Overkill

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.651
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hva sier franske vinprodusenter til at de bruker dette navnet?

V

vredensgnag

Gjest
    erato skrev:
    Si det - alle komponentene fra Shindo er oppkalt etter kjente viner.

Monbrison, Petrus, Vosne-Romanee, Giscours, Aurieges, Haut Brion, osv.

Får komplett Kaptein Nemo følelse når jeg ser Shindos produkter, og blir ganske salig når jeg lytter til dem.

http://www.shindo-laboratory.co.jp/Front/indexe.html

Med to slike ville det bli fint og varmt på kalde vinterkvelder.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.651
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    erato skrev:
    Si det - alle komponentene fra Shindo er oppkalt etter kjente viner.

Monbrison, Petrus, Vosne-Romanee, Giscours, Aurieges, Haut Brion, osv.

Får komplett Kaptein Nemo følelse når jeg ser Shindos produkter, og blir ganske salig når jeg lytter til dem.

http://www.shindo-laboratory.co.jp/Front/indexe.html

Med to slike ville det bli fint og varmt på kalde vinterkvelder.

Da tror jeg de skal være uhyre glad at de har en lav profil, mesteparten av det de benytter er beskyttede varemerker. Og franskmennene er ganske loco på å beskytte de. De kunne prøvd seg med å kalle en av forsterkerne for Goldmund og se hvordan det ble mottatt. ;D

U

utgatt60135

Gjest
    Mr. High End skrev:
    Visitten her er av det kortvarige slaget. Jeg kommer til å følge med dere og om jeg synes stemningen snur til det positive skal du ikke se bort fra at Roysen er tilbake på permanent basis, men ikke nå og ikke under HFS nåværende trend.
    Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du reagerer med slik harme, Roysen. Synes du virkelig at det er rart at folk reagerer negativt med en så ekstremt dyr musikk- og bildeavspiller? Jeg tror det er veldig naturlig. Det gjelder jo ikke bare innen Hifi miljøet, men folk flest. Det kommer aldri til til å endre seg, Royen. Så jeg foreslår at du fortsetter din aktivitet og slutter og være så sinna, og skjønner at slik reaksjon vil du alltid få enten om det er uttrykt direkte, indirekte eller bare tenkt. Du har ressurser og har valgt å benytte deg av det beste som kan lages, selv om prisen ikke står til innholdsverdien (små firmaer kan jo ikke fremstille egne komponenter fra grunnen av). Da får du stå for det og la andre mene hva de vil. At noen avdekker innmaten må da være positivt? Usannheter vil vi ikke ha, men ei heller skjulte sannheter.

V

vredensgnag

Gjest
    Har ikke prisen på Lagrange. Men her har du noen sammenligningspriser fra anbudet jeg fikk, så får du et inntrykk:

1. Aurieges 2380 EURO
    2. Monbrison 5660 EURO
    3. Montille 2820 EURO
    4. Cortese F2a 6060 EURO
    5. Massetto 7460 EURO

Gitt SNR på Lagrange så ligger de nok "i den høye ende."

Uten moms, fra skandinavisk agent.

Liker hele holdningen til firmaet.

En kikk inn i Monbrison. Her er Panasonic fraværende.

Lagrange spec's:
    Effective output Power?10W in class A?Imppedance 8??.
    Input ?RCA Pin Jack?Input Sensutivity/ Impedance?1V/100K?.
    Signal to Noise Ratio?110 dB.
    Frequency responce?20 - 30,000 Hz ±3dB @ 1 watt output.
    Power Consumption?50W.
    Power requirements?AC 120V or 220 - 240V. 50/60Hz.
    Tube complement?2×AT 20.
    Dimensions:?W 350×H 220×D 300 mm.
    Weight?13kg.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Lyngen skrev:
    Du har ressurser og har valgt å benytte deg av det beste som kan lages,
    Her er jeg uenig. Drar ikke det lengre da det vil være ufint overfor Roysen, men greit å nevne i en bisetning at det er ulike tanker rundt hva som holder høy kvalitet og hvordan oppnå best mulig lyd.

Dæven, de Shindo sakene i grønt var ikke mye pene vg. Min ærlige mening.
    Dette er mer min stil.

V

vredensgnag

Gjest
    He-he. Jeg liker den "hjemmesnekret ubåt" designen!

Men mitt poeng er at jeg vil heller bruke penger på å støtte entusiaster som med liv og sjel går inn for å skape ting fra grunnen av, og som virkeliggjør lyd selv, uten å kline ihop en masse katalogvarer fra en OEM-leverandør, for så å pakke det pent inn. Etter at Lampizator gjorde meg oppmerksom på dem, skal jeg også kikke/lytte nærmere til disse italienerne som er like kompromissløse, tydeligvis. (Men det blålyset får de se å droppe.)
    http://www.angstromresearch.com/default_eng.html

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.641
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Shindo er jo klassikere med hammerlakk og suveren innvendig layout----tidløst
    de andre greiene er typisk likt tyskt chrom-juggel og Kina mikk med rørbur og gitter mm
    imo
    mvh
    Leif

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Snickers-is skrev:
    og hvorfor Høvdingen forventer at folk skal ha bruktmarkedsvennlige holdninger til alle dyre produkter.
    Det har jeg aldri sagt, og det er ikke en gang i nærheten av det jeg sa.

Det jeg har sagt er at uberettiget drittkasting om produkter kan påvirke annenhåndsverdi, og dette er et av mange argument som ligger bak regel 3.

Folk følger med på det som blir skrevet på HFS, og vi kan ikke tillate folk å slenge dritt om produkter eller forretninger uten snev av bevis eller sannsynliggjøring. Det vil kunne gjøre stor skade for produktets verdi (både nytt og brukt), det vil påvirke salget av produktet, og det vil i stor grad påvirke forretning.

Dette burde være nokså enkelt å forstå.

Som enkelte sikkert legger merke til så er ingenting fjernet i Goldmund tråden, og det er fordi det etterhvert ble fremlagt nokså mye saklig sannsynliggjøring.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.641
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    om et produkt er så sinnsykt bra,vil det vel over tid ikke påvirkes i verdi av usaklig kritikk av produsenten og dennes prispolitikk
    hva er man redd for om det er såå bra og absolutt verdt pengene?
    mvh
    Leif

V

vredensgnag

Gjest
    LMC skrev:
    om et produkt er så sinnsykt bra,vil det vel over tid ikke påvirkes i verdi av usaklig kritikk av produsenten og dennes sprispolitikk
    hva er man redd for om det er såå bra og absolutt verdt pengene?
    mvh
    Leif
    Det å løfte på lokket er ufint innen HiFi, LMC. ;D

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.641
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    apropos sannsynliggjøring
    hvor går grensen .....51% eller 85%
    mvh
    Leif

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg har sett produktpresentasjoner der man får en mengde nærbilder av betjeningsknapper, alt forfra - ingen ting fra innsiden, og ikke en gang et bilde av tilkoblingspanelet bak.
    Kanskje burde vi som er opptatt av HiFi forlange at produsentene tok oss på alvor? Så slipper vi å bli skuffet når vi letter på lokket. Noen ganger får jeg inntrykk av at HiFi-bransjen holder på med kosmetikk, og ikke lyd.

Litt mer dyneløfting på Ångstrøm, bare for å få opp humøret i denne tråden:

U

utgatt60135

Gjest
    orso skrev:
    Lyngen skrev:
    Du har ressurser og har valgt å benytte deg av det beste som kan lages,
    Her er jeg uenig. Drar ikke det lengre da det vil være ufint overfor Roysen, men greit å nevne i en bisetning at det er ulike tanker rundt hva som holder høy kvalitet og hvordan oppnå best mulig lyd.
    Jeg mente det ut ifra hans egne standpunkter. Jeg vet ikke om Goldmund er noe av det beste som er å få tak i lydmessig eller ikke uansett innhold.

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    vredensgnag skrev:
    He-he. Jeg liker den hjemmesnekret ubåtdesignen!

Men mitt poeng er at jeg vil heller bruke penger på å støtte entusiaster som med liv og sjel går inn for å skape ting fra grunnen av, og som virkeliggjør lyd selv, uten å kline ihop en masse katalogvarer fra en OEM-leverandør, for så å pakke det pent inn. Etter at Lampizator gjorde meg oppmerksom på dem, skal jeg også kikke/lytte nærmere til disse italienerne som er like kompromissløse, tydeligvis. (Men det blålyset får de se å droppe.)
    Jade (grønn for de som er fargeblind)...kule dem..som du sa....Nemo look 8) Hvilke høytalere hadde du på lista igjenn?

U

utgatt60135

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Jeg har sett produktpresentasjoner der man får en mengde nærbilder av betjeningsknapper, alt forfra - ingen ting fra innsiden, og ikke en gang et bilde av tilkoblingspanelet bak.
    Kanskje burde vi som er opptatt av HiFi forlange at produsentene tok oss på alvor? Så slipper vi å bli skuffet når vi letter på lokket. Noen ganger får jeg inntrykk av at HiFi-bransjen holder på med kosmetikk, og ikke lyd.

Litt mer dyneløfting på Ångstrøm, bare for å få opp humøret i denne tråden:

Ahhh.. dette er noe annet ja. Oser av kvalitet her. Veldig enig at det burde være et krav om å kunne se innholdet. Jeg pleier alltid å ta en titt under lokket på mine produkter.

N

nb

Gjest
    Neppe mange som ville trodd at dette er en av de hvasseste BR-spillerene på markedet da....

Vedlegg

V

vredensgnag

Gjest
    TAS skrev:
    vredensgnag skrev:
    He-he. Jeg liker den hjemmesnekret ubåtdesignen!

Jade (grønn for de som er fargeblind)...kule dem..som du sa....Nemo look 8) Hvilke høytalere hadde du på lista igjenn?
    Latour Field Coil fra Shindo - de bygges av ekte treverk, ikke MDF, og tunes ved at man skjærer vekk treverk. Forutsetter jevn fuktighet i lytterommet pga hel ved konstruksjon. Rundt USD 50.000. Høyttalerne bygges etter rommet de skal stå i - finnes vel ikke to helt like par.

http://www.toneimports.com/shindo/latour.html

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Mega snygt, bena virka litt ''out of touch''..men det fikser du.

Vedlegg

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    nb skrev:
    Neppe mange som ville trodd at dette er en av de hvasseste BR-spillerene på markedet da....
    I lavpris segmentet og litt oppover ;)

Vedlegg

V

vredensgnag

Gjest
    TAS skrev:
    Amerikansk smak - skrekkelige ben.
    Liker Art Deco/Industrial Camp stilen i denne versjonen:

N

nb

Gjest
    TAS skrev:
    Niks. Bildemessig er dette etter sigende top notch uansett hva du sammenligner med av standalone spillere. De argeste bruker eksterne videoprojektorer fra Crystalio og lignende. Vredensgang påpekte at betaler du 3500 USD til Lexicon, så får du en 500-dollars Oppo pakket litt penere inn og sikkert med litt oppgradert PSU og lignende. Samt en THX-sertifisering som man ikke trenger til noesomhelst.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Høvdingen skrev:
    Snickers-is skrev:
    og hvorfor Høvdingen forventer at folk skal ha bruktmarkedsvennlige holdninger til alle dyre produkter.

Det jeg har sagt er at uberettiget drittkasting om produkter kan påvirke annenhåndsverdi, og dette er et av mange argument som ligger bak regel 3.

Folk følger med på det som blir skrevet på HFS, og vi kan ikke tillate folk å slenge dritt om produkter eller forretninger uten snev av bevis eller sannsynliggjøring. Det vil kunne gjøre stor skade for produktets verdi (både nytt og brukt), det vil påvirke salget av produktet, og det vil i stor grad påvirke forretning.

Som enkelte sikkert legger merke til så er ingenting fjernet i Goldmund tråden, og det er fordi det etterhvert ble fremlagt nokså mye saklig sannsynliggjøring.
    Du har sagt mye annet også.

Hadde du kjørt en klarere linje, i det minste innenfor samme tråd, så hadde det vært enklere å forstå hva du egentlig mener.

Ditt første innlegg i tråden der du ønsket å stoppe innmatdiskusjonen kom etter mye "saklig sannsynliggjøring".

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    vredensgnag skrev:
    TAS skrev:
    Amerikansk smak - skrekkelige ben. Liker Art Deco/Industrial Camp stilen i denne versjonen:

Jup, her snakker vi ''first class''...var det ikke dem Ted Rosevelt drømte om ;D...noen som har sånne fra før her på forumet?

N

nb

Gjest
    totte skrev:

Hadde du kjørt en klarere linje, i det minste innenfor samme tråd, så hadde det vært enklere å forstå hva du egentlig mener.

Ditt første innlegg i tråden der du ønsket å stoppe innmatdiskusjonen kom etter mye "saklig sannsynliggjøring".
    Det er ikke så lett å henge med i svingene når det går unna. Høvdingen har som påpekt ikke slettet noe fra tråden, så gi mannen litt slack.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.274
    nb skrev:
    TAS skrev:
    Niks. Bildemessig er dette etter sigende top notch uansett hva du sammenligner med av standalone spillere. De argeste bruker eksterne videoprojektorer fra Crystalio og lignende. Vredensgang påpekte at betaler du 3500 USD til Lexicon, så får du en 500-dollars Oppo pakket litt penere inn og sikkert med litt oppgradert PSU og lignende. Samt en THX-sertifisering som man ikke trenger til noesomhelst.
    Og jeg tipper min Sony S360 til 2k ville vært tilnærmet lik bildekvalitet på. Sikkert litt forskjell i krevende "testbilder" med mye detaljer og sort/hvitt i hurtige kamerabevegelser. Ellers fint lite å pirke på. Tipper jeg.

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    nb skrev:
    TAS skrev:
    Niks. Bildemessig er dette etter sigende top notch uansett hva du sammenligner med av standalone spillere. De argeste bruker eksterne videoprojektorer fra Crystalio og lignende. Vredensgang påpekte at betaler du 3500 USD til Lexicon, så får du en 500-dollars Oppo pakket litt penere inn og sikkert med litt oppgradert PSU og lignende. Samt en THX-sertifisering som man ikke trenger tilnoesomhelst.
    Hehe...man tenker da ikke bare på bilde, ....lyd også..ingen tvil det er et top kjøp til prisen..les hva The Absolute Sound skriver:

OVERVIEW
    Consider this Blu-ray player if: you want an exceptionally versatile and affordable player that taps the full video and audio capabilities of the Blu-ray format, that provides a strong onboard video processor for playing (and upscaling) DVDs, and that beautifully handles CD, HDCD, SACD, and DVD-Audio discs, consistently delivering a rich, smooth, natural sound.
    Look Further if: you were hoping for a low-cost player that could magically trump the sound quality of great audio players in the $2k-4k range; Oppo’s BDP-83 is plenty good, but not that good. But consider this: the BDP-83’s video performance is essentially faultless, while its sound quality surpasses (by a wide margin) anything else I’ve heard at or near its price.

Og her som modda utgave mot Samsung...

As for conclusions, we would say that the Modified version of Samsung's latest Blu-ray player (BD-P3600) is a superior player than even the Modified Oppo BDP-83 Blu-ray player, especially when it comes to the Blu-ray audio. The Samsung goes lower, is more dynamic, captures the highs better and has none of the thinness of the Oppo. The video of the Modified Samsung player, is also quite stunning when the TV is properly adjusted and slightly edges out the modified Oppo player in terms of clarity and three dimensionality. We are not saying the Oppo Blu-ray player is a bad unit, in fact we think very highly of it as a very good effort by Oppo and a great improvement over their earlier generation units. The video is quite frankly stunning on the Oppo.

mvh,
    tas

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.274
    Det beste med historien om Oppo-BDP 83 spilleren er at Allen Wright/ Vacuumstate nå har en under operasjonskniven. Og en ny Terra Firma klokke er en selvfølgelighet! ;)

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    totte skrev:

Jeg var redd for at tråden skulle utarte seg til å bli en usaklig "krangletråd", og jeg forsøkte å hindre det, men ser at jeg skulle vært litt tydeligere. Jeg var faktisk litt usikker på hele tråden, og jeg følte at den svevde  i gråsonen i forhold til regel 3. Jeg skal ta hele saken til etterretning, og neste gang skal jeg være litt mer presis i mine formuleringer.

Som "NB" sier så går det ofte nokså fort i svingene, og det kan ofte bli mange sider å lese hvis en ikke henger med fra start.

N

nb

Gjest
    TAS skrev:
    The video of the Modified Samsung player, is also quite stunning when the TV is properly adjusted and slightly edges out the modified Oppo player in terms of clarity and three dimensionality. We are not saying the Oppo Blu-ray player is a bad unit, in fact we think very highly of it as a very good effort by Oppo and a great improvement over their earlier generation units. The video is quite frankly stunning on the Oppo.
    Hva består modifiseringene i, vet du noe om det? Så lenge de ikke har gjort noe med videoelektronikken (noe jeg er ganske sikker på at de ikke har) så tar jeg i alle fall dette med en ganske stor klype salt. TAS har vel aldri heller vert den største autoriteten på testing av bildekilder akkurat...

V

vredensgnag

Gjest
    Kanskje en grunnregel kunne være at man (i stedet for hundre "positive" innlegg før man kunne være kritisk) la inn bilder av hifi man liker.

Problemet med digitalutviklingen er at den går lynraskt, og at fjorårets "verdens beste" er kurant og til å få kjøpt på Statoil året etter. Så på den fronten er det like greit å legge inn i planene at det skal byttes ut jevnlig, og at det faktisk ikke eksisterer et annenhåndsmarked, med unntak av donering og barneromsbruk.

Når det er sagt - dette er vakkert:

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.718
    Sted
    Østfold
    Høvdingen skrev:
    Snickers-is skrev:

Jeg tolket det dithen at utsagnet om andrehåndsverdi henviste til innlegg som hadde stilt seg kritisk til Goldmund sin spiller og hevdet at den sannsynlig vis var basert på en utdatert Panasonic plattform. Om det ikke var ment slik så trekker jeg det tilbake, men vil da samtidig be om en liten oppklaring i hvordan det var ment.

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    vredensgnag skrev:
    Kanskje en grunnregel kunne være at man (i stedet for hundre "positive" innlegg før man kunne være kritisk) la inn bilder av hifi man liker.

Problemet med digitalutviklingen er at den går lynraskt, og at fjorårets "verdens beste" er kurant og til å få kjøpt på Statoil året etter. Så på den fronten er det like greit å legge inn i planene at det skal byttes ut jevnlig, og at det faktisk ikke eksisterer et annenhåndsmarked, med unntak av donering og barneromsbruk.

Når det er sagt - dette er vakkert:

Så absolutt, så en litt anderledes utgave nylig hvor armen stod på egen metall sylinder..kanskje modellen over?

Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1
    vredensgnag skrev:
    Synes fortsatt det er pussig at man på et forum dedikert til lyd og musikk er så opptatt av å legge ut bilder av ting. Ville ikke det naturlige være å heller legge ut lydklipp av hvordan ting låter?

N

nb

Gjest
    Fush skrev:
    Synes fortsatt det er pussig at man på et forum dedikert til lyd og musikk er så opptatt av å legge ut bilder av ting. Ville ikke det naturlige være å heller legge ut lydklipp av hvordan ting låter?
    Som det mediateknologiske høydepunktet da Forbrukerinspektørene eller hvem det nå var demonstrerte i studio på en vanlig TV-sending hvordan HD-TV ser ut;)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn