|
Audiophile-Arve skrev:Korleis driv ein eigentleg fotosyntese, sånn på eiga hand?
Fint du tok opp dette, glemte det litt.ThorR skrev:Men i bunn og grunn trenger vi bare noen aminosyrer for å leve. Men som sakt, hvis vi har en slik utvikling i 5000år mister vi vel tennene.
Med dette som grunnregel, hadde en fort fått slutt på krig ;DAudiophile-Arve skrev:Kverkar du noko, bør du ete det etterpå.
1. Iallfall heilag krig....det hadde vel gått over til noko meir matnyttig.Fenalaar skrev:1. Med dette som grunnregel, hadde en fort fått slutt på krig ;DAudiophile-Arve skrev:Kverkar du noko, bør du ete det etterpå.
For å ta en annen vri:
2. Ihuga jeger: "Jeg spiser ikke annet enn det jeg skyter selv"
"Mamma - nårtid er det middag? Jeg er så sulten!"
"Ganske straks - Far skal bare skyte potetene først..."
Johan-Kr
Oppklarande. Det hadde vore litt av eit tilvære...berre trekkje vatn og sporstoff opp gjennom rota. Ut over det berre stå i ro, og erkjenne.... noko anna å bruke tida til ville vel vere vanskeleg? Kommunikasjon ville vere heilt unødvendig. Intelligens vil eigentleg vere eit problem - vil ein ikkje verte veldig frustrert av eit slikt tilvære, som endåtil kanskje kunne komme til å vare like lenge som levetida til eit furutre? Og kva skulle drive oss til action om vi ikkje hadde kjøtsvolt?Tubesnake skrev:Audiophile-Arve skrev:Korleis driv ein eigentleg fotosyntese, sånn på eiga hand?
Jeg juicer to epler, en selleristang eller to, og en skrellet lime.C. Alshus skrev:Hva inneholder smoothien?
Oppskrift?
En vakker kvinne i en pen pels er en pryd å se. Skal vi slutte å spise pølser fordi noen bønder vanrøkter dyrene sine? Nei, naturligvis ikke. Skinn, lær og pels er bærekraftig og riktig påkledning.Andy skrev:Kjenner jeg blir kvalm hver gang jeg leser om denne næringen. Legg den ned! Sponheim er tøff, han er en politiker jeg har fått sans for når det gjelder en del ting.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=570875
Du gløymde å kommentere Sponheim...BBking skrev:En vakker kvinne i en pen pels er en pryd å se. Skal vi slutte å spise pølser fordi noen bønder vanrøkter dyrene sine? Nei, naturligvis ikke. Skinn, lær og pels er bærekraftig og riktig påkledning.Andy skrev:Kjenner jeg blir kvalm hver gang jeg leser om denne næringen. Legg den ned! Sponheim er tøff, han er en politiker jeg har fått sans for når det gjelder en del ting.
Ja, Sponheim kan være underholdende i små doser. Bruker han saueskinnspels?Audiophile-Arve skrev:Du gløymde å kommentere Sponheim...
BBking skrev:En vakker kvinne i en pen pels er en pryd å se. Skal vi slutte å spise pølser fordi noen bønder vanrøkter dyrene sine? Nei, naturligvis ikke. Skinn, lær og pels er bærekraftig og riktig påkledning.Andy skrev:Kjenner jeg blir kvalm hver gang jeg leser om denne næringen. Legg den ned! Sponheim er tøff, han er en politiker jeg har fått sans for når det gjelder en del ting.
Folk som behandler dyr dårlig burde bli behandlet like dårlig til de ber på sine knær om å ikke gjøre det igjen.BBking skrev:En vakker kvinne i en pen pels er en pryd å se. Skal vi slutte å spise pølser fordi noen bønder vanrøkter dyrene sine? Nei, naturligvis ikke. Skinn, lær og pels er bærekraftig og riktig påkledning.Andy skrev:Kjenner jeg blir kvalm hver gang jeg leser om denne næringen. Legg den ned! Sponheim er tøff, han er en politiker jeg har fått sans for når det gjelder en del ting.
Ja, strenge straffer må til. Ingen snillisme her. Hvorfor ikke la svinebønder og muslimer sone sammen!Lyngen skrev:Folk som behandler dyr dårlig burde bli behandlet like dårlig til de ber på sine knær om å ikke gjøre det igjen.
Lurte bare litt.Audiophile-Arve skrev:Så når eg har katten ut om kvelden......?
Hvis den dreper en mus, så gjør du det samme med den. Og da kommer en bjørn og tar deg like før en jeger får kula i den like før jeg "uheldigvis" dytta han over broen. Jeg tar selvmord i fengslet. Livet er herlig dere.Audiophile-Arve skrev:Så når eg har katten ut om kvelden......?
Jeg kan i et svakt øyeblikk innrømme at den kanskje var littegrann streng ja.Audiophile-Arve skrev:Eigentleg ein ganske søkt streng, denne her....
Nesten dyrisk streng, til og med.Lyngen skrev:Jeg kan i et svakt øyeblikk innrømme at den kanskje var littegrann streng ja.Audiophile-Arve skrev:Eigentleg ein ganske søkt streng, denne her....
Meg bekjent er rev ikke et flokkdyr. Sosial omgang som voksen begrenser seg stort sett til paringsadferd.Roberten skrev:Dersom mangfold er et ønske er det vel bedre å ha de i dyrehager med store arealer de kan bevege seg på og ha sosial omgang med andre av samme art i stedet for å ha de i bur hvor de venter på å bli slaktet og sydd om til en jakke eller kåpe ?
Kanskje, Men det er ikkje sikkert at det er noko alternativ.Roberten skrev:Dersom mangfold er et ønske er det vel bedre å ha de i dyrehager med store arealer de kan bevege seg på og ha sosial omgang med andre av samme art i stedet for å ha de i bur hvor de venter på å bli slaktet og sydd om til en jakke eller kåpe ?
Det kan godt hende du har rett i det, jeg synes bare at det burde være bedre måter å bevare en rase på enn å bure den inne og lage klær av pelsen dens. Men som du sier, det er ikke sikkert det er det. Jeg er hverken biolog eller veterinær.Audiophile-Arve skrev:Kanskje, Men det er ikkje sikkert at det er noko alternativ.
Vi er vel artister da.emokid skrev:Det kalles artssjåvinisme.
Eg er nok ueinig med deg. Tenk kor mange skapningar som burde vore kverka dersom dei ikkje fekk ha eit tilvære som var utan menneskleg påverknad.emokid skrev:Det kalles artssjåvinisme.
Det er så patetisk å forfekte biodiversitet og manfold når oppavlede raser lider under tortur og terror.
Synes dere virkelig det er viktigere at en rase av mink eller rev finnes på denne jorda, når alt den gjør er å lide? Jeg ser heller rasen utdødd en at den skal fortsette sin skjebne i fangenskap av denne sort.
Det handler ikke om tilværelse uten menneskelig påvirkning, det handler om bestialitet og terror. Dette er så langt fra bambisyndrom det kan bli, og det krever sykelig apati å ikke kunne se det. Beklager, men det gjør deg faktisk litt styggAudiophile-Arve skrev:Eg er nok ueinig med deg. Tenk kor mange skapningar som burde vore kverka dersom dei ikkje fekk ha eit tilvære som var utan menneskleg påverknad.
Skulle eg vere litt stygg, hadde eg sagt: Nei, det er ikkje enkelt å velje mellom biodiversitet og bambisyndrom....
Du har nok eit poeng (ikkje når det gjeld apati, tykkjer eg)....men er bestialitet ein menneskeleg eigenskap, eller er det også bestialsk når ein ulv/bjørn/jerv fylgjer sitt instinkt når dei finn ein saueflokk? Berre sånn prinsippmessig, meiner eg....emokid skrev:Det handler ikke om tilværelse uten menneskelig påvirkning, det handler om bestialitet og terror. Dette er så langt fra bambisyndrom det kan bli, og det krever sykelig apati å ikke kunne se det. Beklager, men det gjør deg faktisk litt styggAudiophile-Arve skrev:Eg er nok ueinig med deg. Tenk kor mange skapningar som burde vore kverka dersom dei ikkje fekk ha eit tilvære som var utan menneskleg påverknad.
Skulle eg vere litt stygg, hadde eg sagt: Nei, det er ikkje enkelt å velje mellom biodiversitet og bambisyndrom....![]()
Japanske kannibalar har eg ikkje høyrt om. Er det noko eg ikkje har fått med meg?Nex skrev:In vitero menneskekjøtt.
Det kan du banne på at japanerene vil tilby. hehe
"Eat your girlfriend" vil få en ny betydning.
Det er eg ikkje så sikker på - sushikvalitetskontrollen har vel den mest friskmeldte fisken i verda?Nex skrev:Bare at japanerene generelt har en svakhet for litt syke ting.