På besøk hos Burnt_Island
De spiller bra bass
De spiller bra bass
For å teste så drev jeg bass seksjonene på gradient revolution med 300b blokkene dine, både i passiv og senere aktiv utgave. De skjemte seg ikke bort! ;DHCS skrev:300B spiller bass de...De må bare ha rett høytaler for dette... 8)
Burnt_Island skrev:de er ikke fete noe sted, men er ikke slanke heller. virker transparente på meg, bortsett fra at bassen fortsatt ikke er temt helt. magnepan påstår det handler om innspilling, jeg tror jeg skal satse på å jobbe med plassering. jeg mener likevel at de har imponerende bra kvalitet på den bassen de spiller, men gjetter på at det ikke skjer stort under 40hz. skal gjøre en del målinger i helga så får vi se hva disse klarer i mitt rom og oppsett. 2x12" med aktiv deling som jeg bruker til vanlig har nok litt mer å by på![]()
Nei, om man kun spiller ren listepop/rock, så finnes det ikke så mye under 40hz vil jeg tro.val skrev:Nå er det vel ikke mye info under 40Hz på det meste av musikken uansett, så til musikkbruk tror jeg du blir fornøyd
min oppfatning er at på innspillinger hvor du hører opptaksrommet (og slike er jeg glad i, da de ofte er av god musikalsk kvalitet) trenger man dypbass av god kvalitet for å høre "luftputa" som musikken er fundamentert på. når dette er på plass gir det meg en opplevelse av ekthet/nærvær.emotikon skrev:Nei, om man kun spiller ren listepop/rock, så finnes det ikke så mye under 40hz vil jeg tro.val skrev:Nå er det vel ikke mye info under 40Hz på det meste av musikken uansett, så til musikkbruk tror jeg du blir fornøyd
i mitt forrige rom hadde jeg -3db punkt på 27hz.. (men også ulike forhold på høyre og venstre ht, når det gjelder berg og daler...) i mitt nye rom har jeg ikke fått målt og analysert enda. har sett målinger fra Robert E Greene som viste nokså flat frekvensgang og bass ned på+ tyvetalletBT skrev:Hvor dypt går gradientene?
Calvados gir en veldig oppløst topp ;DBT skrev:Så utydelig som den trioen i sofaen var må det ha gått med litt alkohol den kvelden...
566?timc skrev:Jeg har en eldre Meridian DAC stående om det er av interesse.
Vet ikke.bjornh skrev:566?timc skrev:Jeg har en eldre Meridian DAC stående om det er av interesse.
Det var nok den medbrakte favorittplata av Bettan.Burnt_Island skrev:PS kult foto av deltakerne, med føtter og hode som går i takt med musikken. OAlex er kanskje mest beveget? Hans egen plate?DS
Min kjære AYA har fått mye kritikk, men jeg passer på å lovprise den masse når den er hjemmetimc skrev:Interessant at du har samme oppfatning av Aya Dacen som megHørte den hos eieren.
Tror vi har likt tunede ører.
Det blir spennende å se utfallet av denne testen. Min AYA har også en 1541 DAC-chip.Gunzi skrev:(...)
Dac'en fra Etoszh er jo ikke noen fyrstikkeske akkurat, rørbestykket både i strømforsyning og i analogutgang, og ingen filter, hverken i analog eller digitalseksjon. Bestykket med 2 stk 1541 dac'er, og låter litt som en god gammel MC pickup...
(...)
Ja jeg vil annta at de tingene du nevnte på PM vil gjøre positive utslag. Likevel er de slående hvor likt Burnt_Island beskriver den i forhold til mine kommentarer da jeg hørte den. Jeg liker sammenfallende uavhengige observasjonerOAlex skrev:Min kjære AYA har fått mye kritikk, men jeg passer på å lovprise den masse når den er hjemmeDen er fiksa justert litt etter at du var innom, så jeg tror de største feilene skal være korrigert. Den ville forhåpentlig kommet bedre ut ved en ny vurdering, selv om du kanskje ikke blir noen fan.