any EMI/RFI interference entering the unit from the analog audio section and its connectors. Being this is a digital transport, there is no need for the analog audio section and removing it removes another possible source for interference inside the unit. Finally we add 100% copper shielding to the entire case hood, this acts as a barrier for stopping all outside interference from entering the unit. Those of you that have owned high-end audiophile quality gear will notice that all those pieces have a complete copper shield above the unit inside the case. Copper deflects interference to a amazing degree."

N

nb

Gjest
    bobbob skrev:
    "I want to make it known that we do not believe in all these fancy overpriced audiophile type upgrades here at Custom HT, only physically sound real world improvements that are assured to make a difference. Let us explain the mods and performance increases that are done to the Oppo BDP-83 that ultimately enable it to become the Oppo BDP-83CHT "Digital Transport Edition". The first thing that we have done is a simple redesign on the power supply, this redesign on the PS includes a high-end toroidal transformer installed inside the unit. The toroidal transformer is wired in a balanced output configuration, delivering the DC supply that feeds the decoders and digital clock generator with the absolute cleanest power possible. The transformer and PS redesign adds roughly 4 pounds to the units weight, but this player is built like nothing you have ever seen from Oppo, it has a super high-end build quality. With the upgraded power supply as the basis we move on to the most important mod we have done on this unit. We have removed the standard low quality clock generator crystal and installed a high-end version with dedicated power supply. What this mod does it replace the standard clock with a super clean clock that is nearly 100% free of jitter. This effects every single process in the unit from the optical drive to the coaxial digital audio output and the HDMI output. The new clock is 100% stable and free of jitter. This is the most important thing one can do for a digital transport, and with the new clean and stable clock as the reference the entire unit performs, looks and sounds better than ever before. Your digital audio signals are transferred with less jitter, less jitter is introduced into the video decoder, the reader drive reads better with less errors. All around system performance and quality is improved with the newly installed clock. After the clock mod is completed we move to the next stage. Here we disable and remove the entire analog audio section and cap off the rear audio connectors as to eliminate any EMI/RFI interference entering the unit from the analog audio section and its connectors. Being this is a digital transport, there is no need for the analog audio section and removing it removes another possible source for interference inside the unit. Finally we add 100% copper shielding to the entire case hood, this acts as a barrier for stopping all outside interference from entering the unit. Those of you that have owned high-end audiophile quality gear will notice that all those pieces have a complete copper shield above the unit inside the case. Copper deflects interference to a amazing degree."
    Det hørest ut som helt mainstream modde-talk spør du meg. Og når noen påpeker at "the reader drive reads better with less errors" så ringer det ganskje kraftig i min bull-detektor i alle fall. Og jeg stiller meg <i>relativt</i> skeptisk til at det påvirker videoytelsen til spilleren. Og "less jitter is introduced into the video decoder" - det har jeg faktisk aldri hørt nevnt som et problem noen sinne, jeg sliter med å se hva som skulle være problemet med det i tilfelle - det er jo ingen ting her som skal konverteres tilbake til analogt og frekvensen bildet oppdateres med er i siste instans styrt av frekvensen til TVen. Jeg vil også anta at det er ganske mange stadier av bufring og mellomlagring mellom inngangen på videochipen og HDMI-utgangen på spilleren.

Men det er selvsagt mulig jeg tar feil her...

HåkonN

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    0
    bobbob skrev:
    HåkonN skrev:
    TL skrev:
    Dette er innmaten i Denon DVD-A1UDCI

Ligner litt på Marantz?
    Som vidt jeg kan se er kortet til bildedelen og det tilhørenede powersupply likt som på Marantz. Analogutgang med tilhørende power er forskjellig.
    Ja, de har tatt 2 ulike tilnærminger på analogbiten. Strømforsyningen til Marantz er også en "Copper shielded Toroidal Transformer", samt at hele den indre kabinettet er byttet til kobber. Denon har dog en egen priopritær standard for overføring av lyd som skal være bedre enn HDMI.

