Av interesse for herremannen; Computer Audiophile - Dynaudio Focus 600 XD Loudspeaker Review
Jo jeg har tro på XD serien. Mon tro om C20 kommer i aktiv utgave etterhvert?Dynaudio xd 600 er skikkelig flotte saker. Angrer bittelitt for at jeg ikke gikk for toppen med en gang kontra xd 400, men jeg har nok reelt sett ingen behov. Bare oppgraderingskløe. XDserien er en innertier fra Dynaudio, og noe du bør prøve ved anledning. Fremtiden er aktiv![]()
Skjer bare med Apple. Tok bildet med tlf. Kopierte det via iPad og feil veiDu må lære deg å ta bilder rett vei140 er fine saker
![]()
Mye nærmere hvertfallOg der var Øyvind hjemme igjen..![]()
Takk for det duHei! Spennende tråd det her og kjenner jeg selv blir nysgjerrig på dynaudio![]()
Morro å lese om dine erfaringerTakk for det duHei! Spennende tråd det her og kjenner jeg selv blir nysgjerrig på dynaudio![]()
Mye bytting fins hos meg. Men jeg havner alltid tilbake på Dynaudio.
De har noe helt eget over seg som jeg liker. Jeg må bare gå litt rundt og se på stiene før
jeg kommer på veien igjenDynaudio bør absolutt høres. Man må ha en forsterker som
ikke er alt for mye på den "varme " siden av lydsignatur. En nøytral og litt stram amp er bra.
Har hatt meget god erfaring selv på mine Dynaudio par opp gjennom, med Hegel, Bladelius og
nå med Devialet. Peachtree Nova 220 SE er også fin til Dynaudio.
Kraftig nok er den. Er den kraftigste LMen. 2x100-2x120w med KT120 rør.Nå er vel peachtree ganske mørk i klangen. 160 kan vel ikke kalleS helt nøytral den heller? Prøvd både yamaha og onkyo på dynaudio med stort hell. troe lmen din slither er helt topp om den er kraftig nok.
Hei.Morro å lese om dine erfaringerTakk for det duHei! Spennende tråd det her og kjenner jeg selv blir nysgjerrig på dynaudio![]()
Mye bytting fins hos meg. Men jeg havner alltid tilbake på Dynaudio.
De har noe helt eget over seg som jeg liker. Jeg må bare gå litt rundt og se på stiene før
jeg kommer på veien igjenDynaudio bør absolutt høres. Man må ha en forsterker som
ikke er alt for mye på den "varme " siden av lydsignatur. En nøytral og litt stram amp er bra.
Har hatt meget god erfaring selv på mine Dynaudio par opp gjennom, med Hegel, Bladelius og
nå med Devialet. Peachtree Nova 220 SE er også fin til Dynaudio.
Skal ikke se bort ifra at det blir å prøve noe fra danskene en gang i fremtiden. Passer nok ikke helt inn i oppsettet mitt som jeg har nå. Jeg bruker rørforsterker (LM501) og triangle genese quartet høyttalere med horndiskant. Jeg ser for meg at dynaudio er ganske så annerledes fra hva jeg er vant med![]()
Tviler ikke på at Focus 140 er gode men stativhøyttalere gir ikke samme dybde og trykk som gulvht, stativht krever også mye mer av en forsterker. Jeg hadde klipsch RB81 stativht en gang og de gikk ganske dypt men der snakker vi jo om høy følsomhet og 8".Flere som bruker rør med DA i det O store utland. Sikkert noen her til lands, men de gjemmer seg godt
Du skulle ha slått til på de 140 som lå uteLMen din skal nok klare trylle liv i de.
Hei du.Artig tråd Øyvind! Kjører selv Dynaudio, dog i den litt rimeligere klassen (X14). Må bare spørre - etter såpass mange høyttalere fra Dynaudio, har du noen gang hatt en gulvstående modell, eller sverger du utelukkende til stativere?
28 kvm blir nok noe stort for X14 ja. Hvis rommet er fornuftig utformet kan jo gulvståendeJa, jeg har jo lenge lurt på Focus 160, men den er jo på vei ut og kanskje ikke en enorm oppgradering fra Excite? Er rimelig nysgjerrig på Contour 1.4, som forsåvidt burde være innen rekkevidde brukt. Nå har det seg også sånn at jeg nettopp har flyttet og den nye stuen er 28m2. Den forrige var vel rundt 16-17m2, så jeg er redd Excitene mine blir litt i minste laget nå, har ikke fått testet de enda.
Ikke det verste utgangspunkt jeg har sett. Ser ut som en høyttaler blir stående i et hjørne.Rommet er ikke fornuftig utformet - i hvert fall ikke om vi snakker hifi.Men slik er det vel for mange.
![]()
Rød strek blir ca. plassering av fronter og blått er ca. lytteposisjon. Så jeg benytter meg bare av deler av rommet sånn sett. Garantert langt fra ideelt.
Heihi oyvindl85
Jeg har et rum lidt som du, mit rum er 4.20 - 4.24 meter og loft højde er 2.15 meter.
So the terrible square!!
Har Amphion Xenon i en stue som er dobbelt so stor (næsten) nu, og tror den vil blive lidt for stor for det nye rum, har derfor planer om 2 ways højtalere i det nye musik rum.
Har du gjort nogen ting med augustikken i dit rum, bass celler eller lignende?
Jeg har tænkt på Harbeth 30.1 - Fritz speaker - men mest tænker jeg på de nye Qln Signature 3.
Hvad for en Dynaudio ville du anbefale mig?
Pris op til 35.000kr. Danske.
Helt klart et fornuftig utgangspunkt å velge aktive Dynaudio. De har som du nevner mulighetI små rom er det mer fornuftig å gå for noen av de aktive sakene som har justering for bass/diskant eller bruke en eller annen form for eq (minidsp/audiolense/dirac) for å få kontroll på problemfrekvensene. Det er lite sannsynlig at det er noen som er villige til å behandle for mye med målrettede akustikktiltak i små rom, så da er det mer fornuftig å velge høyttalere som har mulighet for justering eller bruke romkorreksjon.
Så i et slikt rom som skissert over ville jeg anbefalt xd200 eller xd400 hos Dynaudio.
Rent lydkvalitetsmessig er hvertfall C1 fabelaktig. De selges vel til tider brukt inDanmark også?Har ikke problem at gøre nogle rum justeringer, eftersom rummet er til musik og lidt tv.