Pers lille anlegg med den store lyden....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det blir vifte over der, så elektrikkeren skulle ha montert den i forhold til det, men helt ærlig så er jeg jaggu ikke sikker selv eller, håper å tror det!

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hmm, jeg kunne sagt en masse om innleggene foran her.. Lang historie kort, men jeg er på Fyn nå og vært innom 3-4 bryggerier i dag og meg og madamen nyter nå.. LIKER bildene godt.. Er og har vært der :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det er ikke uten grunn at utrykket "Det er deilig å være norsk i danmark" kom ;) Eneste jeg savner etter våre 14 dager var at vi ikke kom oss innom flere byer som Aalborg og Køben, men har god tid til å bli bedre kjent med de senere :) Kos dere videre på ferie Lassemann!

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Reisen vår har vært lang egentlig.. En uke på Bornholm - FANTASTISK! Runde på Svaneke bryghus med påfølgende 3 retters i restauranten. Så noen dager i Nord Tyskland. Ekstrem varme (35 grader), jaga oss til Langeland og Fyn.. Nyter nå siste kvelden med god øl og edelt brennevin. Hjem i morgen før siste uka på Hvaler.. Bilen er tungt lastet.. Håper tollerne ser våre blå øyne i morra.. Fortsatt god sommer og lykke til med husprosjektet :)

mvh
    lassemann

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    God tur hjem Lassemann, så får vi håpe at tollen er snille med deg.

Fikk endelig j.j nos røret til riaa delen i arcen i dag. Men noe stemmer ikke og det er godt mulig jeg har gjort noe feil, men det er enormt med brumming og veldig svak avspilling. Har jordet spilleren til arcen, og ellers er det ikke mer hokus pokus. Har ikke manualen, men er det noe med disse bryterne som står feil?

copy/normal står på normal, 2-1/1-2 står på 1-2, Tape2/tape1 står på tape 1, Monitor/Source står på source.

Noen andre som har tips, er det fks mulig å jorde i noe annet eventuelt?

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har endelig funnet ut at det er brudd i begge de fastmonterte phonokablene på Thorensen. Kunne sikkert fikset den, men har vært nok kluss med den og siden den snart er 30år så blir den pensjonert nå. Vinyl er noe jeg vil fortsette med så ny spiller skal i hus asap.

Tenker max 6000 lapper for spiller og arm, siden jeg ikke vil vente stort står jeg mellom Rega rp3 og Pro-ject 5.1. Har en Soundsmith Otello og den vil jeg tro måler seg med nålene som følger de to kandidatene? For meg er vinyl en helhetsopplevelse der utseende og brukervennelighet står like høyt som selve lydkvaliteten. Vil jeg høre referanselyd hopper jeg over på den digitale delen av oppsettet :)

Noen tanker om hvilken som passer mitt oppsett best rent klangmessig? Vil ha engasjement og dynamikk! Utseendemessig er de like pene så det spiller liten rolle :)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Objektivt sett ville jeg vurdert Nottingham Analogue.. Finnes ikke bedre til prisen brukt ;-)

mvh lassemann

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Tenker max 6000 lapper for spiller og arm,
    Money is no object, da. 6 millioner gir nok fritt valg på øverste hylle. ;)

Fra spøk til alvor:

Enig med lassemann om at en nyere brukt spiller i topp stand sammen med Soundsmith PU-en virker som det mest fristende valget.

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.712
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Har endelig funnet ut at det er brudd i begge de fastmonterte phonokablene på Thorensen.
    Vinyl er noe jeg vil fortsette med så ny spiller skal i hus asap.
    Tenker max 6000 lapper for spiller og arm, siden jeg ikke vil vente stort står jeg mellom Rega rp3 og Pro-ject 5.1. Har en Soundsmith Otello og den vil jeg tro måler seg med nålene som følger de to kandidatene? For meg er vinyl en helhetsopplevelse der utseende og brukervennelighet står like høyt som selve lydkvaliteten.
    Flott at du fant ut av det, sånt kan ta knekken på hvem som helst.

Her har du en link for å øke forvirringen:

Rega P3 Vs Project RPM 5.1 - Turntables & Vinyl - StereoNET Australia

Ellers vet du jo hva jeg tenker om dette og hint, men gå for din egen godfølelse!

/ Morten

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har vanvittig lyst på en notthingham, men akkurat nå er jeg temmelig utolmodig og drøyer det nok ikke lengre enn til maks neste helg før jeg bestiller en av de to ny såfremt det ikke dukker opp noe på torget :) Kan jo være heldig at det dukker opp en liten fining som passer meg.

En ørliten skrivefeil Dazed ;) Skulle i grunn bare mangle etter å hatt 3 bursdager på rad for 2åringen her siden søndag at jeg blir litt ør i huet ;)

Skal lese over den linken jeg Lagga :) Akkurat når det gjelder vinyl så blir det i grunn magefølelsen som gjelder siden jeg har hørt så lite, men er det noen som vet om de pickupene som følger med er i særlig grad bedre enn Otelloen? Jeg er svært i tvil og blir nok ikke å kjøpe med pickup. Men bestandig kjekt å vite hvis det skulle være ett himmelhav av forskjell.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Magefølelsen min sier i alle fall at Otello er i en annen divisjon enn 2M Red, men Rega Elys har jeg ingen formening om. Når du sitter på den pickupen er det vel bedre å fortsette å bruke den uansett? Da blir enten spilleren billigere, eller du kan få en finere for budsjettet ditt.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Tålmodighet min venn.. Jeg gav 6 laken for min Spacedeck og du har spiller for livet.. Riktignok måtte jeg kjøpe en arm, men vår kjære Lagga har sikkert noe slengende ;-)

mvh
    lassemann

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.712
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    (-) men er det noen som vet om de pickupene som følger med er i særlig grad bedre enn Otelloen? Jeg er svært i tvil og blir nok ikke å kjøpe med pickup. Men bestandig kjekt å vite hvis det skulle være ett himmelhav av forskjell.
    Behold Otello

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.712
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Begrunnelse?

Synes Rudi sier det greit i PUlista si:

Soundsmith Otello til ca 2200.-.
    "En Moving iron pickup (brukes som hvilken som helst vanlig MM pickup)
    Big bang for the buck......... beste kjøp du kan gjøre pr krone spør du meg, jeg har aldri vært borte i en såpass rimelig pickup som klarer og skille ut svake bakgrunnsdetaljer så godt som denne gjør.
    På enkelte områder setter den MC pickuper i 5k klassen i forlegenhet og av MM pickuper må man opp på Ortofons 2M Black til doble prisen for å få noe som er marginalt bedre på enkelte områder, som sagt : dette er en no brainer..... løp og kjøp hvis du er ute etter en rimelig pickup med big bang for the bucks. "

Klare ord for penga.
    ShineySmileysBlink.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Da er det bestemt at Otello blir, var i grunn det jeg trodde! Vanvittig musikalsk sak sett imot min tidligere Ortofon ihvertfall :)

Tolmodighet Lassemann? Du snakker med en mann som ikke har lyst på briller, men blir likevel utolmodig over at de ikke har kommet enda ;) Vi får se hvor lenge jeg holder ut. Statistisk sett så berger jeg til enten starten eller slutten av neste helg før jeg sprekker :)

Du har helt rett Lagga, klare ord for pengene!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ser det ligger en Beogram 5500 på Finn. Har egentlig lovt at en slik skal gå til svigerfar hvis jeg finner en, men uten å ha hørt de så har de ett utseende som tiltaler meg hinsides!!

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.712
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Pene å se på ja, du tenker på et kunstverk på veggen nå, ikke sant?

No' sånt kanskje:

Turntable art.jpg

/ Morten

Sist redigert:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, underforstått at de bare har med seg utseendet og ikke lyden skjønner jeg ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Etter å ha rensket opp litt i utstyrsboden høyner jeg nå innsatsen på platespiller jakten til 10 000,-
    Er det noe større marked her? Eneste som utmerker seg er vel Rega P6? Er lite aktuelt å legge i mer penger i spiller enn disse 10lappene. I midt hode bør jeg få en kurrant spiller til den prisen :)

RonnyJohansen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    Etter å ha rensket opp litt i utstyrsboden høyner jeg nå innsatsen på platespiller jakten til 10 000,-
    Er det noe større marked her? Eneste som utmerker seg er vel Rega P6? Er lite aktuelt å legge i mer penger i spiller enn disse 10lappene. I midt hode bør jeg få en kurrant spiller til den prisen :)
    Har ikke lest så grundig etter hva som må følge med i oppgraderingen din men Tran Rotor Zet 1 til 13.596 kan umulig bli feil JR Trans Rotor ZET-1 ink TR250STR - Torget

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.712
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Hehe, underforstått at de bare har med seg utseendet og ikke lyden skjønner jeg ;)
    Mmmm....
    Det holder egentlig med å se tallerkenen, uten noe fornuftig anlegg for en vinylplate, så ser du at denne ikke er bygget for god lyd,
    den er for show, og show er den, for all del. Klassiker også, absolutt en stilig sak å ha i sitt private hifimuseum. Du vet; det rommet du ikke trenger å legge inn strøm i.

Nåja, sikkert noen som er uenige. Det spørs jo også hvor du legger lista. Dvs, du har nettopp hevet lista, og da er den hvertfall ikke noe å tenke på.

Du hadde ikke fått montert noen Otello i Beogramen heller.

Trenger kaffe kjenner jeg.......

/ Morten

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har ikke lest så grundig etter hva som må følge med i oppgraderingen din men Tran Rotor Zet 1 til 13.596 kan umulig bli feil JR Trans Rotor ZET-1 ink TR250STR - Torget
    Takk for tipset, men hvis du leser hva jeg har skrevet så har jeg satt tak på 10 lapper.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Mmmm....
    Det holder egentlig med å se tallerkenen, uten noe fornuftig anlegg for en vinylplate, så ser du at denne ikke er bygget for god lyd,
    den er for show, og show er den, for all del. Klassiker også, absolutt en stilig sak å ha i sitt private hifimuseum. Du vet; det rommet du ikke trenger å legge inn strøm i.

Nåja, sikkert noen som er uenige. Det spørs jo også hvor du legger lista. Dvs, du har nettopp hevet lista, og da er den hvertfall ikke noe å tenke på.

Du hadde ikke fått montert noen Otello i Beogramen heller.

Trenger kaffe kjenner jeg.......

/ Morten
    Hehe, er godeste Lagga litt morgentrøtt? ;) Neida, skjønner godt hva du mener, som sagt så er det kun designet jeg har falt for når det gjelder Beogram. Trodde lyden kun være litt i samme klasse, men tar sikkert feil. Får la svigerfar kjøpe den isteden.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det er 47mil som skiller oss så vi renner ikke ned dørene til hverandre ;) Lurer på om den er tiltenkt hytta som vi bruker endel riktignok, men det får gå :)

Ser de har en gyro på ohfc til 9 lapper, men tipper den kommer uten arm. Er vel rega 303 som bruker å være "standard" på disse og den ligger på 4 lapper og hopper lett over budsjettet mitt enn så lenge.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, nei faktisk ikke. Må vel ta en smak endag å prøve :)

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.843
    Sted
    oslo
    har en mislykket sake-øl bakerst i boden som jeg smaker på med jevne mellomrom.
    vil ikke påstå at den er god enda, men den blir sakte men sikkert bedre, så ventetrikset har helt klart noe for seg ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Da blir det endelig vinyleventyr til høsten! En kandidat pekte seg ut hele tiden til prisgrensen jeg hadde satt og etter litt mailing frem og tilbake med de hyggelige karene på Stereofil så er en stk Rega RP6 på vei mot trøndelag :)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.060
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis!!! RP6 er saker det ;) Ikke for daglig nijokking på innstillinger og slikt, men for å spille musikk.
    Hvor mye må armen heves for å passe PUen din?

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Grattis!!! RP6 er saker det ;) Ikke for daglig nijokking på innstillinger og slikt, men for å spille musikk.
    Hvor mye må armen heves for å passe PUen din?
    Tviler ikke ;) Tja. Det vet jeg jaggu ikke. I min iver etter ny spiller så har jeg glemt å sjekke det. Burde jeg være bekymret?

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    3mnd gått Per Anders... Har dere testet "det mislykkede ølet" igjen?
    Tok en smak på det mislykkede ølet i går og det var verre enn noen gang. Vi har 1ødelagt hvetebrygg og 1apa. Antageligvis er det i sammenheng med Speidel dunken, siden alt som har gjæret i den har blitt ødelagt. Det vi har gjæret i normale gjæringakar derimot er blitt kurrant. Litt lav alkoholprosent, ellers fint. Satte en Erdingerkopi i går som vi har klokketro på. Så er det ny apa, urquelklone og julebrygg for tur.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.712
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Da blir det endelig vinyleventyr til høsten! En kandidat pekte seg ut hele tiden til prisgrensen jeg hadde satt og etter litt mailing frem og tilbake med de hyggelige karene på Stereofil så er en stk Rega RP6 på vei mot trøndelag :)
    Gratulerer pahf!

Enkel å sette opp, enkel å eie, elegant finish på plintet, denne blir du nok venn med.

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn