Pers lille anlegg med den store lyden....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Idag er en god dag, Rega`n skal hentes, det samme gjelder ett par SD føtter for å frikoble klipschene. Ikke minst fant jeg ett par Klipsch B2 som går direkte til en hifisulten kompis som takk for all oppussingshjelp. Han sitter på ett par gamle Dali Concept 1 som verken er særlig engasjerende eller dynamiske så dette tror jeg går rett hjem! :D

God helg folkens!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Nettopp fått koblet opp rega spilleren, vanvittig enkel å grei å få montert opp. Meget fornøyd med kombinasjonen arc + rega, dynamisk, engasjerende, storslått å detaljert! Kan nesten ikke vente til jeg får spilt inn rørt til riaaen.

Dagen i dag er en stor dag på flere måter, var å fikk sett nærmere på denne lille frøkna idag. 18 januar 2014 har hun meldt sin ankomst og utav ultralyd bildene å tyde så har hun samme hode og nese som sin storesøster. Stor stas og stormende jubel i heimen. Feires med Brew dog Dead pony club, en god ripasso og naturlig nok en Ardbeg Uigedal etterhvert!

993392_10153136152865475_1413568022_n.jpg

(Med tre høner i huset og kun en hane er det vel på tide å ta over kjelleren etterhvert for en stakkars far ;) )

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jo takk ;) Feirer med en Caol Ila i glasset og Miles Davies på spilleren nå. Slett ikke verst!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ja, jeg klager ikke om dagen. Alt snurrer og går seg til, mangler litt småtteri så er oppussingen av 1 etg ferdig å.

Tok meg tid til å ta litt bilder av det nye utstyret her i formiddag, lenge lenge siden jeg har slått på dslr kameraet så jeg er smått rusten ser jeg.

IMG_6630.jpg
    IMG_6600.jpg
    IMG_6635.jpg
    IMG_6637.jpg
    IMG_6639.jpg
    IMG_6652.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Etter kort tid kan jeg lett konkludere med at Rega RP6 fungerer helt i tråd med hva jeg ønsker av lydkarakter i eget oppsett!! Har snurret plateskiver 24/7 siden den kom på fredag. Selv husfruen kommenterte at nå låt det bra i det jeg satt på "A kind of blue" her en kveld.

Jeg klarer riktignok ikke helt å slippe tanken på at Copland forsterkeren burde være en soleklar vinner i dette oppsettet. Sist gang jeg prøvde den opplevde jeg den som litt grå og fargeløs i forhold til MI forsterkeren. Det kan selvfølgelig være flere grunner til det. At jeg kjørte den i pentode modus for å få litt mer krefter, at EH rørene jeg bruker på utgangene ikke er optimale i forhold til klipsch. At jeg brukte oem strømkabel isteden for suprakablen som står på til vanlig, at den matchet mi preampen dårlig og passer bedre med arc?

Skal hente den ned fra plassen sin på soverommet og prøve den på nytt og se hva jeg ender opp med. Er ikke ueffen for å prøve fks J.J/Tesla rør på utgangene siden jeg bruker de i signaldelen, og i riaa delen på forforsterker. Planen er til slutt å selge den jeg ikke bruker for å få ryddet opp litt i boder og esker. Fikk kvittet meg med doxa settet som står og tar plass ved å langtidslåne det bort til kompisen som fikk klipsch b2 høytalerne ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Nei, har aldri ligget ute for salg eller. Har ingen planer om å selge, men en musikk hungrig kompis er aldri noe stas så da kan han låne settet :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Helga lover godt når disse tre lå i postkassen og ventet! Takket være Cardas så er Copland forsterkeren friskmeldt, så nå lover det godt for litt rørrulling i høst :D
    God helg!

IMG_20130823_152023.jpg

J

J.J

Gjest
    Goo hælj til deg og - plater i kassa er alltid en god følelse, og nesten spess på fredager :cool:

/JR

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Føler meg relativt ferdig med oppgraderinger en stund så nå er det stort sett bare å fylle hyllene med plater og rulle litt rør som frister. Fantastisk følelse!!!

Tar meg en velfortjent pils etter å endelig fått montert vifte på kjøkkenet, ingenting skal gå lett i gamle hus, så endt opp med å kjøpe bajonettsag etter å ha møtt en vegg jeg ikke hadde regnet med ;). (er snart ikke det verktøy som står nede i kjellern etter denne oppussingen... )

J

J.J

Gjest
    Siden verkstedhallen er fylt opp, og du begynner og få mer tid... hva skjer da?

Jepp - du skal bli en DIYer, da skal det bygges høyttalers, seff med hønn!!! :cool:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Tanken har slått meg, og om det ikke blir i år så er det nok helt klart på skissestadiet den dagen jeg får eget lytterom!!

J

J.J

Gjest
    Alt godt starter med en plan, ta deg god til å tegne og å gjøre research...
    Betaler seg godt over tid, at enn får med alle detaljer og løsninger.
    Ingenting er som å angre på: Hvorfor F..n gjorde jeg ikke det...... :rolleyes:

Og så kommer høyttalers... svære som fyy!! :cool:

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    3mnd gått Per Anders... Har dere testet "det mislykkede ølet" igjen?
    Tok en smak på det mislykkede ølet i går og det var verre enn noen gang. Vi har 1ødelagt hvetebrygg og 1apa. Antageligvis er det i sammenheng med Speidel dunken, siden alt som har gjæret i den har blitt ødelagt. Det vi har gjæret i normale gjæringakar derimot er blitt kurrant. Litt lav alkoholprosent, ellers fint. Satte en Erdingerkopi i går som vi har klokketro på. Så er det ny apa, urquelklone og julebrygg for tur.
    Har brygget en del med speidler gjæringskaret og ikke opplevd at det blir misslykket. Hva er det du antar skjer? Er det ikke tett?
    Vasker du flaskene godt nok? selv pleier jeg å ha dem i stekeovnen på 130 grader i 20 min etter vask, rett før tapping. Korker kokes også. Det er ikke mue grums som skal til før ting ikke går helt veien.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    3mnd gått Per Anders... Har dere testet "det mislykkede ølet" igjen?
    Tok en smak på det mislykkede ølet i går og det var verre enn noen gang. Vi har 1ødelagt hvetebrygg og 1apa. Antageligvis er det i sammenheng med Speidel dunken, siden alt som har gjæret i den har blitt ødelagt. Det vi har gjæret i normale gjæringakar derimot er blitt kurrant. Litt lav alkoholprosent, ellers fint. Satte en Erdingerkopi i går som vi har klokketro på. Så er det ny apa, urquelklone og julebrygg for tur.
    Har brygget en del med speidler gjæringskaret og ikke opplevd at det blir misslykket. Hva er det du antar skjer? Er det ikke tett?
    Vasker du flaskene godt nok? selv pleier jeg å ha dem i stekeovnen på 130 grader i 20 min etter vask, rett før tapping. Korker kokes også. Det er ikke mue grums som skal til før ting ikke går helt veien.
    Vi har gått utifra at vi ikke har fått vasket den skikkelig, har både kloret og skrubbet etter beste evne, men opplever vanlige gjæringskar som enklere å få rene. Flaskene kan selvsagt være mye av grunnen, det er første de siste to batchene vi har brukt starsan for å rense og de er blitt betraktelig bedre, men ipaen vi brygget som nr 2 er også god på smak, litt svak, men god på smak. Er litt prøving og feiling, men har ikke gitt opp enda. Erdinger kopien vi har brygget lover veldig godt, blir spennende å smake på den snart.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Alt godt starter med en plan, ta deg god til å tegne og å gjøre research...
    Betaler seg godt over tid, at enn får med alle detaljer og løsninger.
    Ingenting er som å angre på: Hvorfor F..n gjorde jeg ikke det...... :rolleyes:

Og så kommer høyttalers... svære som fyy!! :cool:
    Når jeg får rommet opp å gå har jeg 20kvm for meg selv, så da snakker vi minimum 2x15 pr side. Leser meg opp på det ene og andre, men jeg er elendig på abstrakt tenkning så jeg har vansker med å se det for meg før jeg får det i 1:1 modell ;)

J

J.J

Gjest
    på 20 m2 så bør det holde med 1 x15 - enn kan heller ha større volum på kabinetter :rolleyes:

Men det er bare og sitte og drikke øl - tegne - drikke øl - tenke - drikke - øl ... og enda så har enn ikke begynt på singel malten ... hehe

Så det blir nok bra ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jeg er fantastisk god på å drikke øl, singlemalt og tenke ;) Horn blir det, det er bra sikkert!!

Finbeck

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Antall liker
    1.135
    Helga lover godt når disse tre lå i postkassen og ventet! Takket være Cardas så er Copland forsterkeren friskmeldt, så nå lover det godt for litt rørrulling i høst :D
    God helg!

Vis vedlegget 212819
    Liker du Bonamassa er denne et tips,under 100lappen på The Garden.
    294916[1].jpg

Mvh Finbeck

LilleFetirLutemann

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2009
    Antall liker
    110
    Kjedelig at dere sliter litt med mislykkede øl Per Anders. :( Skal noe til at alle flaskene er infiserte, så jeg tviler litt på det. Dere ser ut til å ha funnet synderen i gjæringskaret... Har dere snakket med forhandler? Har fri på torsdag og planen var å brygge, men det er så mye å gjøre i hagen og rundt huset før vinteren setter inn, at jeg nesten må prioritere det. Dessuten så klarer jeg ikke helt å bestemme meg for hvilket øl som er nestemann ut, så jeg får se om muligheten byr seg neste uke istedet. Det står mellom Cream of Three Crops, Founders Breakfast Stout og en Wit. Flasking av Nut Brown Ale i morgen.

Bonamassa er konge! Skal på konsert i Oslo i oktober. Gleder meg stort. :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Etter denne uka tør jeg påstå jeg er en av norges mest uheldige.
    Siden lørdag har ett kjøleskap, en tørketrommel og to vaskemaskiner gått i stykker. Hvem skulle tro det er mulig??

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Siden lørdag har ett kjøleskap, en tørketrommel og to vaskemaskiner gått i stykker. Hvem skulle tro det er mulig??
    Dette er da ingenting mot de ødelagte ølsatsene dine.
    Faen... de hadde jeg jo glemt en liten stund ;) Satser alle kortene på siste brygg, de har stått på flaske en liten uke nå så de er vel snart klar for en prøvesmaking. Brukte levende gjær isteden for tørrgjær denne gangen voldsomt aktivitet i gjæringstanken om ikke annet.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    er redd huset ditt er hjemsøkt.
    Hehe, har ikke merket noe av spøkelser enda ihvertfall, etter snart 30år i familiens eie burde de vel ha dukket opp. Mistenker mer den blonde hybelboeren... Velger å skylde på henne så får jeg avsluttet denne leieaffæren og tatt over kjelleren selv isteden ;)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Dette er da ingenting mot de ødelagte ølsatsene dine.
    Faen... de hadde jeg jo glemt en liten stund ;) Satser alle kortene på siste brygg, de har stått på flaske en liten uke nå så de er vel snart klar for en prøvesmaking. Brukte levende gjær isteden for tørrgjær denne gangen voldsomt aktivitet i gjæringstanken om ikke annet.
    det er jo gøy å dyrke opp gjærkolonier da. En uke er vel litt snaut eller? Selv må jeg få fyllt opp tre fat med en pale ale slik jeg får ledit gjæringstank til neste ukes brygging.
    Hva man ikke gjør for å få godt øl.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ja disse gjærkoloniene var morro! Betraktelig mer liv enn med tørrgjær ihvertfall. Tenker å prøve en apa med levende gjær isteden for tørrgjær for å se om vi får ett bedre resultat.
    Må nok få stå litt mer enn 1 uke ja, tenker å la de stå 4-6 uker før vi prøver.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Mitt inntrykk er at levende gjær er klart å foretrekke enn tørr. Min siste IPA ble meget vellykket om jeg kan si det selv. Skulle være en klone av Nøgne Ø, men direkte sammenliknet med originalen var min bedre.. Kan du skjønne?? ;-) Døpte den til Ingen Ø :)

Mvh
    lassemann

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, tviler ikke! Nøgne Ø er en av mine store favoritter så da går jeg ut ifra at din klone virkelig var en vinner!! Vi satser alle kort på at det brygget som står og flasker seg nå er av bedre sort enn de første vi har brygget. Har desverre ikke fått brygget så mye som vi ønsket rett og slett pga tidsklemma.

to av tre har vært under kraftig oppussingssyndrom med laminatstøv å mdfspon på lungene, sistemann driver en manisk utvasking av gammelt hus for å ta over nytt. Ser heller ikke ut som om vi klarer å trappe opp innsatsen fremover eller med unger i vente osv osv.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Mitt inntrykk er at levende gjær er klart å foretrekke enn tørr. Min siste IPA ble meget vellykket om jeg kan si det selv. Skulle være en klone av Nøgne Ø, men direkte sammenliknet med originalen var min bedre.. Kan du skjønne?? ;-) Døpte den til Ingen Ø :)

Mvh
    lassemann
    Hva med en Blå Chimay-klone?

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ooh, det hadde vært noe å prøve det! Må google litt og se om den eksisterer!

Bestilte forresten ett sett med Golden dragon signalrør her i helga, blir spennende og se om de gjør endringer i forhold til J.J/Tesla rørene.

Sist redigert:

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1

Mvh
    lassemann
    Hva med en Blå Chimay-klone?
    Ja, hvorfor ikke Stein.. Du kan jo bli med på et brygg og få dine 50 liter. Blir jo litt panteflasker å kjøpe ut, men det er jo det minste problemet ;)

mvh
    lassemann

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn