På besøk hos ....gjett da vel :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Dette var virkelig morsom lesning; godt skrevet, samt flotte og kreative bilder.. :) Fantastisk anlegg forresten! ;) Hvordan er dCS' innebygde pre i forhold til de andre?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Da er nytt utstyr på plass (lån fra HiFi stasjonen) i Eika ;D
    Den tidligere i tråden nevnte VTL 7.5 serie 2 er på plass og koblet til hos Eik.

Eik er veldig glad i å prøve (mye) forskjellig og ser ut til å være både glad og spent her nå.

De to komponentene (todelt) pre sees i midten under platespiller samt øverst til høyre.

Her den største i midten

Dette er da chassiet som kun inneholder signalkretsene og så langt jeg skjønte (og husker) så var det toveis kommunikasjon mellom disse to enhetene.

Her den oppe til høyre

Dette er strømforsyningen og kontrollenheten, hvor all grumsen er plassert i følge leverandør (og om jeg husker rett ::) )

Det gikk noen kabler mellom disse to komponentene en til strøm fra forsyningen samt en til hver kanal for toveiskommunikasjon?

Litt lytting ble det også (på meg) før jeg dro hjem, og dette hørtes lovende ut, det virket til å være meget bra dynamikk og åpenhet (oppløsning?)

Har en følelse av at det ble mye og sen lytting for Eik, men det er bare basert på tro, men jeg fikk nå med meg at han ikke hadde fått med seg 100 meterfinalen live ;) (på tv).

Mvh.KW

Vedlegg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.478
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ser nesten ut til at du allerede har spilt inn topplata Eik,
    eller er det etterlatenskaper etter KWs første pris med snus
    hvor alt gikk hakesleppende galt?

Har du rukket å få noen inntrykk av denne "clean/dirtybox" konstruksjonen EiK?

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    VTL'en har tydeligvis vært i godt bruk før den kom til meg. KW har ennå ikke begynt å snuse - han drikker ikke engang kaffe - så han er ikke synderen.

Som KW nevner, så gikk jeg glipp av 100 m-finalen. Det var meningen å se den, men VTL 7.5 series 2 kom i veien for å si det sånn. Hadde problem å få i meg middagen etter at Unto dro ved 18-tiden. Må innrømme at jeg fikk en lei dragning mot lytterommet for å høre på musikk.....
    Fikk lyttet en del i går kveld, og det har blitt noen hakeslepp. Den står seg bra i forhold til Lyra, og på enkelte punkter er den nok bedre. Det spiller veldig transparent, rent, lett flytende og oppløst. Kan allerde nå fastlå at den er et par steg opp i forhold til BATVK51SE. Men det er vel en grunn til at BAT har kommet med en ny toppmodell (REX).

I kveld er planen å koble opp monoblokkene som han også plasserte i min kjeller. Det er to store saker på hver seg 50 kg og lyder betegnelsen VTL MB 450 Signature Series. Så før vi se om det er noe synergi med produkter fra samme produsent. 7.5 matchet forøvrig min Karan veldig bra, men skal ikke se i bort fra at den spiller enda bedre med et produkt fra VTL. Du fikk jo et veldig bra resultat på dette i ditt nummer to anlegg.

Dette er helt klart utrolige spennende produkter å få en lytt til ;D

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.662
    Torget vurderinger
    10
    Hei Eik!
    Kanon-oppsett, skikkelig moro å se, sikkert enda bedre å høre på! Vi kommer innover i løpet av høsten, hold deg klar! ;)

Grumpy, kjempefine bilder og tråd, herlig!

Mvh.
    SAL

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Takk for det, SAL

Dere er hjertelig velkomne.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja det her er skikkelig kompromissløs møblering! Heftig system eik, vært moro og hørt hvor mye romtweekingen og ytterligere ressurser ilagt elektronikken utgjør forskjellen på Piega'ne, har jo en i lauget her som har samme men i en "normal" stue med Hegel P4A/H4Amk2 og Stello kilde.

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Piega'ene har helt klart et stort potensiale.

Det spesielle koaksiale båndelement imellomtone/diskant er veldig oppløste oppover, og hurtige. De er veldig avslørende, slik at dårlig elektronikk lett blir avslørt. Har som det fremgår her hørt de med veldig mye god elektronikk, og man hører virkelig forskjellene. Bassene har doble magneter som også krever strømsterke forsterkere for å få den hurtige bassen.
    Det er vel kun i dypbass-området den har mangler i forhold til store høytalersystemer.

