På besøk hos Johnnnygrandis

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    RoDa skrev:
    Vanvittig bra stemme! :eek:
    Fikk gåsehud av dette, avspilt på min Lenovo Thinkpad R500.... Det sier mye om fremføringen til dama da lyden ikke er i toppklasse her ;D
    He he, gåsehuden min har enda ikke lagt seg og det er lenge siden jeg så videoen, håper de legger seg til det er sengetid ellers begynner vel kona å lure... ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    cybervision_ skrev:
    Og hun vant ikke engang ;D

;D Det er noe helt eget med stemmen hennes, rå men samtidlig myk og sensuell :eek:

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Etter en litt begredelig kjedelig affære med G-sport fikk vi tilslutt syklene våres, 2 stykk Karbon AIR sykler med full XT-pakke og Rock Shox luftgaffel. Syklene ble kjøpt med en betydelig rabatt grunnet tull med de første 2 syklene som ble bestilt, i tillegg fikk vi også alt utstyret til Innkjøpspris. Hadde det ikke vært for dette hadde vi nok kjøpt syklene/utstyret i en spesialforretning.

Rulle for innetrening i vinter...:

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.968
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Lekker sykkel, grattis grandis!

Men du.....? Låsehendelen på forhjulet MÅ være parallell med gaffelen ;D

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Stemmer det med låsehendel ja. Men fine bilder.
    Får sende skryte bilder jeg og.

Man må jo ha sykkel til ulik bruk:Hardtail, stisykkel og Racer. Love Carbon.

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    RoDa skrev:
    Lekker sykkel, grattis grandis!

Men du.....? Låsehendelen på forhjulet MÅ være parallell med gaffelen ;D
    Takker !

I fare for å fremstå som den nybegynneren jeg er, hvorfor det ? ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Fikk meg jomfruturen igår på 12Km med opp og nedover bakker det kjentes i lårene for å si det sånn. Blodsmak og en ufrivillig stopp midt i bakken med noen gryntende lyder jeg sjelden lager. Noen mil til så tar jeg samme bakken uten stopp og lyder tenker jeg.

Først en runde med vekter og knebøy og deretter en litt overivrig (sykkel) jomfrutur Kanskje ikke så rart jeg følte natten kalle klokken 2130 igår kveld ;D

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    831
    johnnygrandis skrev:
    Først en runde med vekter og knebøy og deretter en litt overivrig (sykkel) jomfrutur Kanskje ikke så rart jeg følte natten kalle klokken 2130 igår kveld ;D
    Trening før Birken antar jeg :p?

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    EC KONGEN skrev:
    Hei Johnny. hvorfor har du ikke tatt bilde av høyre pedal haha. Det er en grunn, Bare kom med det.

Og husk sykkel er for å brukes, et hint jeg også har tryna/velta, spesielt like før jeg bytter denne slangen.
    Shut up ! ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    torem skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Trening før Birken antar jeg :p?
    Det må isåtilfelle bli neste års ritt ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.223
    Torget vurderinger
    1
    Sykkel-ekstremisme! ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    bjornh skrev:
    Sykkel-ekstremisme! ;D
    Jepp liker ikke gjøre ting halveis, her er det alt eller ingenting ;D

----------------

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    bjornh skrev:
    Jeg så en heftig hybrid-hybrid på Intersport her om dagen, en Nakamura med 28" dekk, men virket ellers å være en offroader. Under 10 Kg så ble jeg rimelig frelst. Kunne tenkt meg å bygd en slik selv.

http://www.intersport.no/product/412508(BC_4)/nakamura--grade-629-terrengsykkel/

http://www.intersport.no/product/412506(BC_4)/nakamura-grade-529-terrengsykkel/
    Ser jo meget bra ut de der bjornh, har funnet ut at det varierer stort på nettpriser kontra butikkpriser - faktisk mange tusener å spare på sykler i denne prisklassen.

Under 10kg altså...- min er ca 10.1 og det er faktisk med karbon ramme, det er visstnok gir og krank som veier litt mere med full XT pakke ble jeg fortalt (?)

Når en bygger selv regner jeg med du bestiller deler slik du vil og setter ihop etter eget smak og behag..?

-----------------

Fikk meg en tur på sykkelen idag 2.2 Mil på 65 minutter etter våt asfalt.

Vedlegg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei Johnny.

Ser ut som om du sykler på knastehjul. Vil det ikke rulle bedre med asfaltjul eller er du ute i skog og mark?

Er du "ferdig" med hifi-en siden du nå har blitt smittet av (something)Kongens iherdige forsøk på å holde seg i form? ;D

Ser føre meg Skedsmo Audio kake og sykkelklubb!
    Mvh Peter

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.223
    Torget vurderinger
    1
    Johnny: de der 28" Nakamuraene fikk mye skryt av en som bruker dem mye, og han likte den bedre enn MTB med 26" dekk. Nå kan det jo selvsagt være selgerprat, men han bemerket at du fikk både hybrid-egenskaper, samtidig som du beholdt MTB-egenskapene. Litt i pose og sekk. Syklene var utrolig lette og virket påkostet. jeg lurer på om man klarer å få det billigere med å bygge selv. Men tanken har sirkulert litt i skallen på meg.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Retep skrev:
    Hei Johnny.

Ser ut som om du sykler på knastehjul. Vil det ikke rulle bedre med asfaltjul eller er du ute i skog og mark?
    Helt klart bedre uten knaster på asfalt men det blir nok stier og grus som blir hovedattraksjonen for meg.

Retep skrev:
    Er du "ferdig" med hifi-en siden du nå har blitt smittet av (something)Kongens iherdige forsøk på å holde seg i form? ;D
    Hi-Fien er aktiv som aldri før og her spilles det ved 1 anledning, er særdeles fornøyd med oppsettet slik det spiller nå. Den SLP03 var ett skikkelig varp av ett kjøp ;D

Retep skrev:
    Ser føre meg Skedsmo Audio kake og sykkelklubb!

Kake og sykkelklubb passer det ilag da ;D

--------

Okda for spe på noen Hi-Fi bilder og da siden vi er på HFS...: ;D

Berkeley dacen fungerer meget bra, storfornøyd med kjøpet. Masse musikk i 24/96/192 sjekk ut Bluecoastrecords Om du registrerer deg for du tilgang på masse High Rez filer gratis. Mye god akustikk musikk.

Weiss`en gjør ting som jeg ikke hadde trodd var mulig

Ellers spilles det musikk og da går det mye i Marcus Miller og Tony Joe White med albumet Closer To The Truth.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    bjornh skrev:
    Men tanken har sirkulert litt i skallen på meg.
    Det er ikke bra når det sirkulerer for mye oppi der, best og få det overstått raskest mulig ;D

C

Cappuccino

Gjest
    johnnygrandis skrev:
    Weiss`en gjør ting som jeg ikke hadde trodd var mulig

Fullstendig enig! Utrolig fornøyd selv med dette produktet etter å ha hatt det i hus noen måneder.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.968
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gromme bilder!
    Husk forresten at jo grøvre knaster desto bedre trening.
    Skal du sykle om kapp med noen blir det noe annet ....

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    RoDa skrev:
    Gromme bilder!
    Takk !

Med bare 6 megapixler disponibelt på min D40 er det godt å støtte seg til PS i ny og ned ;D Bilder tatt med høy ISO bruker jeg en plugin i Photoshop for å fjerne støy noe som virker svært bra. Bildet under er tatt på ISO 1600 med D40`en for så å gå igjennom en runde med støyfjerning og forsiktig oppskarping i PS. Det skal sies at D40`en har en prislapp på 2800,- og jeg bruker standard linsen.

RoDa skrev:
    Husk forresten at jo grøvre knaster desto bedre trening.
    Jepp I Know men blir sliten som ett rent He....#"## ,- Lettere å trene vekter ;D

mag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Antall liker
    44
    Virkelig flotte bilder! Jeg tror jeg kaster min D80. Bildene mine er ikke i nærheten av dette. Hmm. Tror ikke det har noe med fotografen(meg) å gjøre...
    Tror jeg må ta meg et langt kurs i PS.

Skal si du er aktiv både ute og inne. At du nå(ser på siste bilde av ditt oppsett) har fått de monoblokkene fra darTZeel i hus og Maigico Q5 i hus er som jeg forventet :).

Fikk du vært og besøkt Marten i Gøteborg i sommer?

mag

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    mag skrev:
    Virkelig flotte bilder! Jeg tror jeg kaster min D80. Bildene mine er ikke i nærheten av dette. Hmm. Tror ikke det har noe med fotografen(meg) å gjøre...
    Tror jeg må ta meg et langt kurs i PS.
    Takk !

Kursene jeg har tatt har vært online. KELBYTRAINING er noen av de bedre som er og få når det gjelder PS og nettkurs. Der sitter det mange med inngående kunnskaper når det kommer til avansert fotobehandling. Anbefales !

mag skrev:
    Skal si du er aktiv både ute og inne. At du nå(ser på siste bilde av ditt oppsett) har fått de monoblokkene fra darTZeel i hus og Maigico Q5 i hus er som jeg forventet :)
    Det er messebilder jeg har tatt av DartZeel, de står uheldigvis ikke hos meg for øyeblikket ;D men dagdrømmer er gratis sies det...

mag skrev:
    Fikk du vært og besøkt Marten i Gøteborg i sommer?

mag
    Nei desverre, den datoen turen var tiltenkt var Coltrane 2 bortreist på messe. Meningen var at vi skulle ta turen noen helger etter men det skar seg.

----------------

Forøvrig er Nikon D80 kameraet veldig bra, en kompis av meg har det og han virker være veldlig fornøyd med det.
    Jeg tok noen bilder hos han med hans D80 i forbindelse med en klubbkveld vi hadde der og her er ett av dem.

mag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Antall liker
    44
    Ojsann, fiint bilde. Aner jeg Knut V. sin arvtager her...

Drømmene kan vi ha. De Q5 tror jeg nesten er på nivå med Coltrane, men bare nesten.

Synd det ikke passet med Marten og Coltrane II. De kommer vel ikke til Horten
    heller, regner jeg med. Har ikke sjekket med Audiorøyal om de stiller. Skulle vært greit å ha hørt de. Når det gjelder mitt lytterom så har det sine klare begrensninger, men ditt er jo klart for det meste der ute på høyttalerfronten.

mag

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Har gjort om litt i kjelleren siden jeg er begynt å bli aktiv på sykkelfronten og ønsker å kunne trene sykling også på vinteren.

Fikk omsider byttet bort min 42" Pioneer TV (grunnet at den ikke støtter pc signaler) mot en flott LG 42" LCD TV. Har koplet den opp mot en PC med DVI>HDMI overgang og kjører full HD uten problemer. Kjører lyden ut igjennom USB til ett Behringer lydkort UCA202. Dette kortet løftet lyden betraktelig ifth å ta lyden ut over analogt med minijack overføring. Lyden går videre derifra til ettpar Audioengine HT med innebygd forsterker. Hele sulamitten er koplet opp med kablet nettverk med tilgang til serveren som står på andre siden av veggen. Har lagret en god del konsterter i Blu-Ray så nå blir det bare kos med treningen utover.

Bestilte meg en USB Dac fra Ebay som visstnok skal være strålende til prisen:

Bare 3-4 uker lev tid ::)

Klart for selvpining: ;D

Vedlegg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.488
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Sykkel er gøy grandis, men over til noe helt annet, du følger med på brukten vel?
    HT avdelingen 8)

gismo

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    gismo skrev:
    Sykkel er gøy grandis, men over til noe helt annet, du følger med på brukten vel?
    HT avdelingen 8)

gismo
    Link ?

Forresten nice avatar gismo ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    gismo skrev:
    johnnygrandis skrev:
    gismo skrev:
    HT avdelingen 8)

gismo
    Link ?

Forresten nice avatar gismo ;D
    Bare å se på første siden 8)

gismo
    Skal ringe pg høre om han tar mine Audioengine i bytte ;D ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Jeg tar sjansen ;D

Prosjekter

Etter en liten hi-fi dvale med mye annet som har skjedd er jeg nå tilbake på kjøret for fullt. En del ting har vært innom og har forsvunnet igjen og jeg har blitt flere erfaringer rikere.
    Det planlagte rommet i kjelleren er vel så å si skrinlagt pga flere ting egentlig, hyttekjøp er en av dem. Det som nok heller er mer aktuelt er nok en garasje ala ”steinost” her på forumet. Dette er nok dessverre noen år fram i tid men absolutt noe jeg kommer til å ville satse på og få til. Fru grandis er tatt med i byggeprosessen og bearbeides med forsiktighet ?

Head-Fi

Jeg har som mange andre kastet meg på bølgen med hodetelefoner og finner slik lytting utrolig gøy og engasjerende, det krevde litt tilpassing i begynnelsen for det blir lytting på en litt annen måte enn det jeg var vant med. Kjøpte meg toppmodellen til Denon AH-D7000
    Det viser seg at det ligger merkelig mange detaljer godt gjemt i kjente spor som mitt 2-kanals anlegg ikke har klart og gjengi. Igjennom hodetelefoner der en slipper rommets påvirkninger blir Lag på lag skrelt av og det er spesielt i bassen at det er overraskende mange nyanser og små endringer i nivået som gjengies helt naturlig uten tilsløringer. Det er som om de alltid har vært der men på en måte blitt undertrykt av rommets påvirkningsgrad når de skal utfoldes igjennom mine Bird. Uansett vil slik lytting aldri overta for hovedoppsettet men inngå som en erstatning når jeg av diverse grunner ikke kan gjøre nytte av stereosystemet slik som det står i stuen idag. Denon klokkene vil jo også være transportabel som gjør at jeg kan dra med meg musikken til hytten, reiser og ferier av forskjellig slag.

Klokkene har en nydelig klang med en flott soundstage. Sennheiser sine HD800 kan nok vise til enda større scene men Denon klokkene er svært så musikalske i mine ører. Bassen er meget bra og detaljert uten å overdøve resten av lyden i noen grad. Dette er nok klokkene for de som liker å nyte musikken i langdrag, ikke så imponerende først men etter en stund skjønner en hvor vanvittig musikalske de er. Flyten i musikken er meget bra og det eneste ankepunktet er litt mye fres i stemmer/sibilanter på noen få innspillinger.

Leste noen tester av Musical Fidelity M1HPA

før jeg gikk til innkjøp av denne men til tross for testene skuffet denne stort og jeg solgte den 4 dager etter at jeg kjøpte den. Matt lydbilde med lite engasjemang ble en stor kontrast til hva jeg hadde forventet. Bort på Head-fi ble jeg anbefalt en dedikert hodetelefonamp til mine Denon klokker og dette var en av grunnene for at MF saken ble innkjøpt. Ble ikke mindre overrasket da jeg for morro skyld prøvde å plugge Denon klokkene i min Cary SLP03. Snakk om forandring, lydbildet vokste og alt ble mer naturlig borte var den nitriste mattheten jeg hadde opplevd tidligere og alt spilte plutselig med mye mer følelser. Mulig jeg stilte for for høye krav til MF ampen, til 5K er det kanskje ikke annet å forvente, den ble ihverfall slått med god margin på alle parametre sammenlignet med min Cary preamp.

B52

Ting har en tendens til å aksellere når en først begynner med slikt kjøp og salg og ikke lenge etter dette ble min Cary SLP03 solgt. Etter å ha sett rundt om på forskjellige løsninger for å kunne intergrere en skikkelig headamp i mitt system fant jeg ut at det finnes løsninger der konstruktørene har lagt ned mye jobb i enheter der det intergreres en preamp del og en head-amp del. Dette fikk meg til å bli nysjerrig og etter å ha lest meg opp opp om emnet fant jeg ut at Ray Samuels hadde noen veldig interresante løsninger.
    Ray er veldig godt kjent over på Head-Fi og andre plasser for å lage noe av det bedre som er å kjøpt i sine prisklasser. Fordelen med å kunne kjøpe direkte ifra de som lager ampen og bygger den er jo at du slipper ihverfall ett om ikke 2 fordyrende mellomledd. Skal ikke si at dette er billige saker men utifra hva jeg har lest virker preampen/ampen være meget solid og ligge på ett meget høyt prestasjonsnivå.
    Bestillingen er gjort til Ray og det tar han ca 3-4 uker før han kan sender bombeflyet. (Ja preampen/ampen kalles B52) Ampen tar 7 dager å sette i hop og mye av tiden tar for å tilpasse de forskjellige komponenter imot hverandre til ett lydmessig prestasjonsnivå. Preampen er rørbasert der den huser 8 smårør til sammen, strømforsyningen kommer i egen separat boks. Preampen for en innbrenning på 100 timer før den funksjonstestes og sendes til meg.
    Dessverre hadde ikke Ray flere chassis igjen i grå og ventetiden ville blitt så lang så det ble svart til tross for at dette ikke matcher mine andre komponenter, skit au. Her er en liten review om bombeflyet.

Produktbilder fra Samuels sin webside:

En bruker bort på Head-fi som har ett meget bra sammensatt anlegg sverger til B52 fremfor Cary SLP05 noe som jo igjen gjør dette ekstra spennende da jeg vet hvilket prestasjonsnivå 05`ern ligger på.

As far as a Preamp is concerned, the Cary is quite wonderful. The largest initial differences are in brightness and soundstage depth. The Cary is definitiely brighter than the B-52 and the soundstage depth is also less with the Cary. The bass quantity is a little more evident with the Cary, with greater weight yet still terrific articulation and detail. Midrange quality and imaging seem to be fairly similar. This starts to get into personal preferences, as both are very, very good as preamps. I definitely lean towards the B-52 as I am no fan of brightness and the soundstage depth is amazing. Yes, I love how much bass seems to come from my small Sonus faber speakers when the Cary is in the chain, but I also become fatigued much more quickly when listening to the Cary, simply due to the brightness.

Likely, I will put the Cary up for sale, as it does not work well as a headphone amp (due to the poor, recessed location for the jack) and due to the brighter presentation. That is too bad as I was REALLY hoping that it would mate well with my system and interests. The quality of the component cannot be faulted however, as the fit and finish are TOP notch. For someone looking to add a little sparkle and life to their system, this may be the perfect preamp. But with my current system, it is just not a good match.

Cary 805 blokkene ble jo solgt for en stund tilbake og jeg har vel gjort meg den erfaringer at rør i sluttrinnet/ampen kommer jeg neppe til å ha igjen. Det ble litt lite barnevennlig spilte litt snilt og det tok himla lang tid før det spilte optimalt ifra kald tilstand.
    Etter å ha byttet til en ”billig” klasse A forsterker var det nesten som å komme hjem til godlyden ? Samtidlig må jeg si jeg er meget overrasket over hvor lite som skilte Jungson ampen mot Cary blokkene.
    Klasse A lyd og Marten Bird er veldig lett å bli glad i, stor fyldig lyd med en kraftig bunn samtidlig som alt er flott definert. Nå Ser jeg fram til når preampen kommer i hus.

Vedlegg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.488
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    johnnygrandis skrev:
    Jeg tar sjansen ;D

Prosjekter

Etter en liten hi-fi dvale med mye annet som har skjedd er jeg nå tilbake på kjøret for fullt. En del ting har vært innom og har forsvunnet igjen og jeg har blitt flere erfaringer rikere.
    Det planlagte rommet i kjelleren er vel så å si skrinlagt pga flere ting egentlig, hyttekjøp er en av dem. Det som nok heller er mer aktuelt er nok en garasje ala ”steinost” her på forumet. Dette er nok dessverre noen år fram i tid men absolutt noe jeg kommer til å ville satse på og få til. Fru grandis er tatt med i byggeprosessen og bearbeides med forsiktighet ?

Head-Fi

Jeg har som mange andre kastet meg på bølgen med hodetelefoner og finner slik lytting utrolig gøy og engasjerende, det krevde litt tilpassing i begynnelsen for det blir lytting på en litt annen måte enn det jeg var vant med. Kjøpte meg toppmodellen til Denon AH-D7000
    Det viser seg at det ligger merkelig mange detaljer godt gjemt i kjente spor som mitt 2-kanals anlegg ikke har klart og gjengi. Igjennom hodetelefoner der en slipper rommets påvirkninger blir Lag på lag skrelt av og det er spesielt i bassen at det er overraskende mange nyanser og små endringer i nivået som gjengies helt naturlig uten tilsløringer. Det er som om de alltid har vært der men på en måte blitt undertrykt av rommets påvirkningsgrad når de skal utfoldes igjennom mine Bird. Uansett vil slik lytting aldri overta for hovedoppsettet men inngå som en erstatning når jeg av diverse grunner ikke kan gjøre nytte av stereosystemet slik som det står i stuen idag. Denon klokkene vil jo også være transportabel som gjør at jeg kan dra med meg musikken til hytten, reiser og ferier av forskjellig slag.

Klokkene har en nydelig klang med en flott soundstage. Sennheiser sine HD800 kan nok vise til enda større scene men Denon klokkene er svært så musikalske i mine ører. Bassen er meget bra og detaljert uten å overdøve resten av lyden i noen grad. Dette er nok klokkene for de som liker å nyte musikken i langdrag, ikke så imponerende først men etter en stund skjønner en hvor vanvittig musikalske de er. Flyten i musikken er meget bra og det eneste ankepunktet er litt mye fres i stemmer/sibilanter på noen få innspillinger.

Leste noen tester av Musical Fidelity M1HPA

før jeg gikk til innkjøp av denne men til tross for testene skuffet denne stort og jeg solgte den 4 dager etter at jeg kjøpte den. Matt lydbilde med lite engasjemang ble en stor kontrast til hva jeg hadde forventet. Bort på Head-fi ble jeg anbefalt en dedikert hodetelefonamp til mine Denon klokker og dette var en av grunnene for at MF saken ble innkjøpt. Ble ikke mindre overrasket da jeg for morro skyld prøvde å plugge Denon klokkene i min Cary SLP03. Snakk om forandring, lydbildet vokste og alt ble mer naturlig borte var den nitriste mattheten jeg hadde opplevd tidligere og alt spilte plutselig med mye mer følelser. Mulig jeg stilte for for høye krav til MF ampen, til 5K er det kanskje ikke annet å forvente, den ble ihverfall slått med god margin på alle parametre sammenlignet med min Cary preamp.

B52

Ting har en tendens til å aksellere når en først begynner med slikt kjøp og salg og ikke lenge etter dette ble min Cary SLP03 solgt. Etter å ha sett rundt om på forskjellige løsninger for å kunne intergrere en skikkelig headamp i mitt system fant jeg ut at det finnes løsninger der konstruktørene har lagt ned mye jobb i enheter der det intergreres en preamp del og en head-amp del. Dette fikk meg til å bli nysjerrig og etter å ha lest meg opp opp om emnet fant jeg ut at Ray Samuels hadde noen veldig interresante løsninger.
    Ray er veldig godt kjent over på Head-Fi og andre plasser for å lage noe av det bedre som er å kjøpt i sine prisklasser. Fordelen med å kunne kjøpe direkte ifra de som lager ampen og bygger den er jo at du slipper ihverfall ett om ikke 2 fordyrende mellomledd. Skal ikke si at dette er billige saker men utifra hva jeg har lest virker preampen/ampen være meget solid og ligge på ett meget høyt prestasjonsnivå.
    Bestillingen er gjort til Ray og det tar han ca 3-4 uker før han kan sender bombeflyet. (Ja preampen/ampen kalles B52) Ampen tar 7 dager å sette i hop og mye av tiden tar for å tilpasse de forskjellige komponenter imot hverandre til ett lydmessig prestasjonsnivå. Preampen er rørbasert der den huser 8 smårør til sammen, strømforsyningen kommer i egen separat boks. Preampen for en innbrenning på 100 timer før den funksjonstestes og sendes til meg.
    Dessverre hadde ikke Ray flere chassis igjen i grå og ventetiden ville blitt så lang så det ble svart til tross for at dette ikke matcher mine andre komponenter, skit au. Her er en liten review om bombeflyet.

Produktbilder fra Samuels sin webside:

En bruker bort på Head-fi som har ett meget bra sammensatt anlegg sverger til B52 fremfor Cary SLP05 noe som jo igjen gjør dette ekstra spennende da jeg vet hvilket prestasjonsnivå 05`ern ligger på.

As far as a Preamp is concerned, the Cary is quite wonderful. The largest initial differences are in brightness and soundstage depth. The Cary is definitiely brighter than the B-52 and the soundstage depth is also less with the Cary. The bass quantity is a little more evident with the Cary, with greater weight yet still terrific articulation and detail. Midrange quality and imaging seem to be fairly similar. This starts to get into personal preferences, as both are very, very good as preamps. I definitely lean towards the B-52 as I am no fan of brightness and the soundstage depth is amazing. Yes, I love how much bass seems to come from my small Sonus faber speakers when the Cary is in the chain, but I also become fatigued much more quickly when listening to the Cary, simply due to the brightness.

Likely, I will put the Cary up for sale, as it does not work well as a headphone amp (due to the poor, recessed location for the jack) and due to the brighter presentation. That is too bad as I was REALLY hoping that it would mate well with my system and interests. The quality of the component cannot be faulted however, as the fit and finish are TOP notch. For someone looking to add a little sparkle and life to their system, this may be the perfect preamp. But with my current system, it is just not a good match.

Cary 805 blokkene ble jo solgt for en stund tilbake og jeg har vel gjort meg den erfaringer at rør i sluttrinnet/ampen kommer jeg neppe til å ha igjen. Det ble litt lite barnevennlig spilte litt snilt og det tok himla lang tid før det spilte optimalt ifra kald tilstand.
    Etter å ha byttet til en ”billig” klasse A forsterker var det nesten som å komme hjem til godlyden ? Samtidlig må jeg si jeg er meget overrasket over hvor lite som skilte Jungson ampen mot Cary blokkene.
    Klasse A lyd og Marten Bird er veldig lett å bli glad i, stor fyldig lyd med en kraftig bunn samtidlig som alt er flott definert. Nå Ser jeg fram til når preampen kommer i hus.

Flott oppsummering av "dvalen" din grandis ;)
    Intr vendinger du har erfart og høstet lærdom/visdom av 8)
    Har vel ennå ikke helt taket på hva du besitter nå gjeldene kilde og pre, men skjønner at du nå sitter på et klasse A slutttrinn.
    Får følge med her fremover ;)

gismo

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.223
    Torget vurderinger
    1
    Glimrende bilder, selv med D40 (Ken Rockwells favorite...) -kamerat er bedre enn mange tror. Pr. i dag får du mest gangbang for the buck(shots) med D5100, siden den stort sett inneholder mye av den samme innmaten som D7000 (jeg selv har) -jeg rotet litt med D5100 og synes det er enklere å ta bra bilder med den enn D7000 (merkelig nok, trolig automatikken, men jeg skal jo skru og vri på alt mulig hele tida).

Så nå selger du den MF'en?

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.994
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    WOW Grandis!!!
    Den B-52`n har vært min våte drøm i mange år.
    Hmmm......må nesten be meg selv på besøk ved anledning etterhvert ;)

Dette er en av de få komponentene jeg også kunne tenke meg i "sølv" (jeg er en "sortmann")
    Så om du skal selge en gang..... (hvilket jeg ikke håper selvfølgelig)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    bjornh skrev:
    Glimrende bilder, selv med D40 (Ken Rockwells favorite...) -kamerat er bedre enn mange tror. Pr. i dag får du mest gangbang for the buck(shots) med D5100, siden den stort sett inneholder mye av den samme innmaten som D7000 (jeg selv har) -jeg rotet litt med D5100 og synes det er enklere å ta bra bilder med den enn D7000 (merkelig nok, trolig automatikken, men jeg skal jo skru og vri på alt mulig hele tida).

Så nå selger du den MF'en?
    Takk Bjornh,-

MF`en ble solgt 4 dager etter at jeg hadde kjøpt den på Stereofil. ::) Dårlig butikk for meg..

Ja D40`en er slett ikke verst, i tillegg bruker jeg orginalinsen. Det mangler selvfølgelig litt skarphet og dybde i fargene i forhold til gromkameraene. Da er det fint å ha PS der jeg fargekorrigerer, oppskarper og kjører en støyfjerner (ved behov) som er en plugin til PS. Støyfjerningspluginen er jeg helt avhengig av når jeg begynner leke meg oppover med ISO verdiene, her er det stor forskjell på mitt og nyere kamera. Alt over 400 ISO så må jeg ha støyfjerner. Prøvde ett Canon D7 og det kunne jeg kjøre langt over uten støyartefakter.
    Uansett er det ikke kameraet som lager gode bilder... .. 8)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn