Pers lille anlegg med den store lyden....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Dåbbel J

Gjest
    Hehe... helt enig.... kommer bare bittelitt an på hva rom enn puter dem inn i :rolleyes:
    Var jo hyggelig feedback ila helgen her hjemme, og da fikk en jo litt mer peil på hva som bør gjøres.

Uansett.......

Ingenting passer i et bøttekott :cool:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe... helt enig.... kommer bare bittelitt an på hva rom enn puter dem inn i :rolleyes:
    Var jo hyggelig feedback ila helgen her hjemme, og da fikk en jo litt mer peil på hva som bør gjøres.

Uansett.......

Ingenting passer i et bøttekott :cool:
    Bøttekott vet vi noe om begge to JJ.. Må ha luft for å få til det trøkket som de tross alt kan...;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    N
    A
    G
    A
    O
    K
    A

:rolleyes:

Nagaoka skal bli spennende å få hørt en eller annen gang. Skal se om jeg ikke får tatt en tur til Haavard når jeg er sørafor neste gang, men hvis jeg har forstått det riktig at du har flyttet nærmere Horten nå J.J (?) så kan jeg fort ta en tur innom deg i samme slengen også!
    Det er bare og si ifra, kaffen er alt klar :rolleyes:

Men H har jo ikke ølmaga.... bare dem småååå :cool:
    Høres bra ut! Du er plotta inn på besøkslista til neste gang :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Etter ett besøk fra kgyran har jeg brukt kvelden i går og noen timer på formiddagen idag til å montere spacer på rega spilleren, og flyttet rundt på høytalerne for å prøve å få frem mer luftighet og få lyden lengre bort fra høytalerne.
    Nå er de svakt vinklet inn mot lytteposisjon og det kan virke som om jeg er på rett vei. Den største forbedringen kom likevel når jeg fikk forhøyet rega armen slik at vta ble mye bedre enn tidligere.

Morro og fikle litt med slikt, men nå tar jeg helg og åpner pakken fra The garden som inneholdt Steinar Raknes - Stillhouse. Rett og slett ett kanonbra album!

God helg!

D

Dåbbel J

Gjest
    Go hælj herifra....

bare for og ha testet en posisjon...... sett høyttalers så langt du kan ifra hverandre og kjør hard toe in....

/JR

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Go helg J.J!

Det har jeg gjort ved en tidligere anledning, massivt med detaljer, men smalere lydbilde og lyden sitter inni høytalerne. Lite luft.

D

Dåbbel J

Gjest
    Om du skal ha mer luft så ville jeg heller foreslå og sette opp døra litt :rolleyes: evnt bytte til HORN høyttalers :cool:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.028
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du hørte vel Raknes, STILLHOUSE (= lokale for produksjon av moonshinesprit) hos meg, om jeg ikke tar feil?
    Den er meget bra ja!
    Du må fortelle litt om hvordan den låter hos deg.
    Kjøpt flere du hørte?

God helg:).

Mvh

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Stillhouse er det ja! Var det første jeg bestilte etter jeg var hos deg :) Leter etter Rodrigo Y Gabriella på vinyl, men sliter litt der?

Hva skal man si om huslyden her i motsetning til deg. Hmm... Hos deg er det en mye større ro, og sortere bakgrunn og ikke minst ett mye større lydbilde enn her hjemme. Lyden her er nok mye mer direkte med mer slam og større grad av engasjement. Men ikke i nærheten så detaljert og oppløst som det Magnepan klarer å fremvise. :)

God helg Rune :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Når naboen din selger ett par Klipsch Heresy II til en grei pris da er det bare å slå til! Så når står disse i stua og spiller.
    (lånt bilde)

43_1381052815.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehehe, Helt rusk(?) Har hatt lyst på slike i en evighet, og til og med husfruen har gitt de tilatelse til å stå i stua når jeg flytter nede, eller så passer de ypperlig på loftet. Nei håper jeg lar de stå lenge!

kgyran

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2005
    Antall liker
    240
    Sted
    Røra
    Torget vurderinger
    4
    Hei

Grattis med nye høyttalere. Må vel ta en tur og høre på dem.

Mvh

Kenneth

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det må du Kenneth! Det lille jeg har rukket å høre lover svært godt!

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette er kult høyttalere. Og en kommende klassiker. Hvordan er sounden kontra RF synes du ?

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Nå har jeg fått hørt svært lite på de siden jeg hentet de etter kl 22 i kveld ;) Men de har tydelige kvaliteter over seg ift RF serien. Utrolige morsom og engasjerende spillestil. Jeff Beck - Hammerhead er til å få latterkrampe av.

Lurer på om jeg ikke skal flytte RF-63 unna til jeg er ferdig i kjelleren og heller bruke tid på å bli kjent med disse. Tror ikke det skal bli noe problem sånn sett.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Lenge siden jeg har hørt og eid Klipsch nå, hadde vært morsomt å fått hørt pahf??????

D

Dåbbel J

Gjest
    Har alltid sagt det... Heresy is tha thing... :cool: Bra smekk og det er alltid gøy og høre på musikk

Grattis

Prøv endel med tilting og vinkling...