Koster litt begge to.
    Skal du bruke Oppo som transport med ekstern DAC og ellers til bilde så moddes den med Toroidal transnformer, kobber shield inn, ny klokke etc. her http://www.custom-ht.com/oppo.html

Det er faktisk den jeg har vurdert å bestille selv. Ikke fordi den nødvendigvis er så mye bedre, men det er mer for å roe de audiofile nervene litt. ;D Ikke koster den så mye mer enn orginalen heller, og den er regionsfri. Skal høre med de om de kan få inn en RS232 inngang også, så er jeg kanskje i mål med BD-drivverk for en god stund fremover. Jeg kjører ekstern Optoma videoprosessor i tillegg, og lar Meridian ta seg av all behandling av lyden. Fjernkontrollen går i søpla, og Philips touchskjermer programmer jeg selv for enkel styring. Bør bli en ganske kompromissløs løsning. Eneste jeg kunne tenkt meg å prøve var Audiolense-korreksjon på alle kanaler under avspilling av Blu-Ray/DVD, men da må man uansett bruke PC som BD-avspiller (om man i det hele tatt får det til).

Det oser jo ikke akkurat hi-fi/high-end av Oppo da, så mange vil vel fortsatt la seg friste av produkter som Denon, Pioneer etc.

N

nb

Gjest
    HåkonN skrev:
    Det er faktisk den jeg har vurdert å bestille selv. Den er også regionsfri. Skal høre med de om de kan få inn en RS232 inngang også, så er jeg kanskje i mål med BD-drivverk for en god stund fremover. Jeg kjører ekstern Optoma videoprosessor i tillegg, og lar Meridian ta seg av all behandling av lyden. Fjernkontrollen går i søpla, og Philips touchskjermer programmer jeg selv for enkel styring. Bør bli en ganske kompromissløs løsning. Eneste jeg kunne tenkt meg å prøve var Audiolense-korreksjon på alle kanaler under avspilling av Blu-Ray/DVD, men da må man uansett bruke PC som BD-avspiller (om man i det hele tatt får det til).

Det oser jo ikke akkurat hi-fi/high-end av Oppo da, så mange vil vel fortsatt la seg friste av produkter som Denon, Pioneer etc.
    Er Jitter noe reelt problem ved digital <i>video</i> ?

Prisen var jo ikke så avskrekkende på de modsene - leser det som prisen er inkludert selve spilleren, i alle fall ikke sammnelignet med hva en del mer high-end-tilbydere tar for Oppo i snasne kasser.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    bobbob skrev:

Slikt er vanskelig å ta stilling til. Det er noe jeg setter spørsmålstegn ved. Det samme gjelder de som modder selv. Hvor ofte prøver de sluttresultatet med den originale? Og dersom man gjør mange modifiseringer, så hvordan vet man som har bidratt positivt eller gjort endringer? Skifter man f.eks opamper kan det endre lydsignaturen og da var det kanskje det som utelukkende gjorde noe.
    Men det kan godt være at noen av disse modifiseringene har positiv innvirkning, men det er litt vanskelig å ta stilling til.
    Prisen er jo heller ikke ille hvis jeg tolker det riktig at prisene inkluderer Oppo BD spilleren. Da hadde jeg kanskje vurdert noe sånt selv hvis jeg var ute etter en Blu-ray spiller som også skulle brukes som drivverk til musikk. Heldigvis slipper jeg problemstillingen da jeg har HTPC med blu-ray drev og harddiskbasert lagret musikk.

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.394
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Denne er veldig interessant hvis det betyr full oppløsning på digitalsignalet:

Oppo BDP-83 "Stock Oppo with Meridian 8 Ch. PCM" MSRP 949$
    -Modified for pure direct PCM 4xS/PDIF digital output (full 8 channels) for Lexicon/Meridian etc.

Hvordan tolker dere det?

V

vredensgnag

Gjest
    Meridians prosessorer har 4 RCA s/pdif innganger, for 8-kanals prosessering.

N

nb

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Ja, men issuen er vel om man får full HD-lyd over den kanalen eller om det blir nedsamplet før overføringen. Finnes det noen dings som kan ta DTS-HD og lignende inn på SP/DIF i det hele?

