G
Gjestemedlem
Gjest
erato skrev:Hører vel hjemme i en filmtråd, men spørsmålet MÅ stilles: "Änglar, finns dom?"
erato skrev:Hører vel hjemme i en filmtråd, men spørsmålet MÅ stilles: "Änglar, finns dom?"
OK. Da har jeg rett og slett misforstått deg.Khanate skrev:Bare en liten presisering: jeg mener at prinsessen bare belyser en trend i samfunnet. Jeg tror de kaller det nyreligiøsitet i pressen. Folk har en tendens til å tro på helt andre ting enn det som formidles av deres offentlige trosfelleskap statskirken. Folk tenderer å tro på slikt som kirken og vitenskapen, i felles front gjennom flere århundreder, har forsøkt å drive ut av folk. Nemlig folks egne åndelige erfaring og overbevisning.Zomby_Woof skrev:Statskirken vurderer etter hva jeg har forstått hvorvidt de er tjent med å beholde prinsessen som medlem. Hun står for noe ganske annet enn statskirken i dette. Å gjøre hennes synspunkter til argumenter mot statskirke blir derfor helt feil.Khanate skrev:Det spørsmålet prinsessen bringer på banen er vel heller om hvor vidt vi skal beholde statskirken.
Om statskirken vurderer å kaste ut prinsessen på bakgrunn av hennes livsanskuelser, så burde de vurdere resten av medlemsmassen og.
Prins knutinh ville ha blitt en sensasjon i den norske presseknutinh skrev:Det er pressen og de som kjøper/leser Se & Hør, VG og Dagbladet som må ha skylden for at hennes eskapader blir så kringkastet. Hvor mye avisskriverier blir det hvis jeg bekjenner meg til å tro på grønne menn?
Angels and Daemons at Play..Gjestemedlem skrev:Egentlig synest jeg nå når jeg får tenkt meg litt om at prinsessen er ganske sympatisk når alt kommer til alt.
Øvrighetspersoner og spesielt kongelige og adelige uten innslag av befriende eksentrisiteter er jo bare triste og kjedelige.
Damen storkoser seg sikkert med dette, og da får man bare lene seg tilbake og ikke forstyrre for mye.
Eller som trønderne ville sagt:
Jesus var jo inkluderende og ikke ekskluderende som f.eks. Hanvold. Det står vel også noe om å kaste den første sten i Det Nye Testamentet. Hanvold har vel ikke helt skjønt budskapet. Er det noen som skal ut av Statskirken må det vel være han?The Atl skrev:Visjon norge er definitivt norges beste samling degenererte kristene rasister, slik sett overrasker ikke dette stort.
Alt disse tullingene ønsker seg er å ha en leder og å slippe å tenke selv. Det er derfor alt annet enn å ofre seg fullstendig betyr å måtte brenne i helvete.quantum_leap skrev:Jesus var jo inkluderende og ikke ekskluderende som f.eks. Hanvold. Det står vel også noe om å kaste den første sten i Det Nye Testamentet. Hanvold har vel ikke helt skjønt budskapet. Er det noen som skal ut av Statskirken må det vel være han?
Ikke så rart at kristenfolket er nervøse når hun truer deres bissniss. Å helbrede kreftsyke, krøplinger og vanntro har jo vært en av deres beste trekkplastre på ansamlingene.rico skrev:Skal bli spennende og se hva det neste blir...
http://web3.aftenbladet.no/innenriks/article487411.ece
Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder, var det Darwin P. Erlandsen uttalte. Det er én plass hvor det åpenbart er enda mer; i fantasien.villov skrev:Det er mye mere mellom himmel og jord..enn noe annet sted.
Siterte Fleksnes, jeg da.Slubbert skrev:Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder, var det Darwin P. Erlandsen uttalte. Det er én plass hvor det åpenbart er enda mer; i fantasien.villov skrev:Det er mye mere mellom himmel og jord..enn noe annet sted.
Spiralis skrev:Kan man ikke se eller måle det så eksisterer det ikke !
Høre forskjell på kabler eller å se engler er vel to sider av samme sak ?
Kan man ut fra disse forutsetninger anta at Hegar er kabelskeptiker ? ;D
Spiralis skrev:Kan man ikke se eller måle det så eksisterer det ikke !
Absolutt!Spiralis skrev:Høre forskjell på kabler eller å se engler er vel to sider av samme sak ?
Hei!Spiralis skrev:Kan man ikke se eller måle det så eksisterer det ikke !
Kan man vel si... Det er ingenting som tyder på at republikk som så vil endre den politiske kurs. I media har man observert at det ikke bare er velgere som er vrøvlete en gang i blant.berxter skrev:Umm, jeg vet da søren om republikk er tingen. Kast et blikk til republikker rundt om i verden, og bli overbevist om at HKHs tro på engler bare er en sjarmerende liten aberrasjon i forhold til presidenter rundt omkring for hvilke ingen andre epiteter passer enn Skvatt gærne og modne for frakk med lange ermer og knyting bak.. Gjenvalgt blir de også. Har vi ikke en kjekk gutt som heter Robert M der nede i Syden?
En kan jo også lure litt på hva som får velgere til å stemme på amerikanske kandidater, men der er kanskje velgerne like vrøvlete som kandidatene...
Bernt K
Sånn reint prinsipielt har du nok eit godt poeng, og eg er einig i at kongerike av guds nåde er noko utdatert. Men stort sett skikkar den vesle familien seg ganske greitt, iallfall samanlikna med andre kongehus. Det einaste eg har imot kongehuset, er at dei er blitt så folkelege. Eigentleg burde dei ikkje blande seg med folket, men funna andre blåbloda å formeire seg saman med. Å ha kongen til svigerfar er nok ikkje for kven som helst....Soundproof skrev:Tja, i Finland og på Island klarer de det jo helt fint. I Frankrike sitter presidenten i 7 år, om det er et problem ...
Det norske kongehuset er blitt en parodi på hva man har et kongehus til. De to kongebarna har sørget for det -- og uansett så er jo monarki i dette landet et påfunn.
I 1827 avskaffet man adelen i Norge -- men da landet skulle bli selvstendig gikk befolkningen hen og stemte for kongedømme, hvorpå vi inviterte en dansk prins som var gift med en engelsk prinsesse til å bli konge.
Selvstendig MY ASS! Når jeg forteller dette til utlendinger ler de så de griner.
For ikke å snakke om dronninga som svigermor......Audiophile-Arve skrev:Å ha kongen til svigerfar er nok ikkje for kven som helst....
Likevel, å ha Ari Behn som svoger....Zomby_Woof skrev:For ikke å snakke om dronninga som svigermor......Audiophile-Arve skrev:Å ha kongen til svigerfar er nok ikkje for kven som helst....
Englane er vel greie nok, men det å betale surrogatsapanasje for å høyre om dei, kan vel vere litt dyrt for nokre av oss....knutinh skrev:Englene er jo billige i forhold til kabler eller scientologien. Hvis jeg først skulle velge en overtro for å komme meg igjennom hverdagen så kunne det like gjerne være å høre på Martha fortelle eventyr som å høre på en 20-åring på hifiklubben belære meg i Maxwells ligninger.
-k
Ingen tvil om at de er ferd med å distansere seg fra folket. Men de har heller aldri vært særlig folkelige, annet enn en slags påtatt liksom-folkelighet. De er privilegerte overklassemennesker som omgås makteliten og kultureliten og er stinkende rike med landeiendommer og formuer spredd over hele verden.Kolbergs utblåsing er hysjet ned, men jeg synes dette var riktig godt sagt.
- Kronprinsparet kan ikke gjøre hva de vil. De kan gjøre hva vi vil. - Aftenposten
Det er åpenbart at det ikke ville byttet skole om de var fornøyd med norsk skole, men de får jaggu være så solidariske med sine undersåtter at de lar sine barn utholde den samme skolen som 99% av oss er tvunget til å bruke. Og god engelsk kan man lære som utvekslingsstudent. Det er langt viktigere for prinsessen å vokse opp med hvermansens barns og "norsk/askerbærumsk-bærumsk sosial virkelighet" enn tidlig engelsk!!
Hva går hun glipp av?- Som amerikaner kjenner jeg godt til Oslo International School (OIS). Den er overhodet ikke representativ for det norske samfunnet. Ingrid Alexandra vil ikke lære vanlige norske barn så godt å kjenne
...etter min mening i ferd med å distansere seg fra folket ved å bryte med den norske skolen. Mitt poeng er at vi må være bevisst hva mottoet "Alt for Norge" innebærer og hva det fylles med. "Alt for Norge" bør kanskje endres til "Alt for Meg",