På besøk hos Johnnnygrandis

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Steike !!!

Nydelige bilder grandis. Sitter og sikler ;D

Du har inspirert meg til å snuse på Mac mini som ett alternativ når jeg etterhvert skal over fra Skvis touch. Grunnen til Pc basert avspilling er dette;http://www.exadevices.com/

Etter å ha besøkt LMC, og hørt hvor bra det kan gjøres, har jeg blitt ispirert til å utforske pc basert avspilling.

mvh

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Veldig spennende lesing Johnnygrandis. Som du selv sier så er det en subjektiv vurdering til syvende og sist. Jeg kjenner meg godt igjen i din beskrivelse av slp05, men samtidig er det jo også snakk om riktig matching med andre komponenter. Etter skifte av kilde i hovedanlegget, så kunne jeg påpeke en del svakheter ved den gamle kilden. Ved å flytte denne til landanlegget opplever jeg plutselig at den oppfører seg helt annerledes. Frustrerende? Nei. Moro? Ja.

Mvh Elektron

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.488
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    johnnygrandis skrev:
    gismo skrev:
    Meget god og intr lesing garandis ;) Ser at du lett finner gode og beskrivende ord på disse "to verdener" , selv om begge formiddler musikk på en glimrende måte. Ditt ønske om et sett i hver etg kan jeg lett kjøpe, for ikke aaltid enkelt å få i både pose og sekk ;) Men dine batraktninger av lyd på hversin og samtidig samme måte var artig å lese :)

gismo
    Hyggelig å skrive litt når det er noen som finner det interresant å lese gis, takk skal du ha.
    ----

Jeg var litt frempå igår hos min kone og nevnte noe om å bygge ut mitt tilkommende lytterom med en 10-15M2. Forventet meg vel ett litt himlende blikk som i " er du ikke riktig velbevart" men alt hun lurte på hva i hvilken retning jeg hadde tenkt :eek: ;D Problemet mitt ligger nok i hva grunnen består av Jeg er lite lysten på og meisle/sprenge bort en hel haug med fjell for å få dette til ;D (Jeg vet huset står på fjell)
    Det er alltid artig og intr å lese din tråd grandis, og dine gode innspill på hvordan du opplever endringer er meget flott lesestoff.
    Syns du er på en ny og intr vei, så derfor er det artig å følge deg ;)
    Kona sin reaksjon skal du jo bare rope hurra for, vi (du) får hope tomta de ikke består av bare fjell ;D ;D

Artig med den nye pre og det du opplever her. At den må ha mye varmetid var ikke uventet , noe som vel er kjent med utstyr som besitter rør, men at du får ut alt først ved konstant på (24/7) var litt over hva jeg hadde forventet.
    Men skal nok innrømme at selv mitt Audionet (transistor utstyr) spiller best om det har stått på i et døgn :) litt i samme gata som du opplevde med ditt Moon utstyr.

gismo

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    johnnygrandis skrev:
    ganilsen skrev:
    Når jeg testet denne hjemme var den veldig slapp og rund i bunnen. Denne hadde også oppgraderte rør, men det er såklart mulig andre rør kunne gjort jobben bedre på dette punktet.
    Geir Arne
    Jeg opplever ikke bassen slik hos meg her...- den er rimelig fast i fisken samt at den har en god detaljering og punch.
    Godt å høre. Da har du nok fått en veldig god pre til en latterlig lav pris(utifra hva jeg ser disse går for).

Artig det du skriver om 24/7 "modus". Det testet aldri jeg. Tror det var maks 4 timer om gangen den stod å spillte. Jeg må vel si jeg er noe skeptisk til påstanden fra Cary, men med 3 års levetid på rør ved 24/7 skader det jo ikke. ;)

Geir Arne

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    musicman skrev:
    Steike !!!

Nydelige bilder grandis. Sitter og sikler ;D

Du har inspirert meg til å snuse på Mac mini som ett alternativ når jeg etterhvert skal over fra Skvis touch. Grunnen til Pc basert avspilling er dette;http://www.exadevices.com/

Etter å ha besøkt LMC, og hørt hvor bra det kan gjøres, har jeg blitt ispirert til å utforske pc basert avspilling.

mvh

Takk for det ! En Mac Mini er inget dårlig valg, jeg har to og den andre står tilkoplet flatskjermen der den brukes som mediesenter for familien.

------

Nettopp kommet tilbake fra ferie i Finnmark noe som var en kald fornøyelse men noen fine dager fikk vi da.
    Her er noen bilder fra fiskeplassen familien har der oppe. Må si den ferske havlaksen smakte godt når vi kokte den.
    Himmelen er nydelig der oppe nå ,- Noen bilder jeg tok på turen.

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Ingen luksushytte skal det sies ;D

En nydelig plass dette her, dette er hva vi ser når vi kikker ut hyttevinduet !

Vedlegg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.173
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vakkert, vakkert og nydelige naturbilder. I slik natur skal man jo ikke sitte innendørs i en hytte med fire oppvaskmaskiner. Her er det sjarm og sikkert veldig annerledes enn slik jeg tror du har det "hjemme". -Opplevelsesrikt til tusen, det tror nå jeg.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.223
    Torget vurderinger
    1
    Flotte bilder. Så du er Finnmarking du..?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.488
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Vakkert er det der du ferdes grandis ;) Og like eksotisk er en ferie på en sånn hytte, der kjennes livet på kroppen, vaskeplass ute i guds frienatur osv. Sånn skal det være til omveksling fra de hjem vi bor i til daglig :)

gismo

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Grumpy skrev:
    Vakkert, vakkert og nydelige naturbilder. I slik natur skal man jo ikke sitte innendørs i en hytte med fire oppvaskmaskiner. Her er det sjarm og sikkert veldig annerledes enn slik jeg tror du har det "hjemme". -Opplevelsesrikt til tusen, det tror nå jeg.
    Det er helt riktig Grumpy, kontrasten er stor.

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    bjornh skrev:
    Takk, ja det er jeg. Ekte Kirkenesværing kan du skjønne... ;D Litt lenger opp på toppen enn du er... ;D

Legg merke til karene med lue på, dette bilde er tatt i begynnelsen av August ;D

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    gismo skrev:
    Vakkert er det der du ferdes grandis ;) Og like eksotisk er en ferie på en sånn hytte, der kjennes livet på kroppen, vaskeplass ute i guds frienatur osv. Sånn skal det være til omveksling fra de hjem vi bor i til daglig :)

gismo

Du så vaskeplassen ja... :) Vannet kommer igjennom selvlagte rør ett stykke oppe i fjellet over hytta, berre lekkert.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    tkr skrev:
    Dæven han steike, for noen flotte bilder!

mvh
    Bukker og takker tkr...!

---

Slik ser vakthunden i huset ut- Utrolig hund som lever på sine siste år desverre.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Artig at det er flere fra sentralen som har tilbrakt sommeren i sør-varanger:)
    Var selv en uke i Kirkenes og Murmansk i juli. Flotte bilder!

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.730
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    johnnygrandis skrev:
    steinost skrev:
    bjornh skrev:
    Og medlem i Skedsmo Audio.
    Skal vi se, hvor mange av oss bor der forresten?He-he

Steinar.
    Ikke mange nåvel.. ;D
    Hi-hi.
    Er vell bare et par st.

Men etter hva jeg veit er vi alle like bra medlemer, om du er fra nor, sør, vest eller øst ;D

Steinar(Øst)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Ekorrefaen skrev:
    Artig at det er flere fra sentralen som har tilbrakt sommeren i sør-varanger:)
    Var selv en uke i Kirkenes og Murmansk i juli. Flotte bilder!
    Takk for det !

Det skal sies at selv om jeg har bodd 24 år i Kirkenes har jeg aldri satt min fot i nabobyen Murmansk men nå er det blitt helt vanlig å dra over dit har jeg skjønt. Flere av mine kompiser har funnet seg søte russerinner kan du skjønne ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Da vart det sannelig henta en liten postpakke idag Trengte en strømkabel til preampen SLPO3`ern det ble en XLO Electric.

Syntes faktisk toppen og lyden generelt roet seg ned litt med denne kabelen koplet i Preen... :eek: Tror jeg tar meg en dispril og legger meg for natten.... ;D

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Grandisen ja, han er vel klubbens ( Skedsmo Audio ) faste fotograf. Jeg vil bare si at den kvelden hos deg sist møte, var utrolig spennende. Den lille Devilet saken, Spillte ca 40ganger større enn ampens størrelse skulle tilsi. Sammenlignet mot Cary settet så er det vanskelig for meg å kåre en vinner. At de spillte ulikt er ivertfall sikkert.

Jeg vil vel si at jeg likte Cary bedre på rolig musikk med mye fokus på vokal delen. På mere kompleks musikk, Spes den techno sangen du spillte, og en eller annen spansk gitar musikk, så var Devilet bedre. Det virket som om den hadde bedre kontroll og fikk frem mere av de små nyansene helt der nede.

Men jeg kunne fint levd med begge forsterkerene hjemme hos meg.

Den hytta Johnny, det er slik en hytte skal vere. Lite med fasiliteter, fantastisk natur, og en fin fiskeplass.

Og ja, dette med bilder det kan du.

Skal følge bedre meg i tåden din fremover gitt.

Og ja, en dispril, det må til. Kabel altså... Hmmm ;D ;D

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    Med Bybee filter påmontert kabelen....
    Flotte bilder du tar og fra flotte steder.
    Bybeefilter? Sikker?
    For meg så ser det ut som en ferrit klemt sammen rundt kabelen......................jeg skriver........ ser ut ;)

Mvh.KW

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    KW skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Bybeefilter? Sikker?
    For meg så ser det ut som en ferrit klemt sammen rundt kabelen......................jeg skriver........ ser ut ;)

Mvh.KW
    Takk, dere har selvfølgelig rett gutter,- jeg kjøpte kabelen i hui og hast og har ikke fått med meg helt fakta der ser jeg .. Ferrittklump skal det være. ;D Så mye bryr jeg meg om kabler....

#svelg#

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Retep skrev:
    Grandisen ja, han er vel klubbens ( Skedsmo Audio ) faste fotograf. Jeg vil bare si at den kvelden hos deg sist møte, var utrolig spennende. Den lille Devilet saken, Spillte ca 40ganger større enn ampens størrelse skulle tilsi. Sammenlignet mot Cary settet så er det vanskelig for meg å kåre en vinner. At de spillte ulikt er ivertfall sikkert.

Jeg vil vel si at jeg likte Cary bedre på rolig musikk med mye fokus på vokal delen. På mere kompleks musikk, Spes den techno sangen du spillte, og en eller annen spansk gitar musikk, så var Devilet bedre. Det virket som om den hadde bedre kontroll og fikk frem mere av de små nyansene helt der nede.

Men jeg kunne fint levd med begge forsterkerene hjemme hos meg.

Den hytta Johnny, det er slik en hytte skal vere. Lite med fasiliteter, fantastisk natur, og en fin fiskeplass.

Og ja, dette med bilder det kan du.

Skal følge bedre meg i tåden din fremover gitt.

Og ja, en dispril, det må til. Kabel altså... Hmmm ;D ;D
    Takker Peter...

Har fått lyttet litt til og det virker som lyden er mindre stressende, kan det ha med at kabelen er bedre skjermet en standard lakriskabelen og at den tar opp mindre forstyrrelser på sin vei !?

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Retep skrev:
    Den lille Devilet saken, Spillte ca 40ganger større enn ampens størrelse skulle tilsi. Sammenlignet mot Cary settet så er det vanskelig for meg å kåre en vinner. At de spillte ulikt er ivertfall sikkert.

.... og en eller annen spansk gitar musikk.....
    Ja Cary settet spiller nok litt mer forførende på vokal/akustisk musikk men på ekstrem dynamisk musikk fikk Devialeten klint på meg bakoversveis,- kan ikke huske å ha tenkt før at det må gjøre vondt for HT å bli herjet med på den måten... ;D

Dette er er låten jeg spilte, utrolig dynamikk i denne.

CHACHIPEN

Vedlegg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.223
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    KW skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Bybeefilter? Sikker?

Mvh.KW
    Takk, dere har selvfølgelig rett gutter,- jeg kjøpte kabelen i hui og hast og har ikke fått med meg helt fakta der ser jeg .. Ferrittklump skal det være. ;D Så mye bryr jeg meg om kabler....

#svelg#
    ;D

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.801
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det var saker det ;D Tenk om hun kunne signert hos Blue Coast Records så vi kunne få skikkelig lyd også, ikke dette komprimerte sølet som de fleste gir ut om dagen ;)

C

Cyber

Gjest
    Ikke mange i norsk idol som når dama til tåneglene nei, har hørt flere ganger på den i det siste. Som jeg pleier å si: Er jo nesten ikke stopp.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.968
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vanvittig bra stemme! :eek:
    Fikk gåsehud av dette, avspilt på min Lenovo Thinkpad R500.... Det sier mye om fremføringen til dama da lyden ikke er i toppklasse her ;D

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Satan steike....

Flere slike perler Johnny

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Retep skrev:
    Satan steike....

Flere slike perler Johnny
    Slike perler kommer bare i ladning 1:5000 000 så det er langt mellom hver gang de dukker opp, vi bør føle oss beæret at hun dukker opp i denne tidsepoken... ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn