Pers lille anlegg med den store lyden....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Costanza76

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    208
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Tror jeg gir opp hele kjellerprosjektet. De dagene jeg har mulighet til å tømme søppel på kveldstid blir det overtid på jobben, og resten av tiden kan du ta deg en god fa** på at en av disse ungene ligger med 40 i feber og har som største mål å hyle så høyt at far i huset skal bli døv. Det resulterer i at jeg får brukt 1-2 timer pr uke ned i kjelleren.

Trøstekjøpte meg en DV20x2 PU her i ettermiddag, så får vi se hva som skjer etterhvert, akkurat nå ser det ut som planen om å ha det ferdigstilt til jul er omtrent like realistisk som at helvete fryser til og griser flyr...
    Høres kjent ut dette. Skal i gang selv på nyåret med kjelleroppussing og eget haifai-hjørne - regner med å havne i samme sit's som deg. Alt annet ville være en stoooor overraskelse. Må bare tenke langsiktig. Det er jul hvert år vettu!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, ja det ligner mer på at jeg er ferdig til jula 2015 enn 14 ihvertfall. Har ett lønnlig håp om å få handlet platene idag, men hvem vet ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hentet plater til sidevegg osv. i går, så jeg har et loddent mål om å snike meg unna julvask og få lekt litt mann istedet.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Lekt meg litt med forskjellige laster på dv pickupen, klarer ikke bestemme meg for om jeg liker 470 eller 1000 best, men man har det ikke travelt..

Rydda i innboksen for litt siden, og da så jeg at digitaldelen av anlegget har stått urørt i over ett år nå, det har vel knapt skjedd før. Ikke har jeg noen planer om å gjøre noen store utskiftninger her heller.

Leker litt med tanken på å enten fullrigge rega spilleren med groovetracer oppgraderinger, mest for lyden sin del, men skal ikke legge skjul på at jeg syns Rega er direkte puselete i utseendet til tross for at jeg liker lyden svært godt. Eller om jeg skal bygge opp litt tålamod og se om jeg ikke finner meg en tyngre spiller etterhvert.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Det at ting får stå i frd uten at man tenker på å bytte må jo være en bra ting :)
    Laster på pick up skal jeg ikke si noe om, der er jeg blank, men vil tro at om man finner ro så er man på rett vei.
    Problemet med å oppgradere spillere mer eller mindre usynlig er jo at man ikke får igjen det man legger i den gangen man skal sende den videre, samtidig så er det ofte lettere å oppgradere trinn for trinn om man vi ha mest ut av riggen.

Uansett, god hælj :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Du sier vel det jeg også tenker, at den dagen jeg selger så får jeg ikke stort igjen for de oppgraderingene som er gjort nei. Men samtidig så kan jo de ulike oppgraderingene gi meg såpass mye tilbake i både lydkvalitet og estestiske detaljer at jeg faktisk beholder den en stund lengre. ;)

Nei, får sette på en skive til og se hva som skjer.

God hælg Svein!

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.287
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Tror jeg gir opp hele kjellerprosjektet. De dagene jeg har mulighet til å tømme søppel på kveldstid blir det overtid på jobben, og resten av tiden kan du ta deg en god fa** på at en av disse ungene ligger med 40 i feber og har som største mål å hyle så høyt at far i huset skal bli døv. Det resulterer i at jeg får brukt 1-2 timer pr uke ned i kjelleren.

Trøstekjøpte meg en DV20x2 PU her i ettermiddag, så får vi se hva som skjer etterhvert, akkurat nå ser det ut som planen om å ha det ferdigstilt til jul er omtrent like realistisk som at helvete fryser til og griser flyr...
    Hmm.. med tanke på det lille snøværet som var borti USA(som kan kalles et helvete for mang) og dette bildet:
    pigs fly.jpg

Så vil jeg si at du bare skal krumme ryggen og bli ferdig! ;) No rest for the wicked ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hahahaha! Du har nok rett... Kommer barnevakt fra Hedemark til uka så da satser jeg på å få gjort litt av hvert!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Nok er nok!! Nå er jeg så inni helvete lei av dette fordømte huset som ikke har en rett vegg uansett hvor du snur og vender deg.
    Rommet i kjelleren er avsluttet, med mindre det kommer noe annet herfra i de neste 48timene er hele oppsettet til salgs. Send meg en pm!

Nå er jeg møkk lei av å bruke tid å penger på noe som stort sett skaper frustrasjon!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Du skal få fullversjonen så kanskje jeg finner noen mening i å beholde huset og ikke selge det og bygge nytt..

For 2.5 år siden kjøpte jeg tilbake barndomshjemmet på grunn av beliggenhet, størrelse på tomt og mulighet for eget rom i kjelleren. Kjellerrommet skulle være guleroten i enden av prosjektet.
    Hele den første høsten tok vi lett oppussing, maling, lettvegger, gulv osv. Den oppussingen varte i ca 8mnd før vi i juni rev hele 1 etg og fullstendig omrokkerte romløsningen for å få nytt bad og kjøkken nede. Vi tok en relativt lengre pause fra november til mai i år grunnet at jeg jobbet alt for mye og stresset på meg endel fysiske plager. Ikke minst fikk vi ny arving i hus. På bursdagen min 26.mai sto jeg i 2 etg å rev vegger med motorsag. Det som skulle bli ett enkelt prosjekt i 2 etg endte med full renovering og fullstendig nye romløsninger der også. Parallelt med 2 etg drev jeg og kjøpte inn matriale til kjelleren og hadde planer om å få startet på kjellerrommet senest i starten av august. Vel... Jeg var ferdig med 2 etg i slutten av september, og slappet av da i form av å bygge lekestue til disse arvingene.

Så var det meningen å bruke litt av pappapermisjonen til å bygge rommet nede før jeg startet i ny jobb. Skulle bare en liten tur til Hamar på ferie først. Det gikk jo fint de første dagene med besøk til Bluesbreaker og HCS, før jeg måtte ile hjem til fattern som hadde fått slag. Som enebarn så blir det ett visst ansvar ikke minst endel tankekraft på slike ting. Når han hadde kommet seg vel hjem og ting begynte å roe seg litt ned skulle vi til Leikis som også var ett hyggelig besøk med mye inspirasjon. Når jeg kom derifra var min mor så syk som jeg aldri hadde sett. Ulike forklaringer begynte å komme fra legestanden, det var alt fra hjernesvulst, selvmordshodepine til bihulebetennelse. Etter ett ukjent antall turer til lege ble det konstatert helvetesild av alle ting. Men nå da, nå måtte det få være min tur til å endelig starte i kjelleren...

Joda, jeg fikk ryddet, kastet, kjørt bort, malt tak, revet vegger og faen vet hva ila relativt kort tid. Så var det på tide å få på noen plater og flytte en lettvegg for ca 1.5 mnd siden. Siden den tid så har det skjedd 3 ting :

*Ungene har vært syke, enten samtidige eller rett etter hverandre
    * Vi har vært syke
    * Jeg har startet i ny jobb og jobbet endel overtid

Så forrige søndag hadde det gått 24 timer uten noen av de tre overstående tingene og bihulebetennelsen min var på tur ut så da fant jeg ut jeg skulle gå og sette på noen plater i kjelleren på en murvegg.
    Da alt var montert opp innså jeg at jeg manglet jo slagborr så da ble det utsatt til dagen etterpå. I lunchen på jobb fikk jeg kjøpt ett slagborr og lett og ledig skulle jeg gå til bilen da jeg traff det eneste hullet på parkeringsplassen til Verdal rådhus, jeg gikk rett rundt, forstuet foten og endte med å krabbe rundt i 5-10 min på leting etter nøklene mine samtidig som jeg prøvde å unngå at noen skulle se meg. Men idag.. Ja nettopp idag var dagen da ting skulle bli gjort. Svigermor på besøk og alle mann var friske. Jeg går ned i kjelleren og jobber faktisk i 45 min i strekk uten noen form for unødvendige hindringer. Limet er på veggen, skruene er skrudd inn og platen skal på. Platen holder i 2 min før de blir en *voosj* lyd og det hagler skruer rundt meg, veggen er skev som en bue og skruene jeg hadde var for liten, og enda hadde jeg en viss motivasjon igjen helt til jeg kommer opp og innser at "La familia" har tatt meg seg nøklene til begge bilene.

Jeg er ikke overtroisk, men nå har det pinadø vært så mange gjærtegn som sier meg at jeg skal ta springfart og regelrett drite i hele kjellerprosjektet for dette kan jeg ikke fatte og forstå er liv laga.

Sutter sier du? Uten tvil, og helt sikkert. Men nok er nok for en periode!

D

Dåbbel J

Gjest
    Helt korrekt!! Dette er " to much "

Så da vil jeg anbefale deg og gjøre noe helt annet en tid.... la hammer være hammer og la ting bare være... -ja GI FAAN en tid.

Bruk anlegget, nyt familien og bare kos deg til et drøyt stykke ut på nyåret.
    Dette kommer til og ta tid- les deg opp på ett eller annet som får tiden til og gå, og så kommer det sikkert en drøss med ny input og...
    Og videre progresjon er uungåelig :rolleyes:

Sterk lesing det her- men jeg vet at du ikke kommer til og gi opp, det er kun idag..... :cool:

Beste hilsninger herifra VestBredden

/JR

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Den siste måneden har alt som har hatt med de tekniske finessene ved denne hobbien ligget fullstendig brakk, jeg har utelukkende spilt musikk, og ikke enset skeivheter, feiljusteringer og ett kjellerrom som minte mer om ett bomberom. Har vel opptil flere ganger nesten solgt unna endel av utstyret til kjentfolk å familie. Heldigvis har de hatt mer vett enn jeg og latt det være.

Til nyttår så kom svigers, og bak min rygg hadd Katrine og svigerfar konspirert og handlet inn nødvendig utstyr. Så i går ettermiddag fikk jeg beskjed om å få på meg snekkerbuksa å finne frem noen arbeidspils. Ett par timer senere er vi ferdig med få limt platene på veggen, satt opp og kledd igjen en lettvegg så jeg har fått separert gjesterom og lydrom.
    Så nå er det bare maling, gulvlegging og listing som står igjen så er faktisk rommet ferdig og klart til bruk. Det var ikke store jobben som skulle til for å få meg igang igjen, men tydeligvis mer enn nok for å drepe alt av motivasjon.

Så det er med en litt lysere mine jeg kan logge meg på HFS igjen, og ønske alle mann ett godt nytt år!

D

Dåbbel J

Gjest
    Godt nytt år !!

Enn vil oppleve slike bølgedaler, men dem vil aldri komme beleilig, kjipt men sant.
    Måtte dette bli starten på noe nytt og positivt.
    Og det er jo alltid greit og ha et eget furterom - om diplomatiet ikke funker...:cool:

Lykke til videre med innsats med både rom og haifaien....

Sa jeg bilder ? VI VIL SE BILDER av rommet.... ;)

/JR

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det har du nok helt rett i J.J! Svært ubeleilig, men har nok hatt svært godt av en pause der jeg har tenkt på alt annet enn lydrelaterte interesser.
    Ett eget furterom er nok utelukkende svært positivt for samlivet, for det er ikke bare bare å gå inn i en 8-16 jobb når man har jobbet turnus i 12 år og er MEGET godt innkjørt i sine faste friformiddager ;D

Noe positivt i denne perioden er at jeg er blitt svært godt kjent med Heresy, og ikke minst like glad i de. På det årlige julebordet for gutta var det ett lydnivå her i stua jeg ikke trodde var mulig med slike småtasser. En av mine gamle kompiser satt med tårer i øynene da gode gamle "Delerium Silence" spilte opp for hele nabolaget og litt til ;)

Bilder kommer når jeg har fått ryddet litt, som det står nå så ser det rett og slett ikke ut, bare støv og rot. Skal ta meg en runde i morgen og få ryddet unna så mye som mulig så jeg får malt veggene asap.

Går for grå kontrastvegg bak og lyse side vegger.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.914
    Torget vurderinger
    3
    Godt nyttår pahf. Bra å lese at de går fremover med kjeller prosjektet. Var en stund der redd det ble skrinlagt.
    Eget rom til musikken er så kjekt for der kan man rote som man vil :)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.686
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Godt nytt år pahf!

Ofte er det bare et slikt lite spark bak som skal til, spesielt når det er spark m/praktisk bistand,
    sånt er gull!

/ Morten

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Godt nyttår pahf. Bra å lese at de går fremover med kjeller prosjektet. Var en stund der redd det ble skrinlagt.
    Eget rom til musikken er så kjekt for der kan man rote som man vil :)
    Jeg var i grunn ganske bestemt på å skrinlegge prosjektet rett og slett fordi jeg mistet interessen for hobbien en kort periode her, hadde noen kommet med noen tusenlapper og lagt de på bordet så hadde jeg nok solgt unna det meste untatt riaa og Heresy vil jeg tro. Men heldigvis kom det aldri så langt før ting begynte å snu. Så det bør ikke ta alt for lang tid å bli ferdig...( I utgangspunktet) :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Godt nytt år pahf!

Ofte er det bare et slikt lite spark bak som skal til, spesielt når det er spark m/praktisk bistand,
    sånt er gull!

/ Morten
    Uten tvil, slike små, men velrette spark er som regel nok til å komme igang igjen. Det er ikke til å stikke under en stol at jeg er min egen verste fiende når det gjelder å finne problemer isteden for løsninger, spesielt i perioder hvor jeg er mye stresset.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.022
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    Ser du har hatt en del motgang.

"C`est la vie"
    Ikke alltid det går slik en har tenkt, -heller sjelden er min erfaring.

Du får ta deg en tur innom att i løpet av 15,
    Har noen grammafonplater stående som kanskje kunne interessere.
    :)

Jeg vil ønske deg Godt Nyttår!

mvh

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Du får heller kose deg med musikk fremover og ta ett steg tilbake etter trangen og søken etter det perfekte.

Så får du stikke innom her om du er i området.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hei.
    Ser du har hatt en del motgang.

"C`est la vie"
    Ikke alltid det går slik en har tenkt, -heller sjelden er min erfaring.

Du får ta deg en tur innom att i løpet av 15,
    Har noen grammafonplater stående som kanskje kunne interessere.
    :)

Jeg vil ønske deg Godt Nyttår!

mvh
    Takk for det Blues :) Stikker mer enn gjerne innom på en ny visitt, er helt sikker på at du har både en og flere plater jeg finner interessant :)
    Flere av de jeg hørte hos deg har kommet seg inn i hyllene her hjemme!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Du får heller kose deg med musikk fremover og ta ett steg tilbake etter trangen og søken etter det perfekte.

Så får du stikke innom her om du er i området.
    Musikk koser jeg meg med hele tiden, men det skader overhodet ikke å la utstyrsjaget få hvile en liten stund :)
    Du er på besøkslista så jeg stikker nok innom ved neste korsvei :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Oppussingen i kjelleren går fremover om, enn i små steg. Mangler ett par dager med maling før gulvet legges, men stresser ikke.
    Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å gjøre noe med el-anlegget nede i kjelleren, men for å få det slik jeg vil må det nok elektrikker til der nede, noe som er helt ok, men da må det legges opp litt mer penger enn først planlagt. Oppussingskontoen er så smått slunken for å si det slik etter 3 år med oppussing. ;)

Men på en annen side så må jeg ha en liten integrert forsterker som passer godt ilag med mine kjære Heresy. De blir stående i stua til den dagen jeg er erklært utilregnelig og ikke kan ta avgjørelser selv lengre :)