Når det akustiske remedier, så har jeg mye av det, Årsaken er ikke at høyttaleren er vanskelig, men det er mer rommet sin beskaffenhet. Dette er et dedikert lytterom uten den mengden av møbler som en vanlig stue har. Når jeg først flyttet ned anlegget så prøvde jeg det uten akustiske tiltak, og det var en skikkelig nedtur. Derfor ble jakten startet. Nå har kanskje litt i overkant mye der, så jeg må vurdere om skal ta ut noe. Problemet er at jeg ikke har lagringsplass.

Du får ble med innover når SAL har fyrt opp bussen, slik at du får en lytt.

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    I går fikk jeg koblet opp MB-450, rør monoblokkene fra VTL.

Og nå skjønner jeg hvorfor forhandler ønsket at jeg skulle teste disse sammen med 7.5.

Har ikke hatt noen tro at mine høyttalere (nom. 4ohm) skulle kunne drives tilfredstillende av en røreffektforsterker. Dette må jeg nå revurdere. Kontrollen og slammet i bass-området står ikke tilbake for hva en kraftige transistorforsterker som f.eks.Karan KAS 450 presterer. Her er det full kontroll på dypeste de oktavene. Mellomtonen er svært oppløst, og stemmer virker veldig naturlige. Det er fin flyt i musikken som ikke har noen harde kanter.
    Den som er ute etter tilført rørvarme blir nok skuffet. Her er det veldig nøytralt med fokus på dynamikk. Diskanten er svært luftig, og gjengir gitarer med skikkelig rasp av metallyd.

Må innrømme at jeg er en smule imponert. Dette ligger ann til å bli en lang natt......

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    Hei
    Herlig tråd og et anlegg/rom som virkelig er fylt opp med godsaker. Herlig å se att noen jobber kompromissløst for å få fram godlyden. Skal følge med på dette.
    Var innom WAF forrige året og hørte på CL 90X. Disse høyttalerne har noen egenskaper som er forføriske og det var vel etter denne lytten jeg begynte å se meg om etter annet utstyr. Siden jeg bor i en av mjøsbyene har jeg også vært hos Unto og fått opplevd VTL settet. Kan tenke meg at du får en natt uten særlig mye søvn.
    Jeg ser av bildene at du bruker Shakti steiner og Finite Elemente Resonator. Kan du fortelle litt om hva disse gjør med lyden hos deg?
    Om det er mulig hadde det vært artig å kunne hørt litt på dette anlegget og ikke minst rommet. Vernesko påbudt?

Mvh
    RBN

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Finite Element Resenator settes på et hjørne på elektronikken, og er ment å fjerne kabinett resonanse. Synes de fører til litt bedre fokus og litt glattere lyd. Flytter de innemellom til mitt anlegg nr.to, og sammen med Shakti så fungerer de der og. Shakti'en fjerner også det kaller smuss i lydbilde. Begge fungerer, men er det jeg kaller "små-avdelingen", dvs. effekten er der men ikke veldig stor.

Bare hyggelig med besøk, bare send meg en PM.

Nå har jeg spilt litt på 7.5 sammen MB-450. Og jeg må bare si det; dette er en himmelsk kombinasjon. Synes den kombinerer det beste fra rør og transistor, dog uten å tilføre varmen i mellomtonen som mange rør-tilhengere ønsker. Ble rimelig satt ut på hvordan akustisk gitar gjenngis (Bill Frisell "Folk Songs"), og på en måte som jeg knapt kan huske å hørt før. Dette var skikkelig nirvana.

VTL er merke som er lite omtalt her på bjerget, men som imo helt klart fortener mer oppmerksomhet.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.478
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    28/8: To-timers-avtalen hos EiK sprakk for andre gang. Blandingen av treverk og
    finpolert aluminium ble min tidstyv. Krokodillen måtte tilslutt minne meg på
    at jeg eide to husdyr som faktisk forlangte stell. -Én krokodille og én hund......

/...

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.478
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    På besøk hos ...gjett da vel :)

Dagen etter sitter jeg fremdeles med kameraet fullt av bilder og reflekterer over gårsdagens
    EiK-leksjon i treklosslyd med VTL-/dCS, Trans Rotor, ZYX og Piega.

Det hele ble ikke overraskende, en overbevisende seanse i god lyd. Fra Lyra-, BATpre,
    Whest Riaa og Karan monsterslutttrinn til henholdsvis VTL 7.5 og VTL MB450 og ZYX Riaa.
    -Altså fra topp utstyr til topp utstyr. dCS-riggen til EiK er fremdeles en selvskreven kilde
    som det finnes få argumenter for å eksperimentere bort. Den tilfredstiller til de grader,
    både øye-eplet som kanalgangen, like til indre øremusling.

Piegaene er likeså en udiskutabel god lydformidler. Særskilt, som jeg har nevnt tidligere,
    i et rom som er tilpasset musikkopplevelser sålangt det har latt seg gjøre.
    Nok en gang fikk jeg bevist dens særegenheter. Dog skulle jeg fremdeles ha ønsket
    en dæsj mer bass. Andre som var tilstede nevnte ingenting om det. Allikevel fikk jeg
    overraskende nok et et øyeblikks bassorgasme i Eric Burdon som tungt og snertfullt
    traff meg midt i fuglebrystet.

/....

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Herlige bilder Grumpy, første minner litt om en 50-talls sci-fi-film-kulisse.....

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.478
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    Herlige bilder Grumpy, første minner litt om en 50-talls sci-fi-film-kulisse.....
    Jo takk, det siste forteller ihvertfall langt mer om EiK sin kompromissløse og raskt middelaldrende,
    religiøse oppfatning om opptennigsved som lydtweak, mer enn mine prestasjoner ;D 
    - Forøvrig et satans rom å skyte bilder i til tross for at EiK denne gang hadde hadde tørket bort
    mesteparten av støvet fra sist jul.

Bortsett fra nytørket ren lyd, var det nysgjerrigheten på ZYX Artisan Riaa som drev meg ut i regnværet
    denne kvelden. Monoblokkene fra VTL snek allikevel til seg størst oppmerksomhet i tillegg til forforsterkeren (VTL 7.5).
    Jeg slet med å bære egen VTL ned i stua, men disse bør man helst være fire armer og to rygger på.

Det var ikke mye som minnet en på at disse VTL'ene var bestykket med åtte rør i hver kasse.
    Støy, unaturlig varm og tilslørende lyd var helt fraværende. Hele seansen ble preget av en nytende oppmerksomhet
    til musikken, samtidig som VTLene på ingen måte gjorde seg bort i rommet - tvert om var de dritlekre.
    Med trinnvis påslag av rørene, unngås det berømmelige strømnettsjokket som sørger for sprutsikringer og
    unødvendige turer i mørket, i halvpussa tilstand med stor risiko for "113". Jeg velger å tro at dette kanskje kan være
    en årsak til at rørene spiller flere timer i VTLen enn normalen. Sistnevnte er utelukkende basert på en logisk egentenking
    ut i fra en annen eiers uttalelse om egenopplevde 5000 timer på rørene. Annen automatikk sørger for kutt om rør eller
    annet skulle feile for å redusere risikoen for annen skade på effekttrinnene. - En betryggende løsning som helt
    sikkert finnes i andre effektrinn også. Autobias anser jeg som et stort pluss. Fronten har en pansertykk,
    profilert aluminiumsramme. Den virket noe tykkere enn på egen ST150, men det kan vel måles som alt annet?

Jeg har langt i fra tilstrekkelig nok grunnlag for å uttale meg om VTL 7.5 hever totaliteten hos EiK fremfor Lyraen jeg hørte sist.
    Flertallet ville neppe motsette seg utsagnet om at Lyraen er estetisk en divisjon opp visuelt sett. Allikevel var VTL 7.5 better-looking live
    enn det jeg har sett avbildet. Jeg har tidligere uttalt meg om at enkelte av VTLs preer minner meg om min første videospiller i BETA-format.
    På det området vil jeg moderere meg litt, men konkluderer fremdeles med at denne låter langt bedre enn hva utseende tiltaler meg.
    Bak 7.5ens to bokser (clean-/dirtybox) ligger det både tanker og teorier i konstruksjonen som jeg ikke er videre kjent med fra tidligere.
    De skal jeg ikke utdype annet enn et backstage-bilde av cleanboxen:

Ikke rart at ZYX Artisan Riaaen fikk noget mindre oppmerksomhet. Den lille boksen med blå lysdiode,
    kan skimtes midt på, helt til høyre. Det er et Riaa-trinn som jeg ser frem til å prøve ut på egen elektronikk. 

/...

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.478
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Fortsatt veldig bra nivå Grumpy ;D
    "Level 42", men det er helt temporært 65f.....  Jeg kjenner at jeg er i ferd med å gå på en smell  ;D.

