Prosjekt PIMP my PUFFIN stage 1
Hei alle Parks Audio venner,
I kveld var tiden kommet til å ta en nærmere titt på Puffin da jeg utifra noen bilder jeg har sett av Puffin mente jeg kunne gjøre noen enkle inngrep som kanskje ville ha en positiv effekt.
Tid: ca 2 timer
Verktøy: unbrako sett med små størrelser, krympestrømper, varmepistol, o-ringer, bitumen, saks
Drikke: Alkoholfri IPA
Musikk: Til denne jobben foretrakk jeg Frank Zappa`s fantastiske
Hot Rats
Å åpne Puffin er lett som en plett og riktig unbrako blir levert med i esken den kommer i:
Før jeg begynte veide jeg den:
Og slik ser den altså ut på innsiden:
Det første jeg gjorde var å isolere metallboksen med bitumen. Jeg varmer alltid bitumen i ovnen først får å gjøre den enklere å jobbe med:
Deretter ville jeg forsøke å isolere kretskortet fra topplaten. Den er skrudd rett i toppen og skruene er låst fast med locktite så vær litt obs og evnt bruk litt varme på dem først:
Dette veide den etter jobben:
Det siste jeg gjorde var å legge en vulkaniseringstape mellom topplokk og boks for å isolere den ytterligere. Her kan man gå enda lengre mener jeg men da må man også benytte lengre skruer til lokket:
Så merker jeg noen forskjeller? Svaret er ja. Den er blitt enda stillere og er ikke lenger like følsom på de mest ekstreme gain settingene (68 - 72db). Fortsatt kan jeg høre når jeg tapper i ledningene på input siden ved ekstremt høyt volum og høy gain så jeg kommer til å se litt nærmere på dem ved en senere anledning.
Ser dere noe mer jeg kunne gjort så gi meg gjerne tilbakemeldinger.
Mvh
-BB-