Tirsdag 19. januar stod jeg i vintermørket etter endt arbeidsdag på trappa til EiK med med en skinnende
aluminiumskoffert og ett stykk fotografiapparat. Kofferten inneholdt alt jeg eide av finmekanikkverktøy og
måleinstrumenter.
Naboen til EiK ser skeptisk på meg. Det er mørkt hos EiK. Hvem er nå jeg, ser jeg at hun tenker? En hvitsnippstyv
som skal stjele? Hmm. -Damen i vinduet prøver allikevel å utvise diskresjon med å late som hun holder på med noe
annet, men hun lykkes aldri. EiK må være forsinket. Med rattet av en Alfa Romeo mellom hendene, klarer selv ikke
Eik som er skapt for fart, å rekke vårt avtalte tidspunkt. Jækla treiging! Jeg tar en ny bolle fra posen i håp om å
tilføre noe energi i en frossen kropp. Jeg ringer og venter og venter. Den røde lille fjerten av en bil skrenser så rundt
hjørnet, raskt etterfulgt av lynraske unnskyldninger om "
at jeg drev med opplæring av en kollega". Javel, i hva da,
spør jeg? "Powerpoint", sier EiK og legger til at det var en kvinnelig kollega. Hallo..., jeg rullet med øynene og hadde
ingen flere spørsmål, men satte i gang med det som var hensikten for besøket.
EiK har nemlig fått seg noe nytt!,
men jeg sier ikke HVA. -Det får bli quiz'en for dere.
Mens dere tenker, legger jeg ut noen bilder av én av EiK sine tre dCS-bokser. -Denne er jeg særdeles svak for og
skulle gjerne ønsket å ha en slik i eie. Er den ikke vakker da?:
dcS skaper magi, magi og magi!
Vent nå litt. Istedenfor å starte med bilder av det nye, så kan ingen som besøker EiK unnvære
å bli møtt av mastadonten og
penisforlengeren som fronter det musikalske hvelvet nede i
"bomberommet". Jeg klarte ikke å unnvære å ta et par nye bilder av denne også:
Qvizz i vei med følgende stikkord: "Vekt = < 50 kilogram"