OVK: Bare Jazz!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.642
    Antall liker
    103.282
    Torget vurderinger
    23
    Enkelte dro jo hjem rett etter Barne-TV da, med mumling om jobb i morra, osv. Fanken, vi skal vel alle jobbe i morra, uansett... 8) 8)
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Ja, og det var vel da det tok av ;)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.654
    Antall liker
    15.604
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det ble et helvete med strippedamene på slutten Sluket (ikke sant Pausen?). Grumpy kom akkurat inn døra. To svingslag fra Krokodillen! Med ett ble jeg klar i hodet og oppdaget at flyet gikk for fem timer siden. Sorry, jeg må bare ta på meg noe klær og komme meg avgårde - Hahahadet ;D.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Hello suckers!!!

    Dere skulle ha vært der i går - alle de coole gutta kom, og det var juging & kakling uten like!! Men kanskje det beste var alle de gjeve damene, lett antrukket som svinset rundt bordet vårt og spanderte øl hele kvelden! Jeg sverger på at bordet danset i friluft ved flere anledninger 8) 8), enda alle hadde hendene på oversiden! De spurte etter "han kjekke svensken" også, så vi måtte si det som det var... :eek: :eek: :eek:

    For ikke å snakke om de overfeite vinyltilbudene KUN i går, hele Pablo og Bluenote - rekka med jazz for 49,- Godt jeg hadde varebilen med, jeg og Grumpy handlet vel ca. 100 titler hver... ::) ::)

    Og hvor var så formannen??

    Og Espen, du trenger ikke dra den fiske storyen. Du lå nok på sofan med vomma i været etter en heller uestetisk økt på Robsrud Burger & Heart Disease tenker jeg! Naboen din ringte meg kl. 22 og rapporterte om foruroligende lyder fra samtlige kroppsåpninger..

    Grumpy skulle tidlig opp for å reise utenlands og ordne sakene for Norge, så vi måtte desverre gi oss ved midnatt. Men morro var det! Minneverdig!
    100 titler på vinyl finnes det nok ikke i den butikken der , så den må du lengere ut på landet med.

    Mvh Espen
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.642
    Antall liker
    103.282
    Torget vurderinger
    23
    De 100 var der i går, men etter vårt raid så ble det rimelig tomt, ja!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ser ut som jeg gikk glipp av årets desiderte begivenhet... Sånn går det når man er halvsjuk, hjemme fra jobb, og ikke tilstrekkelig fri for samvittighet til å reise til byen for å være sosial likevel.

    Terryboy har begynt å jobbe litt mindre enn før? Virker som en ytterst helsebringende forandring. Mer musikk, mindre lønnsslaveri. Bra!

    Og hva i H*** skal forresten Sluket med flere titler på vinyl? Mener å huske at platespilleren er minus plint og i løse deler....  ;D
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    ssm skrev:
    pengesluk skrev:
    Hello suckers!!!

    Dere skulle ha vært der i går - alle de coole gutta kom, og det var juging & kakling uten like!! Men kanskje det beste var alle de gjeve damene, lett antrukket som svinset rundt bordet vårt og spanderte øl hele kvelden! Jeg sverger på at bordet danset i friluft ved flere anledninger 8) 8), enda alle hadde hendene på oversiden! De spurte etter "han kjekke svensken" også, så vi måtte si det som det var... :eek: :eek: :eek:

    For ikke å snakke om de overfeite vinyltilbudene KUN i går, hele Pablo og Bluenote - rekka med jazz for 49,- Godt jeg hadde varebilen med, jeg og Grumpy handlet vel ca. 100 titler hver... ::) ::)

    Og hvor var så formannen??

    Og Espen, du trenger ikke dra den fiske storyen. Du lå nok på sofan med vomma i været etter en heller uestetisk økt på Robsrud Burger & Heart Disease tenker jeg! Naboen din ringte meg kl. 22 og rapporterte om foruroligende lyder fra samtlige kroppsåpninger..

    Grumpy skulle tidlig opp for å reise utenlands og ordne sakene for Norge, så vi måtte desverre gi oss ved midnatt. Men morro var det! Minneverdig!
    100 titler på vinyl finnes det nok ikke i den butikken der , så den må du lengere ut på landet med.

    Mvh Espen
    De har da fått en fin vinyløy på Bare Jazz, og at det skulle være hundre titler i den er da mer enn sannsynlig. Dvs, var mer enn hundre, inntil OVK gjorde landnåm.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Joda. Bodil har tatt tak i vinylen igjen. Det er litt å bla i nå.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Joda. Bodil har tatt tak i vinylen igjen. Det er litt å bla i nå.
    Håper hun fortsatt har CDer. Altså, ordentlig saker!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    65finger skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Joda. Bodil har tatt tak i vinylen igjen. Det er litt å bla i nå.
    Håper hun fortsatt har CDer. Altså, ordentlig saker!
    Vet ikke. Hva er CD? Hun har forresten et betydelig antall laminerte minifotografier av platecovere. Lurer på hva det er for noe. 8)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    65finger skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Joda. Bodil har tatt tak i vinylen igjen. Det er litt å bla i nå.
    Håper hun fortsatt har CDer. Altså, ordentlig saker!
    Vet ikke. Hva er CD? Hun har forresten et betydelig antall laminerte minifotografier av platecovere. Lurer på hva det er for noe. 8)
    Tester du ut det vil det være som å sveve på en rosa sky med champagne og sjokotrøfler. Havrelevsa som i vinyl kan byttes i noe vidunderlig
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Zomby_Woof skrev:
    Ser ut som jeg gikk glipp av årets desiderte begivenhet... Sånn går det når man er halvsjuk, hjemme fra jobb, og ikke tilstrekkelig fri for samvittighet til å reise til byen for å være sosial likevel.

    Terryboy har begynt å jobbe litt mindre enn før? Virker som en ytterst helsebringende forandring. Mer musikk, mindre lønnsslaveri. Bra!

    Og hva i H*** skal forresten Sluket med flere titler på vinyl? Mener å huske at platespilleren er minus plint og i løse deler.... ;D
    Hva hjelper det med mer fritid, når denne ikke blir brukt til å være med på årets OVK begivenhet (denne gangen med gjeve damer ved bordet og strippedamer straks man var uten bord)??! Tror likevel at jobbyttet vil gi positive bidrag til mer helse, mer fritid, mer musikk, mer tid med sluket som lydkonsulent, mindre lønnsslaveri og mindre reisetid.

    Slukets vinylinvesteringer er da bare et minimum av hva han må handle inn for å holde hele 3 vinylspillere i full sysselsetting, bare disse kommer seg fra delestatus til fullverdig fullrigg status!
     
    A

    aair

    Gjest
    Da var det igjen tid for oppmøte på Bare Jazz torsdag 27. oktober.
    Vi satser på å gjenta suksessen fra forrige gang med fete vinyltilbud og spandable damer. Slukets bordlevitasjon :eek: utgår av hensyn til våre nye medlemmer.

    Jeg er der i fem-halvseks tida. Hvem andre tar turen?

    Velkommen :)

    Knut
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.642
    Antall liker
    103.282
    Torget vurderinger
    23
    I'm there, dude! Iskald glasscola, gjevt bakverk, sneisne damer lett antrukket, mengder med bra musikk & et knippe med stammefrender - hva kan vel bli bedre??

    Om Terryboy tør å møte opp er vel heller usikkert etter den nedsablingen av vinylspillerne mine - reinspikka løgn, teller i hvertfall 4 stk. komplette og spilleklare rigger her i tillegg til "delene" du så kjettersk henviser til..
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.906
    Antall liker
    26.816
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Får ikke blitt med denne gangen heller pga det før p%&¤#te skift jobbet :p men neste uke så på Big D :D
    Har tipset scrooge om att ta en tur. Sa det sitter en gjeng raringer på over etg Can't fail ;)
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Jeg prøver å komme på torsdag.
    Bjørn
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.654
    Antall liker
    15.604
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Setter kurs innom jeg også.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Kommer jeg og , men usukker på tidspungtet.( jeg dukker opp på)

    Mvh Espen
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    cash 63 skrev:
    Får ikke blitt med denne gangen heller pga det før p%&¤#te skift jobbet :p men neste uke så på Big D :D
    Har tipset scrooge om att ta en tur. Sa det sitter en gjeng raringer på over etg Can't fail ;)
    Hehe, høres ut som at det kan bli et artig besøk! ;D
    Lander vel ikke før ved nitten-tiden, må jo få unna både middag og tilhørende cowboystrekk først!
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.906
    Antall liker
    26.816
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ska se om jag kan komma inom en tur, jobb hele natta men ska prøve komme fra ett par timer, en litt utvidga kvells lunch :D
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.654
    Antall liker
    15.604
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Om Terryboy tør å møte opp er vel heller usikkert etter den nedsablingen av vinylspillerne mine - reinspikka løgn, teller i hvertfall 4 stk. komplette og spilleklare rigger her i tillegg til "delene" du så kjettersk henviser til..
    Jøss, var det du Sluket som kjøpte de fire Rega'ene?
    - Lenge lurt på hvem det var...
    Da har vi noe å skravle om i morgen.


    Bra du kommer ssm. Det blir fort litt stille rundt bordet om
    det kommer bare én Slukhals med Mastergrad i ordkløyving.

    Men, kom i god tid før midnatt, er du snill!
    -Jazzdama Trio Mono er visstnok ventet med en sugende bra (ssm-)opptreden
    med showet: "Kun én bit på hver":

     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.668
    Antall liker
    3.104
    Jeg kommer! Tenker jeg løper videre til konsert med Marius Neset Golden Xplotion på Victoria nærmere åtte. Så hvis noen vil bli med, er det hyggelig!

    Hilsen Egil
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.642
    Antall liker
    103.282
    Torget vurderinger
    23
    Bra! Ferskingene har å møte opp for å behage OG spandere på gamlingene!!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.642
    Antall liker
    103.282
    Torget vurderinger
    23
    Bæltrivelig treff i aften - med rekordmange som stakk innom! Tegner bra for høstens videre aktiviteter, som allerede dras i gang førstkommende torsdag hos BD. Morro med ferskinger også, selv om de ikke akkurat kan kalles vårkyllinger.. ::) ::)
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Enig med deg Sluket. Veldig hyggelig kveld. Ble litt raskt oppbrudd fra min side. Ørnen og jobb ventet hjemme.
    Takke for hyggelig kveld gutter. Vi sees på neste Bare Jazz kveld.
    Bjørn
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.642
    Antall liker
    103.282
    Torget vurderinger
    23
    8) 8) Kødder ikke med Ørnen, nei.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Eddie the Eagle.... ;D

    Lang dag , hyggelig treff , og to fine digitalis ble med hjem, jeg syntes en del av Bodils vinylpressinger er relativt kjipe.... går det ikke an å ta inn noe med ett snev av golyd , og ikke bare samleplater av rillestøy? ;D

    Mvh Espen
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Absolutt trivelig å treffe dere alle ja, ser frem til flere samlinger i hyggelig lag! :D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.642
    Antall liker
    103.282
    Torget vurderinger
    23
    Grumpy kunne ikke komme - han var midlertidig snøblind etter all bling-montasjen i det siste ;D ;D
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.654
    Antall liker
    15.604
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ikke prøv deg Sluket ...hehe.
    MÅTTE vise ansikt på en middag i går. Den varte og rakk og helt korrekt; Grumpy ble nok litt snøblind etterhvert. :-[.
     
    A

    aair

    Gjest
    Takk for hyggelig lag i går, ja. Suverent at våre nye medlemmer Erlandesen og Scrooge dukket opp så vi ble kjent med disse.
    Det ble så vidt snakk om en Stockholm-tur ifm en Bob Dylan-konsert og tilhørende vinylshopping. Cash undersøker saken og kommer tilbake med mer info.

    Ellers var det vel et par av oss som måtte gå tidlig. Og det før de spandable damene ankom...
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.906
    Antall liker
    26.816
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    aair skrev:
    Takk for hyggelig lag i går, ja. Suverent at våre nye medlemmer Erlandesen og Scrooge dukket opp så vi ble kjent med disse.
    Det ble så vidt snakk om en Stockholm-tur ifm en Bob Dylan-konsert og tilhørende vinylshopping. Cash undersøker saken og kommer tilbake med mer info.

    Ellers var det vel et par av oss som måtte gå tidlig. Og det før de spandable damene ankom...
    Du har pm.
    Ang den saken, var det noe jeg fikk sett forrige helg, konsert med Dylan/Knopfler. Da skjekket jeg priser og muligheter og sy dette
    sammen med fly/hotell/billj.
    Da fantes muligheter! men nå ser det dessverre vanskligere ut, fly bill begynner minke på plasser på bestemte tidsp, så deretter
    stiger også priser. Synd att man ikke fikk opp øyene for denne mulighet litt tidl, kunne blitt en fin tur med konsert og tid til vinyl inkjøp.
    Men ingen hindringer att vi tar en tur fremover likevel, og handler vinyl og ev koser oss med ett besøk på noen av Stockholms
    jazz-klubber isteden. fre/lør- lør/søn. (ex under 1500kr fly/hotel v46)

    /Roger
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.642
    Antall liker
    103.282
    Torget vurderinger
    23
    Godt å slippe Dylan - han har holdt på lenge nok nå 8) 8)
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Godt å slippe Dylan - han har holdt på lenge nok nå 8) 8)
    .....men ikke i nærheten så lenge som Siegfried den germanske helt og det «frie menneske» har kjempet mot de etablerte gudene (Wotan, Loge & Co)!! I tillegg til at selve prosessen hvor han og Brünnhilde sammen skulle dø som frelsere, og gjennom sine ofre bane veien for en ny og mer naturlig verdensorden tar vesentlig mer tid å presentere på scenen enn Bob Dylan i ett fult sett inklusive ekstranummer :p.

    Tror derfor at vi må gå for en Dylan/Knopfler konsert da de to gamle ringrevene fra rockens øverste hylle nok har fått snekret sammen noen komplekse gitarakkorder for kvelden som langt overgår kompleksiteten, dynamikken og de musikalske dimmensjonen denne tyske Richard i løpet av 26 år klarte å "koke sammen" sin lille syklus med tekst og musikk rundt en liten histore om dvergsmeden Alberich ::) ::)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.642
    Antall liker
    103.282
    Torget vurderinger
    23
    Knopfler ja - der har du en annen giktbrudden brevkurs-på-kassegitar gamling. En - 1 bra LP (den første) så var DET konseptet brukt opp.

    (blir vel grisebank IGJEN nå...)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.906
    Antall liker
    26.816
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Var ikke selv så veldig stor fan av disse to herrene i mine yngre dager, og da var de endå som best ::) går vel rett in i tråden (blitt gammel) kanske :eek: men turen hade nog uansett blitt hyggelig :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.642
    Antall liker
    103.282
    Torget vurderinger
    23
    Turen hadde blitt knall, og artistene skulle vi nok holdt ut med, bare å helle innpå helt til det låter bra! Stor stärk!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn