Forretningsideen til Paradox Audio kommer klart fram her:
"High End design.
Design is an important factor when choosing a set of high end audio cables. Countless of hours go into designing each of our cables giving them the ultimate high end look while still maintaining our incredible handmade craftsmanship.
Customized product and design.
''We can customize a high end audio cable entirely. If you want different colors, lengths, terminations, designs, sizes, active contra passive shielding or maybe both, we can manufacture it. We can make changes to our current products or we can design an entire cable from scratch after your criteria’s making it totally unique just for you with your preferred label or name.''
Det sies ingenting om lyd her. 'High End Design' - jepp, 'customize' - jepp, du kan få den så lang du vil, med den strømpen du ønsker, terminert slik det passer - svindel -nei.
(selv om jeg har en mistanke om at produsenten ikke nødvendigvis vet forskjellen på aktiv/passiv skjerming)
Hadde loddinga stått i stil med historiefortellinga og designen så hadde han blitt millionær!
Hvorfor maser jeg om dette?
Jo: Det er stor forskjell på å si at ''Dette er en kjempefin kabel som er håndlaga i Norge'' (som er korrekt)
og ''Denne kabelen bruker kvanteteoretisk kryomekanikk for å gi lyden i anlegget et skikkelig løft'' (som ikke kan være annet enn blank løgn).