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Regner med disse har smekket ditt :)
    Heritage er fun fun fun
    Disse har uten tvil smekket jeg er så glad i :) En helt annen type bass enn hva jeg er vant til, men det skulle bare mangle i grunn! Skal få bært unna RF-63 så får Heresy stå i stua en stund.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har alltid sagt det... Heresy is tha thing... :cool: Bra smekk og det er alltid gøy og høre på musikk

Grattis

Prøv endel med tilting og vinkling...
    Hehe, Ja du er jo en av Heresy`s store forkjempere, og det med god grunn! :)

D

Dåbbel J

Gjest
    Folk får ha det dem vil av høyttalere, men alle burde hatt et par Heresy i tillegg....

Jeg brukte Quad 2 Forty (kt8 88 på mine H II og det låt bæltøfft.. anbefaler enten kt 88 eller EL 34... dem liker og ha litt muskler ...

Sorry Rozzy :rolleyes: men effektsvake rør får ikke rocka skikkelig... hehe

Sist redigert:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Må prøve rør på de endag her etterhvert. Har jo Coplanden med KT88 stående. Blir de stående i stua, noe som er mest sannsynlig må jeg finne en integrert rørsak som hele familien mestrer og bruke.

Er hjemme med 2 syke barn og en overvektig mops idag så finlytting er uaktuelt, får heller ikke flytta unna rf-63 før jeg får noe hjelp. Men noen tinger har jeg erfart med disse småtissene allerede.

*Vanvittig dynamikk
    *Lettflytende
    *Stort lydbilde
    *SPILLEGLEDE!!

(Ingen blir vel sjokkert om jeg ble enda mer nysgjerrig på Cornwall? etter dette)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og plutselig har du byttet ut RF og blitt voksen nok til å ha noe svært ifra Heritage serien.. :cool:.. Ligger et par Belles ute ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hysj.... Jeg har sett den annonsen, men prøver å glemme den!

Av de litt større utgavene i Heritage serien er det Cornwall og Belle jeg har hatt lyst på. Men jeg får se hva tiden bringer, eier jo fortsatt ikke impulskontroll...

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det var nå som F***!! Tror jeg logger av her noen timer og spiller litt musikk isteden og prøver å overbevise meg om at ett par Heritage er nok ;D

• Liker
    Reaksjoner: HCS

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.028
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Artig høyttaler den Heresy`n. Ikke korrekt, men artig:). Viktig egenskap.

Da jeg spurte deg i #1492 om hvordan det låt hjemme hos deg, tenkte jeg mest på platene og forskjell på uttrykket hos meg og deg.
    Jeg vet jo godt at anleggene er forskjellig, men var mer ute etter hvordan dette viser seg på bestemte innspillinger som f.eks STILLHOUSE.
    Rodrigo Y Gabriella 11:11 skal være å få på vinyl, men jeg tror faktisk det er like greit å kjøpe CD. (!) Med min CD er det også med en DVD.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Sånn å forstå ja :) Hmm.. Når jeg var hos deg så hørte jeg mye mikrodetaljer i Stillhouse albumet, slike ting man vanligvis ikke tenker over kommer godt frem hos deg, noe som for min del gjør albumet mer personlig om man kan bruke det utrykket. Her hjemme kommer nok ikke disse frem like godt, men har igjen mer smekk i lyden.

10:10 albummet har jeg ikke fått tak i på vinyl enda, men det står høyt på innkjøpslisten. Har spilt de mye på Wimp etter jeg kom hjem fra deg og HC.
    Nok engang syns jeg det er vanskelig å beskrive forskjellene på enkelt album, men hvis jeg skal ta en ting kun for 10:10 så er det nok ett større driv med Klipsch enn med Maggies.

På generell basis syns jeg Magnepan og RF-63 har mye likhetstrekk når jeg spiller akustisk musikk. Spesielt strengeinstrument oppleves som naturlige etter min mening.
    Magnepan tegner ett større bilde med flere detaljer fullstendig blottet for sibilanter og andre ulumskheter med det jeg opplever som ett veldig homogent lydbilde uten farging av lyden.

Her hjemme er det dynamikk, engasjement og tempo som er de store seierherrene. Det er på ingen måte ett nøytralt lydbilde, men uansett hva du spiller på de så gir de meg en enormt spilleglede. Disse to forklaringene av lydsignaturene forklarer også meget godt hvordan de to albumene oppleves i forskjell. Vi har vel begge tunet oss inn etter hva vi ønsker og det gjenspeiles vel i lyden uansett hva vi putter på det :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Snilt gjort gutter....Snilt gjort..!! Her har jeg baksa de uhåndterlige RF`ne opp en smal trapp putta de små tjukkasene i hvert sitt hjørne, godt fornøyd med en kopp kaffe sitter jeg her og hva får jeg se? Jo Belles og scalas overalt hvor jeg snur meg hen. Dette går raka veien..

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehehe, det har du jaggu meg helt rett i! Heresy kler meg og, stuttjukk og livlig ;D

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.028
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning