På besøk hos Johnnnygrandis

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    gismo skrev:
    Har vel ennå ikke helt taket på hva du besitter nå gjeldene kilde og pre, men skjønner at du nå sitter på et klasse A slutttrinn.

gismo
    Sitter enda med den samme Dacen, dvs Berkeley og Weiss INT202. Veldig fornøyd med kilden og Bird ht mine.
    De blir nok hos meg ett godt stykke inn i framtiden. Jeg er nok redd jeg må gjøre noen skikkelige modifiseringer i racket når bombeflyet kommer. Jeg har forespurt Ray om høyder på chassiet fra bunn til toppen av rørene, hadde jeg visst det kunne jeg begynt modifiseringen allerede nå. Var inne på tanken om nytt rack (igjen) men da fikk ho grandis sånne rare rykninger i ansiktet. ;D

Sånn ser d ut idag :

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    emotikon skrev:
    WOW Grandis!!!
    Den B-52`n har vært min våte drøm i mange år.
    Hmmm......må nesten be meg selv på besøk ved anledning etterhvert ;)

Dette er en av de få komponentene jeg også kunne tenke meg i "sølv" (jeg er en "sortmann")
    Så om du skal selge en gang..... (hvilket jeg ikke håper selvfølgelig)
    Jeg vil nå Håpe B52`ern står til forventningene, utifra hva jeg har lest kan det virke som det er kvalitet i hvert ledd, samt at tilbakemeldingene har ikke akkurat vært dårlige.

Angående besøk er det bare å be, det er ingen problemer med en lytt her.. :) Må dog vente til godsakene kommer ;D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.488
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    johnnygrandis skrev:
    gismo skrev:
    Har vel ennå ikke helt taket på hva du besitter nå gjeldene kilde og pre, men skjønner at du nå sitter på et klasse A slutttrinn.

gismo
    Sitter enda med den samme Dacen, dvs Berkeley og Weiss INT202. Veldig fornøyd med kilden og Bird ht mine.
    De blir nok hos meg ett godt stykke inn i framtiden. Jeg er nok redd jeg må gjøre noen skikkelige modifiseringer i racket når bombeflyet kommer. Jeg har forespurt Ray om høyder på chassiet fra bunn til toppen av rørene, hadde jeg visst det kunne jeg begynt modifiseringen allerede nå. Var inne på tanken om nytt rack (igjen) men da fikk ho grandis sånne rare rykninger i ansiktet. ;D

Sånn ser d ut idag :

Dette er jo meget stilrent, lekkert og spillbart pr. i dag dette grandis, så du har vel egentlig ikke hastverk ;D
    La ho grandis beholde racken, sånne ting betaler seg vettu 8)

gismo

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.613
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Spennende komponent kombinasjon dette :) Håper B52en får plass i hangaren etter litt modifikasjoner!

OU812

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.173
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nye "påskeegg" Grandis.
    -Dette ser veldig stilrent ut.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Anfield skrev:
    Hva var prisen på bombeflyet ditt?
    Herligheten kostet xxx.xxx.xxx, -X`ene er en kode som bare HFS sine deltagere kan dekode og som ikke konesnusende deltagere skjønner noe av.
    Selvfølgelig vil dine forhandlingsegenskaper også være avgjørende for hvilken pris du egentlig havner opp med.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    ou812rh skrev:
    Spennende komponent kombinasjon dette :) Håper B52en får plass i hangaren etter litt modifikasjoner!

OU812
    Må nok fram med saga, har en plan... :)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Grumpy skrev:
    Gratulerer med nye "påskeegg" Grandis.
    -Dette ser veldig stilrent ut.
    Takk Grumpy, ville egentlig ha den i "silver" men da måtte jeg ventet til over sommeren og og :eek: , ja det gidder jeg ikke ;D

Noen teasere tåler vi:

Vedlegg

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Lekkert!

Ukjent merke for min del. Får håpe det fungerer veldig bra. :)

Geir Arne

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.730
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: 8)
    Dritkult Johnny.
    Dette gleder vi oss til å legge ørene til.

Steinar.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    steinost skrev:
    :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: 8)
    Dritkult Johnny.
    Dette gleder vi oss til å legge ørene til.

Steinar.
    Jeg og :D Mulig vi kan ta en side-by-side sammenligning med Cary SLP05 hos deg engang ? Det hadde vært morro.

--------------------------

Slik fungerer sammensetningen i grove trekk, dette er det konstruktøren selv som har postet..: (klikk på bildet for å lese)

Vedlegg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.488
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ojjj jøjje mej :eek:
    Dette her tror jeg blir en "slæger" grandis, om detta låter som det ser ut og ikke koster for mange mndlønninger kan du ha skapt en trend ;D

gismo

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    johnnygrandis skrev:
    Anfield skrev:
    Herligheten kostet xxx.xxx.xxx, -X`ene er en kode som bare HFS sine deltagere kan dekode og som ikke konesnusende deltagere skjønner noe av.
    Selvfølgelig vil dine forhandlingsegenskaper også være avgjørende for hvilken pris du egentlig havner opp med.
    Ikke ufint spurt, bare nysgjerrig. Men etter et par Google-søk så jeg jo at du satser skikkelig når du først satser på head-fi. Respect....

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Anfield skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Anfield skrev:
    Ikke ufint spurt, bare nysgjerrig. Men etter et par Google-søk så jeg jo at du satser skikkelig når du først satser på head-fi. Respect....
    Du fikk med deg at prisen ligger i linken ? ;)

Uansett som jeg skrev i innlegget lenger opp så vil slik lytting aldri ta over for 2-kanalsanlegget. Slik det tilfeldigvis ble etter litt lesing viste det seg at flere av konstruktørene av head-fi amper også vektlegger en god pre og siden jeg solgte Caryen min var jeg ikke vond å be når jeg så denne. Den sammenlignes med Cary sin SLP05 der fyren som testet disse to imot hverandre endte med å selge Caryen.
    Slik ser hans utstyr ut:

Her testes B52 av enjoy music, den blir sammenlignet med hans reference VTL TL 7.5 preamplifier der han konkluderer med at de er nogenlunde like i spillestilen/lyden. Han favoriserer VTL`en sin kun pga at den har fjernkontroll og mulighet for å skifte phase

Jeg skulle likt å visst prisen dersom en slik sak skulle gått igjennom "vanlige" kanaler og blitt tilbudt for salg f.eks igjennom Oslo Hi-Fi center.

Vedlegg

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Ahhh, overså den linken ja. Men men...

Gleder meg til å lese dine tilbakemeldinger om denne....

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Fra 0-100 på no time. :) Kjekt å se - og høre hva du synes om B-52. Men, du - hvilke(n) hodetelefon(er) skal du benytte? Mulig jeg har gått glipp av noe her i min iver over å lese de siste sidene.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ^
    Den utmerkede Denon AH-D7000. Den er t.o.m. blitt hans nye avatar.

Det står forøvrig både lenger opp i denne tråden og i hodetelefontråden.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Loevhagen skrev:
    Fra 0-100 på no time. :) Kjekt å se - og høre hva du synes om B-52. Men, du - hvilke(n) hodetelefon(er) skal du benytte? Mulig jeg har gått glipp av noe her i min iver over å lese de siste sidene.
    Ser ikke bort fra at det kommer inn noen flere par etterhvert. Blir spennende å se hvordan bombeflyet parrer seg med Denon klokkene. Jeg vet mange har fått eksemplariske resultater med også HD800 og mer tungdrevne orthopediske klokker.

The B-52 offers the best of the 2 worlds available to you and has the power to drive any headphones with impedances between 32-600 ohms with a warm, soothing detailed sound that will put a big smile on your face. It just might be the very last pre-amp/headphone amp that you will ever need to purchase.
    Smile on your face liker jeg men.....:

Denon AH-D7000 har 25 ohm inngangsimpedanse > så vi for se hvor mye de 7 ohm`ene utgjør i praksis. Jeg vet volumkontrollen på B52 kan bli litt følsom på Denon klokkene men støy er jeg ikke redd for da alle konkluderer at den er helt tyst.

Noen innspill CDW ?

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Anfield skrev:
    Ahhh, overså den linken ja. Men men...

Gleder meg til å lese dine tilbakemeldinger om denne....
    Jepp skal poste litt mere info iløpet av sommeren... :)

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    johnnygrandis skrev:
    Ser ikke bort fra at det kommer inn noen flere par etterhvert. Blir spennende å se hvordan bombeflyet parrer seg med Denon klokkene. Jeg vet mange har fått eksemplariske resultater med også HD800 og mer tungdrevne orthopediske klokker.
    Orthopediske faktisk ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    ;D

Lett og gå seg vill i denne jungelen av ukjente navn.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    johnnygrandis skrev:
    Loevhagen skrev:

The B-52 offers the best of the 2 worlds available to you and has the power to drive any headphones with impedances between 32-600 ohms with a warm, soothing detailed sound that will put a big smile on your face. It just might be the very last pre-amp/headphone amp that you will ever need to purchase.

Denon AH-D7000 har 25 ohm inngangsimpedanse > så vi for se hvor mye de 7 ohm`ene utgjør i praksis. Jeg vet volumkontrollen på B52 kan bli litt følsom på Denon klokkene men støy er jeg ikke redd for da alle konkluderer at den er helt tyst.

Noen innspill CDW ?
    Selvfølgelig vil jo gain nivået også kunne justeres noe med rørbytte som visstnok mange har hatt suksess med.

Kun 4 rør som er i bruk (av 8 ) når preampen er aktiv.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    johnnygrandis skrev:
    Loevhagen skrev:

Noen innspill CDW ?
    Innspill til hva? Nye hodetelefoner, impedansematching, (litt vel) høy gain eller noe annet?

(For) høy gain
    Det beste virkemiddelet mot for høy gain er hodetelefonforsterkere med justerbar gain, subsidiært hodetelefonforsterkere med stor lydstyrkejusteringsintervall.

For høy gain kan avhjelpes med Rothwell Audio Products In-Line Attenuators
    http://rothwellaudioproducts.co.uk/html/attenuators.html
    http://www.stereolab.no/Rothwell_Audio_Products.htm
    Stereolab er norsk importør og forhandler med meget god service.

Jeg tittet en gang etter et tilsvarende produkt med 1/4" jack for bruk i hodetelefonutgang. Jeg tror jeg fant noen kandidater, men fullførte ikke undersøkelsene.

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Jaddddda dette tok lang tid haha, ser kult ut også. Troddde du skulle ha en mer portabel box du kunnne ta med deg rundt om kring, og ikke rør.
    Gratulerer så mye, blir gøy å høre.
    Trodde ikke det fantes kode pris men "kone pris haha"

Hilsen ayonkongen

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nytt.
    Med slikt forsterkeri så bør du også ha musikk som hører til.

Bildet er rappet på Amazon, jeg har LP´n men finnern bare ikke.

Mvh.KW

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    ayonkongen skrev:
    Jaddddda dette tok lang tid haha, ser kult ut også. Troddde du skulle ha en mer portabel box du kunnne ta med deg rundt om kring, og ikke rør.
    Gratulerer så mye, blir gøy å høre.
    Er`n ikke transportabel, den ser jo så nett og fin ut på bilder.. ::)

Du vet rør i preamp biten er jeg helt for, spørs bare hvordan det blir mot Denon klokkene..

ayonkongen skrev:
    Jepp d gjør det, bare vent til du er gift og plutselig skal alt deles ::)...

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    KW skrev:
    Gratulerer med nytt.
    Med slikt forsterkeri så bør du også ha musikk som hører til.

Bildet er rappet på Amazon, jeg har LP´n men finnern bare ikke.

Mvh.KW
    Takk takk, trodde du hadde system i sysakene, mener å huske det når jeg var hos deg.. ;D

Hvordan går d med Minien, trenger du assistanse ?

---------------------------
    Ja det er det bare å vente på landingen:

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Du har PM.
    Macmini funker, det er PM jeg har problem med.
    Orden i sysakene 8)
    Ikke noe system (å skryte av) hverken i cd eller LP hyller nei.
    På iTunes derimot funker det greit :D

Mvh.KW

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    johnnygrandis skrev:
    [...]

Noen innspill CDW ?
    Flere troverdige kilder inkl. purrin har påpekt at Denon AH-D7000 trenger strøm for (god) (bass)kontroll. Det kan være en (god) del av forklaringen på hvorfor Denon AH-D7000 + Grace Design m903 er en god kombinasjon.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    CDWMcInSpots skrev:
    johnnygrandis skrev:
    [...]

Noen innspill CDW ?
    Flere troverdige kilder inkl. purrin har påpekt at Denon AH-D7000 trenger strøm for (god) (bass)kontroll. Det kan være en (god) del av forklaringen på hvorfor Denon AH-D7000 + Grace Design m903 er en god kombinasjon.
    Må si den Grace stiller sterkt som kandidat til en transportabel head-amp, alt i en boks gjør jo det hele mer attraktivt.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Loevhagen skrev:
    Peeeent. :)

PS: Er finishen like pen i virkeligheten også?
    Den er faktisk slett ikke ille, ett bittelite merke på ene foten trekker det hele litt ned..- Mulig jeg klarer å fjerne det har ikke prøvd veldig hardt men dog.

Her er noen mindre show off bilder: ;-)

Så var det bare å smøre seg med tålmodighet............>...........>............

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.488
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dette var flott grandis, står litt mere i din stil enn ditto i diverse tresorter ;)

gismo

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.613
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Særdeles smakfult grandis :D

OU812

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Loevhagen skrev:
    Peeeent. :)

PS: Er finishen like pen i virkeligheten også?
    Hvis du tenker på Denon AH-D7000, vil jeg si ja. Som man kan se både av johnnygrandis' bilder og andre, vil inntrykket av treet variere med belysning og omgivelser.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    ou812rh skrev:
    Særdeles smakfult grandis :D

OU812
    gismo skrev:
    Dette var flott grandis, står litt mere i din stil enn ditto i diverse tresorter ;)

gismo

Takk gutter.

Siden det blir en stund til neste pakke for jeg bidra med ett musikk tips imellomtiden..

Sikkert litt for spesielt interreserte men dog ...- :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn