V
vredensgnag
Gjest
For å lytte til det gjennom PC-høyttalere?Fush skrev:Synes fortsatt det er pussig at man på et forum dedikert til lyd og musikk er så opptatt av å legge ut bilder av ting. Ville ikke det naturlige være å heller legge ut lydklipp av hvordan ting låter?vredensgnag skrev:Kanskje en grunnregel kunne være at man (i stedet for hundre "positive" innlegg før man kunne være kritisk) la inn bilder av hifi man liker.
Jeg tror det er en berettigelse for fokus på eksteriørdesign innen hifi, når denne uttrykker en sterk holdning til nettopp formgivning og elegante uttrykk; eller når man, som i Ångstrøms tilfelle, ser at dette er fullstendig kompromissløs byggekvalitet. Det finnes en rekke musikkfora, norske og utenlandske, der man faktisk utveksler musikkfiler, men da i full oppløsning (og faktisk "litt" ulovlig). I slike er teknikkseksjonen begrenset til en avdeling, og ofte den minst besøkte, mens det kan være ulike seksjoner for instrumentgrupper.
Må ellers smile når jeg selv bruker, og ser andre bruker, betegnelsen "i kveld spilte jeg xxx." I beste fall avspilte jeg vel musikken, og det jeg gjorde var å trykke på en knapp.
Og så skal vi ikke se bort fra underholdningsfaktoren i oljeriggestetikken som preger deler av HiFi. Det er verdt en del bilder.