Hehe - hvorfor stiller du spørsmål der jeg må blottstille min uvitenhet....? Flaut, altså.@hvego
Har du en ujordet arm?
Takk! Du pensa meg inn på rett spor. Og dette låter fett! Unger og såntno er hjemme nå, så det er pause i leikinga frem til de er i seng og kona er på skitur. Jeg «er litt småsjuk» og bør holde meg inne@hvego
Godt det ordnet seg! Lekkert oppsett du har. Nyt godlyden!
Det er fullt mulig å paralellkoble motstander for å få rette verdier. Det var det @Twsts gjorde da han modifiserte min om jeg ikke husker feil. Enklere og billigere å få tak i.Noen som har til overs motstandene som trengs for å lage til en Coax utgang, og vil selge meg?
121 ohm 1/2W resistor Mouser MF0207FTE52-121R --can sub with +/-5% similar value resistor
240 ohm 1/2W resistor Mouser MF0207FTE52-240R --can sub with +/-5% similar value resistor
Hører ingenting fra min, men den ligger bak bøker og diverse rask i en bokhylle, så det betyr ikke at den ikke lager lyd.Hei fugle-elskere.
Er det flere her som hører støy fra selve strømforsyningsenheten? Min piper ganske høyt - sånn at jeg hører det når hodet mitt er ca en meter fra. Men det er ikke noe problem: Lyden forsvinner når Puffin er påslått. Storm i vannglass altså, men verdt en liten rapport blant venner.
Hvego
Du trenger ikke noe av dette tror jeg Du skal bare forbinde to loddeøyer på printet så er Puffin satt fra Toslink til coax. parks Audio gir deg oppskriften , han gav metoden til meg. Mulig med avhenger av serienrNoen som har til overs motstandene som trengs for å lage til en Coax utgang, og vil selge meg?
121 ohm 1/2W resistor Mouser MF0207FTE52-121R --can sub with +/-5% similar value resistor
240 ohm 1/2W resistor Mouser MF0207FTE52-240R --can sub with +/-5% similar value resistor
Jeg får hodet 30cm fra min strømforsyning og hører intet, uansett om Puffin er av eller påHei fugle-elskere.
Er det flere her som hører støy fra selve strømforsyningsenheten? Min piper ganske høyt - sånn at jeg hører det når hodet mitt er ca en meter fra. Men det er ikke noe problem: Lyden forsvinner når Puffin er påslått. Storm i vannglass altså, men verdt en liten rapport blant venner.
Hvego
Har ikke Toslink fra før og vil ha coax utgang. Har fått tak i motstander, men må vente på RCA plugg (har bestilt)Du trenger ikke noe av dette tror jeg Du skal bare forbinde to loddeøyer på printet så er Puffin satt fra Toslink til coax. parks Audio gir deg oppskriften , han gav metoden til meg. Mulig med avhenger av serienr
Har du ikke Toslink fra før blir det nok anderledes , kanskje det er det du forsøker?
Hadde samme greia med min, men fra selve Puffin når den var avslått. Flyttet den og ga den et vennlig dunk så ga det seg.Hei fugle-elskere.
Hvego
Kjør på, bare målingene og skrumuligheten verdt pengene alene, Du kan til og med ha den i serie med DP om du vil!!! (brukt som CD buffer)Meget spennende RIAA dette. Alle mulighetene til å skru frister virkelig. Bruker i dag DP RIAA som er svært tyst og transparent. Hadde vært morsomt å sammenlignet!
He he vi får se. Du har Toslink versjonen forstår jeg. Er du happy med den nå eller ville du foretrukket coax?Kjør på, bare målingene og skrumuligheten verdt pengene alene, Du kan til og med ha den i serie med DP om du vil!!! (brukt som CD buffer)
Toslink ut til digital Preamp ( Trinnov romkorreksjon/DAC)81 db er utmerket. Vil nok gå for digital ut fra Puffin for min del. Bruker du ekstern DAC @Balle Clorin?
Synes forøvrig xtra prisen for Toslink vs Coax er litt underlig.
Gratulerer!
Er det støy når du fjerner RCA på inngang eller utgang?Vis vedlegget 824724
Da er Puffin sin interne DAC bypassed. Isteden benyttes nå Topping D90 tilkoblet via Toslink til formålet.
Som @Balle Clorin opplevde jeg jordingsstøy ved optisk hvis jeg fjernet RCA kablene. Ved å la de stå i er det intet problem.
Topping DAC gir et merkbart løft ift intern DAC. Med intern DAC blir Puffin en tanke sedat i gjengivelsen slik jeg oppfatter det. Mer dynamikk med Topping.