The Atl skrev:
wotg skrev:
Ja la oss ikke høre mer om slikt tull. (eks steinerskole elev...)
Dårlige minner fra eurytmien? Min erfaring er forøvrig at det som oftest ikke er formen for pedagogikk som ødelegger for steinerskolene, men dårlige pedagoger med for mye makt over undervisningen. Med de rette ressurser vil jeg anta at steinerskolen kan være et langt bedre alternativ enn den tradisjonelle skole.
Alt for mange dårlige lærere i dagens steinerskoler...
Nei det er mere mangel på realisme. Eurytmien var bare meningsløs. Jeg vet ikke om steinerskolen har flere dårlige lærere enn vanlig skole, men jeg kan ihvertfall si med sikkerhet at det er viktigere at du som lærer passer inn i gruppen enn dine faglige kvalifikasjoner.
Ang. selve antroposofien så har den en veldig sterk stilling i steinerskolen - også i forhold til daglige gjøremål. Dette kommer til syne i kreativ alternativmedisin fremfor helsesøster, total mangel på gymnastikk eller gymsal, men gjærne 4 - 5 euyrutmisaler...
Med hovedankepunktet er mange av lærerenes mangel på kontakt med den virkelige verden, det er vel å bra at de ønsker at barn skal være slik Rudolf Steiner fremstiller de, men det er nok heller sjelden. mange av lærerene jeg hadde var synelig frustret, sågar gikk helt i frø av at barn lekte, var høylytte, sloss, mobbet hverandre osv.
De gangene jeg blir spurt om jeg anbefaler steinerskolen svarer jeg med et resolutt nei.