HåkonN

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    0
    nb skrev:
    Det har jeg liten tro på. Men klokken styrer også digital audio signalet. Om noe så er det nok der man kan hente noe.

JENO skrev:

-Modified for pure direct PCM 4xS/PDIF digital output (full 8 channels) for Lexicon/Meridian etc.

Hvordan tolker dere det?
    4 utganger à ubehandlet 2ch PCM. Bitstream blir dekodet til PCM før overføring.

Meridian prosessoren har SPDIF innganger som støtter både PCM og MHR (Meridian Smartlink). Sistnevnte er Meridian sin egen priopritære standard for å kunne overføre signalene kryptert og lossless, og det er slik signalet sendes fra HD621. Egentlig bare en variant av HDCP.

vredensgnag skrev:
    Nei, det er ikke korrekt. Per i dag støtter den kun 6-kanaler via Smartlink, selv om HD621 har utgang for de siste kanalene. Det er forventet at Meridian enten kommer med et nytt kort til 861 som gir den 4 x Smartlink, eller et kort som gir den MMHR som tar alle 8-kanalene over en standard Cat 5 kabel.

Begynner å bli waaaay OT dette. ;D

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    nb skrev:
    HåkonN skrev:
    Det er faktisk den jeg har vurdert å bestille selv. Den er også regionsfri. Skal høre med de om de kan få inn en RS232 inngang også, så er jeg kanskje i mål med BD-drivverk for en god stund fremover. Jeg kjører ekstern Optoma videoprosessor i tillegg, og lar Meridian ta seg av all behandling av lyden. Fjernkontrollen går i søpla, og Philips touchskjermer programmer jeg selv for enkel styring. Bør bli en ganske kompromissløs løsning. Eneste jeg kunne tenkt meg å prøve var Audiolense-korreksjon på alle kanaler under avspilling av Blu-Ray/DVD, men da må man uansett bruke PC som BD-avspiller (om man i det hele tatt får det til).

Prisen var jo ikke så avskrekkende på de modsene - leser det som prisen er inkludert selve spilleren, i alle fall ikke sammnelignet med hva en del mer high-end-tilbydere tar for Oppo i snasne kasser.
    jitter er jo at de digitale signalene ikke kommer fram tidsriktig vel? Det kan da gjerne gå ut over fargene ja.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Skink_123 skrev:
    nb skrev:
    HåkonN skrev:

jitter er jo at de digitale signalene ikke kommer fram tidsriktig vel? Det kan da gjerne gå ut over fargene ja.
    Fargene kommer for sent? ???

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Brasse skrev:
    Skink_123 skrev:
    nb skrev:
    HåkonN skrev:

Fargene kommer for sent? ???
    ehh, ja, en farge er jo satt sammen av flere. så om la oss si rødt kommer sent, så vil jo den påvirke fargen som skal være i den pixelen siden. F.eks?

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.132
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    TL skrev:
    Den kommende blu-ray spilleren fra Cambridge er også basert på Oppo spilleren.
    Cambridge sier noe annet:

The forthcoming Cambridge Audio 650BD is based on the Mediatek MTK8520/MTK8575 chipset. Cambridge Audio of course have a long relationship with Mediatek having based our DVD89/99, DV30 and 540D V1 and V2 DVD players on various Mediatek platforms.

When we decided to enter the Blu-ray market we did in fact investigate several alternatives but the sophistication and performance of the Mediatek platform made it a natural choice. As you would expect we are not the only brand to be using Mediatek development kits and application software, Oppo being the most well known other brand. Actually generally brands like us prefer to use platforms that are also used by other customers as it means that when/if issues with discs and playback formats are found everyone is feeding back into a common knowledge pool (Mediatek in this case) and all brands benefit in terms of the reliability and robustness of the chipset.

In terms of what Mediatek offer each customer the processor includes an OSD generator and tools for defining setup menus and the like. In fact Mediatek supply application code that gives an excellent framework for this. This does of course mean that any machine based on the chipset is very likely to have a similar look and feel to the On-Screen Display.

Ditto the connectors can be similar as there are various guidelines and designs included for PCB layout. Each manufacturer then edits these to greater or lesser extent to add their own flavour of sockets, DACs, power supplies etc. as they see fit.

So, in short, CA and Oppo or others actually have no relation. We are merely connected by our relationship with the actual chipset supplier, Mediatek.

James Johnson-Flint
    CEO, Cambridge Audio Ltd / Audio Partnership Plc
    (http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=17120874#post17120874)

V

vredensgnag

Gjest
    HåkonN skrev:
    vredensgnag skrev:
    Nei, det er ikke korrekt. Per i dag støtter den kun 6-kanaler via Smartlink, selv om HD621 har utgang for de siste kanalene. Det er forventet at Meridian enten kommer med et nytt kort til 861 som gir den 4 x Smartlink, eller et kort som gir den MMHR som tar alle 8-kanalene over en standard Cat 5 kabel.

Nå. Jeg ble fortalt det var på plass.

Tenkte at denne Oppo-versjonen skulle emulere hva prosessorene gjør:

Multichannel Meridian High Resolution (MMHR): balanced digital audio output via RJ45/Cat 5 cable (up to 8 channels).

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.394
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    HåkonN skrev:
    JENO skrev:

Hvordan tolker dere det?
    Men du verden så hyggelig i forhold til resten av diskusjonen! ;D

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.670
    Torget vurderinger
    27
    noruego skrev:
    Right, tilbake fra stranden og hva får jeg se, en tråd med Goldmund og det var det...

Basert på første og foreløpig siste side vil jeg anta at:

- bjørnh kjeder seg og setter i gang en tråd for å ha noe å modere
    - nb, Fush og kompani legger inn referanser til tekniske spesifikasjoner på billige DVD spillere de ikke har hørt, og argumenterer for det absurde i prisdifferansen opp til håndlagde modifiserte versjoner av samme innmat, som de heller ikke har hørt
    - Roysen føler seg forpliktet til å forsvare et produkt mot angrep fra folk som ikke har hørt produktet, eller andre i samme prisklasse, selv om heller ikke Roysen har hørt nevnte produkt
    - debatt kjøres om hvem som er mest idiotisk; i den ene side av ringen, dem som aldri skriver om verken musikk eller eget anlegg men utelukkende om hva andre har kastet bort penger på av komponenter de ikke har hørt; i den andre, dem som tviholder på at egenerfaring er det eneste saliggjørende, uansett hva verdens samlede naturvitenskapelige miljøer måtte mene
    - debatten utarter til en diskusjon mellom det å forsvare egne utlegg for dem som har råd til det, til angrep fra dem som føler seg kallet til å påpeke at alt over Cubus-standard er for Keiserens nye klær å regne da det ikke finnes målbart belegg for å hevde annet
    - Valentino laster opp nok et popcornbilde
    - Roda benytter anledningen til å skrive på dialekt
    - Roysen melder seg først ut, for så å melde seg inn igjen med trussel om å melde seg ut nok en gang. Reiser også spørsmål om ikke HFS burde være for slike som ham selv, plus om.s, Viking og SAL, med +1 i tilsvar fra sistnevnte
    - Høvdingen kommer inn med sin rolige og faderlige stemme og anbefaler at spørsmål om hva og for hvem HFS skal være bør tas opp under Kommentarer
    - bjørnh minner alle nok en gang på at han egentlig er sosiolog av utdannelse
    - tråden roes ned med at vi jo alle egentlig er venner, og det plutselig blir ny fart i "Hva har vi i glasset -tråden"

Noe jeg har gått glipp av?
    Herlig oppsummering ;D

U

utgatt60135

Gjest
    Noruego skrev:
    ... i den ene side av ringen, dem som aldri skriver om verken musikk ...
    Det gjelder vel begge sider ::)..

Det er ikke musikk HiFi dreier seg om skal vites.

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Fosse skrev:
    Herlig oppsummering ;D
    Å ja! En slik "på kornet" spissformulering kommer kun fra en som ikke bare kjenner HFS' irrganger bedre enn de fleste, men som også vil forumets beste!
    Et skikkelig Hurra! innlegg.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn