Sånn å forstå ja
Hmm.. Når jeg var hos deg så hørte jeg mye mikrodetaljer i Stillhouse albumet, slike ting man vanligvis ikke tenker over kommer godt frem hos deg, noe som for min del gjør albumet mer personlig om man kan bruke det utrykket. Her hjemme kommer nok ikke disse frem like godt, men har igjen mer smekk i lyden.
10:10 albummet har jeg ikke fått tak i på vinyl enda, men det står høyt på innkjøpslisten. Har spilt de mye på Wimp etter jeg kom hjem fra deg og HC.
Nok engang syns jeg det er vanskelig å beskrive forskjellene på enkelt album, men hvis jeg skal ta en ting kun for 10:10 så er det nok ett større driv med Klipsch enn med Maggies.
På generell basis syns jeg Magnepan og RF-63 har mye likhetstrekk når jeg spiller akustisk musikk. Spesielt strengeinstrument oppleves som naturlige etter min mening.
Magnepan tegner ett større bilde med flere detaljer fullstendig blottet for sibilanter og andre ulumskheter med det jeg opplever som ett veldig homogent lydbilde uten farging av lyden.
Her hjemme er det dynamikk, engasjement og tempo som er de store seierherrene. Det er på ingen måte ett nøytralt lydbilde, men uansett hva du spiller på de så gir de meg en enormt spilleglede. Disse to forklaringene av lydsignaturene forklarer også meget godt hvordan de to albumene oppleves i forskjell. Vi har vel begge tunet oss inn etter hva vi ønsker og det gjenspeiles vel i lyden uansett hva vi putter på det