Noen som har ett stalltips og komme med? Gjerne rør, gjerne brukt og litt gammel. Det er bare morro. Prisklassen bør være relativt lav.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Oppussingen i kjelleren går fremover om, enn i små steg. Mangler ett par dager med maling før gulvet legges, men stresser ikke.
    Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å gjøre noe med el-anlegget nede i kjelleren, men for å få det slik jeg vil må det nok elektrikker til der nede, noe som er helt ok, men da må det legges opp litt mer penger enn først planlagt. Oppussingskontoen er så smått slunken for å si det slik etter 3 år med oppussing. ;)

Men på en annen side så må jeg ha en liten integrert forsterker som passer godt ilag med mine kjære Heresy. De blir stående i stua til den dagen jeg er erklært utilregnelig og ikke kan ta avgjørelser selv lengre :)

Noen som har ett stalltips og komme med? Gjerne rør, gjerne brukt og litt gammel. Det er bare morro. Prisklassen bør være relativt lav.
    Et stalltips på en rimelig og kanskje en av de beste gamle integrerte forsterkerne er Electrocompaniet ECI-2. Hvordan den funker i samspill med Heresy aner jeg ikke, men noe sier meg det bør det. Ikke rør, men det er en god forsterker.. ECI-1 fra 98 er rene fyrverkeriet her i stua! Forøvrig godt nytt år! :)

L

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    En EL 34 sak _tror_ jeg vil bli bra på en H III :cool:
    Hehe, jeg og.... ;D Vil ha en forsterker som rocker skikkelig!!

Tok btw noen bilder her endag, mobilbilder, men dog bilder.

Slik så det ut en lang periode der alt lå brakk og motivasjon var på bunn. Ett kaos utav en annen verden.

a7da9b60-8f64-4c5f-835d-29e3057f71bf.jpg

Så var det på tide og rydde opp "litt" :) Som dere ser så blir det ikke teppegulv. Det hadde vært flott for lyden, men jeg liker ikke teppegulv og har to unger som er asmatiske så det blir i grunn bare dumt å fremprovosere mer pusteproblemer til småttisene.

c3ad8e6e-a801-444d-8c6d-788964a56058.jpg

Her har vi flyttet lettveggen, og adskilt de to rommene.
    49d9cf9a-c9fa-41a1-ab42-b54ecc6199c3.jpg

Her er skillet mellom ny og gammel vegg, og ikke minst det var her jeg møtte min overmann i en murvegg. Veggen er ikke bein nå eller, men det driter jeg i for å si det mildt. Så skimtes jo oppussingsanlegget som funker som fy, bortsett fra at tastaturet til imacen streika, så det er ikke bare fryd og gammen med disse digitale greiene eller ;)
    ba4935f8-ed4c-4817-8332-505569e7904a.jpg

D

Dåbbel J

Gjest
    Lassemann da... det her er jo ren blasfemi !! :rolleyes: Det må da være rør på H III :cool:
    Har selv prøvd transistor på dem, og det gikk fint - det var dog Aragon Palladium 1K.
    Det eneste som funker er og prøve i egen stue - med eget utstyr.. alt annet blir teori ...:p

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8

Et stalltips på en rimelig og kanskje en av de beste gamle integrerte forsterkerne er Electrocompaniet ECI-2. Hvordan den funker i samspill med Heresy aner jeg ikke, men noe sier meg det bør det. Ikke rør, men det er en god forsterker.. ECI-1 fra 98 er rene fyrverkeriet her i stua! Forøvrig godt nytt år! :)

L
    Godt nyttår Lasse! Ja, de gamle EC ampene er ettersom jeg husker de virkelig bra, og de går jo for en slikk og ingenting på Finn har jeg sett så det skal jeg legge meg på minnet. Selv om en rørforsterker frister mest å få prøvd. Hvem vet, jeg er jo ikke direkte strukturert når jeg handler.... ;D

Forresten ligger det bilder av hvordan ting er på stell her hjemme på forrige side her i tråden. :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Helt klart ett godt alternativ, klasse a funker svært godt på Heresy!
    Dine gamle Ti2K ja. De klarer jeg heller ikke å kvitte meg med, fantastiske lydformidlere og ikke minst ett design som går inn i de fleste hjem.
    Katrine er fryktelig glad i de og nekter meg å i det hele tatt tenke på å selge de så det får jeg bare forholde meg til :)