Forøvrig har EiK en variert musikksmak med et rikholdig utvalg av både CDer og vinyl. Vi bør heller ikke
    glemme hvilken kontroll Karanen hadde som effekttrinn sist jeg var "på besøk". Denne kvelden måtte Karan
    allikevel finne seg i å være sherpa for VTL.

Vi ploget oss igjennom vesentlige bruddstykker fra en rekke CDer av ulik audiofil karakter.
    Jeg hadde tatt med noen få vinylplater etter siste razzia hos platepusher'n. -Disse ble igjen:

Jeg vil ikke anbefale å besøke EiK på en dag hvor du ikke har renset ørene. Da går du nemlig glipp av noe særegent og ytterst spesielt.

Sist fredag ble atter en gang en betydelig timeoverskridende aften hos EiK. Grumpy våknet dagen etter til Krokodillens verbale glefs.
    -Mon tro om jeg noen gang vil få opplevelser frisk luft igjen? Det hørtes ihvertfall ikke slik ut... Jeg prøvde å snerre tilbake om at hun hadde
    en solid revne i domen slik som hun låt. Det skulle jeg heller ikke ha gjort!

Vanligvis er jeg dårlig på smør og klarer meg vanligvis bra uten dette på brødskiva. Derimot når det kommer til
    biff i luxusklassen, så er smør et tilstedeværende absolutt om man skal lykkes å få frem daukjøttets saftige aroma.
    Da er det ingenting som vibber mer i panna enn originalt meieriprodusert Setersmør fra Tine. Den aller første metaforen som
    umiddelbart festet seg som pålimt persepsjon i hjernens assosiative område, var at scenen til EiK fikk frem lukten og synet av
    "biff og smør". Ja, det hele fremtonet seg som kjøleskaphardt smør. Kniven sklir allikevel lett igjennom, med en smooth luftig,
    glidende og kontrollert fasthet i både topp og mellomtone. Jeg savnet fortsatt manglende dypbass i Piegaene. Bortsett fra det,
    skjærer nå VTL i musikken hos EiK uten påklint lyd som ikke var der fra originalt av. VTL leverte et lydbilde som var smeltet
    med det beste fra to verdener; rør og transistor levert i en luxuspakke med Setersmør fra Tine.

Mvh
    Jan P.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Eik, hva heter cd-hyllene dine?

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Wergeland skrev:
    Eik, hva heter cd-hyllene dine?
    Det er Boltz (http://www.boltz.com). Er modulbasert med plass til 600 CD per modul. Blir modulen full, så er det mulighet til å koble på en ny. Veldig bra system. Brukte lang til å finne denne, og er veldig fornøyd.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.478
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er jeg helt enig i bjornh - bra bilder, men litt dårlig anlegg ;D
    -Så derfor fortsetter vi:

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Først ble jeg overrasket over at det endelig var lys i entreen hans, så gikk det opp for meg at det var på utsiden, så da er det vel fortsatt uten lys i entreen på 2...eller tredje året ;D
    Klart man må bruke penger på rør som gir lyd, lys er da så unødvendig.
    Rør... ja kanskje det ja, men disse kassene..... eller er det bare en..... er de høye?
    Eller har fotografen bare gått ned i liggende.

Mvh.KW

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.478
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    EiK er nok helt klar og ufravikelig i sine prioriteringer KW. Det vet kanskje du mer om enn meg :)
    -Entréen er vel et rent transittområde i huseierens øyne vil jeg anta.
    Til orientering KW, så har jeg ikke gått i knestående enda, men det kan tenkes at både jeg og andre gjør det senere.

Dette billeddramaet startet imidlertid for noen måneder siden hvor produksjonsapparatet i Murrieta Street ett sted i California fikk ordre fra en kvalitetsbevisst normann (via norsk importør) som visste eksakt hva han var ute etter. Ventetiden ble nok lang for EiK, men for oss vanlig dødlige ville ventetiden betydd mindre om vi var klar over at selv med et effektivt produksjonsapparat så tar ting tid sålenge krav til sjekk- og testpunkter er hyppige og nitidig utført. Innholdet i kassa ble under ingen omstendighet shippet før riktig antall timer i testbenken kunne konkludere med; Yes, this sounds just like mr. EiK needs. Forsendelsen fikk en overraskende ekstra overnatting i København, men vel fremme på Oslo, Gardermoen Airport ble pall(er) losset over på et mer jordnært transportmiddel. Vel fremme stod en forventningsfull EiK så altfor tynnkledd med halvvåte øyne og et nervøst siklende smil.

Siklet størknet imidlertid raskt og tårestrømmen ble striere. Det skyltes at overraskende nok hadde transportselskapet totalt feilberegnet vekten på pallen. Vi fikk jo pokker ikke ned pallen. Vi gliste, noe ikke EiK gjorde når lastebilen gjorde vendereis til Gardermoen for omlasting. Minst to nye ventetimer. Ingen kan forestille seg juletrynet til EiK som endret karakter hvor Hulken ville ha fremstått som selveste Man of The Year ...hahahahahaha viste vi medfølelse, nei!

En lettet Eik ble litt tøffere og faktisk eplekjekk i trynet etterhvert som mørket senket seg når pallen stod vannrett på flat mark og tilnærmet nyasfaltert dekke. EiK stikker kjekt hånden ned i en delvis zagge-jeans med opphav fra det ekte Cowboylandet over there som gav en synonym følelse og tilhørighet med innholdet i kassa. Pappeskene i et visst antall hadde allerede funnet veien inn. Derimot krevde det en viss psykisk oppmanning og strategi for hvordan trekassa skulle angripes. I tillegg skulle jo skitten ned en ikke akkurat firefelts kjellertrapp. Vi hadde trengt en av Mbares kaliber til dette arbeidet, tenkte nå jeg. Skrekk og gru å bli den som trakk det korteste strået og måtte gå nederst i trappa. Vekten kan dere selvsagt undre på litt til.

Det skulle vise seg at trappa ned ikke ble det mest dramatiske som skulle skje.....to be continued.

R

Roysen

Gjest
    Jeg har anelser om hva innholdet i den kassa og pappeskene er. Om jeg har rett er dette noe jeg svært gjerne legger øret til.

Mvh
    Roysen

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hva f... er dette, og jeg aner ingen ting.
    Dette var jo en jævla stor kasse da, nesten så en skulle tro det var høyttalere, men det stemmer ikke helt med mine antagelser om hva han kanskje skulle ha.
    Nå heter jo tråden gjett da vel, men det er vel noe som henger igjen fra start av hvor en skulle gjette hvem du hadde vært hos, det vet vi jo.

Det kan jo være noe todelt der inne, altså to esker med no rart i plassert i høyden.

Nå begynner nok 65 finger å mase no skikkelig snart, han er vel den mest utolmodige av oss andre på slike pakketråder ;D
    Men han må jo oppdage den først, men det kommer nok, selv om han har sitt å kose seg med sjøl.

Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Roysen skrev:
    Jeg har anelser om hva innholdet i den kassa og pappeskene er. Om jeg har rett er dette noe jeg svært gjerne legger øret til.

Mvh
    Roysen
    Hmmm!
    Nå kom jeg plutselig på noe helt alternativt, siden det er så tungt.
    Kanskje et merke som ikke er helt vanlig her i landet, kanskje med et unntak.

F... nå blir jeg usikker her, dette kan jo være andre merker også det.

Mvh.KW

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    Kan det være noe fra junaiten med tre bokstaver i "fornavnet" og et veldig tysk klingende "etternavn" ?

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    RBN skrev:
    Kan det være noe fra junaiten med tre bokstaver i "fornavnet" og et veldig tysk klingende "etternavn" ?
    Som f.eks. Siegfried?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er vel hva jeg trodde også, men den kassa da, selv om det stables i høyden så er det da en ganske stor bredde på kassa også.
    Ikke for det det finnes jo no VTL med litt anderledes fasong enn de mer tradisjonelle da.

KW

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.478
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    My lips are sealed, men flere forslag kan tendere til å nærme seg fornuften. ...Eehhh sa jeg fornuften?
    Jeg er skråsikker på at du KW ikke har lagt deg enda ;)

Det er på tide å bringe inn de andre medvirkende, samt snart løfte litt på "lokket". I sort ser vi Labradoren med det velklingende navnet "Hifi" i tillegg til importør og Stasjonsmester på Hifi-stasjonen AS:

Stasjonsmesteren er beviselig en handyman som håndterer hunder, mennesker og drill - alt på samme dag, i tillegg til å ta i mot kundehenvendelser på telefonen. De som høflig fikk beskjed om at han ville ringe tilbake får ha han unnskyldt. Han er dessverre bare et menneske (det skulle man ikke tro...):

Transportsikringen (blå væske) er det vi sjekker aller først. Blått i toppen av trekanten hadde vært ensbetydende med retur til Obama-land.
    -Men her har transporten foregått som foreskrevet til tross for litt frem-og-tilbake.

Skal vi røpe allerede nå at kassen inneholder bare én ting. Du har helt rett KW i at kassa rommer neppe ett sett med Piega CL 120 X. "Tingen" veier exactly ett hundrede kilogram! De to øvrige tingsedingsene står allerede på plass i kjelleren.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er oppe, fri i tre dager nå, jeg vet hvor jeg skal be om audiens i morgen (kveld).
    Men dette skjønner jeg ikke stort av, kun en ting og 100 kilo og trenger god emballasje i form av trekasse.
    Siegfried er nevnt og det er jo monoblokker.....ellers hadde jo det kanskje vært en løsning med to i høyden.
    Pappesker allerede inne haugevis med rør?
    Jeg ser jo nå størrelsen på kassa skikkelig, ht. er nå utelukket.
    Nå må jeg ha meg kald Cola.

Mvh.KW

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Stereoversjonen av Siegfried, VTL S400 ;)

jmolnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    6.190
    VTL S-400 Reference Series er nok heitaste kandidaten ja!

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.478
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det gis neppe ut en god kriminalroman uten at leseren blir kastet frem og tilbake såsnart spenningen er i ferd med å toppe seg. Vi kan like gjerne gjøre et hopp fram i tid med nedoverturen i den enveiskjørte trappa til EiK. Men ikke før jeg har avslørt de dramatiske sekundene rett i forkant: Panikken hadde allerede på dette tidspunktet begynt å spre seg i hjernen til EiK med feberfantasier om dugg og frostskader i edelmetallet og avansert styringselektronikk:

Han ringer febrilsk etter en av de andre opptrente OASerne. Ikke rart EiK er nervøs når han har analyserte både min og Stasjonsmesterens kropp. Det vil aldri kunne funke, kan vi lese i hans tanker. Acri-d ankommer på hvinende Nokian R rundt garasjehjørnet, men altfor sent synes nå EiK som tripper leende og gråtende om hverandre hvis jeg først skal å overdrive litt. Gutta boys, med mer enn femten timer tilsammen i pressbenken, smører på seg ekte lærhansker og tar fire dype pust som medfører oksygenfattig luft for de av oss utrente som står innenfor fem-meters-radiusen.
    En-to-tre og dingsen forlater vatertilværelsen og asfaltgrunnen. Det hagler med uttrykk om barneskirenn og unger og sukkertøy m.m. Breiale stabber de bortover de tyve meterne til perleporten hos EiK. Stasjonsmestern og jeg hører ujevn pusting som vi overhodet ikke kjenner igjen fra det vi har sett på Sportsrevyen. Vel framme ved trappa rygger EiK som førstemann opp det ene trinnet. Han kjenner jo tross alt trappa ut og inn og går først, baklengs. Tre trinn er vel piece of cake mot hva som venter. Selvfølgelig går dette bra kan vi lese av rynkene i panna på de breiale gutta. Men nei da, et kvinnelignende hyl fra en mannskropp får ni av ti vinduer i nabolaget til å lyse. Vi registrerer EiK i sakte kino, miste kontrollen over kroppen. Vekten tar overhånd og Eik er på god vei til å lande midt på ryggkulen i trinn nummer 2. Og der, ja der lander han midt i trappa med ett hundre kilo godsaker.... Vi står forskrekket tilbake. Naturlig nok tenker vi først på dingsedangsen og ikke på den stakkaren som ligger kilt fast underst. Er du der EiK? Vi er stumme av angst for hva konsekvensene blir. Straks skjønte vi at gutten var veltrent. Uten støttetak løfter han seg opp, litt forskrekket, men med et skjevt og litt jeg-tissa-på-leggen-smil om munnen, godt hjulpet av Acri-d som hadde nektet å slippe tak i kassa. EiK hadde regelrett ofret kroppen og reddet dingsedangsen på en utmerket måte uten at hverken han eller dingsedangsen ble påført skader. Vi alle dro et lettelsens sukk nå som første økt til kjøkkenet var unnagjort. Godt jobba EiK, og pokkers så kjapp reaksjon fra achri-d reddet EiKs fremtid i lang tid fremover!

Før vi hopper til utbrettsidene i morgen, så det slik ut i den enveiskjørte kjellertrappa til EiK:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn