Parks Audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    I mine ører spiller den langt over sin prisklasse, og alle de forskjellige mulighetene for tweaks er veldig kjekt å ha. At programvaren videreutvikles og ny funksjonalitet legges til er også et stort pluss. Hvilken riaa har du nå?
    Akkurat nå bruker jeg den integrerte på min Yamaha hjemmekino prossessor, det er altså rom for forbedring hos meg 😁

    Bruker AT-VM95SH/ML på en rimelig Yamaha platespiller.

    Kan legge til at jeg ble oppgitt når jeg fant ut dette:


    og da ville jeg ha noe med store muligheter til å justere og av god kvalitet - da virket Puffin som en god løsning (y)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Andre som bruker "Magic" funksjonen? På hele tiden eller bare for visse skiver?

    Testet det på min "peiskos" variant av Love Over Gold, synes det fungerer veldig bra - mindre knitring og like god lyd.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Sunndalsøra
    Var på tanken å prøve en Puffin RIIA. Den tar lite plass og kan plasses ve siden av spilleren. Så kan man bruke korte signalkabler og vinkelplugger. Har ikke plass ved den nye Dac'en jeg har nå. Har ikke spillt vinyl på lenge! Hvor skal en helst kjøpe disse?
     
    Sist redigert:

    Perrin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    286
    Torget vurderinger
    1

    Ville kjøpt direkte fra Shannon Parks
     

    DagS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2004
    Innlegg
    466
    Antall liker
    496
    Sted
    Karlstad, Sverige
    Torget vurderinger
    8
    Andre som bruker "Magic" funksjonen? På hele tiden eller bare for visse skiver?
    Jeg lar den stå på hele tiden og har nesten glemt hvordan peiskos låter.
    Det er ikke mulig for meg å høre noen negativ innvirkning på lyden heller, så jeg støtter Shannon i at det ikke er noen grunn til å ikke bruke denne "set-and-forget" innstillingen. Kanskje det er resten av anlegget mitt som er for dårlig til å høre forskjell?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Amir har testet Puffin:


    Litt mye støy, men får allikevel en anbefaling :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Amir har testet Puffin:


    Litt mye støy, men får allikevel en anbefaling :)
    Litt overrasket over at den har så lite headroom før digital klipping.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Litt overrasket over at den har så lite headroom før digital klipping.
    Dette har man vel full kontroll på med "Gain" justeringen? Du kan velge hvor mye headroom du vil ha?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Dette har man vel full kontroll på med "Gain" justeringen? Du kan velge hvor mye headroom du vil ha?
    Det har du helt rett i, og men med "standard" gain for MM pickuper er det lite å gå på.
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Er jo en begrensning i og med at den er digital, man vil vel egentlig ikke ha for mye headroom - når den er justerbar kan man ha perfekt headroom i alle situasjoner.

    Jeg er ellers veldig fornøyd med min Puffin!

    Virker til å være en perfekt kompis til min RME ADI-2 fs dac for å få lyd in til pcen. Når jeg bruker coax til dac og USB fra dac til pc får jeg inn 96/24 i Audacity - bra kvalitet på opptak - fra min enkle platespiller :)
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Amir har testet Puffin:


    Litt mye støy, men får allikevel en anbefaling :)
    Tja den støyen legger i allefall ikke jeg noe merke til. Helt stille her med 100% volum og 60db gain på MC.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Tja den støyen legger i allefall ikke jeg noe merke til. Helt stille her med 100% volum og 60db gain på MC.
    Ikke jeg heller - det betyr heller ikke noe i og med at det er vinyl vi snakker om, eller som Amir så greit skriver:

    distortion is higher than pure analog phono stages. Then again, the LP medium has so much distortion that the latter point doesn't make any difference in reality.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Jepp sånn er det , har man støygulv på bedre enn 70dB og forvregning under 0.2% er det vanskelig å merke noe galt . Og bedre enn 80dB og 0.1 %thd er nesten irrelevant når det gjelder vinyl.m, og faktisk vanskelig høre på CD også .
    Det finnes mange dyre pickuper med 10% forvregning over 10k , men pussig nok er det ingen som klager på dem,,. Men RIaa forvregning på 0,03% er liksom et problem? Ikke om man tenker på systemet som helhet. Men det er jo kjekt å ha ting så bra som mulig da...det er jeg villig til å betale littegranne for
    Ørene våre er heldigvis ganske tolerante siden det er fullt mulig å nyte vinyl uten noen generende skavanker.
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Nye funksjoner kommer, blandt annet RPM..
    (20+) Parks Audio LLC | Facebook

    Ang Magic . Er ikke plaget av peiskosknitring på mine plater,men konas er ikke i så godt hold,så der virker Magic fint, merken ingen degradering heller.
    Med Pufiin kan man med Line in+"constant vecocity "test spor og høy gain enkelt teste frekvensresponsen på pickupen.

    Testplaten min eer ikke den beste,men venter på en av bedre kvalitet og mer linjær fra Clearaudio TRsS1007

    Capture.JPG
     
    Sist redigert:

    Perrin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    286
    Torget vurderinger
    1
    Vasker du ikke konas plater? 😅
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Sammenligning Puffin 56db 200 ohm MC og Cambridge CP2 MC 55 dB 100 ohm. RIAA karakteristikk med AT-OC9ML/ii
    Ortofon 1975 white noise
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da er lundefuglen blodtrimmet og klar til dyst! Med stødig hånd og falkeblikk har @Twsts gjennomført det jeg aldri har våget å prøve meg på, 24/96-modifikasjonen til Mr. Parks. The proof is in the pudding, sorry Puffin.
    PXL_20210210_171906664.jpg


    Tusen takk for hjelpen @Twsts!
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    stadig nye funksjoner, nå antiskating sjekk. Fantastisk produkt dette,


    Another one of the new functions will be a skate measurement that helps adjust the anti-skating on your turntable. Works with the 300/315Hz tracking test on LPs like Ortofon Test (Tracks 9 to 14) and Vinyl:Check (Side 1 Track 6). Shows which channel - right or left - starts to distort first and whether to add or remove skating force.
    Any change of including an Equalisation that fits the JVC TRS -1007, that has "RIAA without the treble emphasis".( 75usec or 2212 hz pole). This would allow us to measure cartridges in full range. https://docplayer.net/48161410-Details-of-the-test-re
    See more


    Details of the test record JVC TRS PDF Free Download

    DOCPLAYER.NET
    Details of the test record JVC TRS PDF Free Download
    Details of the test record JVC TRS PDF Free Download

     

    Øyvind Ek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2009
    Innlegg
    205
    Antall liker
    154
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Ser det er Puffin det går i her men er det oen som har erfaring med "Budgie"? Har nettopp kjøpt en brukt og vil gjerne ha noen tips til gode rør. ØE
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Noen som bruker digital utgang, eller er det bare bortkasta penger?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Jeg bruker kun digital utgang - coax, fungerer bra (y)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Her brukes analog. Funker utmerket det også.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Har Toslink per på 48k til digitalpreamp. Min ene motttaker på Toslink likte ikke 96k, mens de 2 andre takler 96k Toslink greit. Så det er nok mottakeren min som er litt kilen.
    Samler mot til å modde om til Coax og 96k...

    PS digital ut gir målbarte renere signal med men DAC, ikke så rart, DAC er fra RME og koster langt mer enn Puffin også
    Men det skal godt gjøres å høre forskjell. Litt grums under -90dB er i praksis ikke hørbart
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Noen som bruker digital utgang, eller er det bare bortkasta penger?
    Kun digitalutgang her også. Slipper en unødvendig DA/AD-konvertering da høyttalerne er aktive. Funker som ei kule, har ikke prøvd de analoge utgangene. Definitivt ikke bortkastede penger. Hadde ikke kjøpt lundefuglen hvis det ikke var mulighet for digitalutgang.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Pickup frekvensesjekk med Puffin..
    1614524528269.png






    To ulke testplater tester slik. B&K QR2010 testplaten jeg arvet fra NRKs overskuddslager viser jevnest frekvensgang mens Clearaudios viser litt mer løft i diskanten. Har nok desverre klippet av den dypeste frekvenssveipet under 25Hz...
    Picupen er er AT-OC9ML/ii dippen ved 9k kan være pga alder eller at jeg kom til å dulte ned armen ved montering ved et uhell.
    1614538514250.png
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Stadig justering av gain når jeg digitaliserer litt vinyl, varierer veldig - alt fra 36 - 48 dB på Nagaoka puen. Veldig greit at det er så enkelt å justere.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Noen som har testet beta 1.30? Jeg har for tiden en platespiller uten arm og dermed ikke mulighet til å teste ut de nye funksjonene.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Kunne nok tenkt meg å ha 1 dB Gain justering som er i den nye oppdateringen - i stedet for 4 dB trinn som nå. Men klarer meg og det virker litt omfattende for å oppdatere - skal gjøre det en eller annen gang :p
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Kunne nok tenkt meg å ha 1 dB Gain justering som er i den nye oppdateringen - i stedet for 4 dB trinn som nå. Men klarer meg og det virker litt omfattende for å oppdatere - skal gjøre det en eller annen gang :p
    Å oppdatere tar ca 4 minutter inkludert demontering og montering. Selve oppdateringen tar under 5 sekunder. Mange funksjoner i liten fil!
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Funger helt fint, bare følg instruksjonene punkt for punkt
    Pass på at miniusb er vendt riktig når du prøver å plugge inn i Puffin, litt trangt.


    Sjekket RPM funksjonen mot stroboskop og testplate. Den er helt korrekt.
    Greit å vite hva hastigheten er, kanskje litt mindre greit å få sannheten i trynet om man er off og ikke har justeringsmuligheter. jeg måtte justere stilleskruen på motorstyringen 1/6 dels omdreining for å gå fra 0.1% til 0.0%.
    HR supply for Michell Gyro

    9ABAC9DB-9AB0-4FF9-A9A1-A28DAF0D901A.jpeg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn