OVK: Bare Jazz!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk til alle for en hyggelig aften! Og ikke minst til Big Dipper for ekstrapremiene ifbm. gaverkortene til vinnerne av pilkastinga på sommerfesten. Bra fiksa Elmer Midd! Jeg var ihvertfall veldig fornøyd, etter halvveis å ha jukset meg til pallplass i en opphetet kamp på liv og død. Endelig vant jeg noe! :rolleyes:
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Takk igjen for en trivelig kveld. Godt jobba Elmer (og Andreas, som vanlig en kjernekar).
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Forresten: Teste forskjellige utgaver av denne en dag?

    Fra venstre: Original UK, Ryko, 40-års jubileumsutgave. Noen sitter på en japansk utgave om jeg ikke tar feil?

    DSCN7674.jpg


    ;)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det hadde vært gøy å ta en runde på et par utvalgte titler i assorterte pressinger. :)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ja, men da synes jeg vi skal ta en runde 18. okt.
    Vi kan gjerne analysere ihjel "Ziggy" om du tar med dine Zomby. Deretter kan vi la mofi-skiva til Barte gruse alt hva vi har.

    Jeg har en RCA / RVP Corporation, Tokyo, Japan (RVP-6127)
    image_0_1372412639-250x250.jpg
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Jeg får vel stille med min spanske versjon, med tittelen dubbet til spansk på coveret! Noe sånt som «El ascenso y la caída de Ziggy Stardust y las arañas de Marte»
    Kjøpt under en gedigen fylletur til Mallorca i gymnasalderen :cool: Lydmessig er den vel neppe i samme divisjon som de andre.

    Ellers takk for en hyggelig kveld! Jeg stakk som vanlig tidlig for å fortsett med musikk på Nasjonal Jazzscene, denne gangen powertrioen HBC - Scott Henderson/Jeff Berlin/Dennis Chambers. Hører rykter om at enkelte ble sene på Bare Jazz....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.533
    Antall liker
    102.870
    Torget vurderinger
    23
    Jeg får vel stille med min spanske versjon, med tittelen dubbet til spansk på coveret! Noe sånt som «El ascenso y la caída de Ziggy Stardust y las arañas de Marte»
    Kjøpt under en gedigen fylletur til Mallorca i gymnasalderen :cool: Lydmessig er den vel neppe i samme divisjon som de andre.

    Ellers takk for en hyggelig kveld! Jeg stakk som vanlig tidlig for å fortsett med musikk på Nasjonal Jazzscene, denne gangen powertrioen HBC - Scott Henderson/Jeff Berlin/Dennis Chambers. Hører rykter om at enkelte ble sene på Bare Jazz....
    I svartsvingte... Scott Henderson og Chambers HER???
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Jeg får vel stille med min spanske versjon, med tittelen dubbet til spansk på coveret! Noe sånt som «El ascenso y la caída de Ziggy Stardust y las arañas de Marte»
    Kjøpt under en gedigen fylletur til Mallorca i gymnasalderen :cool: Lydmessig er den vel neppe i samme divisjon som de andre.

    Ellers takk for en hyggelig kveld! Jeg stakk som vanlig tidlig for å fortsett med musikk på Nasjonal Jazzscene, denne gangen powertrioen HBC - Scott Henderson/Jeff Berlin/Dennis Chambers. Hører rykter om at enkelte ble sene på Bare Jazz....
    I svartsvingte... Scott Henderson og Chambers HER???
    Absolutt!! Her kan du se hva du gikk glipp av.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Kjernestyret

    image.jpg


    Med slike kjernekarer i det lystige lag er det ikke rart det ble både en pils og enda en:rolleyes:

    Er det slik at det er 1.ste torsdag i mnd det er oppmøte nå?

    JackX
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Las arañas de Marte. For et bandnavn!! :D Tenker T-skjorte med den....

    Kanskje best å høre litt forskjellig den 18? Så kan vi heller gjøre en kveld av det analytiske en annen gang?

    Og JackX: Som (midlertidig av medisinske årsaker?) venstrehendt. Her er historien om det første møtet mellom to venstrehendte gitarister (Fripp er venstrehendt, men spiller høyrehendt):

     
    Sist redigert av en moderator:

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Er det slik at det er 1.ste torsdag i mnd det er oppmøte nå?

    JackX
    Tror dette var en kriseløsning denne gangen, fordi ingen kunne sist torsdag. Men her får folk i styre og stell eventuelt korrrigere meg!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ikke en permanent ordning, bare et resultat av at mange ikke kunne forrige torsdag. Skulle vel ikke være umulig å gjøre endringer hvis en annen dag passer bedre? Hva sier dere?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje best å høre litt forskjellig den 18? Så kan vi heller gjøre en kveld av det analytiske en annen gang?
    Jeg gjør som dere ønsker. Gjestene har alltid rett!
    Det er kanskje en langt mer komfortabel ide å kunne ha på seg de slappe hengeørene den 18. oktober og la slitsomme analyseceller få hvile. -Støtter det resonnementet fullt ut jeg ;-)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.533
    Antall liker
    102.870
    Torget vurderinger
    23
    Rakk dessverre ikke innom i går p.g.a. flyttesjau. Ser ut som dere hadde det bra morro?? :cool: :D


    gjenget.jpg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ser ut som ni hade en hyggelig kveld igår:) kunne tyverr ikke bli med som var meningen. En Ziggy kveld og granske forskjellige utgaver høres ut som en god ide'. Har den 40-åringen og den er riktigt bra.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Som en av de tre siste som kom seg av gårde ved ti tiden, kan jeg bare bekrefte at dette var særdeles hyggelig! Ser fram til audiofil rølping hos Grumpy den 18. Skål!:cool:

    Mvh Petter.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Snakkes vi hos Bodil i kveld? Siste torsdagen vet dere... :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.533
    Antall liker
    102.870
    Torget vurderinger
    23
    Quiz..?? Er det sånn "bingo for litt hippere"? :rolleyes:
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Tror jeg har chanser på en liten snarvisitt: Skal hente veslemor (med bil :p) kl. 21:00 - men *litt* drittpreik blir det vel tid til :D
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Skal se om jeg for en gangs skyld får lurt meg unna både kjerring og mekkebua.:rolleyes:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    I dag kan jeg desverre ikke komme. Hygg dere, og begynn oppladningen til julebordet. . .

    Mvh Petter.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ser det blir litt mannefall. Men så lenge man kan treffe bare noen få OVK'ere og så videre.

    Jeg er på vei. Et lite ærend på XXL eller Oslo sportslager først, så snakkes vi. ;)
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Må også prioritere annerledes i dag. Den prisbelønte finsk-estiske forfatterinnen Sofi Oksanen er på Litteraturhuset, og det kan man bare ikke gå glipp av!

    oksanen.jpg


    Vi får ta det igjen i London om fjorten dager ;D
     
    Sist redigert:

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Ser det blir litt mannefall. Men så lenge man kan treffe bare noen få OVK'ere og så videre.

    Jeg er på vei. Et lite ærend på XXL eller Oslo sportslager først, så snakkes vi. ;)
    Håper du ikke ble sittende mutt alene?! Veslemor krevde service lenge før tiden, og da har jeg å stille opp (tøfler, anyone?)

    En annen gang!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Var nok det som skjedde, ja... Men, med en kopp kaffe og Morgenbladet gikk det greit. ;)
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Regner med at møtet kommende torsdag går ut til fordel for julebordet dagen etter... :confused:
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det får andre avgjøre erlandsen, men det er sikkert noen tøffinger som hæler å se hverandre to dager i strekk også.
    Jeg er uansett i Bergen den torsdagen.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Passer utmerket.
    Om noen trenger en matbit etter jobb i morgen, kan vi kanskje møtes et sted i forkant?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Tar en tur til byn imorrn da, en mat bit gjerne på Lille Saigon der vi vart tidl, kl 16-17?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Jeg blir værende i Berlin til søndag, så dere får hygge dere på BJ uten meg.

    Petter.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg blir værende i Berlin til søndag, så dere får hygge dere på BJ uten meg.

    Petter.
    Tror det blir hyggerligere enn noen gang! Neida, jeg er nok bare litt misunnerlig på at du er i Berlin, og ikke jeg.

    @RogerThomas: Lille Saigon i Bernt Ankersgt. ca. 16.15 er supert. Husk, du trenger litt næring du også Thomas.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Høres ut som en idè. Tror faktisk ikke jeg har spist noe i jula, så det er nok på tide. ;)
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Jeg kunne godt ha tenkt meg en bj. Just bring it on.

    Er det slik at det blir 1.ste torsdag fremfor siste. torsdag i mnd som vil bli den nye normen, eller er dere bare glade for at det er et nytt år?

    Cheers & wilkommen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn