Z
Zomby_Woof
Gjest
Vi må bare venne oss til at somaliere er et relevant argument i enhver diskusjon, uansett.
Det eneste Norge har å lære av Italia er mat, vin, damer og høyttalere. Ikke til å kimse av, men langt viktigere enn konger & presidenter & sånt.Nei det er ikke en fleip. Italias statssystem er et bra system, med en president utnevnt av senatet og med rett til å utnevne statsministre etter råd fra parlamentet. Det de har problemer med er derimot statsministre og mafia. Det er ikke det vi snakker om her.Jeg regner ensten med at det er en fleip??? Italia er vel det siste landet i Europa vi ønsker å sammenligne oss med....
Vi kan også gjøre som svenskene og frata kongen retten til å utnevne statsministre og overlate denne retten til stortingspresidenten.
Lurer på om ikke du trenger nye batterier i kalkulatoren din... eller skolepengene refundert.Nei, det er det ikke. Ikke i nærheten en gang faktisk.Lurer på hva svaret ville bli dersom folk måtte velge mellom 500 nye "asylsøkere" eller et kongehus slik vi har.... det er de rent kronemessige realiteter.
Kongehuset koster i følge estimatene til Blabladet ca 460 millioner kroner i året. Fordelt på 500 asylsøkere eller "asylsøkere" skulle det utgjøre i overkant av 9 millioner kroner pr. capita. Pr år. Det gjør det ikke.
Er det 900 000kr du tenker på?Nei, det er det ikke. Ikke i nærheten en gang faktisk.Lurer på hva svaret ville bli dersom folk måtte velge mellom 500 nye "asylsøkere" eller et kongehus slik vi har.... det er de rent kronemessige realiteter.
Kongehuset koster i følge estimatene til Blabladet ca 460 millioner kroner i året. Fordelt på 500 asylsøkere eller "asylsøkere" skulle det utgjøre i overkant av 9 millioner kroner pr. capita. Pr år. Det gjør det ikke.
Ikke nye batterier, men riktig antall nuller i regnestykket kan nok hjelpe/lese av svaret riktig... (as in my bad)Lurer på om ikke du trenger nye batterier i kalkulatoren din... eller skolepengene refundert.Nei, det er det ikke. Ikke i nærheten en gang faktisk.Lurer på hva svaret ville bli dersom folk måtte velge mellom 500 nye "asylsøkere" eller et kongehus slik vi har.... det er de rent kronemessige realiteter.
Min favoritt er at det er slemt å sette grupper opp mot hverandre eller å regne om fra en enhet til noe annet. Det første er i praksis hva er budsjett er og der andre er en kurant matematisk øvelse uten moral i det hele.^ Ikke holde pusten. Jeg hører veldig ofte "Dette har vi råd til" brukt som argument. Da spør jeg gjerne: Har du kalkulator?
Mat og vin er vi enige om, italienske høyttalere kjenner jeg ikke. Pene damer har vi i Norge også, de har bare ikke peiling på å kle seg.Det eneste Norge har å lære av Italia er mat, vin, damer og høyttalere. Ikke til å kimse av, men langt viktigere enn konger & presidenter & sånt.Nei det er ikke en fleip. Italias statssystem er et bra system, med en president utnevnt av senatet og med rett til å utnevne statsministre etter råd fra parlamentet. Det de har problemer med er derimot statsministre og mafia. Det er ikke det vi snakker om her.Jeg regner ensten med at det er en fleip??? Italia er vel det siste landet i Europa vi ønsker å sammenligne oss med....
Vi kan også gjøre som svenskene og frata kongen retten til å utnevne statsministre og overlate denne retten til stortingspresidenten.
Det finnes de som påstår at italienere vet litt om hvordan man lager biler også.Det eneste Norge har å lære av Italia er mat, vin, damer og høyttalere. Ikke til å kimse av, men langt viktigere enn konger & presidenter & sånt.Nei det er ikke en fleip. Italias statssystem er et bra system, med en president utnevnt av senatet og med rett til å utnevne statsministre etter råd fra parlamentet. Det de har problemer med er derimot statsministre og mafia. Det er ikke det vi snakker om her.Jeg regner ensten med at det er en fleip??? Italia er vel det siste landet i Europa vi ønsker å sammenligne oss med....
Det tror du inntil du skal kjøre dem på norske veier.Det finnes de som påstår at italienere vet litt om hvordan man lager biler også.Det eneste Norge har å lære av Italia er mat, vin, damer og høyttalere. Ikke til å kimse av, men langt viktigere enn konger & presidenter & sånt.Nei det er ikke en fleip. Italias statssystem er et bra system, med en president utnevnt av senatet og med rett til å utnevne statsministre etter råd fra parlamentet. Det de har problemer med er derimot statsministre og mafia. Det er ikke det vi snakker om her.Jeg regner ensten med at det er en fleip??? Italia er vel det siste landet i Europa vi ønsker å sammenligne oss med....
For så vidt enig, men det kan italienerne gjerne fortsette med, helt for seg selv, så slipper vi å tape penger på det.Det finnes de som påstår at italienere vet litt om hvordan man lager biler også.Det eneste Norge har å lære av Italia er mat, vin, damer og høyttalere. Ikke til å kimse av, men langt viktigere enn konger & presidenter & sånt.Nei det er ikke en fleip. Italias statssystem er et bra system, med en president utnevnt av senatet og med rett til å utnevne statsministre etter råd fra parlamentet. Det de har problemer med er derimot statsministre og mafia. Det er ikke det vi snakker om her.Jeg regner ensten med at det er en fleip??? Italia er vel det siste landet i Europa vi ønsker å sammenligne oss med....
Damer fra Norge, Persia og østen, klær fra Italia, Politikere fra Australia, Kokker fra Frankrike, hifi fra Japan, Europa og USA og vin fra Europa og Europas Exer ute i verden, frukt og suvenirer fra den 3. verden.Mat og vin er vi enige om, italienske høyttalere kjenner jeg ikke. Pene damer har vi i Norge også, de har bare ikke peiling på å kle seg.Det eneste Norge har å lære av Italia er mat, vin, damer og høyttalere. Ikke til å kimse av, men langt viktigere enn konger & presidenter & sånt.Nei det er ikke en fleip. Italias statssystem er et bra system, med en president utnevnt av senatet og med rett til å utnevne statsministre etter råd fra parlamentet. Det de har problemer med er derimot statsministre og mafia. Det er ikke det vi snakker om her.Jeg regner ensten med at det er en fleip??? Italia er vel det siste landet i Europa vi ønsker å sammenligne oss med....
Hva om man sier "nei" til både kongehuset og flyktninger? Det må faktisk ikke være et "enten/eller" spørsmål, selv om det sikkert er veldig komfortabelt å tro at det er det.Et konglehus til 460 mill relativt reverserbare og stabile kr. har vi saktens råd til, men tilsvarende beløp investert i udetonerte kostnadsbomber utkledd som flyktninger, det er et annet regnestykke. Håper dagens unge - regningsbetalerne - er bedre til å regne enn vår venn Weld her oppe
Det er jo ikke bilene sin feil at norske veier enkelte steder er mer egnet for traktor og beltevogner enn biler. Men det er jo et poeng, norsk veistandard iallfall her på østlandet dreper mye av gleden ved å eie en bil med litt direkte kjøreegenskaper.Det tror du inntil du skal kjøre dem på norske veier.Det finnes de som påstår at italienere vet litt om hvordan man lager biler også.Det eneste Norge har å lære av Italia er mat, vin, damer og høyttalere. Ikke til å kimse av, men langt viktigere enn konger & presidenter & sånt.
Det er jo en del forskjellig å ta av. Hva med en sånn?Sånne som Lancia Beta?
B
Snobb. Faren min hadde bare en gammel Lada som jeg kunne klemme fingeren i døra på når jeg var liten. Måtte trekke neglen, og det er faktisk noe jeg husker enda.Fatter hadde faktisk en Lancia Beta da jeg var liten dritt. Husker jeg klemte fingeren i døra en gang. Vondt som fy. Møkkabil.
Vetdapokker hvem av dere jeg synes mest synd på. Vi hadde Austin 10 da jeg ble født i 1955 ( da var det rasjonering på biler så man måtte "ta det man fikk" ) Senere da rasjoneringen ble opphevet i 1961 kjøpte "vi" en Volvo PV som i 1968 ble etterfulgt av en Amazon herregårdsvogn som 10 år senere ble supplert med en SAAB 99.Snobb. Faren min hadde bare en gammel Lada som jeg kunne klemme fingeren i døra på når jeg var liten. Måtte trekke neglen, og det er faktisk noe jeg husker enda.Fatter hadde faktisk en Lancia Beta da jeg var liten dritt. Husker jeg klemte fingeren i døra en gang. Vondt som fy. Møkkabil.