LilleFetirLutemann

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2009
    Antall liker
    110
    Skjønner jeg godt. Angrer fremdeles på at jeg solgte de. Er i gode hender, så jeg får sove godt om natten heldigvis. ;)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Lassemann da... det her er jo ren blasfemi !! :rolleyes: Det må da være rør på H III :cool:
    Har selv prøvd transistor på dem, og det gikk fint - det var dog Aragon Palladium 1K.
    Det eneste som funker er og prøve i egen stue - med eget utstyr.. alt annet blir teori ...:p
    Ja, du får sagt det du JJ.. En må alltid være villig til å prøve noe mot strømmen, ellers finne man ikke kilden ;) Hadde ikke store forventningene til ECI-1 jeg heller her i heimen, men den spiller forrykende! Dog står QS fortsatt trygt på sin plass, ingen andre forsterkere prøvd her skaper magi som dem gjør.. Men Heresy er jo en helt særegen flott klassiker som sikkert fortjener rørbestykkelse, EL 34 eller 300B, men da koster det jo litt.. :)

mvh
    lassemann

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1

L
    Godt nyttår Lasse! Ja, de gamle EC ampene er ettersom jeg husker de virkelig bra, og de går jo for en slikk og ingenting på Finn har jeg sett så det skal jeg legge meg på minnet. Selv om en rørforsterker frister mest å få prøvd. Hvem vet, jeg er jo ikke direkte strukturert når jeg handler.... ;D

Forresten ligger det bilder av hvordan ting er på stell her hjemme på forrige side her i tråden. :)
    Joda, har fått med meg at du har tatt deg litt vann over hodet. Men jeg kan trøste deg med at det at det går over. Krevende jobb, små barn, oppussing og liten tid til seg selv er ikke bra for en mann. Vi må ha rom for å fungere optimalt og det har ikke du nå. Så mitt råd er; lid deg igjennom og livet vender tilbake. Ikke gjør valgene i emosjonelle stunder, men gjør deg ferdig med rommet ditt i kjelleren. Da blir det bra tenker jeg :)

L

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Du har nok rett i det du skriver, jeg streber nok etter å fullføre alt på engang, og har svært sjeldent tolmodighet til å vente på noe som helst. Den "hifi" pausen jeg hadde gjorde i grunn bare godt og jeg har vel aldri hatt ett så avslappet forhold til ting som akkurat nå. Spiller musikk og bare koser meg. Rommet blir ferdig når det blir ferdig, er bare å ta tiden til hjelp. :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Her har det vært stille og rolig lenge gitt. Det stemmer forsåvidt på alle plan.
    Anlegget har stått i ro i lengre perioder av gangen uten at det er noe problem, nå som jeg kun jobber på dagtid er det naturlig å prioritere småsmurfene når de er våkne.
    Samtidig som jeg har en betennelse i en skulder som jeg ikke blir helt kvitt så det har satt sin naturlige stopper.
    Den tiden jeg har brukt anlegget derimot så blir jeg bare mer og mer glad i Heresy, nesten så jeg har fundert på å ta med meg de ned i kjelleren og selge RF63.
    Heldigvis har jeg etterhvert lært meg å være litt tolmodig, og avvente alle disse impulskjøpene ;D

Kjelleren er jo ett stadig prosjekt, stått i ro i lang lang tid. Fått unna det elektriske og klarte endelig å somle meg til å begynne med gulvlegging i helga siden kjerring og unger er reist på fjellet et par dager før meg. Fikk unna en god del før skuldra slo seg vrang, satser på å kombinere kjelleroppussing og bygging av ny veranda utover vårparten her.
    11015269_10155386320230475_902043468_n.jpg

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Må kose seg med smurfene mens de er små og synes det er stas. Ting tar gjerne litt tid når man skal sjonglere livet som småbarnsfar, jobb og helst ha litt fritid sånn innimellom. Det som er viktig er at det blir sånn i fremtiden en gang :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn