Vel, det blir nok lenge til jeg får realisert høyttalerplanene mine, men jeg har i hvert fall liggende et par Hawthorne Silver Iris OB 15" Coaxial elementer som jeg har tenkt til å bygge inn i åpen baffel når jeg får tid. Så får jeg se om det passer for meg.
Nå har jeg i hvert fall fått hørt en del på Jeff (Rowland) og Paul (Klipsch).
...og det låter neimen ikke verst. Jeg tror jeg skal klare å holde ut med dette en god stund.. ;D
Jeg synes ikke jeg er så veldig flink til å beskrive lyd egentlig, men jeg får prøve.
Det har en spillestil som faller seg behagelig i mine ører. En kan kanskje si at det har et litt bløtt anslag, uten at det er dvaskt eller slapt. De er flinke til å få fram små detaljer. Det heller litt mot det mørke framfor det lyse, og det er ålreit synes jeg.
Det er godt definert i bunn, og det har nok av punch for meg. (Det skal riktignok nevnes at jeg av praktiske hensyn ofte har høyttalerne plassert noe nærmere veggen en hva som er optimalt, og da blir det fort litt ullent nederst) Det groover bra når jeg slenger på litt Tom Jones f.eks..
RIAAen er veldig god. Jeg sitter faktisk å hører på en plate gjennom den i skrivende stund. Jeg er faktisk ikke sikker på om jeg liker den bedre, dårligere eller om jeg bare synes den er annerledes enn C-J Motif MP-11. Det kunne for så vidt vært praktisk, økonomisk sett, om JR sin funket bedre for meg. :
Jeg synes anlegget spiser det jeg slenger på det nå, uten å låte skarpt på annet enn Mötörhead og slikt, men det er jo så fryktelig dårlig innspilt at det er vondt uansett.
Er vel bare en god DAC til Skvisen og nye høyttalere som mangler nå egentlig. Og en avklaring på om C-J eller JR blir brukt som hoved-RIAA videre.