Spennende! Jeg skal snart i gang med å modde min med noen enkle inngrep.Har spilt noen platesider på min etter at den ble pakket ut i går. Kjempegøy! Den er muligens ikke like god som min Valab LCR eller NLE 17, men jeg har ikke hatt tid til å leke med innstillinger enda.
Spennende! Jeg skal snart i gang med å modde min med noen enkle inngrep.Har spilt noen platesider på min etter at den ble pakket ut i går. Kjempegøy! Den er muligens ikke like god som min Valab LCR eller NLE 17, men jeg har ikke hatt tid til å leke med innstillinger enda.
-BB-
Altfor dyrt! Biltema får duge i denne sammenhengen.Det beste materialet til skjerming er stål fra venstre bakskjerm på 1983 Porsche 911.
“Why would digitisation sound like anything at all? ADCs and DACs have been transparent for very many years, so that leaves the DSP, which I expect would be done well enough”
Jeg er nesten 100% sikker på at en avansert PS vil endre karakter i positiv retning. Har vært igjennom flere slike PS-oppgraderinger igjennom tidene. Naim, Aralic, AudioNote, Graham Slee, IFI osv... Selv PS for motorstyring for platespillere funker! Eks. REGA, Michell osv...Og hva tror dere om en slik strømforsyning til Puffin?
-BB-
Wow, tusen takk for fine ord men det er nå en gang slik at jeg ble tipset om Puffin i den andre riiatråden her inne og bare tok sjansen og hoppet i det. Angrer overhodet ikke på den avgjørelsen i ettertid. Jeg håper den faller i smak hos deg på samme måte som KinkiSyns egentlig at dette designet er tøft på denne måten. Alle boksene må nødvendigvis ikke ha samme fasong eller ledningsføring.
Ja, ening med deg "Motorhome", spennende med dette prosjektet og med all kreditt til BB som evner å plukke spennende produkter. Det blir veldig hyggelig for denne hobbyen at noen bidrar på denne måten.
Det er sikkert flere av oss som venter i spenning på en "Puffin".
Det finner du enkelt ut ved å lese manualen;Har bestillt en. kommer den 21/2.
Hur måler man støynivå på både inn og utgangene
CÅ
Takk som spør. Klart jeg kan forsøke å forklare dette og så får kapasiteter som Snicker-is korrigere meg hvis det er behov.Kan du forklare denne målingen til en som ikke har peiling på dette
Fra manualen:dBfs står vel for "dB below full scale".
Hvis du har 16 bit så skal du teoretisk ha ca 96dB dynamikkområde, og det teoretiske støygulvet skal ligge et par dB lavere enn det. Men har du 24 bits AD/DA og DSP så har du jo 144 teoretiske dB å gå på. -100dB går vel ikke naturlig opp med noen naturlig matematikk på området, men det kan være det er satt som en maksverdi i produktet. Det kan også hende de har laget seg et lite headroom for å være helt sikre på å ikke klippe digitalt.
Da er den på plass hos meg. Plages ikke av feedback selv på 72db. Dette er den mest "stille" riaan jeg har hatt. CD følelse på dette nivået. Tipper litt innkjøring må til for å komme med noen betraktninger. Spiller ganske sympatisk rett ut av boksen. Mangler noe "trøkk" nedover og dybde.
Vis vedlegget 529630
Brum er totalt fraværende. Tro meg, jeg er nøye på slikt. Puffin er et RIAA trinn en supert kan leve med uansett. Den låter ikke digitalt og er fullt på høyde med lagt dyrere phonotrinn. Jeg vurderer IKKE å bytte på en stund. Eksterne PS er jeg veldig nysgjerrig på. Har alt for mange positive erfaringer i så måte. Dette vil bli testet ut uansett.En bedre strømforsyning kan potensielt skille boksen bedre fra strømnettet og gi mindre brum hvis man har problem med dette. En enkel måte å sjekke dette på er å teste med batteridrift. Det står ikke i manualen hva som er maksimal spenning, så man bør i så fall bruke et batteri som er i nærheten av 12V. Sett gjerne på en 1000uF kondis med lav ESR parallellt for å senke støy.
Ja, var noen som spurte, og han likte ideen. Så er vel egentlig blitt hintet om i en eventuell oppgradert versjon.Var det noengang noen som spurte konstruktøren om mulighet for digital ut på denne?
Sent fra min RNE-L21 via Tapatalk