oyvindl85 sin reise i hifi verden og ymse annet :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Kjetil-A

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Antall liker
    378
    Torget vurderinger
    4
    Hehe, håndholdt er det, men mindre enn på tv-skjerm ;)
    Når jeg fyrer opp musikk så vises informasjonen på tvn, i tillegg til at det rullerer bilder av artisten. Artig feature synes jeg :)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo sant det :) Greit med infoen på storskjerm. Man bruker hva man liker best :) Var en morsom vinkling fra Baluba ;)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Dali Epicon 2 jeg kjøpte nylig ble byttet med et par Audio Physic Tempo 25. De spiller utrolig behagelig. Trodde også at dobbel 7" basser i hver høyttaler ville overta litt i rommet. Men på det meste av musikk gjør de overraskende nok ikke det. Så de har overrasket meg positivt. Passer tydelig godt med Devialeten også. Bassen er nokså stram og kontant. Litt på den tørre siden. Er nok derfor de ikke overtar helt på bass siden. Her kan man lytte til det aller mest av musikk uten at lyttetretthet inntreffer. Har og en greit fyldig lyd på lavt volum. Kan minne noe om Dynaudio i lydkarakter disse. Mon tro hvordan AP Virgo låter siden disse er såpass bra? Det er vel høyttalere til en pris på nærmere 90k nye. Så de har vel forfinet egenskapene til Tempo?
    Hvis noen som leser dette sitter med erfaring av AP Virgo vs Tempo 25 kan skrike ut :)

IMG_0317.JPG

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.385
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Bare scorpio 25.. grei høytaler, men den ble "kjedelig" fortere enn mye annet :)

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Etter hva jeg har lest, skal tempo ha en noe varmere lydsignatur enn nyere virgo.

Men. Har ikke testet selv, så kan ikke påstå for mye.
    Tempo er høyttalere jeg selv kunne ha tenkt meg å prøvd.
    :)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Bare scorpio 25.. grei høytaler, men den ble "kjedelig" fortere enn mye annet :)
    Da dette er mitt første par AP jeg har eid, så kan jeg selv bare uttale meg om Tempo 25. Men mulig Scorpio er litt tammere igjen enn Tempo? De er laidback Tempo hører jeg. Ikke like luftige som Accordo. Men detaljene er der fortsatt. Bare litt lenger i bakgrunnen i musikken. I Accordo kommer de mer frem, på noen låter på godt og vondt. Så Tempo 25 er veldig balansert og fin. Passer til,det mestevil jeg i grunn si etter det jeg har hørt til nå.

Kjetil-A

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Antall liker
    378
    Torget vurderinger
    4
    Hehe.
    Får du lytta noe da?
    Fått lyttet både på Accordo og AP Tempo 25, som jeg byttet med Epicon 2 :)
    Du da? Paradigm Persona innfrir fortsatt? :)
    Et nytt par? Hehehe ;D klart du må ha to par ;)

Jeg er fortsatt utrolig godt fornøyd og paradigm innfrir fortsatt til det fulle! Har ikke fått lytta så mye de siste dagene som jeg skulle ønske da, men blir litt hver dag :D

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Etter hva jeg har lest, skal tempo ha en noe varmere lydsignatur enn nyere virgo.

Men. Har ikke testet selv, så kan ikke påstå for mye.
    Tempo er høyttalere jeg selv kunne ha tenkt meg å prøvd.
    :)
    Ja mulig Virgo er mer detaljert og utstrakt i diskanten. Tempo kan jeg i grunn anbefale en lytt ja :) Slett ikke det verste jeg har hatt innom dørene ;)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hehe.
    Får du lytta noe da?
    Fått lyttet både på Accordo og AP Tempo 25, som jeg byttet med Epicon 2 :)
    Du da? Paradigm Persona innfrir fortsatt? :)
    Et nytt par? Hehehe ;D klart du må ha to par ;)

Jeg er fortsatt utrolig godt fornøyd og paradigm innfrir fortsatt til det fulle! Har ikke fått lytta så mye de siste dagene som jeg skulle ønske da, men blir litt hver dag :D
    Ja jeg byttet Epicon mot AP. Fikk til en ok deal, så var det greit. Siden jeg ikke har eid AP før måtte jeg jo det :)
    Men jeg MÅ ikke til enhver tid ha 2 par altså ;) Da klikker det for fruen til slutt.......
    Høst og vinter står for døren Kjetil. Da blir det mere lytting. Flott du er fornøyd ;)

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    757
    Torget vurderinger
    1
    Hei Øyvind-tråden. Har et par nydelige dynaudio special forty til salgs. Såvidt innspillt☺ Selges av div grunner. Som jeg kan ta på pm om noen kjenner noen som kunne vært interessert.
    Dei blir altså ikke annonsert noe sted☺

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei Øyvind-tråden. Har et par nydelige dynaudio special forty til salgs. Såvidt innspillt☺ Selges av div grunner. Som jeg kan ta på pm om noen kjenner noen som kunne vært interessert.
    Hei :)

Selge Special Forty altså? Stod de ikke helt til forventningen? Kan sende deg pm.

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    757
    Torget vurderinger
    1

Selge Special Forty altså? Stod de ikke helt til forventningen? Kan sende deg pm.
    Jo dei er vel egentlig bedre en forventet. Men det har dukket opp noe annet spennende i høyere prisklasse.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17

Jo dei er vel egentlig bedre en forventet. Men det har dukket opp noe annet spennende i høyere prisklasse.
    Dynaudio det også? Eller vil du røpe hva det er? ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.385
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Da dette er mitt første par AP jeg har eid, så kan jeg selv bare uttale meg om Tempo 25. Men mulig Scorpio er litt tammere igjen enn Tempo? De er laidback Tempo hører jeg. Ikke like luftige som Accordo. Men detaljene er der fortsatt. Bare litt lenger i bakgrunnen i musikken. I Accordo kommer de mer frem, på noen låter på godt og vondt. Så Tempo 25 er veldig balansert og fin. Passer til,det mestevil jeg i grunn si etter det jeg har hørt til nå.
    Scorpio var mye av det samme.. men i lengden blir de som sagt kjedelige :)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Scorpio var mye av det samme.. men i lengden blir de som sagt kjedelige :)
    Jo. Det at de er litt laidback er jo gunstig for den som ikke ønsker en høyttaler man blir lyttertrett av.
    Egentlig minner de litt om Vienna Acoustic Mozart Grand. Kan nok med fordel pares med en litt livlig
    forsterker. Men det blir jo smak og behag. Er hvertfall en glimrende allround taler :)

Kjetil-A

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Antall liker
    378
    Torget vurderinger
    4
    Det viktigste er jo tross alt at den som lytter er fornøyd :)
    Jeg har aldri hørt Scorpio 25, så jeg skal ikke uttale meg om disse ;)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Det viktigste er jo tross alt at den som lytter er fornøyd :)
    Jeg har aldri hørt Scorpio 25, så jeg skal ikke uttale meg om disse ;)
    Det er forsåvidt helt riktig Kjetil :) Accordo trekker nok et strå foran AP. Men jeg har sansen for Tempo 25 og.
    Har nå lagt dem for salg, da jeg ikke kan sitte på flere par over lengre tid. Er vel heller ikke umulig at man finner
    andre interessante testobjekter ;) Accordo slår ikke AP med sin allsidighet. Men Accordo er mer musikalsk og definert.

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Ja, har du noe spennende på gang her da mann?
    Eller kommer du til å kose deg med SF Accordo en stund å?

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ikke noe spesielt på hånden akkurat nå. Men noe i kikkerten har man alltid. Accordo gjør jobben bra, så ingen krise med det :) Får se hva man finner på. Noe fra Dynaudio igjen for å høre på Devialeten er ikke utenkelig. Akkurat hva vet jeg faktisk ikke enda ;) Stresser ikke. Og spenningen øker hos deg? :)

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Det dukker vel snart opp noe av interesse tenker jeg...
    Spenning? Her?
    Nja, tar det nok ganske så med ro enda.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja det gjør ofte det :) Ja er vel ikke noe å stresse over :) Du får kose deg videre med rørampen. Er alltid kjekt å,høre på musikk når det spiller "riktig". Kan man sitte i timer og bare nyte ;)

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.465
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Dere er veldige dere som ikke er på ferie i Syden uten noe annet en tv-lyd med gresk musikk og karaoke-barer med fulle pensjonister fra Skandinavia som skal vise hvor god de er til å synge opera.

Med license to kill og et par tusen kuler skulle jeg gjort Syden levelig for mer enn én uke om gangen uten et skikkelig anlegg til å overdøve galskapen.

Peace and love og hakuna matata, som strandselgerne i mørkeblå hud her nede så fint sier ;)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    He he.... Trodde du koste deg på ferie coolio ;) Men huff, hvis du bare har TV lyden så skjønner jeg du har det aldeles miserabelt ;)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja ja... Selv om lyden er topp med Accordo, så klarer jeg ikke slippe tanken på de nye Contour C20. Så har lagt ut ø.k annonse. Så får man se om noen er lei sine allerede :) Noe jeg i grunn tviler på. Som "Dynaudiofrelst" i mange år, så MÅ jeg vel bare få testet dem hjemme :) Hvertfall for å få bekreftet eller avkreftet nevrosen ;)

IMG_0319.JPG

Kjetil-A

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Antall liker
    378
    Torget vurderinger
    4
    Jeg begynner å skjønner hvordan listen over antall høyttalere du har hatt har blitt så stor :p hehehe

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jeg begynner å skjønner hvordan listen over antall høyttalere du har hatt har blitt så stor :p hehehe
    Jepp :) Sånn går no dagen ;) Jeg liker nok å prøve ut ting. Når man blir nysgjerrig så er det ikke lett å la være :)

Kjetil-A

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Antall liker
    378
    Torget vurderinger
    4
    Jepp :) Sånn går no dagen ;) Jeg liker nok å prøve ut ting. Når man blir nysgjerrig så er det ikke lett å la være :)
    Haha - men det er jo ingenting galt med det da ;) Det er moro å prøve ting - og jakten er jo mange ganger halve moroa ;D

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Haha - men det er jo ingenting galt med det da ;) Det er moro å prøve ting - og jakten er jo mange ganger halve moroa ;D
    Ja det er noe med det :) Men nå har jeg lurt på C20 siden de kom ut. Så mulig det er tiden for å teste dem nå ;)
    Jeg har stor tro på at de låter fantastisk. Siden C1 var såpass som de var, så er nok ikke C20 verre.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.385
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Kommer visg nok mye spennende fra dynaudio framover... c20 xd kansje..... ;)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har de dette i planene altså? Da havner nok dem på ca 80000 kr paret antar jeg.
    Må lese litt om det tror jeg ;)

JFR

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Antall liker
    129
    Persona B da, oyvindl85? Kanskje du hadde blitt med på Paradigm band wagon du også:cool:

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Persona B da, oyvindl85? Kanskje du hadde blitt med på Paradigm band wagon du også:cool:
    Jo Paradigm er jo en interessant høyttaler etter hva jeg har hørt andre mener om dem.
    Men de er jo ikke gratis de heller :) Er det ca 80k for dem?

JFR

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Antall liker
    129
    Det stemmer... 80k.
    Ikke umulig du kunne fått et noe bedre tilbud nå som de blir introdusert i markedet =)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn