Ikke spør. Svar! Hvorfor skal alt være så jævla vanskelig?Asbjørn skrev:Hvorfor gidder en person som Linus Torvalds å lage noe så komplekst som kjernen i et UNIX-kompatibelt operativsystem, og så gi det bort helt gratis til alle som vil ha, komplett med kildekode for å gjøre dine egne modifikasjoner? Jepp, det er samme operativsystem som driver din Squeezebox Touch.RojohII skrev:Gitt at man forstår kompleksiteten bak et sånt åkerbilde, burde det muligens ikke forundre for meget å spille mot høye odds. Hvilke odds ville alternativene gitt? Hvem skulle gidde å gjøre (og mestre) slik umake? På mange måter oppsummerer dette bildet gåten: Hvorfor? Intet svar, bare spørsmål.
Hvorfor gidder noen anonyme personer å montere en brannbil på toppen av kuppelen på MIT en mørk natt, 6-7 etasjer over bakken?
![]()
Fordi de kan?
Rent filosofisk burde innvendingen være spot on. Rent teknisk? Hmm, hva var spørsmålet nå igjen? Æh, ja: bildemanipulasjon. Enklest. Sånn er det bare... (Sic) Alternativet? Peddik? Luftbåret overhead og truger? Frihånd i et kunstersinn? Fulle studentspirer? Come on... Technik bitte! "Fordi vi kan" høres ut som et Berlusconi-slagord.
PS: Å løfte en brannbil på toppen av et tak er en relativt grei logistisk affære. Man trenger en kranbil (og tro på takkonstruksjonen) - peanuts hva løfteoperasjoner gjelder... Selv har jeg sett 55-fots seilbåter blitt heist over rekke med sjøhus - 200tonns krana til Stangeland fikset biffen selv her i utkanten. Man trenger bare lange stropper. En S-64 tar 9 tonn om stroppene ikke rekker - nok til en tom brannbil, men gjør ikke et åkerbilde.
Vet ikke hva jeg skal tro, og forklaringsforsøkene synes å bunne i spørsmål. Yeah, right... Told you so, gjorde jeg ikke? Peanuts!