Si det - alle komponentene fra Shindo er oppkalt etter kjente viner.erato skrev:Hva sier franske vinprodusenter til at de bruker dette navnet?
Da tror jeg de skal være uhyre glad at de har en lav profil, mesteparten av det de benytter er beskyttede varemerker. Og franskmennene er ganske loco på å beskytte de. De kunne prøvd seg med å kalle en av forsterkerne for Goldmund og se hvordan det ble mottatt. ;Dvredensgnag skrev:Si det - alle komponentene fra Shindo er oppkalt etter kjente viner.erato skrev:Hva sier franske vinprodusenter til at de bruker dette navnet?
Monbrison, Petrus, Vosne-Romanee, Giscours, Aurieges, Haut Brion, osv.
Får komplett Kaptein Nemo følelse når jeg ser Shindos produkter, og blir ganske salig når jeg lytter til dem.
http://www.shindo-laboratory.co.jp/Front/indexe.html
Med to slike ville det bli fint og varmt på kalde vinterkvelder.
Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du reagerer med slik harme, Roysen. Synes du virkelig at det er rart at folk reagerer negativt med en så ekstremt dyr musikk- og bildeavspiller? Jeg tror det er veldig naturlig. Det gjelder jo ikke bare innen Hifi miljøet, men folk flest. Det kommer aldri til til å endre seg, Royen. Så jeg foreslår at du fortsetter din aktivitet og slutter og være så sinna, og skjønner at slik reaksjon vil du alltid få enten om det er uttrykt direkte, indirekte eller bare tenkt. Du har ressurser og har valgt å benytte deg av det beste som kan lages, selv om prisen ikke står til innholdsverdien (små firmaer kan jo ikke fremstille egne komponenter fra grunnen av). Da får du stå for det og la andre mene hva de vil. At noen avdekker innmaten må da være positivt? Usannheter vil vi ikke ha, men ei heller skjulte sannheter.Mr. High End skrev:Visitten her er av det kortvarige slaget. Jeg kommer til å følge med dere og om jeg synes stemningen snur til det positive skal du ikke se bort fra at Roysen er tilbake på permanent basis, men ikke nå og ikke under HFS nåværende trend.
Her er jeg uenig. Drar ikke det lengre da det vil være ufint overfor Roysen, men greit å nevne i en bisetning at det er ulike tanker rundt hva som holder høy kvalitet og hvordan oppnå best mulig lyd.Lyngen skrev:Du har ressurser og har valgt å benytte deg av det beste som kan lages,
Det har jeg aldri sagt, og det er ikke en gang i nærheten av det jeg sa.Snickers-is skrev:og hvorfor Høvdingen forventer at folk skal ha bruktmarkedsvennlige holdninger til alle dyre produkter.
Det å løfte på lokket er ufint innen HiFi, LMC. ;DLMC skrev:om et produkt er så sinnsykt bra,vil det vel over tid ikke påvirkes i verdi av usaklig kritikk av produsenten og dennes sprispolitikk
hva er man redd for om det er såå bra og absolutt verdt pengene?
mvh
Leif
Men det blir nok stadig mer nødvendig. Særlig om det er digital-saker.vredensgnag skrev:Det å løfte på lokket er ufint innen HiFi, LMC. ;D
Jeg mente det ut ifra hans egne standpunkter. Jeg vet ikke om Goldmund er noe av det beste som er å få tak i lydmessig eller ikke uansett innhold.orso skrev:Her er jeg uenig. Drar ikke det lengre da det vil være ufint overfor Roysen, men greit å nevne i en bisetning at det er ulike tanker rundt hva som holder høy kvalitet og hvordan oppnå best mulig lyd.Lyngen skrev:Du har ressurser og har valgt å benytte deg av det beste som kan lages,
Jade (grønn for de som er fargeblind)...kule dem..som du sa....Nemo look 8) Hvilke høytalere hadde du på lista igjenn?vredensgnag skrev:He-he. Jeg liker den hjemmesnekret ubåtdesignen!
Men mitt poeng er at jeg vil heller bruke penger på å støtte entusiaster som med liv og sjel går inn for å skape ting fra grunnen av, og som virkeliggjør lyd selv, uten å kline ihop en masse katalogvarer fra en OEM-leverandør, for så å pakke det pent inn. Etter at Lampizator gjorde meg oppmerksom på dem, skal jeg også kikke/lytte nærmere til disse italienerne som er like kompromissløse, tydeligvis. (Men det blålyset får de se å droppe.)
http://www.angstromresearch.com/default_eng.html
Ahhh.. dette er noe annet ja. Oser av kvalitet her. Veldig enig at det burde være et krav om å kunne se innholdet. Jeg pleier alltid å ta en titt under lokket på mine produkter.vredensgnag skrev:Jeg har sett produktpresentasjoner der man får en mengde nærbilder av betjeningsknapper, alt forfra - ingen ting fra innsiden, og ikke en gang et bilde av tilkoblingspanelet bak.
Kanskje burde vi som er opptatt av HiFi forlange at produsentene tok oss på alvor? Så slipper vi å bli skuffet når vi letter på lokket. Noen ganger får jeg inntrykk av at HiFi-bransjen holder på med kosmetikk, og ikke lyd.
Litt mer dyneløfting på Ångstrøm, bare for å få opp humøret i denne tråden:
Latour Field Coil fra Shindo - de bygges av ekte treverk, ikke MDF, og tunes ved at man skjærer vekk treverk. Forutsetter jevn fuktighet i lytterommet pga hel ved konstruksjon. Rundt USD 50.000. Høyttalerne bygges etter rommet de skal stå i - finnes vel ikke to helt like par.TAS skrev:vredensgnag skrev:He-he. Jeg liker den hjemmesnekret ubåtdesignen!
Men mitt poeng er at jeg vil heller bruke penger på å støtte entusiaster som med liv og sjel går inn for å skape ting fra grunnen av, og som virkeliggjør lyd selv, uten å kline ihop en masse katalogvarer fra en OEM-leverandør, for så å pakke det pent inn. Etter at Lampizator gjorde meg oppmerksom på dem, skal jeg også kikke/lytte nærmere til disse italienerne som er like kompromissløse, tydeligvis. (Men det blålyset får de se å droppe.)
http://www.angstromresearch.com/default_eng.html
Jade (grønn for de som er fargeblind)...kule dem..som du sa....Nemo look 8) Hvilke høytalere hadde du på lista igjenn?
I lavpris segmentet og litt oppovernb skrev:Neppe mange som ville trodd at dette er en av de hvasseste BR-spillerene på markedet da....
Amerikansk smak - skrekkelige ben.TAS skrev:Mega snygt, bena virka litt ''out of touch''..men det fikser du.
Niks. Bildemessig er dette etter sigende top notch uansett hva du sammenligner med av standalone spillere. De argeste bruker eksterne videoprojektorer fra Crystalio og lignende. Vredensgang påpekte at betaler du 3500 USD til Lexicon, så får du en 500-dollars Oppo pakket litt penere inn og sikkert med litt oppgradert PSU og lignende. Samt en THX-sertifisering som man ikke trenger til noesomhelst.TAS skrev:I lavpris segmentet og litt oppover
Du har sagt mye annet også.Høvdingen skrev:Det har jeg aldri sagt, og det er ikke en gang i nærheten av det jeg sa.Snickers-is skrev:og hvorfor Høvdingen forventer at folk skal ha bruktmarkedsvennlige holdninger til alle dyre produkter.
Det jeg har sagt er at uberettiget drittkasting om produkter kan påvirke annenhåndsverdi, og dette er et av mange argument som ligger bak regel 3.
Folk følger med på det som blir skrevet på HFS, og vi kan ikke tillate folk å slenge dritt om produkter eller forretninger uten snev av bevis eller sannsynliggjøring. Det vil kunne gjøre stor skade for produktets verdi (både nytt og brukt), det vil påvirke salget av produktet, og det vil i stor grad påvirke forretning.
Dette burde være nokså enkelt å forstå.
Som enkelte sikkert legger merke til så er ingenting fjernet i Goldmund tråden, og det er fordi det etterhvert ble fremlagt nokså mye saklig sannsynliggjøring.
Jup, her snakker vi ''first class''...var det ikke dem Ted Rosevelt drømte om ;D...noen som har sånne fra før her på forumet?vredensgnag skrev:Amerikansk smak - skrekkelige ben. Liker Art Deco/Industrial Camp stilen i denne versjonen:TAS skrev:Mega snygt, bena virka litt ''out of touch''..men det fikser du.
Det er ikke så lett å henge med i svingene når det går unna. Høvdingen har som påpekt ikke slettet noe fra tråden, så gi mannen litt slack.totte skrev:Du har sagt mye annet også.
Hadde du kjørt en klarere linje, i det minste innenfor samme tråd, så hadde det vært enklere å forstå hva du egentlig mener.
Ditt første innlegg i tråden der du ønsket å stoppe innmatdiskusjonen kom etter mye "saklig sannsynliggjøring".
Og jeg tipper min Sony S360 til 2k ville vært tilnærmet lik bildekvalitet på. Sikkert litt forskjell i krevende "testbilder" med mye detaljer og sort/hvitt i hurtige kamerabevegelser. Ellers fint lite å pirke på. Tipper jeg.nb skrev:Niks. Bildemessig er dette etter sigende top notch uansett hva du sammenligner med av standalone spillere. De argeste bruker eksterne videoprojektorer fra Crystalio og lignende. Vredensgang påpekte at betaler du 3500 USD til Lexicon, så får du en 500-dollars Oppo pakket litt penere inn og sikkert med litt oppgradert PSU og lignende. Samt en THX-sertifisering som man ikke trenger til noesomhelst.TAS skrev:I lavpris segmentet og litt oppover
Hehe...man tenker da ikke bare på bilde, ....lyd også..ingen tvil det er et top kjøp til prisen..les hva The Absolute Sound skriver:nb skrev:Niks. Bildemessig er dette etter sigende top notch uansett hva du sammenligner med av standalone spillere. De argeste bruker eksterne videoprojektorer fra Crystalio og lignende. Vredensgang påpekte at betaler du 3500 USD til Lexicon, så får du en 500-dollars Oppo pakket litt penere inn og sikkert med litt oppgradert PSU og lignende. Samt en THX-sertifisering som man ikke trenger tilnoesomhelst.TAS skrev:I lavpris segmentet og litt oppover
Jeg var redd for at tråden skulle utarte seg til å bli en usaklig "krangletråd", og jeg forsøkte å hindre det, men ser at jeg skulle vært litt tydeligere. Jeg var faktisk litt usikker på hele tråden, og jeg følte at den svevde i gråsonen i forhold til regel 3. Jeg skal ta hele saken til etterretning, og neste gang skal jeg være litt mer presis i mine formuleringer.totte skrev:Du har sagt mye annet også.
Hadde du kjørt en klarere linje, i det minste innenfor samme tråd, så hadde det vært enklere å forstå hva du egentlig mener.
Ditt første innlegg i tråden der du ønsket å stoppe innmatdiskusjonen kom etter mye "saklig sannsynliggjøring".
Hva består modifiseringene i, vet du noe om det? Så lenge de ikke har gjort noe med videoelektronikken (noe jeg er ganske sikker på at de ikke har) så tar jeg i alle fall dette med en ganske stor klype salt. TAS har vel aldri heller vert den største autoriteten på testing av bildekilder akkurat...TAS skrev:The video of the Modified Samsung player, is also quite stunning when the TV is properly adjusted and slightly edges out the modified Oppo player in terms of clarity and three dimensionality. We are not saying the Oppo Blu-ray player is a bad unit, in fact we think very highly of it as a very good effort by Oppo and a great improvement over their earlier generation units. The video is quite frankly stunning on the Oppo.
Jeg tolket det dithen at utsagnet om andrehåndsverdi henviste til innlegg som hadde stilt seg kritisk til Goldmund sin spiller og hevdet at den sannsynlig vis var basert på en utdatert Panasonic plattform. Om det ikke var ment slik så trekker jeg det tilbake, men vil da samtidig be om en liten oppklaring i hvordan det var ment.Høvdingen skrev:Det har jeg aldri sagt, og det er ikke en gang i nærheten av det jeg sa.Snickers-is skrev:og hvorfor Høvdingen forventer at folk skal ha bruktmarkedsvennlige holdninger til alle dyre produkter.
Det jeg har sagt er at uberettiget drittkasting om produkter kan påvirke annenhåndsverdi, og dette er et av mange argument som ligger bak regel 3.
Folk følger med på det som blir skrevet på HFS, og vi kan ikke tillate folk å slenge dritt om produkter eller forretninger uten snev av bevis eller sannsynliggjøring. Det vil kunne gjøre stor skade for produktets verdi (både nytt og brukt), det vil påvirke salget av produktet, og det vil i stor grad påvirke forretning.
Dette burde være nokså enkelt å forstå.
Som enkelte sikkert legger merke til så er ingenting fjernet i Goldmund tråden, og det er fordi det etterhvert ble fremlagt nokså mye saklig sannsynliggjøring.
Ja du sier noe...Espen R skrev:Jeg er glad jeg ikke er moderator! :-\
Så absolutt, så en litt anderledes utgave nylig hvor armen stod på egen metall sylinder..kanskje modellen over?vredensgnag skrev:Kanskje en grunnregel kunne være at man (i stedet for hundre "positive" innlegg før man kunne være kritisk) la inn bilder av hifi man liker.
Problemet med digitalutviklingen er at den går lynraskt, og at fjorårets "verdens beste" er kurant og til å få kjøpt på Statoil året etter. Så på den fronten er det like greit å legge inn i planene at det skal byttes ut jevnlig, og at det faktisk ikke eksisterer et annenhåndsmarked, med unntak av donering og barneromsbruk.
Når det er sagt - dette er vakkert:
Synes fortsatt det er pussig at man på et forum dedikert til lyd og musikk er så opptatt av å legge ut bilder av ting. Ville ikke det naturlige være å heller legge ut lydklipp av hvordan ting låter?vredensgnag skrev:Kanskje en grunnregel kunne være at man (i stedet for hundre "positive" innlegg før man kunne være kritisk) la inn bilder av hifi man liker.
Som det mediateknologiske høydepunktet da Forbrukerinspektørene eller hvem det nå var demonstrerte i studio på en vanlig TV-sending hvordan HD-TV ser utFush skrev:Synes fortsatt det er pussig at man på et forum dedikert til lyd og musikk er så opptatt av å legge ut bilder av ting. Ville ikke det naturlige være å heller legge ut lydklipp av hvordan ting låter?